Tapk Formulės-1 čempionu žaisdamas „Grand Prix Racing Online“ (GPRO). Tai ko gero sunkiausias pasaulyje interneto „menedžeris“. Ar jis gali sudominti? Pasižvalgykime po žaidimą ir atsakykime į retorinį klausimą patys sau.

Užsiregistravus, sulaukus patvirtinimo, kad tau suteikiama vieta bei perskaičius visus žaidimo pradžiamokslius, galima pradėti žaisti. Patartina pradedantiesiems skaityti „Game rules“ (žaidimo taisyklės) ir „Newbie guide“ (naujoko gidas). Šitaip bus padaryta mažiau klaidų žaidimo pradžioje ir bus įdomiau žaisti. Sezoną sudaro 17 etapų, kurie pasirenkami „tarpsezonyje“ iš kelių dešimčių trasų. Lenktynės vyksta du kartus per savaitę, antradieniais ir penktadieniais, 21.00 valandą Lietuvos laiku. Visada. Ir nesvarbu kokiame lygyje važiuoji. Lygiai yra keli: 1. „Rookie“, jame važiuoja visi pradedantieji bei dėl įvairių priežasčių čia sugrįžta senbuviai. Tai pats pradinis lygmuo. 2. „Amateur“, jau labiau patyrusių žaidėjų lygis. Praktiškai nuo jo pradeda atsiskirti išmanantys žaidimą ir tik atsitiktinai pakilę žaidėjai. 3 Pro lygis. 4. „Master“ lygis. 5. „Elite“ lygis, lygis kuriame jau prie tavo vardo visiems laikams prisegama čempiono taurė (jei aišku ją laimi).
Naujas žaidėjas gauna 1 lygio bolidą bei šiek tiek pinigų (suma priklauso nuo to, kiek liko iki sezono pabaigos). Aišku ir pirmąjį pilotą bei pirmąjį rėmėją. Kaip jau minėjau, visi naujokai pakliūna į „rookie“ lygį, tačiau nerimauti nereikia – sezono pabaigoje 4 geriausi (arba ieškoma mažėjančia tvarka tų, kurie turi teigiamą pinigų balansą) pakyla į „amateur“ lygį, o visi kiti lieka ir naujajame sezone įvyksta restartas. Kas tas restartas? Visi vėl turi po 30 milijonų sezono pradžioje (važiavę praeitame sezone visas 17 lenktynių, gauna papildomus 5 milijonus), 1 lygio bolidą ir naują rėmėją.
Žaidimo atmosfera gali tikrai naujokus kiek atbaidyti, nes pateikiama itin daug informacijos, bet mažai įvairių pagražinimų. Jokių jau įprastų „menedžeriuose“ pilotų veidų, tobulinant bolidą ar pastatus ir grafinių pakitimų. Leidžiama tik pasirinkti savo bolido spalvinimą. Sukūrę komandą bei keliems nariams tapus žaidimo rėmėjais, galima sukurti specialų savo komandos bolido dažymą. Tie kas nori žaisti nemokamai gali rinktis iš įvairių tikrų F-1 sporte naudotų ar naudojamų bolido dažymų.

Lenktynių trasos pateikimas visados vienodos. Monotonija? Gal ir taip. Lenktynių rato rezultatai (taip pat ir bolidų paveiksliukai) atnaujinami kas 2 minutes, nesvarbu ar anot žaidimo, ratas įveikiamas per minutę su trupučiu ar dvi su trupučiu minučių.
GPRO „menedžeris“ kiekvienoms lenktynėms reikalauja nemažo pasirengimo. Smarkiai skiriasi trasų charakteristikos (trasos ilgis, lenkimų galimybė, padangų dėvėjimasis ir t.t.), oro sąlygos (sausa, šlapia), temperatūra ir daugybė įvairių faktorių, kuriuos palengva žaidžiant perprantama. Dar geriau, jungtis į komandas, sudarytas iš šio žaidimo žaidėjų, bei keistis informacija.
Kadangi čia autosporto žaidimas, pradžioje reikia įveikti kvalifikaciją. Jos laikas nėra griežtai nusakytas, sekančioms lenktynėms ją įveikti galima nuo pat praeitų lenktynių galutinių rezultatų paskelbimo, iki lenktynių dienos 19.30 (Lietuvos laiku). Bolido derinimas vyksta įrašant skaičiukus nuo 1 iki 999 į tam skirtus laukelius (sparnų, variklio, stabdžių…). Pravažiuojamas bandomasis ratas (suteikiama galimybė pravažiuoti 8 ratus), po jo tavo pilotas pateikia savo nuomonę apie nustatymus, praneša kurie jam nepatinka ir kad juos reikia arba didinti arba mažinti. Po to važiuojama kvalifikacija. Antroje kvalifikacijos dalyje jau bandymų nėra, galima pasireguliuoti dar kartą bolido balansą ir nuspręsti su kiek kuro stosi į startą. Įvykdžius kvalifikaciją tereikia suderinti kiek sustojimų darysi, kiek kuro pilsi, bei žinoma kokius nurodymus ar patarimus duosi savo pilotui lenktynėse. Galima laukti lenktynių.

Lenktynių eigą galima stebėti kas 2 minutes atsinaujinančioje statistikoje. Visas įdomumas stebėti lenktynes „gyvai“ yra tuo, kad bolidai ir genda, keičiasi oro sąlygos, kai kurie varžovai važiuoja kitokiomis taktikomis. Įdomus žinoma ir finišas lenktynių laimėtojui pagerbti, sugrojamas jo valstybės himnas (taigi, jei registravaisi kaip lietuvis, tavo pergalės atveju, skambės V. Kudirkos tautiška giesmė).
Po lenktynių galima peržiūrėti savo bolido dalių susidėvėjimą, treniruoti savo pilotą. Lyginti savo pasiekimus su varžovais.
Beje, dauguma rimčiau žaidžiančių žaidėjų visą informaciją kaupia Gpro Organiser(GO) programos pagalba. Tai naudinga, nes visa informacija apie praeitas lenktynes žaidime saugoma tik iki sekančių, o kitame ar dar kitame sezone gali vėl prireikti specifinės informacijos, kuri padėtu geriau pasirodyti lenktynėse.

GPRO tikrai geras žaidimas, ilgiau žaidžiant šį žaidimą, darosi vis sunkiau jo trūkumus įžvelgti. Žaidimas taip pat padeda susirasti žmonių, kurie domisi auto sportu. O daugiau kas ir kaip, išsiaiškinsite tik pradėję žaisti. Beje, dar kilo klausimų kodėl gi šį žaidimą apžvalgos pradžioje pavadinau pačiu sunkiausiu „menedžerio“ tipo žaidimu? Pinigai žaidime slysta greitai, o prisikviesti juos labai sunku, kartais net didelės išlaidos negarantuos trokštamo rezultato.
20 Komentarai
XavIer
Super menedzeirs sitas. Zaidziu jau apie 6 metus. Ir nzn ar kada baigsiu. Labai daug gali surasti bendru draugu, kurie domisi formule ir puikiai praleisti laika. Galiausiai kai susikuri komanda susitinki veliau su savo komandos nariais gyvai, varai kokiais kartingais pavazineti. Pasidalini patirtimi gyvai apie Gpro. Zodziu tikrai ne kiekvienam sitas menedzeris, bet pabandyti rekomeduoju. Pradzia labai bauginanti, bet paskui viskas labai paprasta. 🙂
FleXto
ziurekti klausima turiu, kai yra reguliavimas bolido qualify2 man neduoda vaziuot rato. Qualify 1 sureguliavau ir leido, dabar padariau lygiai tokius pat nustatymus ir neleidzia.
formis
Aiškiau?
formis
Tikriausiai nenustatei kokiais sureguliavimais važiuosi per antrą kvalifikaciją. Tad spausk » Get setup from Qualify 1 «, kuris virš Q2 reguliavimų. Tada turi leisti pravažiuoti kvalifikaciją. Arba nenurodei su kiek kuro vykdysi antrąjį važiavimą… Manau arba pirmas arba antras variantas tau trukdo:)
FleXto
Aisku jau, seip isisaiskinau iskart pries tau idedant ? Dekoju uz pagalba
FleXto
(u) nerando as » Get setup from Qualify 1 «, o degalus nustaciau.
Edit: Supratau, pas mane kaskodel nefiksuoaj kad pravaiavau Q1 , nors rodo paspaudu ant Q1 8 laps of 8
formis
tie 8/8 treniruočių ratai. „Type of lap: Practice Qualify 1“, iš karto po bolido reguliavimo. Automatiškai stovi po praktika, pažymėk kvalifikaciją, tad užskaitys tavo kvalifikacinį ratą.
FleXto
Viskas, issiaiskinau 🙂
Ndx
10 įvertinta. Hm manau perdaug
formis
Esi žaidęs? Pats 2+ metų žaidžiu ir vis dar įdomu. Dauguma ilgiau nei sezoną iš žaidusių žaidėjų, kiek teko bendrauti, žaidimas vis dar nenusibodo:)
formis
Buhalteris, po lenktynių pasakyk kelintas. Po sezono kai pakilsi aukštyn, ir dar po sezono jei negrįši į rookie, galėsi papasakoti koks žaidimas lengvas:)
Boksis
Mane ši apžvalga irgi pastūmėjo išmeginti šį dalyką… Šiandien Monaco’as, pažiūrėsim ar aš ką nors suprantu žaidime ar ne 🙂
Buhalteris
Na ka lenktynes baigesi, autoriaus prasymu atejau pasipasakoti… Kaip matot is gedos jau istryniau savo pirma posta 😀 Tai apie pirmaji blyna:
Monake uzemiau pole (po pirmos qval 5 po antros – 1) iskart prasidejus lenktynems susivokiau kodel.. Degalu pradeti lenktynems isipyliau 25 litrus, kuriu man uzteko 9-iems ratams, po 9 ratu atotrukis nuo antros vietos buvo kiek daugiau nei 11 sekundziu, tada kritau i 17 vieta (pries paskutine).. Po sustojimo atotrukis vel sparciai mazejo, atkovojau viena pozicija po kitos, taciau neturedamas isvis jokio suvokimo apie degalu kieki reikalinga lenktynems (po to paziurejau jog newbie guide tai irgi nerasoma)baigesi tuo, jog sustoti teko 5 kartus… Mano greiciausias ratas buvo geresnis mazdaug 1.5 sek uz antra greiciausia rata, taciau manau butu buve optimaliausia 3 sustojimu taktika…
Pirmas blynas zinoma prisviles, pet pradziai 3 taskeliai ir suolis i 11-12 veta sezone visai neblogai 🙂
Galiausiai jau patyrusiu noriu paklausti: Arteja sekancios lenktynes kuriose degaliu suvartojimas bus „labai ausktas“.. Kaip tai skirsis nuo monako „mazo“ suvartojimo? Ir kiek galima mazdaug tiketis suvartoti degalu sioms lenktynems, jei monake suvartota 209 litrai..?
Boksis
Čia man atrodo pats turėtum išsiaiškint 🙂 Man lygiai ta pati problema monace buvo
Buhalteris
O tai kaip tau sekes monake? Kelintas baigei is kiek vaziavusiu :)? Koks best lap?
Boksis
Sekėsi,švelniai tariant, blogai 🙂 Baigiau lenktynes 18 iš 21, geriausias ratas buvo 1:26.042. Pagrindinė klaida mano irgi buvo LABAI blogas kuro sunaudojimo apskaičiavimas,buvo net 8 pit stop’ai 😀
gedunex
as irgi isbandziau.monaca baigiau 12,po kv buvau 13.apie degalus irgi nieko nezinojau.tad paemiau 5 pit po 40 ir 40 is pradziu.tai stojau 4 kart,tai nesunaudojau ne 200l lenktynems.kitoms lenktynems paemiau 215l ir dar 20 ekstra 😀 galbut taktika reikes pakeist,dar siektiek litru isipilt 😀 pokolkas sunku sneket apie finansus,nes dar neteko keist daliu.o del lenktyninko ir nebuvau rades,kad jei ji istreniruoji aukstesniam reitingui nei 85 negali pratest sutarties su juo,tai teks naujo lenktyninko ieskot,nors siuo esu patenkintas labai.
formis
galiu pradžiai su kuru padėti. Preliminariai: very low 240l, low 250l, medium 260, high 270l, very high 280l. Su 1 lv varikliu. Aišku nuo vairuotojo, nuo bendro trasos ilgio(Monakas viena trumpiausių), nuo variklio lv priklausys kiek suvartos kuro.
formis
Beje, iškilus kokių neaiškumų, man į pm, pradedantiesiems patarsiu 🙂
Buhalteris
Neee as neprasysiu nebent busiu labai desperatiskas… Jauciu kably sitam zaidimui! Galetu kas pora dienu lenktynes buti 🙂 Dabar viska bandysiu narpliot pats kiek reikes blynu tiek bet bandysim isitvirtint sitam reikale, gal net top 5 sezone baigti be pirmu 3 lenktyniu 🙂 bet cia jau svajones.. ziuresim kaip bus.. Jei zaidziat si geri parasykit ingame nick: morgiuz , Rookie 80 lyga, manau pabendrausim, pasidalinsim ispudziais apie lenktynes ir ju rezultatus 🙂