Dar? Na, ką gi, galima parašyti ir dar… „Tomb Raider“ žaidimų serija – viena geriausių savo žanre ir kuo toliau, tuo labiau ji linkusi išlaikyti savo pozicijas. O ir jauni žaidėjai, kaip galima pastebėti, neabejingi Larai. Bet tai vis šabloniniai sakiniai „Tomb Raider“ žaidimų įžangoms. Iš jų galite spręsti, kad, kaip ir reikėjo tikėtis, niekas nepasikeitė. Niekas jokio fiasko niekur nepatyrė, žaidimas sukurtas gerai, pristatytas laiku, o žaidėjai sėdi visi apsipatenkinę ir nori dar. Kaip bežiūrėsi – visiems gerai. Tik kartais užkliūva pasalūnė mintis, kuri mums primena, kad žaidimo kūrėjai – jau nebe tie…
Situacija tokia, kad „Crystal Dynamics“, daug kam žinomi kaip „Soul Reaver“ serijos kūrėjai, prieš keletą metų gavo teisę daryti žaidimus apie Larą Kroft, kurią kai kurie pažįsta net ir nežaidę jos žaidimų. Kol kas ši studija „Tomb Raider“ seriją papildė trim žaidimais apie neprilygstamąją nuotykių ieškotoją ir, sprendžiant iš to, kas buvo parodyta, jie ir toliau sėkmingai mus džiugins kokybiškais projektais apie šią veikėją. Mūsų gi užduotis atsirinkti ir nuspręsti žaisime mes tai ar ne. Nes niekam ne paslaptis, jog kai kurie žaidėjai itin skaudžiai išgyvena savo mylimų veikėjų ar žaidimų serijų transformacijas, bet ką padarysi? Dabar beveik viskas, kas tik daroma iš naujo, pakeičia pavidalus. Žinoma, vienos transformacijos yra laikomos vykusiomis, kaip pavyzdžiui „Resident Evil“ serija, „Prince of Persia“ arba tas pats „Tomb Raider“. Tuo tarpu kitos – nelabai: „Lord of the Rings: Conquest“, „Kingdom under fire: Circle of Doom“ ir t.t. Taip, suprantu, kad tai yra bet kokiu atveju subjektyvu, bet Jūs visada turite teisę pritarti arba ne.
Daugiau nemarinuodamas Jūsų laiko pereisiu prie žaidimo istorijos, kuri, leiskite pastebėti, tikrai patrauklesnė nei buvusios praeitose dalyse. Kūrėjai nusprendė tęsti „Tomb Raider: Legend“ pradėtą istoriją ir, kaip jiems būdinga, į naująją dalį perkėlė pirmosios veikėjus. Labai gerai, kad šį kartą tiek Alisteris, tiek Zipas (kaip jiems ir priklauso), užima grynai šalutinius vaidmenis ir per daug į akis nelįs. Matysime juos tiek, kiek būtina siužetinei linijai, todėl galima sakyti, kad naujasis žaidimas apie Larą Kroft vietomis primena tikrai gerą kino filmą. Po „Legend“ dalies šiek tiek pasikeitusi Amanda taip pat čia, bet šį kartą žaidimas suksis ne apie ją, todėl ji užims daugiau stebėtojos poziciją nei dalyvės. Na, o Lara… Lara šiame žaidime pagaliau atsiskleidžia ir kaip tikra nuotykių ieškotoja. Vietovės, lygiai, kuriuos mes sutiksime žaidime privers mus įveikti pačius netikėčiausius išbandymus, pasikliauti savo instinktais ir spontaniškomis idėjomis. Galima drąsiai teigti, kad šioje dalyje žaidėjams sąmoningai leidžiama praleisti daugiau laiko su Lara Kroft, klausytis jos patarimų, jeigu kurs nors užstringame, jos balso ir po truputį išginti iš galvos ribotą nusistatymą, kad Lara Kroft tėra didelė krūtinė ir nieko daugiau.
Taigi šioje dalyje visų pamėgta nuotykių ieškotoja bando patekti į pomirtinį pasaulį, kuriame tikisi sutikti savo motiną, bet tam, kad ten patektų Larai reikia pirma surasti skandinavų dievo Toro pirštines, diržą ir kūjį (kuris atrodo keistai mažas veikėjos rankose). Kuriam laikui sustodamas ties šia mintimi galiu pabrėžti, kad tokia šiek tiek vaikiška fantastika tikrai ne itin dera „Tomb Raider“ pasaulyje. „Legend“ dalyje Lara Kroft ieškojo Ekskaliburo kardo dalių, dabar ieško Toro kūjo… Nesutikčiau su tuo, kad tai labai geri sprendimai, bet žinant, kad kūrėjai atsakingi už „Soul Reaver“ seriją – galima ir atleisti. Žinoma, gauti Toro kūjį ir atidaryti vartus į pomirtinį pasaulį nėra kažkas kasdieniško, todėl nusiteikite gana ilgai ir pavojingai kelionei, kurios metus prieš mus maištaus ne tik gamta, bet ir samdiniai, panteros, peraugę ropliai, bei, kas be ko, demonai. Demonai, vėlgi, yra niekam nereikalingas ir šiek tiek pervertintas dalykas, nes „Tomb Raider“ serija, bent jau mano nuomonė, visada turėjo būti arčiau realizmo, nei fantastikos. Realus, bet šiek tiek mistiškas pasaulis, veikėjai, aplinkos. Visokios antgamtinės jėgos buvo tik menamos, o „Underworld“ dalyje labai atvirai ir aiškiai iš žydros spalvos masės išlenda labai jau ryškūs demonai, kurių žudymas netgi tampa rutina. Bet taip yra todėl, kad kūrėjai dar vis balansuoja ant realaus ir fantastiško žaidimo vizijos ribos ir kol kas neapsisprendžia kuria linkme visgi reikėtų pakrypti.
Kad jau pradėjau rašyti apie priešus ir susidūrimus su jais tai ir pratęsiu. Taigi žaisdami mes susidursime su samdiniais, kurių buvimo beveik nepajusime, įvairiais gyvūnais, kuriems labai patinka šokinėti ir elgtis nenuspėjamai ir demonais. Prieš samdinius galima mėginti naudoti ir šiokius tokius artimosios kovos judesius, kurių Lara išmoko, bet jie daugiau dėl grožio – praktinės naudos labai mažai. Ypatingo dirbtinio intelekto samdiniai taip pat nepademonstruos, o ir garsų jokių neišleis, bet užtai atrodys taip, tarsi norėtų pasakyti „mes čia esame tik tam, kad mus nušautumėte, todėl užuot uždavinėję kvailus klausimus greičiau mus nušaukite ir judėkite toliau“. Žvelgiant kritiškai toks Laros priešų bukumas žaidimui estetinio vaizdo tikrai nepriduoda, bet laimei „Underworld“ privalumui tiesiog idealiai pridengia trūkumus.
Prieš kiekvieną žaidimo lygį mums bus leistą išsirinkti vieną iš dviejų Laros aprangos variantų ir vieną iš siūlomų ginklų. Kostiumų pasirinkimas prieš kiekvieną kelionę yra daugiau kosmetinis pasikeitimas, bet užtai dabar tie žaidėjai, kurie nemėgsta spoksoti į pagrindinės veikėjos šlaunis, galės pasirinkti kelnes vietoje šortų ir atvirkščiai. Taip pat vienas aptemptas kostiumas prieš lygį arkties jūroje labai primena Angelinos Jolie aprangą filmo „Lara Kroft ir gyvybės lopšys“ pradžioje. O toks ribotas ginklų pasirinkimas priduoda žaidimui kur kas daugiau realumo, nes žaidžiant daugiau nebekils klausimas, ar tikrai nedidukėje Laros kuprinytėje sutelpa ir šratinis šautuvas, ir automatas, ir dar krūva granatų… Beje, nepriklausomai nuo to, kokį papildomą ginklą pasirinksime (jo šoviniai bus riboti), bet kada galėsime naudotis ištikimaisiais Laros pistoletais, kurių amunicija nebus ribojama.
Be kita ko šioje dalyje ir vėl galėsime važinėtis motociklu, tačiau šį kartą nebereikės bevažiuojant šaudyti taip pat ratuotų samdinių arba atlikinėti kokių nors sudėtingų triukų. Kūrėjai suprato, kad motociklas turėtų būti skirtas daugiau žaidėjų relaksacijai ir įvairovei, o ne eiliniam pasikankinimui. Ir jiems tikrai pavyko realizuoti pasikeitimus. Dabar tam tikruose lygiuose galėsime kada panorėję nulipti arba vėl užlipti ant motociklo ir tyrinėti vietoves ne vien pėsčiomis. Be to važiuojant galima nesunkiai partrenkti pasimaišiusius po ratais priešus, o tai yra savotiškas pliusas, nes nebereikės su jais grumtis nulipus nuo motociklo.
Visa laipiojimo, karstimosi ir tyrinėjimo dalis buvo šiek tiek praplėsta, bet iš esmės išliko nepakitusi. Aišku, kai kurios kliūtys, galvosūkiai ar spąstai atrodo pernelyg paprasti, bet pasitaiko ir tikrai gražiai pateiktų, pavojingų vietų. Bet kalbant atvirai tai „Underworld“ dalyje galvosūkiai ant tiek supaprastinti, kad net naujas „Prince of Persia“ juos pranoksta. Taigi galvosūkių atžvilgiu nauja „Tomb Raider“ dalis daro gėdą serijos vardui, bet, kaip jau minėjau apžvalgos pradžioje, kiekviena serija, išgyvendama transformaciją, kažką praranda, o kartais kažką ir gauna. Šiaip ar taip visi tie karstimaisi ir laipiojimai neprailgsta dėl labai kokybiško žaidimo pateikimo, bet kūrėjų įtikinėjimai, kad šį kartą pasiekti reikiamą vietą galėsime skirtingais keliais ne visai tikslus. Taip, skirtingų kelių čia daug, bet dažniausiai tikslus bus tik vienas, o kiti mus atves į kokią nors aklavietę. Gal tai ir suteikia kažkokios įvairovės, bet daugumą tiesiog suerzins. Beje, kiek pakito ir relikvijų rinkimas. Šiame žaidime iš viso bus tik po vieną relikviją kiekviename lygyje ir ją surasti bus nelengva, tačiau beveik ant kiekvieno kampo mėtysis šiaip blizgūs akmenukai, kurių viename lygyje prisirinksime dešimtimis. Surasti dalį tų akmenukų – juokų darbas. Bet štai surasti visus – ne mažas iššūkis. Šiek tiek primena šviesos sėklas, kurias reikia rinkti „Prince of Persia“ žaidime.
Kaip jau visi turbūt spėjote pastebėti, grafinė žaidimo pusė realizuota puikiai. Seniai neteko virtualiai pabuvoti tokiose įtikinamose džiunglėse, panardyti tokiame realistiškame vandenyne ar landžioti po tokias įsomintinas šventyklas. Galite manimi patikėti – kad suprasti, jog naujasis „Tomb Raider“ žaidimas yra tikras saldainiukas akims daug žaisti nereikia. O tiems, kas labai mėgsta tyrinėti jūros gelmes, bet nesuranda tarp žaidimų kokio nors nardymo stimuliatoriaus „Underworld“ bus tikras rojus. Bet ir daugiau skirtingus skonius turinčių žaidėjų mėgausis žaisdami naujausią Laros nuotykį, nes šiame žaidime kūrėjai kažkokiu būdu sugebėjo apjungti labai daug, atrodytų, tarpusavyje nederančių elementų. Beje, šioje dalyje pasitaikė ir keletas užburiančių muzikinių temų, kurias išgirdus taip ir norisi įsigyti žaidimo garso takelį.
Prieš pabaigiant recenziją dar knieti pridėti, kad perėjus žaidimą be jokios abejonės liks neatsakytų klausimų, o kad jų neliktų kūrėjai jau tuoj žada išleisti papildomą „Underworld“ turinį, skirtą išskirtinai „Xbox360“ konsolei. Žinoma, tokią strategiją galima būtų palaikyti paprasčiausiu pinigų plėšimu, bet asmeniškai taip manyti nedrįstu, nes visas žaidimas yra tikrai pakankamai ilgas ir net beveik nejuntamas sudėtingumas niekaip toks trukmės nepaveikia. Todėl pabaigę žaidimą dar neskubėkite išsikrauti savo kelionmaišių, nes jau greitai mums visiems bus pasiūlyta sugrįžti pas Larą Kroft ir pratęsti taip sėkmingai pradėtą nuotykį.
42 Komentarai
babanius34
Nelabai noriu sutikti su šiuo įvertinimu. Žaidimas yra nuviliantis. Jis tiesiog pasinaudoja ta pačia jau iki gyvo kaulo pažįstama formule. Juk reikia kokių nors naujovių.
Beje, vienas dalykas labai keistas. Džiunglėse buvo tokie voriukai ar kaip ten pavadinus juos. Na, o vėliau visai kitame pasaulio krašte aš pamačiau tuos pačius voriukus :D.
Dar vienas dalykas yra tas, kad Lara tapo kažkokiu blogio įsikūnijimu. Tarkim, kad pačioje žaidimo pradžioje buvo toks gigantiškas aštunkojis, kuris sau ramiausiai ilsėjosi ir nieko Larai ar aplinkai nedarė, bet ši vistiek privalėjo jį užmušti.
Na, o dar tragiška kamera ir prasta grafika ( Palyginus su PS3 versija ) tikrai labai nuvilia.
Nors žaidime ir yra keletas tikrai įspūdingų vietų, bet toliau viskas yra prasta. Pats šiam žaidimui duočiau vos 6,5.
KAROLIUXAS
(u)
as tai manau tai puikus zaidimas ir apzvalga nebloga tikrai duociau uz si zaida 9.3 vien tik lietaus vietos kaip atrodo:)
Artojas
Babanius iš komentaro sprendžiant, tai tu neteisingų video apžvalgų prisižiūrėjai. Aštunkojis nieko nedare. Jis tik gulėjo ant įėjimo. Nejau žaidimui papidlomų balų pridėtų opcija gražiai paprašyti, kad jis pasitraukti ir būti suvalgytam? Dėl aštuonkojo mirties irgi galima diskutuoti. Nemanau, kad jis mirė.
Kas dėl vertinimo. Tai irgi nesutikčiau su tokio aukščio balu, tiek pagal games.lt, tiek pagal paties E417 skalę duota per daug. Na bet tai jau autoriaus teisė, lankytojų balas matomas profilyje, jei reikia kitokios nuomonės.
Nelabai sutikčiau ir su pasakymu, kad jis yra nuviliantis. Žaidimas gal yra ne kažkieno skoniui, tačiau techniškai jis tvarkingas, galvosūkiai ok, istorija gali sudominti. Tikrai nepasakyčiau, kad Underworld kažkuo nuvylė. Jis tiesiog ne kiekvienam skoniui. Šiaip Tomb Raider visada toks ir buvo.
SPfanas
nesitikejau kad xbox versija skirsis nuo ps3, grafikos atzvilgiu, jei taip tai tada teisingai ne daugiau 7 galimA rasyti , kadangi sio zaidimo puse vertinimo turi priklausyti grafikos kokybei. , visai neidomu butu vaistineti, ka i viskas kampuotaota..
pasalunas
E417 šaunuolis, va tokios apžvalgos laukiau seniai.O įvertinimas geras, nereikia perdėti .Bet šiap viskas puiku 🙂
PXS
nuostabus game 🙂 labai graziai Lara atrodo vandeny 🙂 bet jau viska sita maciau ankstesnese dalyse (s) noretusi ko nors daugiau 😉
AngryMomo
gal geras zaidimas bet man kas nepatiko tai kaip ir babaniui kamera tiesa zaidziau x360 demo bet tikrai manes nesuzavejo beto tas pats sokinejimas pasidares gan keblus ir aisku paziurint i Laros praeity viskas monotoniska eik sokinek eik saudyk paimk koki lobi… tikru tikriausiai neduociau daugiau negu 8:N
WarCrafteris2
Na iš E417 blogos apžvalgos niekad nesulauksi, šita yra geriausia kokią skaičiau iš jo apžvalgų rato.
Kalbant apie Tomb Raider, jis yra toks koks turi būti, išlaikantis tradicijas ir pasiųlantis naujų nuotykių. Kaži ar Tomb Raider fanams patiktų tokie pasikeitimai kaip naujame prince of persia.
Sawyer
Manau visi sutiks, kad toks Tomb Raider, kurį visi žino, yra atgyvenęs. Aš nuo pirmos ar antros dalies nepamenu nieko tokio naujo, kad butu galima vadinti dideliu pokyčiu. Vienintelis būdas prikelti Larą yra visiškai perdaryti žaidimą iš pagrindų.
Paukštis
Žaidimas prastas.Mano akyse Lara mirė kai Crystal Dinamics peremė seriją.Aišku , žaidimas nėra toks jau labai blogas , bet pirkti šita žaidimą (nebent esi fanboyus) tas pats kas sudeginti 100+ litų.Ta pati lara croft , tos pačios džiunglės vorai ect.Jau geriau tada pažaisti senas serijos dalis , nekurtas CD.
WarCrafteris2
na gerai, tai kaip tavo manymu turi atrodyti ir koks turi būti Tomb Raider žaidimas tavo nuomone?
Artojas
O aš nusipirkau Ru versiją ant PC už vos 44.99 :). Nepasakyčiau, kad gaila pinigų. 100+ greičiausiai būtų šiek tiek gaila. Tikrai ne tiek, kaip gaila tų kur išmečiau už COD: WaW 🙁
Paladinaz
9.3? XD Gal skaičių nemokat? Nieko žaidimas neišsiskyrė nuo praeitų dalių išskyrus banalia istorija ir naujomis grafikomis.
deiviuxs
Man pačiam tai šis žaidas nelabai patinka. Per daug puzzles ir kai kurios net per sunkios ir atsibosta sprest jas. Mano įvertinimas būtų 7/10.
Sawyer
Na nežinau, čia jau kūrėjų darbas sukurti kažką naujo, aš tik sakau, kad senas stilius jau visiems pabodęs, čia jau darosi panašu į NFS seriją. Popsas.
sephirot
esme kad po angel of darkness Lara craft buvo jau laikoma myrusi bet as vertinu situ kurieju darbu,trecias jau ju tamb raider zaidymas nekiekviena gi studija sugeba prikelti tai kas jau atrodo amziems myrusi 🙂
WarCrafteris2
O man rods atvirkščiai, kad nauji Tomb Raider’iai tikrai skiriasi nuo ankstesnių dalių (pvz. 2 ir 3) kurias esu žaidęs. Iš ties man buvo savotiškas šokas kai bandžiau Legend, visai kitoks įspūdis kovojant su priešas, daugiau įdomių prietaisiukų, judesių, taipogi tokios scenos su motociklų gaudynėmis ar tokios labiau primenančios filmą, kur reikia spustelt mygtuką laiku. Tai tikrai pakeitė Tomb Raider nuo senosios kartos. Nežinau ar daugelis čia esat bandę senuosius TR, bet toks įspūdis gali susidaryti, kad nedaugelis. Underworld pilno nebandžiau, bet tai juk Legend tęsinys, ir kažkokių didelių pasikeitimų nuo 2006 neturėtų būti, išskyrus kosmetinius ir grafinius. Visi jie paminėti apžvalgoje. Kitoje daly jau galime tikėtis kažko naujo. Aš manau, jog Underworld yra geras Legend tęsinys ir pateisina Tomb Raider serijos vardą.
rezidentas
Šiaip tai balas neturėtų būt toks svarbus kaip pats autoriaus tekstas. Nereikia visko suvest į jį. Kažkada Game.EXE išvis buvo atsisakę vertinimų – iš paties teksto turėjai suprast koks geras ar nelabai žaidimas yra.
ReiKaz
Nu ka galiu pasakyti, man asmeniskai dziugu, kad tokios „Old times – Good times“ sagos, zaidimai kuriuos seniausiai zaidem yra tesiami.
S0rr0w
pc geimeris galėtų pasekti tokiu pat pavyzdžiu. Tačiau čia iškyla vienas nuansas – ne visi tokie „intelektualai“, kad suprastų, ką teksto autorius nori pasakyti. Tačiau aš šito norėčiau, negu dabar skaitant procentais pc geimerio vertinimus.
Šiap prisiminus Game.EXE tai recenzijos ir straipsniai buvo vieni iš įdomiausių skaityt, kai skaitydavai 3-4 kartus, kol suprasdavai ką autorius tikrai norėjo pasakyti. Už tai ir mėgau Game.Exe
Na o e417 rašymo stilius yra vienas iš mano mėgstamiausių skaitant games.lt apžvalgas, kurios yra tikrai ne tuščios ir įtraukiančios skaityti iki galo.
Laukiu naujų jo darbų.