Visi senieji „Diablo“ fanai šio žaidimo laukė jau senai. Galbūt nuo tada, kai pirmą kartą sužinojo apie jį. Jau senai žaidimo kūrėjai „Iron Lore“ svaidėsi mintimis, kurios prašyte prašėsi nupiešti jūsų mintyse vienintelius žodžius – „Diablo“ tęsinys. Per daug jau didelė ši auditorija buvo po to, kai „Blizzard“ išleido antrąją „Diablo“ dalį ir dar labiau išgarsino žaidimą. Po to nusprendusi savo žvilgsnį nukrepti kitur, ji vėl susirinko milijonę fanų minią, o senoji liko už borto. „Iron Lore“ norėjo ištraukti juos atgal, tik šįkart pas save.

Nenorėdami pernelyg susikoncentruoti ties istorijos kūrimu ir bijojimu, jog ji kažkaip sugebės būti panaši į „Diablo“, „Iron Lore“ tai išsprendė visai paprastai – atsivertė istorijos knygą. Spėju, jog visiems teko skaityti pirmuosius istorijos puslapius, kur šmėžuoja antikinė Graikų civilizacija. Ir turbūt teko skaityti, jog Olimpo dievai, kaip antai Dzeusas, įgijo savo esamą padėti tiktai nugalėję kitus Dievus ir galiausiai įkalinę juos. Tai buvo titanai. Ir kažkaip jie sugebėjo išsilaisvinti. Savo užduotį manau jau žinote – sustabdyti juos.

Taigi, gavę tokią garbingą užduotį, mes keliaujame pasirinkti savąjį herojų. Net nuostabu, kaip šiandieninių žaidimų laike, kai net ledo ritulio žaidėją galime pasirinkti iš daugybės odos spalvos, veido formos ar kūno sudėjimo galimybių, mes „Titan Quest“ žaidime kuriame savo herojų su labai minimaliais parametrais: vardu, lytimi ir tunikos spalva. Ir nors beveik visą žaidimą jūs į savo veikėją žiūrite iš tolimos perspektyvos, tačiau tokei bruožai visgi yra matomi, ypač kai pradedate jį puošti šarvais ir kitais daiktais. Nors tobulėjant ir vystantis žaidimui herojų visgi galėsite keisti kiek daugiau parametrų ir taip laikui bėgant tapsite vvis tobulesnis.

Apie tai ką darysime žaidime manau nereikia nė pasakoti – tai klasikinis RPG, kur vos vienu pelytės paspaudimu mes keliausime ir tyrinėsime vietovę, rinksime įvairiausius naudingus daiktus, žudysime monstrus ir už gautus pinigus tobulinsime savo herojų. O ką žudyti, mes jau tikrai turėsime. Per pirmas žaidimo valandas, jūs spėsite susitikti su tokiais monstrais, kaip kentaurai, satyrai, harpijomis, gorgonais ir kiklopais. Visus priešus paprasčiausia būtų skirstyti į dvi grupes: tuos kurie jus puola pasinaudodami magija ar lankais ir artimos kovos mėgėjais. Dalis jų mokės spęsti spąstus, pasikviesti pagalbos ir net iššaukti savo gyvūnus. Kovojant su jais visais, kažkokios vienos ypatingos taktikos taikyti labai nereikia. Geriausias patarimas būtų nuolat žiūrėti į savo gyvybės matuoklį ir užtikrinti, kad panaudojus įvairias savo galimybes, priešas pragaran nukeliautų pirmas.

Bet įdomiausios žaidimo dalys dar tik prieš akis. Pirmą kartą pakilę lygiu, t.y. pasiekę antrąją pakopą, jau privalėsite labai aiškiai nuspręsti, kokiu keliu vesite savo herojų. Jūsų pasirinkimo reikalaus viena iš aštuonių meistriškumo mokyklų. Tai kova, gynyba, medžioklė, suktumas, žemė, audra, gamta ir dvasia. Pimieji keturi bus labiau skirti kovotojui, artimos kovos specialistui, tuo tarpu keturi likusieji turėtų sudominti magus ir burtininkus. Kiekvieną kartą pakilus lygiu, jūs gausite taškus, kuriuos reikės išleisti tam tikroms savybėms, kaip gyvybė, magiškos energijos taškai, jėga, miklumas ir intelektas.

Tačiau pati meistriškumo sistema yra daug įdomesnė kiek vėliau, kuomet mums leidžiama pasirinkti antrąjį meistriškumą. Taip mūsų herojus ne tik įgauna naujas savybes, bet ir turi galimybę tapti dar labiau unikalus. Spėju, kad daugeliui RPG žaidėjų tikrai teko savo kailiu patirti atvejų, kai laikui bėgant pasirinktas meistriškumas ar tam tikroms savybėms išleisti taškai pasirodo esantys beverčiai. Todėl, „Titan Quest“ žengia karyu su kitais šiuolaikiniais žaidimais ir savo eigoje žaidėjui gali pasiūlyti pakeisti pasirinktas savybes. Žinoma, už papildomą mokestį.

Mūšio lauke greitai spėsite pastebėti, jog daugelis priešų išmestų daiktų turi skirtingas spalvas, kurios yra skirtos atsirinkti vertingus daiktus nuo beverčių. Greitai pastebėsite (o gal jau žinosite, priklauso nuo jūsų patirties RPG žaidimuose), jog priešų išmesti ginklai ir įvairūs daiktai yra nepalyginamai vertingesni, negu tie, kuriuos jums siūlo įsigyti gatvės prekeiviai. Taip pat greta nužudytųjų priešų galėsite rasti ir reliktines šukes ar demoniškuosius amuletus, kuriuos savo nuožiūra naudosite savo ginklų tobulinimui. Tik skubu pasakyti, jog vienas tik vienas patobulinimas galimas vienam daiktui. Beje, tą ptį patobulinimą daiktui galėsite uždėti kelis kartus, taip tik sustiprindami jo veikimą.

„Titan Quest“ gali būti atskirai vertinamas vien už tai, kad labai įdomiai pateikia daugelio žaidėjų režimą. Jūs galite pasiimti savo personažą, kurį užsiauginote vieno žaidėjo režime į tarptinklinius mūšius, visiškai nenutrukdami ir niekaip nepakeisdami savo vieno žaidėjo režimo. Su šiuo veikėjų jūs galėsite prisijungti prie jau esamų serverių arba sukurti savo pasaulį, nurodydami kiek žaidėjų priimate ir nuo kokio lygio. Žaidimą tinkle pradėsite toje vietoje, kur baigiate vieno žaidėjo režime. Tokiu atveju galėsite susirasti keletą žaidėjų ir su jais kartu įveikti tą misiją, kuri jums kėlė problemų.

O visus šiuos nuotykius galėsite atlikti milžiniškame ir nuostabiame pasaulyje, kuo puikiausiai atspindintį Senovės Graikiją. Beje, ar minėjau, jog veiksmas vyks ne tik Graikijoje, bet ir Egipte. Faraonų žemė irgi lauks jūsų. Dar didesnį įspūdį palieka puikiai išbaigtos aplinkos su aukštu tekstūrų lygiu. Pridėjus dienos ir nakties kaitos, įvairius šešėlius, dinaminius efektus įspūdingus burtų poveikius, mes gausime žaidimą, kurio visas grožis atsiskleis tik galingame kompiuteryje. Tenka pastebėti, jog net turint tikrai galingą įrangą, mus užpuolus dideliam priešų būriui ar pasirodžius prieblandai, kuri reikalauja gan daug šviesos efektų, kompiuteris imdavo truputį stabdyti. Kas liečia muzika, tai kažko super įspūdingo tikėtis neverta. Ji puikiai dera prie viso bendro fono ir tai viskas. Nors keletas dialogų kartais pasirodydavo gan prastai.

Galima drąsiai teigti – tai vienas geriausių „Diablo“ klnoų nuo jo laikų. Ir kadangi nesimato, kad „Blizzard“ artimiausiu laiku ketintu kurti naują šio RPG seriją, tai manau „Titan Quest“ yra tas žaidimas, kuriuo dabar galime džiaugtis ir privalome tai daryti. Tuo labiau, kad norint praeiti visą siužetą įprastu sudėtingumu mums prireiks apie 40 valandų, o kur dar du papildomi atrakinami sudėtingumo lygiai ir galimybė pačiam kurti tiek žemėlapius, tiek ir lygius. Visa tai įspūdingai prailgina žaidimo gyvavimo laiką. O to, manau, mums ir reikia labiausiai.