Senai senai buvo Zaramoth ir kitų Utgand milžinų įkurta Žvaigždžių Imperija. Visi gyveno gerai ir laimingai, magija naudojosi tik Zaramoth parankiniai Tamsieji Magai, kuriems būtų buvę niekis išnaikinti gyvybę pasaulyje, bet jie savo galiomis naudojosi tik tvarkai palaikyti. Paprasti žmonės negalėjo burti, nes didysis milžinas manė, kad iš to gero nebus. Viskas ėjosi gerai, bet dėl jo žiaurėjančių metodų prieš kiekvieną mūšį pradėdavo maištauti karininkai ir karvedžiai tekdavo juos viešai nužudyti. Tada jo žmonės, Utgardai, pareikalavo grįžti ir atsakyti už jo nusikaltimus. Bet Zaramoth su savo Sword of Zaramoth išžudė kiekvieną savo tautietį savo armijoje, grįžo į tėvynę ir sunaikino savo rasę. Bet tada Azunai the Defender, paprastas mirtingasis iš Azunites genties, pradėjo revoliuciją. Iš dalies jam padėjo tai, kad vaikystėje jis nežinodamas maudėsi Sielų Upėje, visos magijos šaltinyje. Azunai „prekinis ženklas“ buvo Shield of Azunai, nukaltas Agallan milžinų, pralaimėjusių Zaramoth. Galų gale jų armijos susidūrė: sukilėliai elfai, nykštukai ir žmonės prieš seck ir morden. Ir tada, toje laukymėje, vėliau pavadintoje Plain of Tears, susikirto Zaramoth kardas ir Azunai skydas. Įvyko kataklizmas, išplėšęs sielas iš visų ten buvusių karių ir nusiuntęs jas tiesiai į River of Souls bei sukėlęs daug katastrofų ir nužudęs didžiąją tuometinių gyventojų dalį. Taip baigėsi Pirmasis Amžius ir prasidėjo Antrasis.

Šioje dalyje padedama žaisti kaip samdinys princo Valdis, kuris tiki esąs atgimęs Zaramoth, turi pastarojo kardą, Tamsiuosius Burtininkus bei morden palaikymą (seck aš didvyriškai išnaikinau pirmoje dalyje), armijoje. Tada ir prasideda ilgas, baisus, graudus, šlovingas ir didvyriškas žygis gėrio link.

Kitaip negu senesniuose dalyse, savo veikėjui galima parinkti rasę: žmonės, elfai, driadės ir pusmilžiniai. Kiekvieni turi savo privalumų ar minusų.

O tada susiduriame su atnaujiną patirties, skills‘ų ir galių sistema. Seniau buvo taip: Jei naudojam Combat Magic burtus, tai kyla Combat Magic lygis. Kuo jis didesnis, tuo galingesnius burtus galime naudoti, o ir turimi gerėja. Dabar truputį arčiau RPG: atsirado skills. Dabar naudojant Combat Magic kyla jos lygis. Pakilus lygiu, gaunama Skill points. Tada reikia spręsti kur juo dėti, nes Combat Magic skirstoma į užkeikimus, nekromanciją, žaibo, ugnies ir sumoninimo magiją. Jei naudosit kurią vieną, tai kam jums kitos savybės, pvz. nekromantui nereikalinga galimybė uždegti taikinį, nes pasiekiama tik su ugnies burtu. Tas pats ir kitose dalyse: Meele, Ranged, ir Nature Magic. Su skills įgaunam ir tam tikrų galių. Tai tarsi burtai, tik unikalūs, galingi ir po panaudojimo užima šiek tiek laiko užsikrauti. Jei jau prakalbome apie Combat Magic, bevystant ugnies burtus, galima gauti Detonation (pocket nuke) galią. Tai tarsi numest granatą kuri sudrasko visus papuolusius į veikimo lauką padarus į skutus. Smagumėlis, patikėkit manim.

Pagerėjo keliavimas. Dabar kiekvienam mieste stovi po teleport‘ą. O kiti kas kiek laiko mėtosi aplinkinėse teritorijose. Labai pravartu, kai visa komanda išmiršta, reikia pirkti/parduot inventorių arba neturite Nature Mage su Town Portal burtu, kuris atveria duris į artimiausią miestą. Iš bet kurio teleport‘o galima pasiekti bet kurį kitą, kas yra pravartu kvestuose, kai reikia grįžt atgal.

Dar viena, nors ir ne nauja, bet patobulinta savybė – gyvūnėliai. Pirmose dalyse turėjome galimybė gauti arba asilą arba tą jau minėtą padarą. Čia jų yra bent 10: ugnies elementas, vilkas, drakonas, skorpionas, asilas…

Jie visada yra veikėjo lygio, bet auga šeriami daiktais: ginklai duoda daugiau atakos, šarvai gyvybių ir t.t. Kuo brangesniais daiktais šeri, tuo gyvūnas greičiau auga. Vilką patartina šerti kardais, šarvais, o ugnies elementą – burtais ir pan.. Augdamas gyvūnas gaus spec. galią, burtą ir dar-vieną-neaiškų-dalyką.

Seniau tik susikviesdavome 7 narius į savo gauja ir traukdavome lygint svieto. Dabar už papildomas vietas reikia mokėti. Iki 39 lygio teks apseiti tik su 3 kompanionais. Gaila. O tie pakeliui prisijungti veikėjai kartais kalbasi tarpusavyje. Ir tai priklauso nuo komandos sudėties. Gaila, kad pašnekėt dažniausiai sumano prieš prasidedant didesniam pasikapojimui.

Dungeon Siege skirstoma į 3 Aktus, kuriuose daug ir šalutinių quest, kurie yra TIKRAI ilgi. Tenka pasukt atgal ar laukt kol nueisi toliau (ypač tokiam Spirits of Arana šalutiniam. Kad jį gautume reikia įvykdyti Dark Omn šalutinį). Taigi, dabar neužteks tik nosies tiesumu traukti takeliu. Teks ir į kokį urvelį įlįst… Visi pasiekimai surašomi Journal. Jame galima rasti žemėlapį, nužudytų padarų charakteristikas (kilmė, silpnybės, strategija, stats), quest‘us ir jų daiktų sąrašus bei help.

Naujoji dalis man labiau prie širdies negu buvusios, nes ir grafika (nežymiai) pagerėjo, ir mūsų veikėjas ne bebalsis kaimietis su kardu rankoje (bet galėtų nesakyti „Aye“ (taip)), ir požemių mažiau, ir mucosų nėra.

Tai sugniaužkite rankoje kirvį, pasiruoškite burtus ir pirmyn gelbėt pasaulio!