Įspėjimas: Faktai pateikiami šiame straipsnyje yra diskutuotini (t.y. nėra vienareiškiškų įrodymų)

Gerokai nutolote nuo šeimos ar draugų? O gal virtualūs pasiekimai jus žavi labiau nei pasiekimai tikrame gyvenime? Galbūt kiek pasikeitė jūsų aplinkos suvokimas, mąstymo procesas? Jeigu taip, jūs tikriausiai žaidžiate kompiuterinius žaidimus ir, panašu, jie prispaudė jus savo plačiu padu.

Video žaidimai paskutiniais metais dažnai susieti su tragiškais incidentais, prievarta. 1999 m. balandžio 20-ąją Amerikos vidurinės mokyklos studentai Eric Harris ir Dylan Klebold užmušė 13 žmonių ir nusižudė patys Sinavado Vidurinės mokyklos žudynėse. Po šio tragiško atvejo sužinota, jog abu studentai buvo Doom ir Wolfenstein 3D fanai. Nuo tų laikų žmonių, besipriešinančių smurto kompiuteriniuose žaidimuose vaizdavimui, argumentai tapo svaresni, gyviau diskutuojami. 2003 m. birželio 7-ąją amerikietis pilnametis Devin Moore užmušė tris policininkus; jie bandė sulaikyti vyra už mašinos vagystę. Teisme jo gynyba tvirtino, jog jis buvo įkvėptas ginčytinos reputacijos kompiuterinio žaidimo Grand Theft Auto III. 2003 m. birželio 25-ąją du amerikiečiai bendraminčiai, Joshua ir William Buckner, panaudojo šautuvą bandymams apšaudyti pravažiuojančias mašinas. Žaidimas baigėsi vieno vairuotojo mirtimi ir sunkiai išgelbėta moters gyvybe. Du šauliai tvirtino, jog buvo įkvėpti žaidimo Grand Theft Auto III.

Pasirodo, jog video žaidimai, susieti su žudynėmis, turi įtakos smurtinių veiksmų pasireiškimui mus supančioje aplinkoje daugiausia ne dėl to, jog žaidime atvaizduojamas smurtas, o dėl to, jog šis atvaizdavimas pakankamai primenantis realybę, aukštos grafinės kokybės.

2001 lapkritį 21 metų amerikietis, vardu Shawn Woolley, po konflikto su motina nusprendė nusižudyti. Manoma, jog tai galėjo būti priklausomybės nuo žaidimo Everquest rezultatas. 2005 rugpjūtį įvyko du incidentai, rodantys neigiamą priklausomybės nuo žaidimų įtaką. Pietų Korėjos tėvų neprižiūrimas keturių mėtų vaikas mirė dėl to, jog jo tėvai užsižaidė World of Warcraft interneto kavinėje. 28 metų Pietų Korėjos gyvetojas mirė be pertraukos 50 valandų žaidęs StarCraft. 2004 spalį, Qiu Chengwei mirtinai nusmeigė Zhu Caoyuan per disputą dėl to, kam priklauso virtualus ginklas, laimėtas dviejų žmonių žaidime Legendoje About Mir 3. Daugelis šių incidentų galėjo įvykti dėl psichinių sutrikimų, kuriuos sukėlė ne vienas, o daugelis kompiuteriniai žaidimai savarankiškai.

Video žaidimai tarsi išsigelbėjimas iš realaus pasaulio. Nei televizija, nei radijas ar kita žiniasklaidos priemonė niekada tiek neatitrauks žmogaus nuo realybės, kaip tai daro kompiuteriniai žaidimai. Žaidimai daugeliu aspektų panašūs į nebrangius narkotikus. Kažkas galėjo sugadinti savo visą gyvenimą, naudodamas narkotikus ar vaistus ne pagal paskirtį, kažkas galėjo sugadinti savo gyvenimą, žaisdamas kompiuterinius žaidimus.

Video žaidimai turėjo įtakos žmonijai, kokia ji yra šaindien, ir ši įtaka nepaneigiama. Kai kurie aktyvistai stengiasi gerokai apriboti smurtą ir seksą video žaidimuose todėl, kad šie žaidimai daug stipriau įtakoja ne dabartinę visuomenę o visuomenę, kokia ji bus, kai nebebus mūsų.

Svarbiausia, jog mes pripažįstame žaidimų neigiamos įtakos realumą, kuri matoma labiau ne individualiame žmoguje, o visoje nacijoje.
Žaidimai yra kažkas, per ką tiesa apie aplinką pažįstama betarpiškiausiai. Ir taip buvo tol, kol nebuvo kompiuterinių žaidimų.
Kompiuterinius žaidimus vargiai galima vadinti žaidimais; tai kažkas, kuo naudotis reikia itin atsargiai.

To visiems skaitytojams ir linkiu!