World of Warcraft apžvalga
Tik pradėję žaidimą, jūs turite susikurti savo alter ego. Pasirinkti jūs galite iš daugybės rasių ir įvairiausių klasių, ir iš kart pradėti tyrinėti, kautis ir vykdyti užduotis magiškame Azeroto pasaulyje. Šių žaidimų fanai, ypatingai Warcraft III ir jo papildymų, žaidime pastebės daugybę jiems pažystamų detalių, kurios užklius net ir mažiau žaidusiems ankstesnes Warcraft dalis. Visos šios detalės yra labai malonios ir mielos širdžiai. Tuo tarpu, kiti ryšio RPG žaidėjai lygiai tai pat ras sau pažystamų dalykų.
World of Warcraft yra tiesiog neįtikėtinai panašus į prieš buvusius RPG. Visi komponentai yra čia ir dabar, tai kovojimas prieš įvairiausius monstrus (kartu su bendražygiais arba vienam), teritorijų tyrinėjimas tai pat vienam, arba grupėje, įvairių kvestų vykdymas, savo alter ego tobulinimas, ir patirties gavimas. Tai pat įvairiausių daiktų rinkimas, jų tobulinimas ir maišymas. Bet, didelis bet, lyginti World of Warcraft su kokiu nors įprastu RPG, būtų tiesiog nedovanotina. Tai lygiai tas pats, kaip lyginti profesionalią komandą, su megėjais. World of Warcraft yra nepakartojamas kūrinys, žaidime nepaprastai greitas veiksmas supintas su magišku pasauliu, ko pasekoje mes gauname kūrinį, kurį išbandyti turi visi.
Laimei žaidimas yra išties draugiškas. Žaidimo sąsaja yra lengva, ir aiškiai suprantama net ir ne patiems gudriausiems. Žaidimas yra toks tarsi pirmą kartą prisėdęs, tu jau žinai ką daryti, kur eiti, būtent dėl to naujasis Warcraft‘as neturi jokio apmokymų režimo. Tie keli niuansai, kurie gali iškilti bežaidžiant žaidimą, bus aiškiai paaiškinti per atsirandančius langus. Tai pat svarbu paminėti, kad žaidimas veikia labai gerai. Bežaisdami jūs lengvai galite trumpam išeiti iš žaidimo, ir pavyzdžiui patikrinti savo elektroninį paštą. Krovimosi laikas yra toks mažas, kad nespėsite net atsidusti, o žaidimas jau pasikraus. Aiškų žaidimo pasaulis yra milžiniškas, ir einant iš vieno lygio į kita didėja reikia truputį palaukti kol žaidimas užsikraus.
Bet kad ir koks geras būtų žaidimas, įėjimas į jį yra gan skausmingas. Kadangi norint pajusti žavųjį Azerotą, teks turėti kreditinę kortelę, arba parduotuvėje įsigyti čekį. Taigi susikūrus vartotojo vardą gali iškilti klausimas, už ką gi žaisti, sumokėjus tokius pinigus toks klausimas kyla savaime. Bet jokiu būdų nebijokite, jūs galite kurti daugybę herojų vienu metu, ir žaisti už juos skirtingai, taip išbandant visas galimybes. Nes skirtingoms žaidimo situacijoms, jums tikrai prireiks skirtingų veikėjų, ir toks dalykas yra išties naudingas.
Po keleto valandų žaidimo geras įspūdis neišblėso. Žaidimo stilius mus vis dar pančiojo savo suktybėse. Nesinorėjo baigti, žaidimas vis traukė ir traukė, vis galvojosi kiek gi dar liko, kiek gi dar neužbaigtų užduočių. Kad ir kiek monotoniškų valandų bežaistumėt World of Warcraft kiekvieną kartą jus nustebins. Bet skirtingai nei daugelis kitų ryšio RPG, World of Warcraft turi pabaiga, bet noras išbandyti vis naujų dalykų, jus vers žaisti ir toliau.
Iš vienos pusės World of Warcraft yra gražus, didingas žaidimas, su milžinišku pasauliu, kuriame visados rasite ką veikti. Bet iš kitos pusės žaidimas yra gan lengvas, net ir po įnirtingo mūšio, herojus neturintis gydymo burtų lengvai galės susigrąžinti visas prarastas gyvybes, naudojant tvarstį, valgant ar tiesiog natūraliomis priemonėmis. Mūšiai žaidime tai pat bus labai greiti, net ir esant didesnio lygio. Mūšiai yra subalansuoti labai gerai, tikrai neteks kovoti, esant 12 lygio, ilgai kovoti prieš kokį mėgėją
Didelė dalis laiko World of Warcraft yra skirta užduočių (quest) atlikimui, taigi čia visada bus ką veikti ir kur eiti. Kai jūs pirmą kartą pradėsite žaisti naujoje vietovėje, užduočių gausa jus tikrai nustebins, o gal net ir išgąsdins. Iš pradžių pasirodys, kad jų tūkstančiai ir atsirinkti yra neįmanoma. Bet jie niekados jums nebus visi prieinami vienu metu, tik tobulėjant jums, tobulės ir jūsų užduotis, o jų davėjas vienu metu turės tik apie 20 užduočių, iš kurių išsirinkti geriausia tikrai nebus sunku.
Aiškų daugybę valandų užtruksiantis monstrų medžiojimas ir užduočių vykdymas tikrai nebus bevaisis, kiekvienos naujos užduoties įvykdymas leis įsigyti daugiau patirties, pinigų ir kitokių daiktų, kurių gausa leis žaisti daug įdomesni ir turiningesnį žaidimą. Kai kuriose žaidimo užduotyse, jums nereikės eiti toli nuo savo gimtųjų miestų, viskas vyks jų pašonėje. Kitose, jums reikės keliauti į mažai žinomas, niekieno neištyrinėtas vietoves. O likusios užduotys reikalaus keliauti į priešų teritoriją. Paskutinėse užduotyse atrodo labai logišką keliauti su kompanija, kuri tikrai palengvins mūšių eigą, ir dar dėl to, kad kai kurios užduotys gali pasirodyti per ne lyg populiarios jums vienam. Daugelis užduočių gali pasirodyti matytos ir jau žinomos kitų RPG žaidėjams, bet teko sutikti tokių, kurios yra tikrai autentiškos, randamos tik Warcraft serijos žaidimuose.
World of Warcraft pasaulis yra išties labai didelis, bet jūs vis tiek po jį galite vaikščioti gan efektingai, sustodami poilsiui keliuose iš daugybės Azeroto punktų. Bet taip darydami jūs dar ir gausite patirties taškų, už nežinomų teritorijų žvalgymą. Kiek vėliau patyrinėją pasaulį pamatysite jog yra ir daug daugiau tyrinėjimo būdų. Gan greit nukeliausite iš vienos vietos į kitą pasinaudodami gan nebrangiomis grifų paslaugomis. Bet iš pradžių, viską teks rasti savo kojomis, o tai reiškia ilgas valandas klaidžiojimo. Laimei jūsų pagalbai bus kelio ženklai ir labai patogus mini žemėlapis ekrano krašte, visa tai jums padės pabėgti ir nuo stipresnio priešininko, kuriam ilgas jūsų bėgiojimas gali atsibosti ir jis tiesiog nueis sau.
Mirtis, daugelio RPG (ir ne tik) pati skaudžiausia vieta. Išties daugelyje vietų mirtis, reiškia ilgus perėjimus iš naujo, nuo paskutinės išsisaugojimo vietos. Bet būkite ramus dėl World of Warcraft, čia mirtis tik nelabai reikšmingas dalykas, suteikiantis jums trumpą atokvėpio minutę. Senesniuose RPG buvo labai mėgstamos kokios nors bausmės už mirtį, pavyzdžiui prarasdavome kokį nors daiktą, ar net visus. Galėdavome rasti žaidimų, kuriuose kompiuterinė mirtis buvo beveik prilyginama tikrai, viską prarasdavome iškart. World of Warcraft žaidimo bausmių sistema yra išties labai skurdi, ir dėl padarinių jaudintis tikrai neverta. Kai jūs mirsite, pavirsite į dvasią kurį bus tuojau pat atkelta į artimiausias kapines. Tada galėsite pasirinkti arba gimti mirimo vietoje, arba atgimti artimiausiose kapinėse. Tai pat koks nors šamanas gali jus prikelti. Po to turėsite sumokėti kokį nors mažą mokestį. Ir viskas, nieko ypatingai skausmingo. Visa tai leis surengti žymiai daugiau dvikovų žaidime, kadangi jos nereikalaus ypatingų aukų.
Dar viena ne tokia žymi, bet labai gera naujiena, ypatingai tiems kas negali pusę savo gyvenimo praleisti su World of Warcraft, tai galimybė būti ilsėjimosi režime. Esant šiame režime, jūs galite lengvai išeiti iš žaidimo ir dirbti kitus darbus arba tiesiog palikti įjungtą žaidimą. Grįžus iš tokios būsenos jūs gausite daug daugiau patirties taškų nei kovodami su monstrais. Aiškų tai nereiškia jog Blizzard pradėjo kovą su tikrai žaidėjais, profesionalais, ne, jie visada surinks daug daugiau patirties taškų žaisdami nei sėdėdami, tačiau tai padės visiems likusiesiems neatsilikti visiškai.
Žaidime nėra milžiniško kiekio rasių, bet iš ko pasirinkti, tikrai yra. Jums siūloma aštuonios skirtingos rasės ir devynios klasės, bet ne visos klasės galimos visoms rasėms. Daugumoj kitų RPG žaidėjai pasirinkę, galvoja jog jų pasirinkimas yra blogiausias koks tik gali būti, kad kito žaidėjo herojus kažkaip visada yra daug geresnis ir tobulesnis. Kad ir kaip jis bandytų pasirinkti, priešininkas visada atrodo geresnės formos. World of Warcraft taip nėra, žaidime kad ir kokia rasę pasirinktumėte visada būsite sužavėti ir galvosite jog atradote pačią galingiausia ir geriausia rasę.
Kiekviena klasė yra atidirbta išties giliai. Medžiotojas ir burtininkas yra tolimo puolimo specialistai ir gali kovoti kartu su gyvūnais, kurie padidina priešininkui daroma žalą. Karys, vagis ir riteris (paladinas) yra talentingi visose kovos rūšyse. Jie gali puikiai kovoti ir artimose kovose ir naudodamiesi įvairiais burtais. Žynys, šamanas, ir magas yra puikūs burtų žinovai, galintys juos paversti išties galingais įrankiais kovoje. O druidas gali virsti kokiu nors gyvūnu, skirtu tam tikrai kovai. Jis yra tarsi visų kitų kovotojų hibridas. Iš pradžių herojus nėra labai įdomus, bet maždaug nuo 10 lygio žaidėjas tampa herojumi kuris domina. Bet tai jokiu būdu nereiškia jog jums reikia stengtis kuo daugiau tobulėti tikintis iš to įdomumo, tikrasis World of Warcraft įdomumas yra čia ir dabar. Tyrinėkite, vykdykite užduotis ir įdomumas ateis pats savaime su galybe naujų daiktų ir galimybių.
Žaidime bus ir talentų taškai (būtent dėl to įdomumas prasideda nuo 10 lygio) kuriuos galėsite pasirinkti, kai surinksite tam tikrą skaičių patirties taškų. Panašų talentų tobulėjimą mes matėme ankstesniame Blizzard RPG Diablo II. Taigi kiekviena kartą kai pakilsite lygiu gausite talento taškų, kurie darys jus daug tvirtesniu ir geresniu herojumi, tai pat gausite naujų savybių. Jeigu kartais vėliau nuspręsite jog talento taškus panaudojote blogai, bet kada galėsite juos sugrąžinti ir pakeisti. Išties naudingas dalykas, mėgstantiems dažnai persiorientuoti ir veikiantiems neapgalvotai.
World of Warcraft žaidimo sistema leis mums netik kovoti ir vykdyti užduotis, bet gyventi produktyvų gyvenimą pačiame mieste. Žaidime bus profesijos, puikiai suskirstomos į dvi kategorijas: susirinkimo ir gamybos. Galėsite turėti net dvi profesijas vienu metu, ypatingai tada jei norėsite būti nepriklausomas. Pavyzdžiui odų surinkėjo ir žuvusių laukuose žvėrių, ir odų apdirbėjo, leis jums gaminti geras prekes. Arba pavyzdžiui kombinacija iš žolininko ir alchemiko leis jums gaminti įvairius magiškus užpilus, puikiai panaudojamus kovoje. Kalvio, inžinierio ir virėjo specialybės tai pat pasirodys labai naudingos geroje kombinacijoje. Visa tai ką jūs padarysite, pagaminsite ar rasite bus paklausa, naudinga visų pirmą jūsų draugams. Arba juos galite iškeisti į kitus daiktus aukciono rūmuose, kurie bus visuose didesniuose miestuose. Dar vienas geras dalykas yra tai, kad jūs savo daiktus galite atiduoti draugams labai efektyviai, kaip ir siunčiant privačią žinutę tai pat galima ir išsiųsit artefaktą kokį nors, net jei jūsų draugas ir nėra šiuo metu žaidime.
Aštuonios rasės sudaro du skirtingus aljansus (sąjungas), tai: žmonių, nykštukų, naktinių elfų ir gnomų sudaryta Sąjungą, kita pusė yra tiesiog banda sudaryta iš trolių, orkų, numirėlių ir taurenų. Žaidimo vietovės ir įvykiai atitinka trečiojo Warcracft ir jo papildymų. Istorija aiškina jog konfliktas tarp šių dviejų frakcijų yra užgimęs vos ne natūraliai, tarsi amžina gėrio ir blogio kova. Ir žaidime tik sutikę priešininkų rasę, pulsite net negalvoję, arba jei jus puls.
Žaidime bus šešios skirtingoms startavimo pozicijos (nykštukai ir gnomai, orkai ir troliai dalinsis viena rezidencija), kai ir šeši pagrindiniai miestai, plius nesuskaičiuojama galybė mažų miestelių, bokštų, urvų, šventyklų ir žinoma fortų. Priklausomai nuo jūsų startavimo pozicijos bus skirtingas ir užduočių pasiūlymas. Tai pat užduotys skirsis ir nuo jūsų klasės. Daugelį užduočių suprasti nepatyrusiam žaidėjui galbūt bus sunkoka, taigi teks skaityti ilgus paaiškinimus, kurie mokantiems anglų kalba bus tikrai informatyvus.
Kaip jau minėjau, žaidime bus galimybė susikauti vienas prieš vieną. Taigi bet kurioje vietovėje, du žaidėjai turi pasirinkti pulti vienas kita, ir tada prasidės mūšis. Daugiausia aiškų teks kviesti į dvikovas herojus iš kitos pusės, Sąjungininkų arba Ordos. Tai labai linksmas dalykas ir dar todėl kad mirtiems pasekmės nėra didelės (kelios minutės poilsio).
Bet turbūt tik dabar Blizzard išnaudojo visą potencialą dvikovų rengimo. Kiekvienas iškvietęs priešininką į dvikovą gaus drąsos taškų, o tie kurie visaip bandys išvengti gaus bailumo taškų. Dar daugiau specialios arenos dvikovoms, leis išnaudoti visas kovojimo vienas prieš vieną galimybes.
Ne maža dalis World of Warcraft pasigėrėjimo yra susijus ir su nuostabiu kraštovaizdžiu ir aukštu detalumo lygiu. Atsiras tokių kurie manys jog grafika žaidime fantastiška, bet lygiai tai pat ir atsiras manančių jog tai pati blogiausia žaidimo pusė, dėl to, jog jei neatrodo realistiškai. Bet kad ir kaip žiūrint žaidimas turi tą savitumą, kuris jį daro gražų ir patrauklų, ir nerealistiškumas tik padidina tą mistiką. Žaisdami pastebėsite detalių, pamaloninančių akį, pavyzdžiui aukštai danguje praskrendantis paukštis arba triušis griaužiantis žalią žolytę. Vandens efektai lygiai tai pat stulbinantys.
Žaisdami žaidimą pasijusite arčiau realybės vien dėl to, jog jei žaisite naktį, tai ir Azeroto pasaulyje bus naktis, o jei už lango dieną, tai ir virtualiame pasaulyje bus diena. Bet geriausias žaidimo aspektas yra tai, kad jis tarsi sujungia visa tai ir padaro vieną nuostabų žaidimą. Viskas taip subtiliai perteiktą žaidėjui. Visos tos atviros ir uždaros erdvės tarsi integruotos į žaidimą, nejausite jokio skirtumo pereinant iš vienos dalies į kitą. Visas Azerotas sudaro vieno didelio nuostabaus pasaulio įspūdį, kuris tik ir kviečia jus ateiti pas jį, apsilankyti ir įvykdyti keletą užduočių, o vėliau ir prisėsti ilgiau, pasineriant į nuostabų Blizzard sukurtą magišką pasaulį.
Įvertinimas 9.6
Parašyta pagal Greg Kasavin (GameSpot) apžvalgą
9 Komentarai
Smirgelis
..-=(173289562 – blacknemo :)) o seip gera apzvalga 🙂
Blacknemo
Mano recenzija bus tada, kai Blizzard pagaliau išleis World of Warcraft ir Europoj.
hunnter
va cia tai skaitau apzvalga :D(u)
WarCrafteris
kodel tik tiek balu, 10 ir ne maziau
blizzard ir vel parode kaip reikia atlikti darba
ForgotteN_RealM
Hmm..del kovu tai as tikrai nesutinku, jos nera lengvos jei randi atitinkama priesa.
P.S. Ar Lietuvoj bus galima isigyti ceki? Kur?
z-e-b-r-a
To hunnter : bet ji parašyta (kitaip sakant išversta) pagal Gamespot’e publikuojamą apžvalgą. Perkaityk iki galo ir viską pats pamatysi.
Felix
kvailokas klausimas:
„jei žaisite naktį, tai ir Azeroto pasaulyje bus naktis, o jei už lango dieną, tai ir virtualiame pasaulyje bus diena“
o tai kaip jeigu pas mane uz lango diena, o mano kolegai ar varzovui is USA ar dar kur nors – naktis? Azeroto pasaulyje prasides baltosios naktys?
ForgotteN_RealM
Elementaru, Vatsonai;). Amerikieciai savo serveryje zaidzia, europieciai savo. Ir iseis taip, kad naktis veluos tik keliom valandom.
Blacknemo
Šiaip Forgotten jos lengvos ne priešininku esme (nors gali taip atrodyti) o valdymo.