„General” – tai ėjimų strategija sukurta 1999 metais, kompanijos „Kentauri Interactive”. Teko šį projektą žaisti nuo mokyklos laikų. Jis greit sudomino labiausiai tuo, kad turi stiprų AI (dirbtinį intelektą). Tuo metu rūpėjo tik aplošti kompiuterinį oponentą, bet to padaryti nesisekė gan ilgai. Pradėjus žaisti internete supratau, kad viskas yra kur kas sudėtingiau nei maniau. Svarbi yra strategija, taktiniai manevrai, psichologinis faktorius (tai lemia žaidimo stilius, nes žinant priešininko stilių lengviau nuspėt kur jis paeis).

„General” dėl to šiek tiek panašus į šachmatus, kur žaidimas skirstomas į tris etapus (debiutas, midelšpilis ir endšpilis). Generoluose debiutas yra viena iš svarbiausių dalių, kada reikia pagalvoti nemažai į priekį. Skirtumas tik tas, kad pradedama kiekvieną kartą nuo kitokios pozicijos.

(žaidimas gali būti žaidžiamas ir anglų kalba, aut. past.)

Dėl to debiutas žaidžiamas skirtingai. Priklausomai nuo pozicijos ir strategijos, perkami reikalingiausi generolai, tobulinami mokslo lygiai. Debiuto pabaiga – momentas, kai pradedama agresyviai užiminėti teritorijas. Žaidimo viduryje gali būti keičiama strategija priklausomai nuo tavo ir priešininko situacijos. Taip pat išvystomas mokslas, perkami papildomi generolai ir užimama didelė teritorija. Susitikus su varžovu žemėlapyje stengiamasi jį pergudrauti įvairiais taktiniais manevrais. Kadangi populiacijos, teritorijos, mokslo ir generolų situacija priklauso nuo pradžios ir vidurio žaidimo, tai turint silpnesnius parametrus galima nugalėti tik taktiškai. Kartais, esant dideliam skirtumui, tai tampa beveik nebeįmanoma.

Būna, kad tenka žaisti kaimynystėje, kai dažniausiai laimi ilgiau neišsidavęs žaidėjas (taip yra, nes nežinoma kur yra priešininkas). Tada daug įtakos daro generolai ir mokslas, kurie tobulinami, priklausomai nuo to ar arti yra varžovas. Nežinant geriau rinktis atsargesnį variantą.

Šiame mūšyje buvom atskirti vienos šalies. Pergalė buvo iškovota kai priešininkui beveik neliko populiacijos.

Būna, kad tenka sužaisti ir „all-in”( strategija, kai greitai laimima arba nebelieka šansų laimėti nepasisekus). Jei pozicija nelabai tinka vystymuisi (pavyzdžiui, vidurys žemėlapio), tenka sužaist kitaip. Ruošimąsi ankštesniam susitikimui su varžovu ir kaupiami pinigai dideliai kariuomenei. Tokį žaidimą galima iliustruoti šiomis nuotraukomis:

Pirmasis ėjimas yra susitikimas, o antrasis jau puolimas ir trečiasis. Kadangi puolama su greitu generolu užimamas didelis plotas. Jeigu nepavyksta sumažinti priešininko teritorijos minimaliai – tai pralošiama. Taip atsitiko ir šiame mūšyje. Šiuo atveju priešininkas sukaupė pajėgas atleidęs dalį mokslininkų, tobulindamas tam tikrus mokslo lygius ir išlaikęs šiokią tokią teritoriją. Šiuo atveju 900 yra pakankamai, kadangi po dviejų ėjimų puolimų išsenka finansai išlaikyti kariuomenei ir dalis miršta. Tokiu momentu dažniausiai gaunamas atsakas į puolimą.

Galima žaisti ir komandomis. Komandiniai žaidimai neretai būna įdomesni nei vienas prieš vieną. Dažniausiai jie būna agresyvesni, kova prasideda anksčiau, kadangi daugiau šalių greičiau užima AI teritorijas. Šios nuotraukos puikiai atspindi situaciją žemėlapyje komandiniame žaidime, kai žaidėjai nebūna kaimynai ir susitinka šiek tiek vėliau(Australija ir Italija prieš Rusiją ir Kubą). Pirmos dvi susitikus tik Kubą.

2000 metais mėgėjai sukūrė žaidėjų lygą, kuri jau egzistuoja iki dabar. Per tuos 10 metų žaidimo lygis gan aukštai pakilo. Gavus leidimą iš kūrėjų, lygos narys papildė General4.5h iki General4.5i, sukurta ir General4.5i versija 45-mis šalimis (ankstesnės versijos yra dvidešimčiai šalių). Dabar žaidžiama 4.5i versija 20 arba 45 šalimis. Taip pat dirbama prie naujos versijos, su kitokiu kompiuteriniu intelektu, taip pat keliais kitais priedais. Jos beta versija įdėta prie „General” versijų lygoje. Ten kol kas įdėtas tik naujas dirbtinis intelektas, stipresnis nei dabartinis!

Kalbant apie turnyrus, jų ne taip ir mažai. Turnyras vadinamas „Царь горы“ vyksta nuolat. Carui išsirinkus priešininką iš pretendentų žaidžiamas mūšis. Caru lieka jį laimėjęs. Pretenduoti vėl galima įvykus trims mūšiams.

Vyksta ir kitokie turnyrai: turnyrai su grupine sistema ir atkrentamosiomis, blic turnyrai, turnyrai su šveicarine sistema. Įdedami ir nauji turnyrų variantai, šiuo metu dar neišbandytas yra ffa (kiekvienas už save) turnyras.

Žaidimą vertinčiau 8.5 balais. Dar yra kur tobulėti, tačiau tai tik techniniai dalykai: įvairūs patogumo patobulinimai (saugoma mūšių istorija, žemėlapio istorija), gražesnis dizainas, parametrai komandiniam žaidimui ir pan.

Žaidėjų lygos adresas: http://www.gpliga.ru/
Lygos serverio adresas: http://akasoft.genliga.ru/