Neretas žaidimų mėgėjas jau pastebėjo, kad ėmė nuolat daugėti virtualiame žaidimo pasaulyje brukamos reklaminės medžiagos. Na ką gi, pasirodo, tai veikiausiai – tik tokio tipo reklamų eros aušra. „Game Initiative“ atlikto tyrimo duomenimis, reklamos kiekis žaidimuose per artimiausius penkis metus gali padidėti net 760 procentų.

Žaidimų kūrėjai vis sudėtingesniems ir vis didesnių finansinių resursų reikalaujantiems projektams ieško naujų pajamų šaltinių. Savo laiku naujai atrastas pasipelnymo būdas buvo mokami tinklo žaidimai, na o dabar veikiausiai artėja laikas, kuomet vis didesnę žaidimų kūrėjų pajamų dalį sudarys iš reklamos žaidime gautos lėšos.

Šiuo metu kompiuterinių žaidimų pramonė iš reklamos žaidimuose uždirba apytiksliai 120 milijonų JAV dolerių per metus. Rinkos specialistai spėja, jog 2010 metais pajamos iš šios srities viršys 1 milijardo ribą. Jie nesivaržo bandyti spėti dar tolimesnę ateitį ir prognozuoja, jog iki 2012 metų iš reklamos žaidime gaunamos sumos dar labiau augs ir pasieks 2,5 milijardo JAV dolerių per metus.

Manoma, jog apie 2009 metus pajamos iš reklamos žaidime gali sudaryti vidutiniškai trečdalį visų finansinių žaidimų kūrėjų pajamų. Taip pat prognozuojama, jog reklama žaidimų pasaulyje gali įgauti ir kiek kitokį pobūdį. Manoma, kad iš antrojo plano, kuomet žaidime matome firmų reklaminius skydus ar jų produktus ji gali drąsiai žengti į pirmąjį, t.y. pati tapti žaidimo ašimi.

Pavyzdžių toli ieškoti nereikia – dažnas iš žaidimų mėgėjų daugiausiai apie „Porsche“ automobilius sužinojo iš dar 2000 metais šios kompanijos užsakymu „Electronic Arts“ sukurto žaidimo „Need For Speed: Porsche Unleashed“. Tai, jog dažnas „NFS:PU“ fanas ligi šiol gatvėje skiria „Boxter“ nuo „Carerra“ tik įrodo žaidimų kaip reklamos priemonės efektyvumą.

Tyrimų bendrovės „NPD Group“ duomenimis, šiuo metu pasaulyje yra apie 100 milijonų žaidimus galinčių paleisti mobiliųjų telefonų. Šiuo metu galimybę paleisti JAVA ar pan. žaidimus turi praktiškai visi nauji mobiliųjų modeliai. Žaidimai mobiliuosiuose atveria reklamos davėjams vartus ir į juos, tad prognozuojamas reklaminės medžiagos daugėjimas ir mobiliesiems skirtuose žaidimuose.

Na štai. Viena vertus – reklama erzina ir trukdo, jos pakankamai prisižiūrime ir realiame gyvenime. Kita vertus – jei reklama žaidime gali padėti kūrėjams gerinti jo kokybė bei sukurti gerą produktą apskritai, prieštarauti jos buvimui sunku.

Apibendrinant galiu teigti, jog mano manymu, reklama visiškai netrukdo, jei pats žaidimas įdomus. Su malonumu žaidžiau „NFS:PU“ – susipažinau su „Porsche“ automobiliais, na o kas kam ir kiek už jų buvimą žaidime sumokėjo man nerūpi.

Paveikslėlyje – „Porsche Carerra GT“.