Kinijos vyriausybė paskelbė apie planus investuoti 15 milijardų Yuanių (1,8 milijardus dolerių) į savo šalies ryšio žaidimų rinką, kad padrąsintų užsienio kompanijas, tačiau tuo pat metu įvedė ir naujus apribojimus, kurių vienas yra itin griežti pardavimų reguliavimai asmenims neturintiems 18 metų.

Norima sutelkti žaidimų kūrimo bendroves trijuose miestuose: Beijinge, Šanghajuje ir Guandžou, kuriuose planuojama įkurdinti nuo 10 iki 30 bendrovių pradėsiančių kurti žaidimus. Iš viso vyriausybė tikisi apie 100 naujų žaidimų po pusmečio nuo kompanijų įkūrimo.

Kinija yra milžiniška ryšio žaidimų rinka, šiuo metu turinti apie 100 milijonų žaidėjų tinkle. Tikimasi, jog jau greitu laiku ji išstums pirmoje vietoje esančią JAV, kurioje priskaičiuojama 185 milijonai žaidėjų.

Visai neseniai Blizzard Entertainment išleido World of Warcraft Kinijoje, kurioje šis žaidimas pasiekė 1,5 milijono žaidėjų per pirmąją savaitę. WoW, kaip ir daugelis žaidimų ateinančių į Kiniją iš kaimynės Pietų Korėjos sudaro didžiąją dalį rinkos.

Šių metų skaičiavimais Kinijos ryšio žaidimų rinka yra verta apie 500 milijonų dolerių, bet planuojama, jog ji jau artimiausiais metais turėtų išaugti. Pagrindinė tokių skaičių priežastis yra vyriausybinė politika, pagal kurią, jei užsienio bendrovė nori išleisti žaidimą Kinijoje, ji būtinai turi bendradarbiauti su kuriuo nors vietiniu leidėju. Pavyzdžiui Blizzard šiuo atveju specialiai World of Warcraft sudarė sutartį tu The9.

Ironiška, tačiau didžiausias faktorius, galintis stipriai pristabdyti rinkos augima yra ta pati vyriausybė. Ji neseniai paskelbė planus apie naujo įstatymo įvedimą, skirtą žaidimų kontrolei. Pagal jį, visi jaunesni nei 18 metų asmenys, neturi teisės įsigyti žaidimą, kuriame būtų bet koks žudimas. Taigi įsivaizduokite jog yra uždriaudžiamas ir toks žaidimas kaip World of Warcraft, kurį Vakaruose galima žaisti jau nuo 12 metų.

Tačiau, kaip teigia Kinijos kultūros ir informacijos ministras, šiuo įstatymu bandoma reaguoti į visai neseniai prasidėjusias žaidėjų skerdynes, kada persižaidę žmones pradeda žudyti ne tik virtualiame, bet ir normaliame pasaulyje. Žinant jog ši liga ypatingai pasireiškia tiktai Azijoje, toks ministro žingsnis nėra jau toks ir keistas.

Išties man atrodo, jog Kinija vargiai sugebės įsitvirtinti net ir savo rinkoje. Nemanau jog tos „nuo 10 iki 30“ kompanijos sugebės sukurti ką nors išties produktyvaus. Daugelis, net ir Kinijos žaidėjų, pasirinks visam pasauliui puikiai žinomus produktus (Everquest, World of Warcraft, Guild Wars), nei kokios nors „Ying Yung Technology“ kompanijos sukurta žaidimas „China Online“.