Vietoje įžangos

Baigėsi Wordl Cyber Games Finalinis etapas. Puikiai sukaltas, beveik tobulas renginys. Visa jo bėda – eilinį kartą pasitvirtinusi nuomonė, jog tokio pobūdžio renginiai įdomūs tik dalyviams ir tiems, kas nepateko, tačiau taip pat aktyviai dalyvauja „kibersporte“.

Smagu stebėti reakcijas, klausytis šūksnių ir nusivylimo atodūsių, tačiau paprastam žmogui – tai nesuvokiama. Ir neįdomu. Tiesą sakant vieninteliai žmonės, kurie buvo nesusiję su žaidimu buvo žurnalistai, kurių buvo labai daug ir iš visų pasaulio šalių. Jų interesas paaiškinamas labai paprastai – tai naujovė, egzotika.

Nors vienos „Korea Daily“ žurnalistės komentaras vėl privertė susimastyti apie šį reiškinį. Savo straipsnyje ji parašė tokią frazę:

„Šio renginio viename kvadratiniame metre yra daugiau nekaltų berniukų, nei skruzdžių skruzdėlyne“.

Pripažinkite – gana įžeidus vertinimas. Vienas argetinos žurnalistas dirbantis interneto televizijoje „Speedy“ manęs paklausė ko siekia čia dalyvaujantys žmonės. Garbės? Pinigų? Aš jam pasakiau, jog to pat ko ir kitur – dėmesio bei noro įrodyti, jog nėra pilkos minios atstovas.

Kiekvienam iš mūsų reikia pripažinimo, visiems mums reikia gero įvertinimo. Mes negalime kitaip – tai skatina instinktai. Būti geriausiam – reiškia išlikti.

Taip ir čia. „Kibersporte“. Pasaulinėse Kibersporto Žaidynėse – WCG.

Visa bėda, jog kolkas pripažinimas – iliuzija. Ją leimėtojams suteikia organizatoriai, spikeriai ir įvairaus rango svečiai. Visi jie šlovina žmones, kurie jiems rūpi tik tiek, kiek rūpi klausimas: „Ar mes pakankamai uždirbsime šios reklaminės akcijos pasekoje?“ Tai natūralu, normalu ir nieko smerktino. Toks pasaulis. Bet nereikia apsigauti – nė vienas „kibersportininkas“ nėra žvaigžde.

Jie žvaigždės mums – dalyvaujantiems ir suprantantiems šį reiškinį. Korėja? Tai daugiau išimtis nei taisyklė.

Apie taisykles

Sėdėdamas žiūrovų tribūnoje stebėjau, kaip vyksta virtualios kovos. Iš aukščiau – viskas geriau matosi. Vakarų kultūros atstovai skiriasi nuo rytų ne tik savo išvaizda, bet ir elgesiu – įdomu stebėti, pavyzdžiui, amerikiečių ir rusų reakcijas į pralaimėjimą. Spaudos dėmesys vieniems ir kietiems – dar įdomesnis reiškinys. Paprastas pavyzdys: ukrainietis Chip laimėjo pirmą kovą su GitzZz, tačiau niekas perdėtai emocingai nereagavo.

Išskyrus mus ir ukrainiečių delegaciją. Antroji kova – GitzZz naudai. Spauda iš karto puolė jį sveikinti ir tartis dėl interviu su būsimu čempionu. GitzZz pats krykštavo iš džiaugsmo. Po to kai Chip trečioje kovoje negailestingai sutaršė savo varžovą – vėl buvo ramu. Nepaisant to, kad tai buvo mačas dėl trečios vietos nugalėtojo titulo. Pasisekė ukrainiečiui – nieko nepasakysi. Tai buvo vienintelis buvusio sovietinio bloko šalių medalis. Rusija negavo nė vieno. Galima kaltinti ką tik nori, tačiau dar vienas pavyzdys leis nušvies tai,
kas vyko. Rusas Spank (Unreal Tournament 2004 Rusijos kvalifikacijos nugalėtojas) nedalyvavo šios disciplinos kovose. Kodėl? Todėl, kad jam tik 16 metų.

Ši nauja taisyklė atsirado likus dviems dienoms iki turnyro pradžios. Sakysit nieko tokio, visko būna? Žinoma, tačiau australijos atstovas kuriam irgi tik 16 metų dalyvavo turnyre… Tai greičiau išimtis nei taisyklė, nes bendrai turnyro teisėjavimo lygis buvo tikrai aukštas.

Counter-Strike: Condition Zero








Daugiausiai dėmesio sulaukė Counter-Strike: Condition Zero kovos. Populiariausias pasaulio tinklinis žaidimas ir WCG užėmė deramą vietą.
Baltijos šalių atstovams latvių klanui Eclipse visai pasisekė geriau negu daugelis latvių tikėjosi ir blogiau nei kai kurie lietuviai norėjo. Savo grupėje sutaršę slovakus ir Jungtinių Arabų Emiratų komandą, šešioliktfinalyje jie susitiko su austrais, kurie sugebėjo tik pasipriešinti latviams.

Tuo kaimynų sėkmė ir baigėsi, nes sekantis jų varžovas buvo Pietų Korėjos komanda MaveN (vėliau užėmusi tręčią vietą, nugalėdama sensacingiausia nesėkme tapusį švedų penketuką SKGaming). MaveN nepaliko visiškai jokių vilčių, tiesiog, sutriuškindama latvius bendru rezultatu 26:4. Latviai su kitais dalyviais pasidalino 5-8 vietas.

Patekti į TOP 10 pasaulio komandų – didžiulis pasiekimas ne tik latviams, bet ir Baltijos šalims. Galime tuo ir didžiuotis, nes WCG dalyvavo Baltijos komanda, o ne atskirų šalių atstovai.

Finale susitiko danai Titans ir amerikiečiai Team3D. Nedažnai pasitaiko, jog finale susitiktų dvi geriausios turnyro komandos – dažnai jos susipliekia pusfinaliuose. Šį kartą viskas įvyko teisingai. Tiek Titans, tiek Team3D demonstravo puikią formą ir pergalingai žingsniavo iki pat finalo.

Titans grupėje išniekino Irano komandą ją sutriuškindami 13: 0 bei nesunkiai palaužė italų pasipriešinimą 13:5. Tolimesniuose etapuose atrodė, jog gali nebeužtekti jėgų kovoti netgi su Kazachstano komanda, kuri šiame turnyre parodė puikią formą ir stipriai priešinosi visiems savo konkurentams. Savo pogrupyje jie nugalėjo ir geriausią Ukrainos komandą [GSC], kuri buvo vertinama, kaip savo grupės lyderė. Titanai tik keleto taškų skirtumu įveikė kazachstaniečius. Bendras rezultatas 26:19.

Tolimesniuose etapuose Titans vis labiau klupinėjo, nes priešininkai buvo vis stipresni: brazilai mibr (jų biudžetas per metus sudaro 1 milijoną JAV dolerių) ir latvius nuskriaudę MaveN. Su kiekviena iš šių komandų Titanai balansavo ant praleimėjimo ribos, tačiau kiekvieną kartą įveikdavo priešininkus.

Kaip sekėsi Team3D? Pirmoje pogrupio kovoje pakankamai sunkiai įveikti Pietų Afrikos atstovai (13:8), vėliau sutriuškinti rumunai. Team3D patenka į kitą etapą.

Ganėtinai sunkiai (po pratęsimo) įveikiami suomiai, vėliau sutriuškinamas Singapūras (26:8) ir galų gale po ilgos ir tikrai įtemptos kovos nugalėti SKGaming, kuriems tai buvo labai skaudus psichologinis smūgis ir po šios kovos švedai išėjo nuleidę galvas. Ne be reikalo – jie vieni tituluočiausių šio turnyro dalyvių. Tikriausiai dėl jiems ir nebeužteko jėgų susikaupti kovai dėl trečios
vietos su MaveN – švedai siekė tik aukso. Kaip jau minėjau finalinė kova tarp olandų ir amerikiečių buvo tikrai įspūdinga.

Laimėję pirmą kovą „train’e“ amerikiečiai labai stipriai atrodė ir „cbble“ lygyje, tačiau Titans nebuvo linkę nusileisti. Todėl pagrinis mačas baigėsi lygiu rezultatu 12:12. Per kelis vėliau sekusius pratęsimus nė viena nei kita pusę negalėjo stipriai dominuoti lygyje. Sakyčiau Team3D pasisekė arba Titanams nebeužteko jėgų. Galutinis „cbble“ rezultatas 20:22 – amerikiečių naudai.

Fifa Football 2004










Mūsuose nepraktikuojamas, tačiau pasaulyje vienas iš populiariausių ir nemažo WCG žurnalistų dėmesio susilaukusi disciplina. Finalinį mačą tarp brazilo Bruno „g3xcarrico“ Carrico ir korėjiečio Daehan „Volcano“ Choi transliavo lauke didžiojoje scenoje, kur vyko koncertai ir uždarymo bei atidarymo ceremonijos.

Tai tikriausiai daugiausia dėmesio ir žiūrovų sulaukęs mačas. Realizmo šiuolaikiniame FIFA Football 2004 išties įspūdingas, o radijo stoties „Inside the Game“ komentatoriai suteikė unikalią galimybę amerikiečiams, kur europinis futbolas nėra toks populiarus, suprasti tai, ką „išdarinėjo“ virtualioje aikštėje abu priešininkai.

Savotiškai šis mačas buvo netgi įdomesnis bei gyvesnis nei tie, realūs. Daugiau įvarčių, daugiau emocijų ir sirgalių ovacijos, pamiršus, jog tai ką jie mato virtuali realybė – nuteikė optimistiškai netgi didžiausius skeptikus.

Tokį kibersportą mes galime pateikti paprastam žmogeliui nesibaimindami, jog jis neįvertins.

Nors viso mačo metu aiškiai jautėsi korėjiečio pranašumas, tačiau brazilas nenuleido galvos ir kovojo iki galo. Netgi tada, kai baigiantis antrajam kėliniui korėjietis pirmavo keturiais įvarčiais – brazilas stengėsi žaisti ir efektingai, ir efektyviai.

Unreal Tournament 2004









Šis žaidimas pakankamai populiarus ir Baltijos šalyse, tačiau šiais metais lietuviui Giedriui „Resp4wner“ Slavinskui nepasisekė patekti į normalią grupę. Jo mesitriškumo nepakako, kad sugebėtu nugalėti tokius priešininkus, kaip Sean „x6CombatCarl“ Steel iš JAV (jis tik aštuntfinalyje nusileido trečios vietos laimėtojui ukrainiečiui Chip’ui) arba japonui Yasuhiro „Hanbei“ Takenaka.

Fantastiškai pasirodė, mano jau kelis kartus minėtas Roman „Chip_mask[GSC]“ Verenko iš Ukrainos. Visą turnyrą jis demonstravo puikų žaidimą, tačiau po labai įtemptos kovos pusfinalyje jis nusileido būsimam čempionui Laurens „fnatic_Lauke“ Pluymaekers. Chip’as mažajame finale po permainigos kovos ir sugebėjo išplėšti pergalę iš gerai UT pasaulyje žinomo vokiečio Christian „GitzZz“ Hoeck.

Užkulisiai

Kaip mažą paslaptį (su viltimi, kad jūs padėsite) pasakysiu, jog kitais metais galbūt ir Baltijos šalyse turėsime Need For Speed: underground 2 kvalifikaciją. Tikėkimės.

NFS:U turnyre buvo naudojama asmeniniams kompiuteriams skirta versija, kaip ir FIFA Football 2004. Taip atsitiko todėl, kad būdami pagrindiniais WCG rėmėjais ir savininkais Samsung atsisakė Playstation 2, kuris yra jų konkurentų – Sony produktas. Vietoj PS2 buvo naudojami Microsoft Xbox, o Microsoft turnyre norėjo matyti ne ką kita, kaip savo sukurtus žaidimus. Halo ir Project Gotham Racing 2.

Electronic Arts, kuri yra viena aktyviausių WCG rėmėjų nieko neliko, kaip naudoti asmeniniams kompiuteriams skirtas versijas. Tai pasiteisina ir mūsų, Lietuvos, atveju, nes didžioji dalis žaidėjų naudoja būtent asmeninius kompiuterius.

Tikėsimės mums pavyks susitarti, jog atsirastų dar vienas turnyras – Need For Speed: underground 2 arba kuris nors kitas panašus žaidimas, kuris yra labai populiarus tarp Baltijos šalių žaidėjų.


Kitos disciplinos ir šalis-nugalėtoja

Project Gotham Racing 2 (XBox)






WarCraft 3: Frozen Throne (PC)







Halo (Xbox)






Need For Speed: Underground (PC)






StarCraft: Brood War






Bendra turnyro lentelė pagal medalius ir nugalėtojų piniginis fondas (visas fondas lygus 412 000 JAV dolerių).






Lentelėje: Vieta (skirtoma pagal laimėtus aukso medalius), šalis, medaliai (auksas, sidabras, bronza), piniginių prizų kiekis JAV doleriais.