Didžiausia žaidimų leidėja, kompanija Electronic Arts (EA), sudavė paskutinį smūgį kovoje dėl sporto žaidimų rinkos. Pirmadienį EA pasirašė 15 metų sutartį su sporto televizijos kanalu – ESPN, kuris prieš tai buvo Sega ir Take Two partneris.

Sutarties sąlygos numato, jog EA suteiktos teisės į išskirtinį kanalo prekinių ženklų panaudojimą savo žaidimuose, bei žaidimų kūrimą, kurių pavadinimuose būtų šie priekiniai ženklai. Tarp jų yra ir vienas populiariausių X Games, kuris susijęs su ekstremalaus sporto šakomis.

Ši sutartis skaudžiai atsilieps EA konkurentei – Take Two Interactive. Praeitais metais jie sudarė sutartį su SEGA Sammy holdingo valdoma studija Visual Concepts, dėl jų kuriamų sporto žaidimų platinimo. Jų pavadinimuose buvo naudojamas ESPN prekinis ženklas. Take Two iš karto užėmė nemažą rinkos dalį savo žaidimus pradėjusi pardavinėti ypač žema, seniems žaidimams būdinga, kaina.
Tai reiškia, jog šiais metais Visual Concepts kuriami sporto žaidimai turės ieškoti naujo prekinio ženklo, nes prieš keletą savaičių EA pasirašė sutartį su amerikietiško futbolo lyga NFL, kuri suteikia išskirtines teises naudoti šį ženklą bei žaidimuose naudoti tikrus žaidėjų vardus ir išvaizdą.
Netikėta, tačiau EA sutartyje su ESPN numatoma gerokai mažiau reklamos šiam televizijos kanalui, nes kaip pasakė EA vadovas Laris Probstas (Larry Probst): „Mes nesiruošiame keisti to, ką dabar darome.“
Šie žodžiai reiškia, jog žaidimų pavadinimuose tikrai nebus minimas ESPN pavadinimas, tačiau tikriausiai bus naudojami kanalo duomenys, grafiniai elementai ir komentatorių balsai.
Aiškindamas šio sandėrio priežastis ESPN vice-prezidentas Džonas Skiperis (John Skipper) pasakė, jog jų bendradarbiavimas su SEGA ir Take Two buvo nepriekaištingas, tačiau pridėjo: “Galvodami apie savo poziciją medijoje, mes ieškojome panašaus kalibro žaidėjo žaidimų industrijoje… taigi natūralu, jog mes nusprendėme bendradarbiauti su EA.“
Pikti liežuviai plaka, jog viena iš priežasčių, privertusių atverti EA piniginę yra tai, kad Take Two šioje rinkoje propagavo agresyvią kainų politiką, kuri leido jiems užimti neblogą rinkos dalį ir buvo malonus siurprizas pirkėjams, tačiau kai kuriems sporto industrijos dalyviams nepatiko, jog jų prekiniai ženklai buvo taip nuvertinti.
Take Two planas apsisuko prieš kompaniją – NFL ir ESPN pasirašė išskirtines sutartis su Electronic Arts, kas leis jiems ir toliau pardavinėti žaidimus už standartinę, apytiksliai, 50 JAV dolerių kainą.
Kritiškai svarstant šiuos EA žingsnius, galima teigti, jog dabar kompanija pasiekė kritinę licencijų masę, kuri jau privers mažesnes sporto lygas paprasčiausiai ateiti pas EA.
„Mūsų įsitikinimu, EA-ESPN sutartis yra klasikinis „jeigu negali jų nugalėti – prisijunk“ atvejis. Čia kalbant apie ESPN,“ – vakar dienos pranešime sakė Banc of America Securities analitikas Garis Kuperis (Gary Cooper). „Mes galvojame, jog NBA, MLB, NCAA, NHL ir kitos sporto lygos turi du pasirinkimus: pasirašyti ilgalaikes sutartis su EA arba jų žaidimai antrodys, kaip antrarūšiai, kadangi EA taps vienintele rimta sporto žaidimų leidėja.“