Galiu prisipažinti, jog šios progos laukiau išties su dideliu pasimėgavimu. Visai kas kita yra rašyti apie savos šalies žaidimą, ypatingai kai žinai, jog jis pirmasis, na bent jau toks, kuriam reikėtų rašyti recenziją. Jau vien dėl tokių faktų aš žaidimui be jokių abejonių ar svarstymų pridėjau kelis balus. Jis to tikrai vertas.
Taigi po tokios paaiškinamosios įžangos, galime pulti ir prie pačio žaidimo. Taigi PSI: Sibiro Konfliktas visų pirma mus pasitinka visapusiškai lietuviškas. Taip, netgi dialogai ir įvadinis filmukas yra lietuviškas. Tiesa pasakius truputi net išsigandau ir pradėjau jaustis nejaukiai, tik išvydęs pristatomąjį filmuką, o ir pačiam žaidime kelios pirmos minutės buvo skirtos adaptacijai (pasirodo kokie mes jau nutautėję tapome). Tačiau pražaidus pirmą valandą, nei kareivių balsai, nei įgarsinti filmukai nebekelia jokios nuostabos. Vėliau netgi iškyla mintis – aš noriu taip žaisti VISUS žaidimus.
O tas įvadinis filmukas kaip tik pradeda pasakoti apie tolimoje galaktikoje įvykusį konfliktą tarp ateivių, kurių vienas pabėga į žemę (būtent jo atvykimas ir minimas kaip 1906 metų meteorito nukritimas). Jam įkandin atseka priešiška ateivių grupė norėdama jį sugauti ir, na patys žinote ką padaryti. Būtent jie atvyksta 1967 metais, todėl veiksmas ir vyksta tada, o ne 1906 metais. Bet atvykę ateiviai ne tik, kad nesuranda pabėgusio savo rūšies atstovo, bet ir įsivelia į konfliktą su Tarybine Armija.
Taigi su tokiais tikslais tolimajame Sibire įsiplieskia tarpgalaktinis konfliktas. Jums iš viso bus pasiūlyta šį konfliktą išspręsti 12-oje misijų. Šešios bus skirtos ateiviams ir šešios žmonėms. Pačios misijos, nors ir nepasižymi itin didele įvairove, tačiau tikrai yra smagios žaisti, o ir užduočių atlikimas nereikalauja itin didelio smegenų apkrovimo. Žinoma, jei žaisit naujoko režimu. Tiek seržanto, tiek veterano režimai jau pateikia daugiau siurprizų ir didesnių jūsų strateginių gabumų išmanymo.
Ir nors žaidimo istorija iš pirmo karto ir gali pasirodyti šiek tiek banali, nes juk daugelis iš mūsų vien išgirdę žodį ateiviai, susiraukiame ir ištariame savo verdiktą – ir vėl kažkokia fantastinė nesąmonė, tačiau daugeliui siūlyčiau susilaikyti nuo išankstinio nusistatymo. Taip, žaidimo istorijoje ir vėl puola ateiviai, bet šįkart jau ne Ameriką, o Rusiją, ir ne Maskvą, o tolimąjį Sibirą. O jų tikslas irgi ne išnaikinti visą žmoniją, o surasti vieną saviškį. Bežaisdami mes sutiksime ir daugiau įdomių vingių siužetą, kad ir rusų kareivį Tkačenko, kuris su mielu noru reiškia norą padėti ateiviams, kadangi jis į armiją pakliuvo per prievartą. Primena kažką?
Dar prieš PSI: Sibiro Konflikto pasirodymą, Wireframe Dreams tvirtino, kad žaidime bazės statymo mechanizmas bus visiškai supaprastintas. Skubu pabrėžti, jog jis netgi labai visiškai supaprastintas. Jau žaidimo pradžioje mums yra duodama pagrindinė bazė, kuri pas ateivius vadinama motinėle, o pas rusus – arsenalu. Jums tereikia surasti taip vadinama biomazgą ir ten įtvirtinti šią bazę, kuri gali gaminti daugiau karių. Žaidimo pinigų, už kuriuos ir reikės gaminti naujus karius, yra gaunami priklausomai nuo jūsų užgrobtų biomazgų kiekio: kuo jų daugiau, tuo daugiau ir pinigų gausite.
Šiuo atveju mums tereikia pasiimti keletą herojų, apie kuriuos beje truputi vėliau, suburti jiems palaikymo komandą ir siųsti ją vykdyti misijų. Jei jai nepasiseks, tuomet turėsite labai ilgai sėdėti ir laukti kol prisikaups pakankamai pinigų ir jūs vėl galėsite atstatyti savo armiją. Toks labai įdomus savotiškas va bank. Siųsti po vieną ar mažomis grupelėmis karių tikrai neverta, nes visų pirma, kad ir kokie lengvai pažeidžiami atrodo priešai, tokios avantiūros bus nuslopintos iškart.
Tačiau gerai, jei visgi kūrėjai turėjo tikslą sukurti strateginį žaidimą, kuriame pagrindinis dalykas būtų karyba, o ne statyba, tai kurgi mano armija, su kuria aš galėčiau kaip tikras strategas planuoti mūšius? Kur palaikymas iš oro? Visas man siūlomas kareivių ar karinių mašinų pasirinkimas kuo puikiausiai tiktų pirmai misijai, kurioje dar daugelis iš mūsų tik priprantame prie žaidimo. Tačiau kai su tokiu pasirinkimu man iškeliama užduotis įvykdyti visas žaidimo misijas, tuomet jau atsiprašau.
Taigi, visi tie didieji taktiniai elementai apsiribodavo galingiausių karių pastatymu (nes kareivių, kaip patrankų mėsos, statymas išvis nenaudingas, aš net nesupratau kam jie skirti?), jų priskyrimu prie kokių nors herojų ir paleidimas į mūšį. Tikrai tikiuosi, jog jei Wireframe Dreams sumąstys išleisti papildymą, pirmą vietą skirti didesnio karinių vienetų pasirinkimo kūrimui, tarp kurių būtinai turi būti ir kareivių transportavimo objektas, nes šiuo metu jų paskirtis iš viso neaiški, galbūt oro pajėgų inkorporavimas ir šiek tiek kitokių pinigų rinkimo mechanizmo padarymu. Kad, pavyzdžiui, pinigus gautum ne tik už biomazgus, bet ir už sunaikintus priešus ar specialius pastatus žaidime. Tiesiog, kad būtų didesnės jų gavimo galimybės.
Tuo tarpu herojai, jau kita žaidimo pusė ir, galiu pasakyti, įdomesnė nei tikėjausi iš pradžių. Tai yra daug stipresni koviniai vienetai nei visi kiti eiliniai, kurie dažnai vieni padaro daugiau kaip pusę darbo. Tačiau pernelyg pasikliauti jau ne verta, nes tas nenugalimumo įspūdis dažnai gali turėti skaudžių padarinių, kadangi vieno herojaus atgaivinimas irgi kainuoja įspūdingus pinigus. Todėl būtina įsiminti, kad vienas herojus be jį palaikančios komandos yra nedaug vertas.
Žaidime taip pat yra ir dar viena detalė, skirianti herojus nuo paprastų kareivių – tai galimybė tobulėti. Už kiekvieną nukautą priešą, jūs gaunate tobulėjimo taškus, kuriuos savarankiškai galite išleisti kiekvieno iš herojų tobulinimui, tarp kurių galima pakelti šaudymo stiprumą, jo greitį ir daugybę kitų, naudingų dalykų. Gaila, tik kad šių tobulinimų yra ne tiek jau daug, praleidus pirmas misijas už ateivius, jau gan greitai galima beveik visus herojus ištobulinti iki maksimumo. O ką veikti toliau? Stebėti ką sugeba ištobulinti herojai.
Kad ir kaip keistai atrodytų, tačiau vietos kur galėjome laukti blogiausio, pasirodo yra jau ne tokios blogos, o tos vietos kur norėjosi geriausio, yra šiek tiek silpnokos. Būtent taip atsitiko ir su grafika. Galima drąsiai teigti, jog ji tikrai nepadarytų gėdos jokiam šiuolaikiniam strateginiui žaidimui. Viskas yra labai gražiai apipavidalinta. Gamta arba ten kur mes kovojame, kartais nelabai noriai rodo visus savo gražumus, tačiau vietų, kuriose reikėtų piktintis, manau, tikrai nerasime. Puikiai atrodo ir statiniai, kaip kad geležinkelis, miestas, kuriame netgi galime rasti universalinę parduotuvę, bei daugelis kitų kaimiečių trobelių.
Didesni gamtos romantikai gali džiaugtis aukštos įtampos laidais, užtvankomis ar vandens bokštais, kurie visi yra puikiai detalizuoti ir smagus tiek pažvelgti, tiek ir pakovoti šalia. O kur dar įvairių kultūrų laukai ar tamsūs miškai – visko net neapsakysi. Gal tik keik daugiau prie šiuolaikinių technologijų pripratusi akis, nelabai noriai priims vandenį (ypatingai ten kur bėga iš užtvankos), kažkoks nelabai tikroviškas jis pateiktas.
Kitas grafikos aspektas yra patys koviniai daliniai ir mūšiai. Jei vertintume aplinkos ir karinių vienetų grafiką, tai pastarieji būtų tikrai aukštesnėje vietoje. Tereikia žvilgterėti į išties gražiai atkurtus sovietinius kareivius, kad ir į tankus ar stebėjimo sunkvežimius. Priartinus kamerą arčiau, taip ir sugrįžti į tuos laikus. Peršasi mintis, jog kūrėjams nostalgijos jausmai buvo užklupę tikrai ne vieną kartą. Tuo tarpu ateiviai jau kitas reikalas. Aš tikrai negaliu kaltinti tikroviškumo stoka, nes pats nesu asmeniškai kol kas nė vieno dar matęs, tačiau pernelyg realistiškais juos tikrai nepavadinčiau. Galbūt šiuolaikiniai fantastiniai filmai jau padarė savo.
Jeigu garso kokybės trūkumą iš tikrųjų lėmė didelė laiko, o galbūt ir pinigų stoka, tuomet dar galima atleisti. Taip, daugelyje vietų jis nėra pakankamai geras, tačiau pakenčiamas tai jau tikrai. Tiek ateivių, tiek ir rusų armijos kareivių balsai vietomis tikrai šaunūs, tačiau kartais norisi, kad jų nebūtų. Esu optimistas, todėl tikiuosi, kad tai tiesiog techninės klaidos, kurios ištaisomos lengvai ir jei sulauksime papildymo, apie garsą galėtume šnekėti daug palankiau. Beje, nenustebsiu jei tai bus jūsų pirmieji išgirsti lietuviški žodžiai žaidime.
PSI: Sibiro Konfliktas yra tas žaidimas, kurį jus būtinai turite pabandyti ir visiškai nesvarbu mėgstate jūs strategijas ar ne. Ir kas svarbiausia tai sakau ne tik todėl, kad esu savo šalies patriotas, bet ir kaip žaidėjas. Prisipažinkime, juk ne kasdieną mes gauname galimybę sužaisti lietuvišką žaidimą, tuo labiau pačių lietuvių kurtą. Galbūt rinkoje jau galėjome ir anksčiau rasti bandymus daryti žaidimus lietuviškus, tačiau labai dažnai tai tiesiog virsdavo didele eiline nesėkme. Nesinorėtų, jog jei anksčiau pirkote tokį produktą ir buvote apgauti jo kokybės, kad ir šįkart blogai pamanytumėte apie PSI. Į šį žaidimą Wireframe Dreams žiūrėjo kaip į tikrą savo vaiką, tai nėra paprastas noras užsidirbti pinigų, tai yra didelis, didelis noras įrodyti, jog ir lietuviai moka kurti gerus žaidimus! Tam pradžia yra puiki, tikiu, kad jau greitu laiku sulauksime dar daugiau žinių ir ne ką mažiau džiuginančių.
258 Komentarai
Doviux
Aš neskaičiau gal galit trumpai aprašyt? 🙂 plz…
Melynaz
O man visai nieko:) Sakau pabaigsiu diplominį daryti:E ir reiks kokią modifikaciją lipdyti!-) Kas dėl žaidimo, tai galiu štai ką pasakyti.:
Na, prasčiausia žaidimo dalis tai įgarsinimas, nes skaitoma be jokios intonacijos ir panašiai, dar kartais tankai labai idomiai važinėja (ta prasme, jog lygioje vietoje įsivaizduoja, kad į kalną važiuoja ir pasikelia ant vieno vikšro ar panašiai). Intelektas – kažkaip nepuola jis bazių, bet už tat pasalos neblogos:D
Šiaip žaisti idomu, tik kad pačioje pradžioje tas laukimas, kol nusipirksi bent keletą papildomų tankų ar mutantų. Taigi, jei kursite patčą – reiktų žaidėją tuo metu kaip nors užimti ar panašiai.
dar yra priekaištų dėl kameros, nes pelyte sukinėti ją labai nepatogu (geriau klava), pati sąsaja sakyčiau šiek tiek per didelė, galima viską sumažinti arba pvz padaryti mygtuką, kad viską paslėptų išskyrus žemėlapį ir panašiai.
O daugiau – gal tiek, kad mažai misijų, bet jei padarysit kokį misijų redaktorių – tai prikursime žemėlapių:D
Na ir aišku, norime MULTIPLAYER (ir dar kaip gerai, nusiperki vieną žaidimą, o žaisti gali per du PC, nes du cd). O kai darysite multiplayer tai reiktų balansą padidinti tarp kovinių vienetų, nes dabar kareiviukai visiškai nenaudingi, o galėtu jie patys pvz atsigulti priešą pamate ir šliaužti, kad sunkiau būt pataikyti į juos ten sakykime tankams:)
IR dar – o kur gi sutrumpinimai? Arba nerandu, arba pažymėjus grupę kareivių ir paspaudus klavoje „G“, jie automatiškai nepasirenka granatos?:O
Šiaip ar taip – sėkmės! 🙂
Melynaz
O kas dėl kito projekto, tikrai manau reiktų kurti su LDK:) Ir nereik sakyti, kad niekas nežino – visi žino, nes savo laiku didžiausia valstybė Europoje buvo, konstitucijos – pirmosios pasaulyje, žalgirio mūšis – vienas didžiausių to meto Europos, Kryžiuočių ordinas ir jų ekspancija – visiems žinoma ir t.t.
Taigis nereik čia lia lia lia:) O kaip sakant darome žaidimą su visa Gediminaičių linija:D O Lizdeika ugnies kamuolius svaido, o į pagalbą galima laumes ir bildukus kviestis, o ten kur per pelkes prabėga lietuviai, ten kryžiuočiai su šarvais skęsta (dar tokio bajerio nei vienam žaidime nėra!), o vienos misijos pabaigoje Margiris susidegina su visa pilimi ir t.t.
vienu žodžiu, turint laiko, pinigų ir panašiai galima super-duper-hitą padaryti:)
Mhm, aišku norėtusi kaip nors jums padėti:)
Melynaz
Ir kodėl, parašius per ilgą tekstą rašoma ne tai, kad „per ilgas tekstas“, bet „temos pavadinimas nepakankamai informatyvus“ ar kažkas tokio?
Do not press
lievas zaidimas man nepatiko is lietuvisku zaidimu man ir KLAUSIMANIJA geriau 😀 ir manau kad lietuviai niekada nesukurs geru zaidimu(gal kada nors pvz. po 1000000 metu:D) 🙁 tai tegul juos kuria kitatauciai!-)
Do not press
Nors man jis ir nepatiko svarbu, kad patiktu lietuviams, o tuo labiau kita tauciams 😀
):
man tai neatrodo kad is labai geras(!) yra ir įdomesnių:P:D
Melynaz
Do not press > tikras lietuvio palinkėjimas lietuviui, kad daugiau tokių kaip tu būtų tai visai prapista valstybė būtume:(
O šiaip – ar bent bandei jį pažaisti?:) Ar čia šiaip – užplaukė ir pasakei?
Šiaip jei žmonės nesupras, kad žaidimus reikia pirkti, tai nieko gero pas mus ir nebus.
O piratiniai žaidimai, tai pasistengsime visi kartu, kad uždraustu p2p tinklapius, ftp servus ir panašias nesąmones, o žaidimo pakuotės nuskaitinėtų pirštų antspaudus;)
(·.Kilas™
Pirmas musu LT sukurtas zaidas o jus jo nekenciat , patys tada sukurkit jeigu tokie kieti
phemark
na va, ir ash nusipirkau si geima (jauciu koks 2cd mano kadanors pirktas:), bet kadangi pirmas lietuviskas tai negaila:) tuoj eisiu irasinet ir ziuret kas per geimas:)
P.S. tik idomu: kiek patys kurejai gauna nuo tu 29.99lt atskaicius mokescius, antkainius visokius? ir kokios ju mazdaug ishlaidos kuriamas si zaidima (arba palyginimas su didziuju kompaniju geimais)? aisq jei nepaslaptis:)
Keep on good work!
phemark
ir dar P.S. ka reisk PSI? (gal ir kvailas klausimas bet nzn:)
Katatonia
Negaliu atskleisti tikslių finansinių duomenų, tačiau galiu pasakyti, kad prekybos centrai iš karto gauna trečdalį žaidimo kainos. Likusią sumą dalijamės mes ir „Akelotė ir Ko“.
Žaidimo biudžeto irgi negaliu atskleisti, o šiuolaikinių žaidimų kainos labai svyruoja, tačiau AAA klasės žaidimo kūrimas kainuoja 3-15 mln USD.
raw
O patys, kaip žaidimo rengėjai, neturite teisės prekiauti žaidimu be parduotuvinių antkainių? Pvz., leidyklos Eridanas knygos pas juos šiek tiek pigesnės nei knygyne.
Katatonia
Tiesą sakant, net nežinau 🙂 Aš pats į sutarčių sudarinėjimą per daug nosies nekišu, ne mano čia sritis. Bet spėju, kad ne.
FoeniX
siunciuos demushke :), o shiaip tikiuosi suprantat kad zaidima kure ~20zmoniu kolektyvas su tikrai nedidele finansine parama (palyginkit kokios zmoniu grupes dirba prie tokiu hit’u kaip battle for middle earth 2 , star wars serijos ) Kaip jau pastebejot norinciu kurti normalius zaidimus tikrai yra, taciau profesionalu mes neturim, bet gal turesim po keleto metu 🙂 Kritikuoti galima ir rejkia,bet supraskit galimybes.
Greek GoD
Gal kas zino is kur galima parsisius demo versija?
Katatonia
Demo versija yra mūsų interneto svetainėje
Tačiau šiuo metu yra tik labai sena (lapkričio pradžioje išleista) demo versija, kuri labai prastos kokybės ir nė iš tolo neatitinka galutinio produkto. Tačiau artimiausiu metu turėtų pasirodyti nauja demo versija, taigi, labai rekomenduoju palaukti jos.
Greek GoD
Ir kada bus demo versija
Katatonia
Nauja demo versija turėtų pasirodyti maždaug per dvi savaites.
solid_snake
o gal kas zino kada pasirodys uzsieniui skirta versija? labai jau idomu paziureti ka uzsienio puslapiai apie lietuviska zaidima parasys.