Žaidimų apie „Žvaigždžių Karus“ pastaruoju metu — kaip grybų po lietaus. Susidaro toks įspūdis, kad kūrėjai jau negalvodami „štampuoja“ žaidimus šia tema vieną po kito, o paskui giriasi apie kokybę ir savo darbo profesionalumą. Na, pamatyti Jedi Academy kūrėjų grupę prie PlayStation 2 žaidimo aš nesitikėjau, bet jau šį tą išspausti iš Star Wars visatos kūrėjams pavyko. Kita vertus, pažiūrėjęs kino filmą, tikėjausi kažko daugiau.
The Collective studija nėra ypatingai žinoma PS2 konsolėje. Tarp jau išleistų darbų šis Star Wars tėra antrasis. Prieš juos buvęs, 2004–aisiais metais išleistas Wrath Unleashed žaidimas nebuvo šiltai sutiktas. Taip pat šios kompanijos vardu užrašytas ir Marc Ecko’s Getting Up: Contents Under Pressure projektas. Hm, trys žaidimai PS2 platformai yra per mažai, todėl neverta stebėtis, kad naujasis darbas išėjo tik apynormalis. Laimei, „Žvaigždžių Karų“ visata savo galimybėmis kaip tik įmanoma užpildo neužbaigtumo jausmą. Bet ne tiek, kiek norėtųsi.
Long long time ago…
Žaidimo siužetas šį kartą yra išskirtinis. Visas žaidimas nuosekliai paremtas kino filmo įvykiais, todėl nemačiusieji filmo lengvai supras, apie ką kalbama. Na, žaidime gal ir nėra kai kurių didingų scenų iš filmo, tačiau žaidėjai bendrą vaizdą tikrai susidarys. Tai, kaip žinia, yra paskutinis Lucaso filmas šešių dalių cikle. Istorija yra gana liūdna, nes čia įvyks Obio–Wan Kenobio ir Anakino Skywalkerio išsiskyrimas. Jaunasis džedajus pasuks blogio keliu ir pasibaigus žaidimui, kartu ir filmui, taps, kaip jau daugelis gerai žinote, Dartu Veideriu. Ši dalis jums papasakos visas smulkmenas ir detales, kuriomis sujungiamos 2 ir 4 dalys. Įvykių spektras tikrai platus, pagal juos visus galima buvo sukurti žaidimą, ir The Collective studija tuo pasinaudojo.
Ride a bullet
„Žvaigždžių Karų“ pasaulis visuomet buvo garsus savo lazeriniais kardais ir jų išgaunamais efektais. Taip pat labai daug gyvumo suteikdavo galios: tiek šviesiosios, tiek tamsiosios. Na, kalbant apie lazerinius kardus (lightsabers), darosi šiek tiek liūdna… Kiek pamenu, Jedi Academy arba Jedi Outcast II žaidimuose PC platformoje iš lazerinių kardų sąvokos buvo išspausta viskas, o štai šiame kūrinyje liko daug spragų. Visų pirma — tai judėjimo laisvė. PC visatoje mūsų galimybės buvo praktiškai neribojamos, galėdavai laisvai pajusti visą Star Wars galią, o čia viską nuolat riboja kažkoks barjeras. Vos spėjai porą sykių pamojuoti kardu, ir jau visi guli… Jokio įdomumo. Smagiausia būna tik tada, kai tenka kautis su džedajais, valdant į tamsiąją pusę nuklydusį Skywalkeri. O visų kitų lygių įdomumas vidutinis. Žaidime galėjo sužibėti galimybė atmušinėti priešų kulkas, tačiau įvyko priešingai. Šį privalumą pamiršite iškart, nes jis retai kada praverčia. O jei praverčia, tai visas tas žaidimas su atmušinėjimu trunka pernelyg ilgai, o ir prarasti dalį gyvybių rizikuojate. Tarp kitko, tikėjausi, kad bus scenų, kur gausime sužaisti dviem šviesos kardais, tačiau taip ir nesulaukiau…
Žaidimui labai trūksta įvairovės. Labai tikėjausi, kad bus bent keletas misijų, kur galima bus valdyti kokį nors transportą, bet ir vėl mano laukimas nepasitvirtino. Žaidime yra vos septyniolika misijų ir visų jų mechanika tokia pati! Tiesiogiai jas galima būtų padalinti į dvi dalis: kovos su bosais (jų metu visą misiją kausitės su vienu ir tuo pačiu priešininku) ir paprastos, standartinės užduotys, kurių metu „nunešinėsite“ visiems galvas. Čia net neverta gilintis į lygių užduotis — visos jos jau bent šimtą kartų girdėtos bei matytos: nueik ten, apgink tą, aktyvuok aną ir t. t.
Take a walk on the light side
Viso single player režimo metu galėsite valdyti du personažus: Obi–Wan Kenobį ir Anakiną Skywalkerį. Iš pat pradžių tiek vienas, tiek kitas priklausys šviesiajai pusei. Pirmosios misijos taip pat leis veikti herojams kartu. Kažkuo išsiskiriančiu šviesioji pusė nepasižymi: nuolankus džedajų tarybos įsakymų vykdymas, pagalba kitiems ir įvairios galios. Bet, jei atvirai, šviesos kelias dažnai pabosta. Nuolatos reikia daužyti druidus, robotus, automatinius šautuvus, o jei ne juos, tada klonus. Viskas monotoniška ir nuobodu, tačiau žaisti galima.
Take a walk on the dark side
Žaidimo įdomumas ir įvairovė ta, kad perėję pusę misijų, norite jūs to ar ne, privalėsite žaisti už tamsiąją pusę, kuriai beviltiškai pasidavė Anakinas Skywalkeris. Ši pusė yra kur kas įdomesnė, nes, kaunantis prieš džedajus, naudositės daugiau patirtimi nei pastangomis. Kai kurios galios skirsis nuo džedajų. Juodos pusės dėka galėsite naudoti kiek supaprastiną force storm variantą, kuris turėtų pakeisti džedajų smaugimo galią.
Išsidėstymas
Žaidimas, kaip jau minėjau, bus padalintas į 17 misijų. 7 iš jų teks Obi–Wan Kenobiui, o likusios 10 — Anakinui. Prieš kiekvieną misiją vyks šiokie tokie jų pristatymai, po misijų galėsite kelti skirtingus savo veikėjų įgūdžius, kurių iš viso bus devyni: jėgos stūmimas, jėgos sugriebimas, jėgos žaibas, kardo metimas, jegos gydimas, šuolio atakos, grumtynės, staigios atakos ir kritinės atakos. Kiekvieną tokį įgūdį galėsite pakelti iki trijų kartų, už surinktus patirties taškus. O juos rinksite gaudami skirtingus įvertinimus: pakenčiamas, geras, įspūdingas ir meistriškas. Pirmą kartą žaisdami gal ir nepasikelsite iki trečiojo lygio, tačiau žaisdami antrą kartą laisvai viską atrakinsite. Taipogi lygiuose galėsite atrasti įvairių paslapčių. Jos bus arba gyvybių, arba galios indikatorių padidinimai.
Tai tiek apie vieno žaidėjo režimą. Features skyrelyje galėsite peržvelgti 57 koncepcinius piešinius, dar karta pamatyti 27 žaidimo video intarpus. Taip pat įdomus faktas yra tas, kad kūrėjai žaidime panaudojo apie 12 minučių video medžiagos iš paties filmo. Multiplayer skiltis yra įdomi, nes čia ji padalinama į versus, bei cooperative (coop) režimus. Versus režimas — tai savotiškas muštynių žaidimas, leisiantis jums išsirinkti vieną iš 9 personažų ir vieną iš 14 skirtingų aplinkų. Šis režimas leis jums ir jūsų draugui išbandyti savo jėgas ir įgūdžius pasirinkus mėgiamus personažus. Coop režime galėsite žaisti su draugu įvairias iššūkių misijas. Vos nepamiršau — be istorijos misijų galėsite rasti ir penkias bonus misijas, kurių metu galėsite valdyti generolą Greviousą, mokytoją Yodą ar net patį Dartą Veiderį.
Grafika
Šis aspektas Revenge of Sith tikrai labai svarbus, nes „Žvaigždžių Karų“ visatos žaidimai kampuotumais niekada nepasižymėjo. Ir iš tiesų, grafika čia nėra bloga, tik kiek per blanki. Labai patiko veikėjų išvaizda, ypač džedajės Serros Ketos. Taip pat džiugu, kad kūrėjai pasirūpino herojų šešėliais ir judesiais. Labai gerai atlikti kai kurie specialieji efektai su trotilo užtaisais, kovos tarp dviejų džedajų. Bet labiausiai nustebino kūrėjų realiai atkurta paskutinė filmo dvikova Mustafar planetoje. Lava ir griūnančios, dailiai ugnyje nykstančios aplinkos suteikia nerealaus „skonio“ kovai, kuri taip pat gana įtempta.
Nelabai likau patenkintas tik atskirais misijų kambariais. Man tai labiau priminė skaitmeninio fotoaparato kadrus: įbėgi į vieną kambarį, kuris yra labai apribotas nematomais barjerais, kaunies, įbėgi į kitą taip pat apribotą ir taip toliau. Man atrodo, kad tai absurdiška. Taip suspausto žaidimo nemačiau jau seniai. Bet štai aplinkos tikrai įdomios. Nors pabūti teks vos trijose planetose ir viename kosminiame laive, žaidimas neturėtų atsibosti. Žinoma, jei būtų įdėtos misijos už klonų armijos vadą arba už kitus džedajus, žaidimas būtų kur kas įdomesnis.
Išvada
Atrodo, apžvelgiau viską. Garsą ir muziką palikau „už kadro“, nes Star Wars žaidime eilinį kartą aptarinėti visiems žinomas simfonines temas būtų kvaila. O garsai labai paprasti, todėl prie jų galima ir nesustoti. Galėčiau pasakyti taip: jei jums patiko kino filmas, turėtų patikti ir žaidimas. Pažiūrėjus gera kiną, visada norisi sužaisti ir žaidimą. Šiuo atveju tokią galimybę turime. Nors ji nėra labai vykusi, bet tikrai geriau negu nieko.
Dante