Jeigu atvirai, niekada nesitikėjau, kad itin paprastas galvosūkių žaidimas gali priversti gerokai ilgai prie jo pasėdėti. Niekada nebuvau užkietėjęs galvosūkių mėgėjas ir niekada nesu nė vieno tokio žaidimo žaidęs, nebent išskyrus „Tetris“. Kažkodėl mano galvoje visada „kybodavo“ mintis, kad žaidimai, kuriuose reikia pasukti galvą yra neįdomūs, neįtraukiantys, tiesiog nedidelio biudžeto nuobodybės. Matyt visada ir visiems ateina kažkoks „nušvitimas“ vienu ar kitu klausimu. Toks „nušvitimas“ atėjo ir man pabandžius žaidimą „Tidalis“.

Spalvų ir rodyklių karo pradžia

Žaidimas „Tidalis“ ir jo kūrėjai „Arcen Games“ iš tiesų priverčia visiškai kitaip pažvelgti į galvosūkių žanrą. Kas man itin patiko tai žaidimo istorija, kuri nebūdinga tokio stiliaus žaidimams. Be abejo, galbūt ji nėra itin super intriguojanti, tačiau laukti žaidimo finalo tikrai priverčia. Žaidimo veiksmas nukelia mus į senesnius laikus panašius į viduramžius, tačiau tikslaus laiko žaidimas neišduoda. Pasaulyje, kuriame apsilankysi, egzistuoja du kontinentai – rytų ir vakarų. Vakaruose ramiai gyvena žmonės, o apie rytus nieko nėra žinoma. Rytams ir yra duotas vardas Tidalis. Tidalis yra milžiniškų jūros bangų skalaujamas žemynas. Daug žmonių bandė pasiekti rytų žemes, tačiau bangos sudaužydavo laivus ir niekas iš paslaptingojo regiono taip ir negrįždavo. Viskas, kas buvo žinoma apie Tidalis tebuvo legendos ir mitai. Deja, tu tampi vienu iš tų nelaimėlių, kurie taipogi bandė pasiekti Tidalis. Nors sėkmingai pasieki krantą – tavo laivas sudūžta ir tu nebegali grįžti atgal. Ir čia prasideda keistenybės, bei kvadratėlių karai.

Netikėtai tu sutinki rožinės spalvos velniūkštį, kuris tiesiog nepatikliai spokso į tave ir bando sustabdyti, kad nesibrautum į jo teritoriją. Tu, be abejo, nepaklausai juoką keliančio padaro, todėl tiesiog nusprendi lysti gilyn į salą ir ieškoti išsigelbėjimo. Pakeliui veikėjų daugėja… Kaip ir keistenybių…

Žaidimo įvairovė ir atmosfera

Žaidimo lauke gausi didelį kiekį įvairios spalvos kvadratėlių. Ko gero jau atspėjai, kad reikia kaip nors sunaikinti vienos spalvos kubelius, tačiau daugelis jų toli vienas nuo kito. Iš tikrųjų, žaidime tai ne problema. Ant kiekvieno kvadratėlio yra rodyklės, kurias galima sukinėti įvairiomis kryptimis. Taigi, spalvingieji kvadratai jungsis jūsų nurodytomis kryptimis. Suprantama, kad kuo daugiau jų jungsis, tuo daugiau taškų ir kitų apdovanojimų gausite. Taip pat, žaidime įmanomi ir „combo“ veiksmai, kuriuos atlikus gausi dvigubai, trigubai ar net keturgubai daugiau taškų. Tampi tikru kubelių žudiku. Skamba įdomiai, ar ne?

„Tidalis“ turi ganėtinai nemažą skaičių įvairių žaidimo rėžimų, kurie kaip amerikietiški kalneliai, vieni įdomesni, kiti ne tokie įdomūs. Žaidime ne tik reikės naikinti kvadratėlius, tačiau bus ir daug įdomių reikalavimų, kaip tarkim surinkti kuo daugiau taškų, stengtis nepralaimėti per tam tikrą laiką, kai kvadratėliai lekia iš dangaus beprotišku greičiu, atlikti kuo daugiau „combo“ veiksmų ir t.t. Šiame masiškame spalvingųjų kvadratų naikinime yra ir tikrai įdomių dalykų. Kai kada nebus gravitacijos, tuomet spalvotieji kvadratėliai vos vos leisis žemyn arba bus itin didelė, kai jie smigs dideliu greičiu žemyn. Kiekvienas toks netikėtas rėžimas tikrai suintriguos. „Tidalyje“ pamatysi ir itin keistų kvadratėlių, kurie bus išskirtiniai ir sunaikinami tik specialiais būdais. Kokių tik jų nebus! Kvadratėliai duš, sproginės, tirps, grius, lėks žemėn ar net sugalvos valgyti kitus kvadratėlius, kas tikrai nustebins.

„Tidalis“ tikrai gerai padirbėta prie muzikos. Ji spalvinga, graži, lengvai nuteikianti, kartais net pakelianti nuotaiką, todėl kubelių holokaustas visiškai neapkrauna galvos ir leidžia atsipalaiduoti. Užduočių metu žaidime yra parinkti gražūs, spalvingi vaizdai. Po užduočių galima pasimėgauti intarpais, kuriuose bendrausime su herojais ir gausime nemenką juoko dozę.

Deja…

Žaidimas turi ir šiek tiek nelabai malonių dalykų, nors kai kurie, iš tikrųjų, ne jo kaltė. Visu pirma tai daugelio žaidėjų rėžimas. Vien pagalvojus kaip būtų nuostabu, kai žaidėjai vienu metu galėtų tiesiog naikinti kvadratėlius, rinkti taškus, bendrauti ir juoktis be galo, darosi graudu. „Tidalis“ neturi daug žaidėjų, todėl tinklo rėžimas tampa tarsi nepasiekiama svajone, kadangi tiesiog nėra kas žaidžia, kad ir kaip būtų gaila.

„Tidalis“ atsiverdamas atskleidžia, kad yra kiek daugiau orientuotas visai šeimai, tačiau mažiesiems žaidėjams žaisti vis toliau gali būti kiek per sudėtinga, kadangi žaidimo viduryje kvadratėlių naikinimas tampa ganėtinai sunkus. Tai kai kuriems pliusas, kai kuriems minusas. Be abejo, jeigu užstringi kuriame nors lygyje, tai tenka jame pabūvoti dažniausiai netrumpai, todėl gali išsivystyti šioks toks monotonijos jausmas.

Apibendrinant…

Sudėliojus visus taškus ant „i“ galima sakyti, kad „Tidalis“ yra vienas geriausių kada sukurtų tokio tipo žaidimų, tačiau kol kas yra nelabai įvertintas pačių žaidėjų. Žaidimas pasiūlo viską ir dar daugiau ką gali pasiūlyti galvosūkių žaidimas. Nuostabi atmosfera, muzika, įdomi istorija. „Arcen Games“ taip išplėtojo kiekvieną detalę, kad žaidėjas niekada nenuobodžiautų ir kuo labiau įsitrauktų į žaidimo sūkurį. Ir ką aš galiu pasakyti – jiems puikiai tai pavyko. Žaidimas iš tiesų yra vertas dėmesio ir neabejotinai yra vienas iš geresnių „puzzle“ tipo žaidimų rinkoje.„Tidalis“ apžvalgai pateikė skaitmeninė žaidimų parduotuvė GamersGate!