„Forza“ ir „Gran Turismo“ tarpusavyje lenktyniaujant , kuris iš jų yra detalesnis, „Slightly Mad Studios“ ieško kitų būdų žaidėją priversti pasijusti lenktynininku. „Shift 2 Unleashed” iš savo konkurentų išsiskiria unikalia kamera iš vidaus, dideliu trasų skaičiumi ir laisvu požiūriu į tai, kas yra lenktynės. Tačiau staigiai besiplėsdamas „Shift 2” pamiršo išlyginti daugelį pirmtako duobių ir dar sugebėjo atverti keletą naujų.
Labiausiai reklamuota „Shift 2” ypatybė buvo vaizdas iš vairuotojo šalmo. Mane kiek nustebino, kad tokie žanro grandai, kaip minėtieji „Gran Turismo“ ar „Forza“, nesugebėjo ko nors panašaus pritaikyti ankščiau. Nauja kameros perspektyva leidžia kur kas lengviau įsijausti į lenktynininko rolę: ekrane matysi šalmo karkaso detales, kiekviename posūkyje kamera pasisuks į šoną taip imituodama vairuotojo žvilgsnį; nuo greičio vairuotojo galva atsilošia, o stabdant – staigiai metasi į priekį. Įsijungęs kameros vaizdą iš šalmo galėsi geriau pajusti patį automobilį, menkiausią jo ratų praslydimą, išcentrinės traukos ir įcentrinės traukos jėgas. Taip pat galėsi patirti įtikinamiausią greičio pojūtį iš visų paskutiniu metu išleistų lenktynių simuliatorių. Bet Tu šio kameros vaizdo niekada nesirinksi.
Pagrindinė priežastis yra ta, kad nauja kameros perspektyva veiks tik tuo atveju, kai važiuosi rekomenduojama trasos linija ir šalimais nebus kitų automobilių. Kitu atveju, kai, pavyzdžiui, norėsi į posūkį įvažiuoti plačiau ar siauriau nei siūloma, kamera automatiškai nusisuks ne ten kur reikia ir nieko nematysi. Apie oponentų lenkimą iš vis galima pamiršti, nes dėl kvailų kameros užgaidų yra sunku nustatyti atstumą tarp savęs ir kito lenktynininko. Kamerą galima sutramdyti rankiniu būdu, bet atsiprašau, kam man to reikia? Aš geriau tiesiog įsijungsiu patogesnį kameros vaizdą. O jų tikrai yra. Ypač standartinė kameros perspektyva iš vidaus, kuri, mano nuomone, yra geriausia iš visų lenktynių žaidimų. Standartinis vaizdas iš vidaus „Shift 2“ nesuteikia tokių pojūčių kaip matymas iš šalmo, bet tai vis tik geriau nei pusę ekrano užimantis vairas ir spidometras žaidime „Forza Motorsport 3” ar išvis jokio vaizdo iš vidaus didžiojoje dalyje automobilių, kaip yra „Gran Turismo 5”.
Tikriausiai kameros iš vidaus nesirinksi dar ir todėl, kad „Shift 2” yra jau ir taip pakankamai sudėtingas žaidimas. Ir didžiausias išaugusio sudėtingumo kaltininkas yra valdymas. Prie jo reikia ilgai pratintis ir net po daugelio valandų praleistų su žaidimu, Tau jis vis tiek nepatiks. „Slightly Mad Studios“ taip stengėsi vairavimą padaryti tikrovišku, kad galiausiai jis pavirto nerealistiškai komplikuotu. Visą savo „Shift 2” karjeros pradžią praleidau kovodamas ne su konkurentais, o su savo automobiliu. Esu be išimčių žaidęs visus šiuolaikinius lenktynių simuliatorius, bet niekada neteko taip vargti vien tik bandant išsilaikyti ant kelio ir iškovoti prizinę vietą. Vienų automobilių valdymas yra pernelyg jautrus, kitų nerangus, treti iš vis sunkiai išvairuojami. Žaisti „Shift 2” su klaviatūra yra tiesiog neįmanoma, žaisti su pulteliu sudėtinga, o prisijungti vairą neverta – kils pagunda žaisti visai kitus lenkynių žaidimus.
Gera žinia yra ta, kad sudėtingiausia valdyti tik pačius pirmuosius ir paskutinius automobilius. Karjeros viduryje valdymas tampa netgi visai pakenčiamas ir savotiškai žavus. Bet tikrai ne kiekvienas kankinsis du trečdalius žaidimo vien tam, kad paskui valdymas imtų funkcionuoti prideramai. Vienintelis problemos sprendimas yra vairas. Iš bėdos pakaks ir pultelio.
Valdymas ir pats lenktynių procesas „Shift 2” pasunkėjo ir dėl didesnio tikroviškumo. Pagaliau juk arkadinių lenktynių mėgėjai gali žaisti „Hot Pursuit“, tad „Slightly Mad Studios“ galėjo drąsiai eksperimentuoti su realistiškumu. Nuo pirmosios dalies išliko visi tie skirtingi vairavimo modeliai, kurių sunkiausias skirtas lenktynių abiturientams, o žemiausias – lenktynių stimuliatorių pirmokams. Žaidėjui yra atrištos rankos reguliuoti anti-praslydimo sistemą, išjungti ABS, reguliuoti žalos modelį ir panašiai. „Shift 2” tikroviškumo prasme nebando siekti naujų aukštumų, bet paprasčiausiai išlaiko visus būtinus elementus lenktynių simuliatoriui.
Pagyrimo užsitarnavo žalos modelis, ar bent jau vizualinė jo dalis. Tu nepatikėtum, kaip „Shift 2” yra stipriai žalojami garsūs automobilių modeliai: nukrenta bamperiai, įlinksta priekinės bei galinės automobilio kėbulo dalys, nulūžta ratai bei galima „užkalti“ (perdeginti) variklį. Minusas yra tas, kad išskyrus pastaruosius du atvejus, automobilio žala nedaug te atsiliepia vairavimui. O ir pati žalos sistema veikia nevienodai: kartais avarijos metu ant automobilio kėbulo nelieka jokių žymių, o kitą kartą nuo nedidelio smūgio nulūžta ratas.
Skirtingų automobilių „Shift 2” siūlo beveik šimtą. Tai, palyginus su kitais stimuliatoriais, yra nedidelis asortimentas. Tai yra tarytum bazinė automobilių komplektacija, kurią privalo turėti kiekvienas lenktynių simuliatorius. Rasi visus gerai žinomus automobilius, tokius kaip Audi R8 4.2 FSI quattro, Chevrolet Corvette Z06, Ford GT, Nissan GT-R, Pagani Zonda F ir kitus. Gurmanams yra skirta ir keletas ne tokių žinomų modelių: Radical SR3 RS, Pagani Huayra, Gumpert Apollo Sport ir dar keletas. Vėl gi – tai nėra nieko įspūdinga. Tai yra tas pats, kas išlaikyti egzaminą minimaliam balui. Tu jį išlaikei, bet vien tik išlaikymas dar nieko nereiškia.
Iš kitos pusės, „Shift 2” stulbina trasų skaičiumi. Skirtingų trasų yra daugiau kaip 70, o tai yra labai daug. Yra daugybė tiek gerai pažįstamų, tiek ir dar ankščiau nematytų trasų. Važiuoti pro tokias gerai žinomas trasas kaip Suzuka ar Mazda Raceway yra beveik tas pats, kas mylėtis su žmona: visi trasos iškylimai ir nuolydžiai žinomi mintinai, o įmanomi rekordai jau pasiekti pirmosiomis pažinties dienomis. Kitas reikalas yra ne taip dažnai video žaidimuose sutinkamos trasos įsikūrusios, pavyzdžiui, kur nors atokiai Šveicarijoje ar Pietų Italijoje. Lenktyniauti jose yra nelyginant parsivesti merginą namo po gero vakarėlio: neatsimeni kaip ji atrodo, tik žinai, kad Tau patiko. Lyginant su originaliojo „Shift“ trasomis, buvo žengtas milžiniškas žingsnis į priekį.
Dar daugiau: didžioji dalis trasų palaiko skirtingus paros laikus. Galima rinktis lenktyniauti dieną, pavakarę ar naktį. Naktinės lenktynės yra dar viena „Shift 2” naujovė. Lenktynės naktį yra sudėtingos tuo, kad sumažėja kelio matomumas ir gerai nepažįstant trasos, kai kurie posūkiai gali išdygti tiesiai prieš nosį. Tai yra tikrai geras sumanymas, papildomai generuojantis adrenalino, bet galutinis rezultatas gavosi toks pat, kaip ir su vaizdu iš lenktynininko šalmo: tai suteikia daugiau nereikalingo sudėtingumo, nei malonumo lenktyniauti.
Dalyvaudamas naktinėse lenktynėse pastebėsi, kad „Shift 2” atsirado tikroviškesni apšvietimo efektai. Apšviesti automobiliai ir objektai meta realaus laiko šešėlius, o iš galo važiuojančių konkurentų priekiniai žibintai tikroviškai apšviečia automobilio saloną. Panašūs efektai glosto akis ir važiuojant pavakarę, tik šį kartą pagrindinį vaidmenį atlieka besileidžianti saulė, sodriais raudonais tonais nudažanti visą aplinką. Tuo tarpu veiksmui persikėlus į dienos metą, nesunku prieiti išvados, kad „Shift 2” vizualiai atrodo labai tvarkingai. Kaip jau yra įprasta „Need for Speed“ žaidimams, „Shift 2” nė nebando iš ko nors atimti geriausios grafikos karūnos. Jis tiesiog stengiasi pasiekti ir išlaikyti konkurentų užkeltus grafikos standartus. Ir „Shift 2” tai pavyksta, kas yra tikrai įspūdinga turint galvoje standartus užkeltus tokių simuliatorių kaip „Forza Motorsport 3“ ir „Gran Turismo 5“.
„Shift 2” labiausiai skiriasi nuo kitų mano žaistų simuliatorių tuo, kad jis greitai nenusibosta ir nė kiek nevargina. Taip yra todėl, kad visa karjera yra suskirstyta taip, kad ilgai netektų daryti to paties. Pravažiuoji keletą lenktynių su Nissan GT-R ir jau žiūrėk netrukus su Mazda RX-8 dalyvauji drifto (šoninio slydimo) čempionate. Nespėji išgeri šampano už pergalę, ir vėl turi pirktis naują automobilį, ruoštis naujam lenktynių tipui ir visiškai naujoms trasoms. Tai yra tai, ko aš labiausiai pasigendu šiuolaikiniuose simuliatoriuose – įvairovės. Gal ir „Shift 2” karjera yra trumpiausia iš konkurentų, bet joje niekada nereikės daryti to paties per tą patį.
„Slightly Mad Studios“ kurdama „Shift 2” suprato tai, ko iki šiolei nesupranta „Turn 10” ar „Polyphony Digital“: tik maža dalis žaidėjų nori gadinti sveikatą valandų valandas kiurksant prie kompiuterio, kad vėliau už tai gautų virtualius pinigus, virtualią šlovę ir virtualų trofėjų, kuriuo galima girtis virtualiems draugams. Simuliatoriai neprivalo būti varginantys ir nuobodūs kaip realybė. Video žaidimų kūrėjams reikia prisiminti, dėl ko apskritai žmonės žaidžia video žaidimus. Video žaidimai praranda prasmę, kai jie pasidaro pilkesni už tikrovę.
Tai ar Tau verta pirkti „Shift 2 Unleashed”? Jei esi lenktynių stimuliatorių alkoholikas, Tau „Shift 2“ pasirodys silpnokas, kaip buteliukas „D-Light“. Jei esi lenktynių simuliatorių abstinentas, „Shift 2” atrodys toks pat sunkus, kaip 100 g degtinės gurkšnis. Jeigu laikai save esant tarpiniu variantu tarp tų dviejų ir dar jei turi pultelį ar net vairą, „Shift 2” išmėginti rekomenduoju.
16 Komentarai
shapynas
aš tarp vidurio ;D Šiaip dėl apžvalgos, tai ji yra super 🙂 daug palyginimų ir geri paaiškinimai. Bučiau skaitęs ir skaitęs… o ne po pirmo puslapio žiūrėjęs ką nors kitą.. mldc 🙂
šiaip dar nuo klaviatūros priklauso vairavimas.. nes pvz.: pas save ant laptopo žaidžiau biškį shift, tai labai sunkiai valdėsi. Bet nuvariau pas kaimynę ant pc palošt, tai viskas normaliai valdosi. Nors ir ant 50 proc nustatyta jautrumas.
Man patinka tokie žaidimai 😉
Anck
Not true, jei noro turi, gali susirasti patogius nustatymus. Adjustment’o kiekis yra platus, įmanoma rasti aukso viduriuką. Visą laiką vairavau klaviatūra ir buvo tikrai pakenčiama, nustatymus, įdomumo dėlei numetu taip pat:
SeNsoR_
Na, jau nemažai atlošus Shift 2, drįsiu pasakyti, kad pirmasis Shift buvo geresnis. Antrajame viską gadina tas nežmoniškas valdymas ir sunkokas Drift’as, kuris, deja, vis tiek neatrodo realistiškas. Perėjęs apie 50% įsijungiau pirmąją dalį ir mėgavausi ja, nepaisant to, kad viskas pereita ir dar ne vieną kartą. Shift’e nepasigendu nieko, ką naujo gali pasiūlyti žaidimas tuo pačiu pavadinimu, tik su skaičiuku 2. Na nebent kiek didesnio trasų kiekio ar keleto man patinkančių automobilių. Tad nepaisant naujovių, kurias pasiūlė Shift 2, jo pirmtakas mano akyse atrodo geriau, ir tam didžiausią įtaką turi normalesnis valdymas.
Kas dėl apžvalgos, tai tikrai geras darbas, aprašei visus svarbiausius dalykus, na gal dar apie driftą galėjai parašyti. Taip pat įvertinimas kiek aukštokas.
Underr
Agnyz>>> Nesutiksiu su tamstos nuomone kad zaidimo kurejai neislygino senu duobiu ir dar pridare nauju. Pvz helmet kamera yra tikrai saunus naujas dalykas ir pilnai tikiu kad anksciau ar veliau jis bus pilnai isbaigtas. O kolkas isirasykit sia modifikacija ir zaiskit su helmet kamera į sveikata:
Visiskai nesutiksiu su ta nuomone kad sudetingiausia vairuoti pirmuosius ir paskutiniuosius automobilius. Neaisku nei kokius automobilius vairavai, nei kokios buvo valdymo pagalbos, ar vaziavai vairu ar pulteliu.
Agnyz
Mod’ų nenaudoju, nes mano darbas yra testuoti tai, ką atsiunčia žaidimų leidėjai, o ne ką pagamina bendruomenė.
Didžiąją dalį žaidimo žaidžiau su vairu (G27). Nustatymai buvo default, nieko nekeičiau.
Paprastas2
Zaidimas nera blogas o apzvalga taip pat , tik nesutinku su vienu dalyku jog shift 2 skirias nuo kitu racing zaidimu tuom , kad yra ydomus .. As niekada nezaides nuobodoesni daugiausiai monotnijos ir aziausiai yvairoves turinty zaidima uz shift 2 . Taip jis turi tas neblogas grafikas gerus garso efektus , bei didely trasu skaiciu , bet jis neturi to kabliuko koky turi tarkim gt5 ir kas be ko ka jau kalbet yvairove kur gt turi nascar , karts , trucks , formules teisiu islaikyma a – spec , b – spec kur mokai kita vairuotio special ervents rally , po pasauly ten dar kazkoks yra , nascar , top gear challenge shift atrodo tiesiog paprastas zaidimas kuris geriausiu atvejiu is manes gautu 6.6 netik del to kad neturi daug bei kabliuko to bet ir valdymas nera toks tikroviskas su isjungtais essets kaip gt , sauntrackas tiesiog apgailetinas ypac kaip kalba mat geras lenktyninkas tokiu tonu kaip , kad girtas butu gryzes is aludes negana to jis dar kalba kaip tu vaziuoji …. Cia tutorial labiau bet mane spejo uzknist 🙂 O kas del simuliraotriaus ? Shift lyginant su forza bei gt buvo arkada ir juokas , o shift 2 galvojo jei jau valdymas ne toks koks turi but uzdedam salma ant puse ekrano padarom kad muistytus kad akys isvarvetu beziurint ir padarom , kad dar lengviau vos prilietus masina ji lyg specialiai kitus uzkabintu ir padarytu dramatiska avarija o nakties , na dar nakty ydedam ka galejom padaryt shift 1 bet hey tingejom ir vietoij isleisdami didely dlc isleidom nauja zaidima ! Taip visumoij shift 2 neblogas bet cia geriausiu atvejiu tik tiek ir galiu pasakyt , nes pakeitimu yra per mazai labai greit nusibosta o ka jau kalbet apie yvairove ir trauka kas priverstu po dienos ysijungti sy zaidima dar kart , na nebent tik jy ir turite tai tiek 🙂
shapynas
kiek žmonių, tiek ir nuomonių.. kas kam labiau patinka 🙂
Underr
Agnyz>> keista kad su tokiu vairu kaip tavo, kuris tikrai pasizymi dideliu tikslumu, zaidimo pabaigoje (tarkim GT1) kilo problemu del automobilio valdymo, veikiausiai pasirinkai neteisinga automobili. Bent as su „raudonu“ logitech ff ex vairu neturejau dideliu problemu su „elite“ nustatymais. Pravaziavus stabdymo taska ar islekus idealios trajektorijos beveik visada iseina ralio stiliumi sugrazinti automobili i kova beveik neprarandant laiko varzovams.
Beje renkantis varzovu lygi buvo didesne problema. Nustacius vidutinius nustatymus susidarydavo toks vaizdas kad tiesiosiose varzovai akseleratoriu spausdavo tik ~80proc. Padidinus botu pajeguma iki maksimalaus padetis pasitaise, taciau tuomet jie pradejo nebesidroveti taranuoti ar apsukti taves.
Buhalteris
100% sutinku su viskuo ka sako apzvalgininkas, tik kad vairas to gaidisko valdymo irgi neisprendzia… Pasijungi vaira jau galvoji prausi nurburgringu su kokia Pagani „Chujarit“ (tas egzotiskas pavadinimas, kuris neisikala i galva, todel taip vadinti tiesiog patogiau), bet ziurek kaip veluoja valdymas… Ziurek neimanoma atsukti vairo atgal slydimo metu… Ziurek kaip vel nesugebi finisuoti priekyje… Nuuu neee einu LFS toliau grindint.. ten nors automobiliai i vairo pasukimus reaguoja..
Arba reikia koki vaira rimtesni pasiimt… Bet vaikyste baigias kam pinigus leist 😀
Originalas
Užėjau į apžvalgą vien dėl kvailiausio pavadinimo „NFS – simuliatorius“. 😀 Po to dar žiauriau skaitant pasakojimus apie valdymą, nes arba autorius net nežaidė tų games, apie kuriuos kalba, ar iš vis ir automobilio tikro nėra matęs (ne klaviatūra valdomo)..
Shift 2 taip sudirbo tą valdymą, kad jei pirma dalis dar buvo tokia linksma arkada, tai net neaišku kaip būtų galima įvertinti antrąją ar kam priskirti. Kaip arkada patys arkadų mėgėjai sako, kad neįdomu, o į simuliatorių ar tikras lenktynes iš vis net fantastiniame filme nepanašu. Už tą šalmo kamerą, tai kas ją sugalvojo, reiktų jam pačiam galvą nukirsti.
Aišku, vieną dalyką EA padarė ir turėjo galimybę padaryti, tai pridėjo daug naujų ar retesnių automobilių, kurių nebuvo kituose žaidimuose. Kaip labai gražiai atkūrė jų modelius. Tik kokia nauda iš jų, jei vis tiek nei vienas normaliai nevažiuoja..? 😀
Arukas
Senas geras BMW E30 skydelis 🙂 gera apzvalga.
seniz
Kaip nekeista, bet turiu pritart „Originalui“ – pirmame „Shift“ valdymas buvo geresnis (tiek lošiant su klaviatūra, tiek su pulteliu ir tiek su vairu)… Pirmąją dalį buvau beveik visą perėjęs, deja ši mane tiek „užkniso“, savo ale „realistiniu“ valdymu, kad ištryniau aidimą jau po valandos (neskaitant dar vienos, bandant tinkamai susikonfigūruot valdymą). 🙂
BASTETE
Aš dabar pažaidžiau senąjį Underground 2, pasiilgau gatvių lenktynių.
load0ut
Gal pazaidziam geriau world?
dviveidis
Na nepritarsiu, kad realybėje yra nuobodu. Joks simuliatorius neatstos realybės malonumo
nfs4ver221
Su klaviatūra valdymas sunkokas, bet po kiek laiko įpranti. Mano nuomone Shift 2 Unleashed yra geresnis už savo pirmtaką, neskaitant smulkių klaidelių. Čia tik mano nuomonė.