Naujienų, kurioms šią savaitę neskyrėme daug dėmesio, apžvalga.

Šią savaitę žaidimų industrija pokštavo, verslavo ir žarstė pažadus.

Pokštai
Ši savaitė žaidimų pramonėje prasidėjo nuo labai įdomaus įvykio. Codemasters siekdami pareklamuoti vieną naujausių savo žaidimų „Rise of the Argonauts“, ėmėsi populiarinti argonautų lyderio Jasono vardą. Codemasters piktinasi, kad šis, graikišką kilmę turintis, tačiau nuo XVIIa. plačiai paplitęs Didžiojoje Britanijoje vardas tampa vis mažiau populiarus, o jo vietą užima Džekai, Tomai ir Oliveriai. Akcijos organizatoriai net pakūrė specialią svetainę „Grąžinkime Jasoną“. Jos tikslas skatinti šiemet tėvais tapusius žmones, savo sūnus pavadinti Jasonais ir taip grąžinti vardui buvusią šlovę. Akcija tęsis iki 2009 gruodžio. Jos dalyviai bus lepinami naujais Codemasters žaidimais.

Laiko daug, naująjį Jasoną dar galima spėti ir nuo nulio pagamint. Vardas gražus, būčiau britas (konkursas vyksta tik Didžiojoje Britanijoje), gal ir pasirašyčiau. Ypač jei mano pavardė būtų Bornas.

Verslas
Panašu, kad kitas britų leidėjas Eidos netrukus bus visai nebe britų leidėjas. Dar praeitą savaitę rašėme, kad Japonų leidėjai Square–Enixišreiškė norą įsigyti Eidos. Kaip žinia, vienos pusės gerų norų šioje situacijoje nepakanka. Sandorio turi norėti ir patys Eidos, taip pat stambiausi jų investuotojai. Kitokiu atveju paprasčiausiai pasikartotų EA–Take 2 drama. Vis dėlto šį kartą situacija atrodo kur kas palankesnė. Stambiausias Eidos investuotojas Time Warner leido suprasti, kad paremtų šį sandorį jei toks vyktų. Tuo pačiu Time Warner lyg ir atsisako ambicijų dalyvauti konkurse ir bandyti permušinėti Square siūlomą kainą. Netrukus po šio pranešimo, savo paramą sandoriui pareiškė ir keletas kitų stambių investuotojų. Įvairiais duomenimis Square-Enix gali būti visiškai ramūs dėl 45-47 procentų Eidos akcijų paketo. Panašu, kad sandoriui bus uždegta žalia šviesa, tačiau gautinai apsispręsti turi ir Square-Enix direktorių taryba. Analitikai prognozuoja, kad šis sandoris išeis į naudą abiems kompanijoms. Iš esmės ginčyti tokią prognozė būtų beprasmiška. Eidos, bei jos globojamos žaidimų serijos išgyvena ne pačius geriausius laikus, tuo tarpu Square-Enix kartu su visu Eidos turtu įgys daugiau svorio Europoje. Tiesa games.lt lankytojai komentaruose labai pergyveno dėl galimų Laros nuotykių anime stiliumi. Iš šio sandorio tokios įvykių eigos tikėčiausi mažiausiai. Europietiškas leidėjas Japonams reikalingas ne tam, kad jį Japonizuoti. Greičiau jau atvirkščiai. Kontroliuodami Eidos, Square–Enix greičiausiai planuoja kurti daugiau, senajam žemynui ar JAV artimų ir suprantamų žaidimų. Juk kito kelio į mūsų rinkas kaip ir nėra.

Tuo tarpu NCsoft pateikė ataskaitą už praeitus metus.

Metai kompanijai tikrai buvo dvejopi. Per 2008-uosius metus NCsoft apyvarta paaugo 5 procentais ir siekė 234 milijonus JAV dolerių. Tačiau grynasis pelnas lyginant su 2007-aisiais smuktelėjo visais 40 procentų ir tesudarė 18,4 milijonų dolerių. Didžiąją dalį (daugiau nei pusę) pajamų kompanija surinko Pietų Korėjoje. Likusios gi daugiau ar mažiau lygiomis dalimis pasidalino po kitus regionus JAV, Japoniją, Europą ir Taivaną.
Įdomu tai, kad per ketvirtą 2008 metų ketvirtį naujasis NCsoft projektas AION: The Tower of Eternity sugebėjo surinkti per 6,5 milijono JAV dolerių. Tai sudarė dešimtadalį visų ketvirčio pajamų, nepaisant to, kad žaidimas startavo tik gruodžio mėnesį ir tik Pietų Korėjoje. AION rezultatai buvo geresni nei City of Heroes ar Guild Wars projektų. Tikėkimės, kad šaunus startas namuose teigiamai atsilieps tolimesniam AION paplitimui. Šiuo metu skelbiama, kad Japonijos ir Taivano žaidėjai AION galės išmėginti šį rudenį, o Europiečiai ir Amerikiečiai turės palaukti ketvirtojo metų ketvirčio.
Daugiausiai metinių pajamų NCsoft gavo iš savo flagmanų Lineage ir Lineage II. Pirmoji žaidimo dalis surinko 76 milijonus JAV dolerių, anroji beveik 100 milijonų JAV dolerių. Abi Lineage dalys bendrai paėmus, sugeneravo per 74 procentus visų metinių NCsoft pajamų.
Kalbant apie ateitį, NCsoft tikisi, kad 2009 metai kompanijos apyvarta augs 30-40 procentų. Manoma, kad tokios augimo prognozės iš esmės yra susietos su pasauliniu AION startu. Ilgai lauktas, viešas Guild Wars 2 beta testas buvo nukeltas. Konkreti jo pradžios data neskelbiama, tačiau manoma, kad jis įvyks gerokai arčiau žaidimo starto, pastarasis numatomas tik 2010 metais.

Gerų naujienų savo gerbėjams turėjo ir Activision. Bobis Kotikas užtikrintai pareiškė, kad Activision-Blizzard neplanuoja sekti kitų kompanijų pėdomis ir agresyviai mažinti etatus. Activision vadovai įsitikinę, kad šis žingsnis užtikrins kompanijai ypač sėkmingus ir stiprius metus. Duodamas interviu naujienų agentūrai Reuters, Bobis Kotikas pabrėžė, kad Activision išvengs restruktūrizacijos ir kaštų mažinimo procedūrų, nes kompanija tai daro nuolat. Pavyzdžiui ypač atsargiai kurdama ir įvesdama į rinką naujas žaidimų serijas. Apie tai, kad Activision mūsų nelepins naujais žaidimais byloja ir kompanijos planai. Šiemet tikrai sulauksime naujų Guitar Hero serijos žaidimų, tarp kurių ir ypač laukiamas Guitar Hero: Metallica. Taip pat sulauksime šios serijos spin‘off‘o DJ Hero, bei ankstesnių Guitar Hero serijos žaidimų kompiliacijos Guitar Hero: Greatest Hits.
2009-aisiais dienos šviesą išvys antroji Call of Duty: Modern Warfare dalis, Tony Hawks Adrenaline (sklinda gandai, kad šiam žaidimui kuriamas ir specialus riedlentę primenantis valdiklis) ir naujasis Wolfenstein serijos žaidimas. Nors oficialiai nieko ir nepranešama, dauguma analitikų spėja, kad šiemet tikrai gausime pažaisti ir naująjį StarCraft‘ą.

Microsoft eilinį sykį susiruošė apsipirkti. Šią savaitę prasidėjo karštos diskusijos kurių metu aiškinamasi, kam MS prireikė 3DV systems kompanijos. Ši Izraeliečių kompanija kuria virtualios realybės kameras kuriomis gali būti valdomi vaizdo žaidimai. Manoma, kad tai naujas MS žingsnis kovoje su Eye Toy. O galbūt net kažkas naujesnio ir rimtesnio. Šiuo metu Microsoft už 3DV systems siūlo 35 milijonus JAV dolerių.

Pažadai
Šią savaitę, kaip ir bet kuria kitą metų savaitę, skambėjo daug pažadų. E3 nenori mirti, todėl pažadus barsto plačiausiai. Parodos organizatoriai žada, kad šiemet vykstančiai E3 parodai bus grąžintas visas 2006-ųjų spindesys ir džiaugsmas. Parodos organizatoriai teigia atsižvelgę į ypač kritiškus spaudos ar industrijos atstovų atsiliepimus ir padarę visas reikiamas išvadas. Tiesa E3 netaps visiškai atvira paroda, tačiau lankytojų ratas bus gerokai išplėstas. Organizatoriai žada lanksčiau pildyti dalyvių norus, suteikti platesnes galimybes standų įrengimui ir t.t. ir panašiai. Jei skaitote angliškai, visą ilgą interviu su E3 organizatoriais galite perskaityti čia. Man asmeniškai E3 sėkmė kelia šiokių tokių abejonių, ypač turint galvoje tai, kad po šių metų renginio EA ir Ubisoft bosai faktiškai sumaišė parodą su žemėmis. Tiesa tai buvo padaryta pelnytai ir niekas to neslepia. Antra vertus norisi tikėti, kad viskas bus gerai, o buvęs parodos spindesys grįš.

Microsoft žada, kad baisusis RROD baubas jau nebebus toks baisus. Jei būti visiškai tiksliam, tai sprendžiant iš Arono Grinbergo interviu duoto žurnalui Edge, RROD jau nebaisus tiems, kas pirkti konsolę neskubėjo ir turi naujesnės kartos modelį.

O štai senesnių X dėžių savininkai, naudodamiesi išplėsta 3 metų garantija turėjo praminti 9 pragaro ratus, kad galėtų mėgautis visais konsolės teikiamais malonumais. Kalbama, kad išplėsdama garantiją iki 3 metų ir taip siekdama apsaugoti žaidėjus nuo RROD baubo, Microsoft jau patyrė didesnį nei milijardo dolerių nuostolį. Dabar Aronas, nesileisdamas į detales ir smulkmenas, teigia, kad konsolių keitimo ir remonto procesas sustyguotas, veikia sklandžiai, o pataisytos konsolės negenda. Neva Microsoft taisydami senos kartos X360 naudoja naujos kartos modelių technologiją ir taip užkerta kelią galimam RROD pasikartojimui. Tiesa šioje vietoje pasitikėti galime tik Arono žodžiais, kurie ypač atsargūs ir aptakūs. Kaip jis pats teigia, kalbėti atviriau jam draudžia teisininkai. Na pagyvensim pamatysim.

Kur kas liūdnesnės naujienos laukia tų X360 konsolių savininkų, kurie kurdami savo GamerTag profilius pasinaudojo nenaudojamais el. Pašto adresais. Pasirodo, sistema užfiksavusi, kad vartotojo el. pašto sąskaita nebenaudojama, blokuoja ir patį GamerTag‘ą. Vadinasi, jei savo profilį kūrei naudodamasis veikiančiu paštu, kuris dėl kažkokių priežasčių tapo neveikiantis, ar kurio tu tiesiog nenaudoji ir tavo pašto dėžutė tapo užšaldyta, užsišaldys ir tavo Xbox Live profilis. Užsišaldys amžiams, mat Microsoft darbuotojai pripažįsta, kad ištrinto GamerTag prikelti nepavyks. Nepavyks atgauti surinktų pasiekimo taškų, net ir tuo atveju, jei turite visą informaciją apie juos kietajame savo konsolės diske. Bėda. Norėdami jos išvengti, tiesiog pasitikrinkite su kokiu el. pašto adresu susietas jūsų XBL profilis, ir stenkitės savo pašto dėžutę laikyti „gyvą“.

Papyldymas: Jau visai prieš patalpinant naujieną XBL dievas ir sergėtojas Major Nelson išplatino pranešimą kuriame pataria, bent kartą per keturis mėnesius prisijungti prie savo XBL, arba Windows Live ID ar tiesiog peržiūrėti savo profilį Xbox.com tinklalapyje. Šie veiksmai turėtų apsaugoti jūsų GamerTag nuo aukščiau aprašytų bėdų.
Taip pat Major Nelson pažadėjo spręsti šią problemą ir savo pusėje. Kol kas svarstoma alternatyva, suteikti galimybę susieti savo neveikiantį profilį, su naujai sukurtu ir vekiančiu.

Smulkmė
Na ir pabaigai šiek tiek smulkmenų.

Konami, išplatino džiugią žinią PS3 savininkams taip ir nesutaupiusiems nuosavai MGS4 kopijai. Dar pernai perkopęs per 4.5 milijonų parduotų kopijų ribą, žaidimas galų gale tapo platininiu. Tikėkimės kovo 5 dieną pasirodysiantis pigesnis Platininis leidimas neužtruks ir Lietuvą pasieks panašiu metu. Mūsų kraštuose žaidimas kainuos apie 100-130 litų.

Šią savaitę buvo patvirtinta, kad BlizzCon 2009 tikrai vyks. Taip pat atskleista tiksli renginio data. Renginys vyks Kalifornijoje, rugpjūčio 21-22 dienomis. Data nėra labai artima, bet tie kurių WOW ir Didžioji Depresija dar nesutraiškė, turėtų suskubti įsigyti bilietus. Tradiciškai tai padaryti laaaabai sunku. Greičiausiai šią žinią galime traktuoti ir kaip galutinį patvirtinimą, kad Blizzard neišvysime per E3.

Funcom išplatino informaciją apie naujausią pataisą MMO žaidimui Age of Conan. Pataisos informaciją ir detales perskaičiau gan idėmiai. Labai nustebau neradęs nė žodžio apie taip laukiamus grafikos patobulinimus, kuriuos išvystų DX10 turintys žaidėjai. Kiek gi ilgai šis klausimas bus atidėliojamas? Nežinia. Kad laukti būtų smagiau, šalia naujų, žaidime atsirasiančių požemių, sukurtos ir naujos emote animacijos. Dabar mūsų personažai galės kosėti, krapštyti nosį, šniurkščioti ir bezdėti. Viskas ko trūko iki pilnos laimės! Galvoju, gal reiktų grįžti į Hyborėją?

Need for Speed serija, kuriai kažkas nevykusiai pranašavo mirtį grįžta urmu. Ką tik startavo Need for Speed World Online tinklalapis.

Mane asmeniškai labai nudžiugino visiškai šviežias EA pranešimas apie partnerystę su American McGee ir Spicy Horse. Šios kompanijos dirbs su tęsiniu žymiam ir niūriam 2000-ųjų nuotykiui su Alisa pagrindiniame vaidmenyje.

Kol kas jokių konkrečių detalių apie kuriamą žaidimą nėra. Projektas laikinai vadinamas „The Return of McGee‘s Alice“ ir kuriamas PC, X360 ir PS3 platformoms. Ech…

Tiek žinių. Iki kito penktadienio.