Paskutinis žaidimas kurį pažiūrėjom lankydami „1C“ buvo „Men of War: Condemned Heroes“. Tiesą sakant jam jau neturėjom laiko, nes vėlavom į kitus susitikimus, bet mano asmeninė aistra serijai paėmė viršų ir pasilikom dar keletui minčių. Ypač po to, kai Feliksas užsiminė, kad į seriją grįžta siužetas.

Tiesą sakant siužetas į „Men of War“ grįžo jau dabar. Ryt išleidžiamą „Men of War: Vietnam“ žaidžiu jau savaitę, bet jis pernelyg sudėtingas, kad šią minutę papasakočiau kažką daugiau. Įdomu tai, kad pats „Vietnam“ sudėtingumas kyla iš sudėtingų kovos sąlygų. Įpratęs prieš mūšių Europos ar Rusijos kaimuose, miestuose ir pievose, aš niekaip neišmokstu susidoroti su tankia džiunglių lapija. Antra vertus, gal tai ir kūrėjų klaida, nes vis tik didžiausią reikšmę šioje vietoje groja kamera. Bet grįžkim prie „Condemned Heroes“.

Planuojama, kad šis žaidimas pasirodys pirmame kitų metų ketvirtyje, o jo veiksmas tradiciškai vyks antro pasaulinio karo fronte.

Žaidimo istorija, pasakos apie garsiojo sovietų „štrafbato“ karius. Šie batalionai buvo formuojami vadovaujantis tiesioginiu Stalino įsakymu, o jo gretose kovėsi politiniai ir kriminaliai kaliniai, o taip pat ir karo lauko teismuose nuteisti kariai ir karininkai. Jei neklystu, verbuojant karius buvo cituojamos įsakymo #227 eilutės, siūlančios krauju išpirkti savo kaltę prieš tėvynę. Šių batalionų egzistavimas ir veikla, per daugybę nuo karo prabėgusių metų apaugo gandais ir mitais. Na nenuostabu, mat vienose gretose galėjo kautis tiek tanko pabūgęs ir šoke sustingęs karys, tiek išvis nieko blogo nepadaręs politinis kalinys, tiek miriop nuteistas žudikas. Bataliono paskirtis buvo ypatingai pavojingų užduočių vykdymas, dažniausiai priešo pozicijų šturmas arba prarastų fronto pozicijų laikymas pridengiant kitų dalinių atsitraukimą.

Šioje vietoje Feliksas surimtėja ir priduria – „Mes norime papasakoti kuo tikslesnę istoriją. Kurdami šį žaidimą naudojomės tiek nesenai išslaptintomis FST bylomis, su mumis dirbo jų konsultantai, skaitėme memuarus, bendravome su dar gyvais štrafbatų veteranais. Norime šiek tiek išsklaidyti mitus ir papasakoti kaip viskas buvo iš tikrųjų.“

Ryšium su tuo, žaidime atliekami ir kai kurie techniniai pakeitimai. Kariams kuriamos dešimtys naujų modelių. Baudos batalionai praktiškai neturėjo jokios karinės technikos, tad didžiąją žaidimo dalį valdysime pėstininkus, todėl kūrėjai nori suteikti jiems veidus ir išskirtinumą. Kuriami ir autentiški žiemos ar vasaros kautynėms pritaikytų formų pavyzdžiai.

Žaidimo veiksmas prasidės 1942 metais, Volynės (Ukraina) regione ir ves žaidėją iki karo pabaigos. Galėsime sudalyvauti Bagrationo mūšyje po Brestu, taip pat mūšiuose ties Varšuva ir Štetinu. Viso žaidime bus 15 misijų vienam žaidėjui, o turint galvoje, kad dalį jų greičiausiai išvis pradėsim su beginkliais kariais, žaidimo pakaks geram mėnesiui, jei ne dviem.

Visą tai išklausiau jau atsistojęs, praktiškai būdamas tarpduryje. Vaizdas ekrane mažai kuo skyrės nuo „Men of War: Squad Assault“, tačiau tai nėra blogas ženklas, mat serijos grafika dar nuo pirmojo žaidimo pranoksta visus, strategijai keliamus reikalavimus. Vis tik buvo įdomu, ar su žaidimu bus pasiūlyta daugiau medžiagos, kurią būtų galima paskaitinėti ne žaidimo aplinkoje. Man tuoj pat parodė meniu esančią išsamią „Enciklopediją“ ir pridūrė, kad ją nesunku išleisti ir PDF formatu diske, tačiau kol kas niekas apie tai nepagalvojo.

Kaip žinia kiekvienas „MoW“ serijos karys turi asmenines charakteristikas ginklų ir technikos valdymui. Taip pat visi kariai gali užimti, bet kokią be priežiūros esančią techniką, tačiau jos naudojimas, pabūklų užtaisymo greitis ir kiti parametrai priklauso nuo ekipažo komplektacijos. Standartiškai į žaidimo mūšio lauką išvaromas tankas visuomet turi pilną vairuotojo, šaulio ir mechaniko įgulą, sunkesni tankai taip pat turi vadus ir papildomus šaulius. Man labai parūpo, ar valdomo štrafbato kariai turės istoriją ir jei kuris jų yra buvęs vairuotojas ar tankitas, ar jie turės atitinkamas žymas. Deja, kol kas man pasakė tik tiek, kad visi kariai tikrai turės asmenines charakteristikas pėstininko ginkluotės valdymui, o kas liečia techniką, jie kol kas neturėjo atsakymo. Tuomet pasiteiravau ar visos kampanijos bus skirtos Rusijai. Niekam nepaslaptis, kad baudos batalionus turėjo ir nacistinė Vokietija (Stafbatalion, 999 Afrikos divizija, Dirlewange‘s brigada). Kol kas žaidime jų neišvysime, bet Feliksas užsiminė, kad svarstomos galimybės pasiūlyti kažką panašaus vėliau, galbūt papildomai parsisiunčiamo turinio formate.