GC08: „Left 4 Dead“
Kai užėjome vidun, Doug’as jau žaidė sau į porininkus pagriebęs vieną iš žurnalistų. Ekrane matėme naktį, kažkokį miestą, zombius, daug zombių, marias, jūras, vandenynus zombių. Žaidėjai šaudė, zombiai tyško į skutus, kambaryje triukšmas ir spengianti tyla tuo pat metu. Triukšmas sklido per kolonėles. Tylėjo žurnalistai. Jokių klausimų, visi spokso į ekranus. Pasijutom, lyg būtume patekę į kažkokių sektantų meditacijos seansą. Maždaug kas porą minučių, Doug‘as sustoja ir įsispokso į sieną. „Matote kokios jos kreivos… Nė vienos vienodos plytos. Ypač gerai atrodanti mūrinė siena“, — lyg pats sau sumurma Lombardi, tuomet paberia žiupsnį kitą techninės informacijos iš kurios spėjam nugirsti padrikus žodžius tipo „bump“, „mapping“, „texture“, trakšteli jo užtaisomo M16 spyna ir vėl prasideda skerdynės. Po 10 minučių jau pasidarė nuobodu. Suprasti, kas, ką ir už ką neįmanoma. Po gerų 15 minučių Lombardi užleidžia savo vietą vienam iš žurnalistų ir atsistoja visai šalia manęs. Puiki proga pusbalsiu paklausinėti daugiau apie žaidimą, tad išsitraukiu bloknotą ir šratinuką.
Praėjus dar 5 minutėms, šratinuką ir bloknotą paslėpiau. Beveik visi atsakymai į klausimus buvo Ne. O klausinėjau tai visai paprastų dalykų. Ar bus galima tobulinti ginkluote, keisti personažų rūbelius, kažką rinkti, atrakinti ir t.t. Left 4 Dead grynai tinklo žaidimas, kažkodėl, man atrodė natūralu, kad jame turi būti prizai žaidėjams, kurių dėka jie galės išsiskirti iš kitų. Valve taip nemano. Nebus absoliučiai nieko panašaus, išskyrus standartinę Achievments sistemą, kurią palaikys X360 ir Steam. Tiesa žaidėjų bendruomenė greičiausiai gaus įrankius naujų lygių, monstrų ir modelių kūrimui, tad tą prasme įvairovės tikrai netrūks. Paklausinėjom apie ginklus, mūsų laukia daugiau ar mažiau standartinis arsenalas + Molotovo kokteiliai. Jų demonstracijos metu nematėm, bet tikiu, kad lakstantys, klykiantys ir degantys zombiai atrodys nuostabiai. Paklausinėjom apie siužetą. Panašu, kad jo irgi nebus. Tačiau tik perkeltine prasme. Iš esmės nebus jokios pasakojamos istorijos kuri pertrauktų veiksmą. Left 4 Dead kuriamas kaip zombių šaudyklė, kurią žaisdami, žaidėjai turėtų šaudyti zombius. Ne gelbėti pasaulį, ne kovoti už geresnę savo vaikų ateitį, bet paprasčiausiai šaudyti zombius. Tai visiškai nereiškia, kad istorijos apskritai nebus. Žaidimas turės intro filmuką o kiekvienas iš 4 personažų savo praeitį. Rinkdami įvairiausius informacijos trupinius, žaidimo siužetu labai susidomėję žaidėjai, galų gale sugebės atskleisti daugumą žaidimo paslapčių. Kadangi žaidimas skirtas tam, kad jį drožtum vėl ir vėl, visiškai akivaizdu, kad pirmą kartą įveikęs kampaniją, nesužinosi nė pusės istorijos. Siužetinės smulkmenos bus paslėptos daugiau nei 5000 dialogo eilučių, kurios bus pateikiamos remiantis įvykiais, kuriuos žaidime sukurs žaidėjai. Dalį įdomių faktų žaidimo lygiuose paliks kiti personažai. Portals stiliumi. Nuosavu krauju, ant sienos… Ši žaidimo dalis tikrai suintrigavo. Ne kiekvieną dieną gauni žaidimą, kurio esmė atsiskleidžia tik po to, kai pereini jį 20 kartų. Ir vis dėl to. Buvo nuobodu.
Greičiausiai aš įkyrėjau su savo klausimais, kurių vienas ir skambėjo panašiai į „Tai jei žaidime nebus nei to, nei ano, tai ko gi turėtų siekti žaidėjas?“. Atsakymas buvo paprastas „O kodėl gi tau pačiam nepabandžius to sužinoti?“. Tokiu būdu buvau pasiųstas prie kompiuterio, kur sėdėdamas tikrai negalėjau uždavinėti klausimų. Užtat galėjau žaisti ir suprasti kur slypi visas Left 4 Dead grožis. Žaidėm kampanijos režimą. Esmė paprasta. 4 žaidėjų ar DI valdomi personažai, privalo įveikti kažkokią miesto atkarpą ir likti gyvi. Kol stebėjau kaip tai daro kiti, atrodė, kad užduotis labai paprasta. Kai prisėdau pats, supratau, kad ne viskas taip paprasta kaip išrodo. Visų pirma zombių kiekis, bei jų atakos kryptys. Jie lenda iš visų pusių, ir nors šliaužia super lėtai, vistiek sugeba prirėplioti nepastebėti. Šovinių kiekis apkaboje, nors ir yra toks koks turi būti, susidaro įspūdis, kad jų gerokai per mažai. O svarbiausia, kad „Friendly Fire“ režimas visuomet įjungtas, tad nepaisant baisiausio triukšmo ir makalynės uždarose, zombių knibždančiose patalpose, dar turi žiūrėti ir kur šaudai. Laiko vaistinėlės naudojimui, tiek savo reikmėms, tiek bandant padėti draugui, tragiškai mažai. Dalis puolančių zombių sugeba parversti žaidėją ir pradedą jį kramsnoti, tačiau pats žaidėjas jų nublokšti negali, tai turi padaryti komandos draugai. Riksmai, klyskmai ir keiksmai užgožia sąmonę ir azartas ima augti sulig kiekviena žaidime praleista sekunde. Tada pradedi žmogus suvokti, kad blemba, esminė žaidimo užduotis ir siekiamybė kuri pastatoma prieš žaidėją yra išgyventi ir neleisti mirti draugams. Iš pradžių tai paprasta. Paskui sunkiau. Ypač kai ekrane sušmėžuoja ypatingi zombių tipai. Yra toks storas ir nuolat vemiantis. Jo vėmalai suvilioja visus aplinkinius zmobius it bites cukrus. Tie storuliai mėgsta ramiai sau stovėti už kampo, o kai žaidėjas iškiša nosį, vaaaaaaaaaaaaaaaaaa ant jo šliauką.
Pojūtis nemalonus, visas ekranas pasidengia žaliom gleivėm, tad matomumas išlieka minimalus. Ir kol tu visas apakintas blaškais pirmyn atgal, tavęs link lėtai bet užtikrintai šliaužia visi, visi be išimties zombiai. Labai greitai pasiekiama riba, kai jie prišliaužia ir ima tave valgyti, o tu nieko negali padaryti… Ir komandos draugų galimybės ribotos, nes žiūrint iš jų taško, apvemtas žaidėjas paprasčiausiai paskęsta zombių jūroje ir šaudyti juos darosi pernelyg pavojinga. Friendly Fire… Always on…
Kitas nemalonus žaidimo aspektas, šviesa ir garsas kuris vilioja zombius. Šaudydami turėsim taikytis konkrečiai į zombius ir nepanikuoti, nes žaidimas baus ne tik už pataikymus į kitą žaidėją. Pavyzdžiui specifinis automobilio signalizacijos garsas, vilioja zombius it sirenų dainos jūreivius. Tuo įsitikinau pats. Gerai, kad žaidėm kuklių žurnalistų ratelyje, sava chebra už tai ką padariau išvadintų nelabai gražiais žodžiais ir jaučiu išmestų iš friend‘s list‘o steam‘e :). Žodžiu įsijautęs į rolę atitrūkau nuo grupės ir leidausi vienas šienauti zombių, tūnančių priešakyje. Bėgau kaip žaibas, šaudžiau kaip Vilius Telis, zombiai tyško ir žuvo nė nesupratę iš kur aš atėjau. Iki pat tos akimirkos, kol mano paleista kulka paklydėlė nekabino vieno iš gatvėje stovėjusių automobilių. Sukaukė signalizaciją, jai akomponavo laukinis išbadėjusių zombių kauksmas. Dar po kelių akimirkų, per zombius nieko nesimatė, kurį laiką dar bandžiau priešintis, kai nebeliko laiko užtaisinėti ginklą, daužiau juos buože, bet… Kiti žaidėjai buvo per toli, kad man padėti, tad kai jie atėjo, mano lavonėlis jau buvo atšalęs, o juos pasitiko nuožmi zombių minia, kurios kitomis aplinkybėmis toje vietoje būti neturėtų. Pasirodo, aš gindamasis nuo pirmos bangos, sukėliau dar daugiau triukšmo, kuris pradėjo grandininę reakciją. Jos baigtis akivaizdi… Į skutus suplėšyta žaidėjų komanda.
Pakilau nuo kompiuterio, gal šiek tiek susigėdęs, bet visiškai įsimylėjęs žaidimą. Kol fotografavom Doug‘ą jis dar paklausė „Na ir kaip?“. Atsakėm kukliai „Gerai. Bus kuo pakeisti TF2. Ačiū.“
Na belieka tik pridurti, kad Left 4 Dead yra labai specifinė tinklo šaudyklė, labai specifinio skonio žaidėjams. Tai tikrai nėra vienas iš tų projektų, kuriuos vadiname „privalomais“.
26 Komentarai
S0rr0w
Hmm.. Įdomu. Tiesa, kaip DI ? Susitvarko, neužkliuva už kampų ir panašių nesąmonių nebuvo ? Suprantu, kad zombiai žaidimo priešai, tačiau vistiek, turi turėti kažkokį savitą puolimo taktiką. Tai, kaip apie ją ?
Sakei, jog istorija nėra pagrindinis šio žaidimo tikslas, ir visą ją sužinoti reikės peržaisti 20, o gal ir daugiau kartų. Neatrodo, jog tai atbaidys didesnę masę žaidėjų, norėjusių įdomios istorijos, o gavusių tik pjaustynes ir skerdynes. ? Šiap projektas labai įdomus, tačiau manau ne kiekvieno skoniui ir norams…
Paladinaz
Primena senus gerus vezliukus nindzes 😀
Artojas
Zombiai eina tuntais ir net tuo atveju jei jie už kažko kliūna, atrodo kad taip turi būt. Turbūt vien dėlto daryti žaidimus apie zombius smagiau :).
Taktika paprasta. Zerging. Aišku, jei yra spec. zombių rušys, jos naudojasi savo privalumais, puola netikėtai ir labai greitai.
Istorijos nebuvimas, o tiksliau tai, kad ji paslėpta, kad ir atbaidys žaidėjus. Bet vėlgi… Nu kokią istoriją turėjo Portals? O kokį ažiotažą sukėlė. Valve moka išsidirbinėti su žaidėjų protais. O kad žaidimas ne kiekvienam tai faktas.
TYCOONC
o ar veiksams tik mieste? ardar kur nors kitur? ir kaip baigiasi zaidiams? istaskai visus zombius, ir nebelieka ?:)
Artojas
Matėm tik miestą. O kaip baigiasi teks sužinot patiems 🙂
RICiuXAS
Nu kiek zn tai veiksmas tikrai veiks ne tik mieste, maciau Gameplay vidona ir buvo miske, taigi bus afigenas geimas.
Paladinaz
Emm. Jis dar neileistas…
Video maciau kaip sita komanda bego miske 😀
Mage-7
Na, mano vienas iš laukemiausių žaidimų šių metų. Pamenu mačiau viena lygį miške..
Liuksasas
Kaip sakai, Artojau, ar šitas žaidimas galėtu tapti WCG sporto žaidimu, ar tik 4 fun? Sekmė atsitiktinume, ar gerai susižaidusioje komandoje su įgudžiais?
dyrikaas
paziurejau gameplay tai jie gan greit laksto… 🙂
seip tikrai laukiu sio zaidimo ir dekuj artojau, kad aprasei ispudzius 🙂
persis
Vienas iš laukiamiausių žaidimų. To Artojas-jo kaip sakai su tais achievementais tai neteisinga kažkaip. Pavyzdys: kiekvienas zaidimas turi po 1000 pointu.(standartas) o va orange box tai kazkaip ten įdomiai keli zaidimai ir tik 1000 achievementu.:)
XPION
Na liux istiesu. Vienintelis zaidimas kurio laukiu ir noriu 🙂
Artojas
Nemanau, kad l4d turės kažkokių pretenzijų e-sportui. Greičiau jau tai for fun žaidimas. Versus režime, tiesa epinius monstrus irgi valdys žaidėjai, bet vistiek, tai labiau for fun. Co-op žaidimukas smagiai laika praleist, ir aišku, kuo geriau susižaidęs team’as tuo smagiau. Norint gerai pralesti laiką, nebūtina ownint kitus PvP mačuose. Geras co-op PVE kartais suteikia net daugiau malonumo.
gor
zaidime bus 25 zemelapei 10 nauju ginklu 🙂
xII
Taspats „Dead Rising“ ten stebuklingos istorijso neturejo. Svarbiausia daug zombiu ir daug kraujo. Zaidimas idealus.:-] Labai laukiu. Noriu grynos mesmales.:)
gor
sitas zaidimas mano manymu tures gera pasisekima kaip horor game laukiu nesulaukiu kada jis pasirodis tada jau tik beliks saudyt zombius o ten bus single player skaiciau kad bus bet aprasyme nieko panasau neklause tai kaip ten yra single player?:-)
FanTaz
aha mane sp irgi labiausei domina , vistiek zaidimas kainuos o rasty RL draugu kurie ji pirks bus sudetinga , taigi , kaip yra del sp ?, ar galima bus losti vienam ir ar AI labai jau ant SP grybaus .
P.S. gal kas zyno ar zaidimas tures toky pat susporta kaip tf 2 ,kur buna gan rimti ir gan dazni update ?
Artojas
Va dėl suporto klausiau, Doug Lombard sakė, kad žaidimas tikrai bus vystomas DLC keliu, bet ar jis bus mokamas/nemokamas ar ir toks ir toks, kol kas nekomentavo.
Frostas
Tai cia tipo nauja Contra (kas pamena)? Nueik nuo tasko A iki tasko B o gele rasi dideli, riebu bosa X. Tokie zaidimai idomus tik del keliu zaideju rezimo ir galimybes surinkti daugiau tasku nei tavo kaimynai o del vieno zaidejo galimybes tai geriau net neitraukineti i pirkiniu sarasus – nusibos per diena t.y subalancuotas pasipliekti su draugais ir ne kitaip.
P.S Itariu, kad zaidimas nuskes geresniu zaidimu pekloje ir nebus labai pastebimas.
gor
o man atrodo kad bus geras internetinis geimas:-)