Prisipažinsiu – šis dalykas, ką pamačiau ir pabandžiau, man kol kas paliko didžiausią įspūdį iš visos parodos iki šiol. Nesupraskit klaidingai – visi jau aprašyti dalykai, laukiami stambiausi žaidimai tikrai super, tačiau būtent Jericho man visiškai „nurovė stogą“ ir paliko išverstom akim. Iš dalies tai viskas dėl to, kad tikrai nesitikėjau, kad žaidimą pateiks jau demo stadijos, juk rodos taip neseniai pasirodė pirmieji vaizdai ir video filmai. O čia – puikiai veikinanti demo versija, ir dar PlayStation 3 konsolėje! Tikrai nerealu, dabar renku žodžius galvoj, kaip jum perteikti tą žaidimo įspūdį. Nemanau, kad pilnai pavyks, bet bandysim. Iškart pasakysiu, kad kol kas tai mano didžiausias kandidatas į numerio viršelį, jei tik leis valdžia dėti tokį žiaurų. Matysim.
Pirmiausia šiek tiek priešistorės. PC Klube vos porą kartų minėjom apie šį žaidimą, nes sakau, nieko apie jį per daug nesigirdėjo. Žinoma tik tiek, kad žaidimas pasakos apie miestą Vidurio Rytuose, pavadinta Al-Khali, po kuriuo slypi seno nuo neatmenamų laikų statyto ir įvairių užkariautojų valdyto miesto griuvėsiai. Kūrėjai skelbia, kad miestas bus sudarytas iš penkių sluoksnių, atitinkančių įvairius istorijos etapus: modernų, II-ojo pasaulinio, Kryžiaus žygių, Romos Imperijos ir giliausio – 4-ojo tūkstantmečio prieš mūsų erą. Pavadinimas Jericho, nors to ir negaliu patvirtinti, gali būti pasiskolintas iš tikrojo seniausio pasaulio miesto (Jerichonas lietuviškai, man rodos). Šiame požeminiame mieste atsivėrė blogis, ir siekia išsiveržti iš gilumos į viršų. Šis blogis, tai gimęs iš seniausios esybės, kokia tik buvo pasaulyje. Pasak žaidimo legendos, prieš Adomą ir Ievą, Dievas sukūrė Pirmagimį, kuris buvo nei vyras nei moteris, vienu metu nuostabus ir baisus. Dievas išsigando savo paties kūrinio, ir jo nebaigęs išmetė iš dangaus į nebūtį. Tačiau Pirmagimis sugebėjo paliesti žemę būtent toje vietoje, kur dabar yra šis miestas. Per šį miestą jis bando sugrįžti į gyvųjų pasaulį, ir jį gali sustabdyti tik save paaukoję septyni mistikai, kurie ir yra Jericho komanda.
Būtent komanda labiausiai ir nustebino bei sužavėjo mane, aišku neskaitant pragariškų blogio kūrinių iš nepaprastos rašytojo ir režisieriaus Klaivo Barkerio vaizduotės (Hellraiser serija). Demo versijoje galima valdyti tris herojus, o viso žaidime vienu ar kitu metu mums leis valdyti net septynis! Dabar tik paklausykite, kokius herojus demo versijoje valdžiau ir ką jie gali išdarinėti, ir pradėsite suprasti, ko aš čia taip kraustaus iš proto.
Demo prasideda neaiškiuose požeminiuose griuvėsiuose. Jokių paaiškinimų nėra, todėl pradžioje nelabai supratau, kokiame istorijos etape ir miesto sluoksnyje esame. Na bet tas nesvarbu. Pirmiausia gaunu kontroliuoti seržantę Church. Vienoje rankoje pistoletas, kitoje – kardas. Atakuoti galima vienu metu su abiem. Šaudymas smagus, o kardo mostai ir efektas išties aštrūs ir eina per kaulus. Tačiau čia dar tik gėlytės. Įjungus specialią ataką, kurią turi kiekvienas herojus, Church išsitraukia mažą peiliuką ir demonstratyviai persipjauna sau delną. Tuomet iš jos delno link priešų nusitiesia storos kraujo „virvės“ ir priešai yra užstingdomi tarsi transo būsenoje. Tuo metu kiti du komandos nariai juos gali pjauti savais būdais. Nerealu! Toks psichodelinis žiaurumas, kad negaliu apsakyt. Ir kartu taip stilingai padaryta, kad nesukelia kažkokių neigiamų jausmų – žiūri į tai kaip į meną. Iš tiesų, prisiminus Hellraiser filmus, kad ir kokie jie buvo žiaurūs, kažkas juose buvo neapčiuopiamai žavaus. Tas pat ir su senuoju Undying žaidimu.
Grįžtam prie žaidmo, klausykit toliau. Antroji demo herojė – leitenantė Black. Tai komandos snaiperė ir telekinetikė. Kūrėjai taip dėlioja praėjimo takus, kad reikėtų panaudoti ne tik kovines kiekvieno herojaus savybes. Jau demo pradžioje komanda prieina prie akmenų krūvos, kurios neišeina peršokti. Tuomet reikia persijungti į Black, pats perėjimas, beje, taip pat įspūdingas – vaizdas „išlenda“ iš tuo metu valdomo herojaus ir „nuskrenda“ į naująjį. O tuomet su Black telekinezės ataka galima išgriauti tą akmenų krūvą. Pats šaudymas su Black nėra labai efektyvus – snaiperė paprasto priartinimo neturi, tad su arti prišokusiais priešais kovoti labai sunku, telekinezės atakos ne ką tepadaro. Tačiau… Specialioji jos savybė irgi išverčia iš koto. Spustelėjus šios savybės mygtuką ir iššovus, vaizdas persijungia į vaizdą nuo kulkos ir ją galime valdyti. Pakartosiu: galime valdyti sulėtintai skrendančią snaiperio kulką! Kuri dar gali ir pereiti kiaurai per kelis priešus. Nu visiškai nerealu.
Trečiasis komandos herojus seržantas Delgado – grandininių automatu vietoje vienos rankos ginkluotas stambus vyrukas. Su juo efektyviausia kautis prieš krūvą puolančių priešų – ginklas tam puikiai tinka. Tačiau jo specialios galios taip ir nesugebėjau panaudoti. Jis valdo ugnį ir gali iškviesti ugnies demoną, tačiau padegti man taip nieko ir nepavyko. Manau, kad kažką reikėjo padaryt su vienom durim, nes niekaip neatsidarė, bet kad ir iškviečiau tą demoną, pusė ekrano pasidengė ugnimi, tačiau durim nieko nenutiko. Nelabai sugebėjau išsiaiškint, ir nenorėdamas ilgai užlaikyt eilės laukiantiems, nebesigilinau. Bus laiko, kai pasirodys žaidimas.
Štai tokia trijulė. Galiu paminėt, kas dar pasirodys žaidime, kaip sakant, kad būtų pilnas paveikslas. Jericho komandos vadovas – kapitonas Rosas. Jis yra komandos telepatas. Tėvas Rolingsas – du pistoletus valdantis kunigas ir egzorcistas (įsivaizduojat, kaip tėvelį panaudos?). Kapitonas Džonsas – mediumas, galintis atskirti savo astralinį kūną ir perkelti į bet kurią vietą. Na ir paskutinioji – kapralė Cole, kuri yra komandos tirkovės hakerė, ir gali valdyti laiką bei teleportuoti daiktus bei žmones. Tik pagalvokit, kaip visą tai kūrėjai galės panaudoti pilname žaidime ir kokias situacijas sukurti. Lyg dar to mažai, kūrėjai teigia, kad bus galima sujungti dviejų herojų galias ir taip sukurti dar galingesnę super ataką. Demo tokios galimybės arba nebuvo, arba aš nežinojau kaip ją įjungti. Kūrėjai pateikia tokį pavyzdį: paleista telekinetinė Black kulka gali pažeisti tik tuos priešus, kuriuos pati herojė mato. Tačiau šią galią sujungus su astraline Džonso projekcija, kulką bus galima valdyti už kampų, į nematomas vietas ir nukepti ten esančius priešus. Tokie dalykai sunkiai telpa galvoj, bent jau man, tad žiūrėsime kas iš to gausis. Kol kas man jau ir tiek užteko iki kaklo.
Dar būtinai reikia papasakot apie priešus. Ko gero jau matėte zombius – kryžiuočius (ei, tai ko gero čia buvo Kryžiuočių era, kad jau tie zombiai su grandeliniais šarvais taip puolė). Sukurti jie labai kraupiai ir žiauriai, suplyšusi oda, išlindę kaulai, vietoje galūnių peiliai, visi kruvini ir velniškai greiti. Jie atakuoja labai staigiai, ir nenukepti iš atstumo puola prie herojaus ir pradeda jį smaugti ir pjauti. Tuomet lieka vienintelė galimybė išsivaduoti spaudžiant specialius mygtukus ar judinant svirtelę. Kova labai dinamiška, nes be valdomo herojaus kaunasi ir du komandos draugai. Jiems, tiesa, galima duoti po kelis nurodymus: pulti, gintis, likti vietoje, man rodos taip.
Na ir pačiai pabaigai apie vaizdus. Tiksliau, apie juos įspūdį galėjote susidaryti iš mano pasakojimo. Jų kokybė yra labai aukšta (čia reikia priminti, kad žaidžiau su PS3, PC turbūt reikės tikrai rimto, kad kažką panašaus išlaužti). Nenoriu su niekuo lyginti, tiesiog žaidimas atrodo labai išskirtinai ir vos ne fotorealistiškai ten kur reikia, ir hyperraslistiškom spalvom, formom, apšvietimu bei kitais efektais visur kitur. O labiausia stebina, kad tai joks ne licencijuotas variklis, o pačios kūrėjų Mercury Steam studijos kurtas naujos kartos variklis. Visiškas stebuklas.
Štai toks didžiausias iki šiol mano įspūdis iš Games Convention 2007. Šiandien, priešpaskutinę parodos dieną bus įteikti oficialūs GC 2007 apdovanojimai. Įdomu kam komisija juos paskirs, būtinai reikės pasižiūrėt ir parašyt jum. Tačiau aš, bent jau kol kas, savo apdovanijomą skiriu Jericho. Pamatysit – suprasit.