Trečioji Fallout frančizės dalis daugeliui simbolizavo serijos atgimimą, nors pirmųjų dalių fanai nebuvo vienareikšmiškai patenkinti, žiūrint bendrai, žaidimas atrodė įspūdingai ir susilaukė aukštų vertinimų. Vienaip ar kitaip Fallout 3 uždirbo nemažai pinigėlių ir štai gerai žinoma RPG žaidimų studija Obsidian darbuojasi prie naujojo Fallout žaidimo. Kodėl dabar būtent Obsidian? Priežastys paprastos. Studijos patirtis, jei pamenate Star Wars: Knights of the Old Republic seriją, antrąją dalį kūrė būtent Obsidian, žaidimas buvo atliktas kokybiškai ir tapo tuometiniu hitu. Toliau žinoma patirtis žanre, be žvaigždžių karų studija dirbo prie tokių žaidimų kaip Never Winter Nights, na ir galiausiai negalima pamiršti Obsidian veteranų, dirbusių prie originalių Fallout dalių, galbūt jų pagalba žaidimas atrodys artimesnis pirmiesiems kūriniams. Reikėtų paminėti, kad New Vegas nėra Fallout 3 tęsinys, tai tiesiog dar vienas žaidimas toje pačioje visatoje. Iš esmės tai tas pats pirmo asmens RPG žaidimas, naudojantis tuos pačius mechanikos ar grafinius sprendimus, tik vykstantis kitoje vietoje, kitu laiku ir žinoma siūlantys kažkokį kiekį naujovių.

Smėlis tarp dantų

Šūvį į galvą išgyvena nekiekvienas, nebūtų išgyvenęs ir musų naujasis protagonistas, tačiau draugiškas robotas ne tik išgelbėjo jo gyvybę, bet ir pristatė gydytojui. Tokiu braižu pradėsime savo kelionę, daktaras pastatęs jus ant kojų atliks keletą testų kurių metu išsirinksime kosmetinius ir kitus personažo parametrus, o toliau atgal į smėlynus aiškintis už ką čia mus taip išgražino. Apie siužetą kūrėjai daug nekalba, žinoma tik tai, kad iki to nelaimingo nuotykio gabenome krovinį ir žinoma jis dingo, vadinas teks ir susigrąžinti.

Smėlis į dantis lys ne vien gulint veidu į žemę, bet ir keliaujant Vegaso apylinkėmis. Veiksmo vieta – Mohavės dykuma. Atrodo vietovei nekliuvo toks stiprus branduolinio karo smūgis, kaip matytame Whashington’e. Smėlėtas dykumas ir kanjonus puoš apšiurę augalai, o pakėlę galvą matysim giedrą dangų, vandens dykumoje ieškoti turbūt neverta, o jei ir verta tai tik prie garsiosios Hoover Dam užtvankos. Dykynėse išvysime mažesnių gyvenviečių kaip Primm ar Goodsprings, laiko pamirštų karinių bazių, fabrikų, tų pačių Vault’ų, bei kitų lankytinų vietų. Klausimas apie žemėlapio dydi išlieka miglotas, anot kūrėjų didesnio žemėlapio tikėtis nevertėtų, tačiau kur akis paganyti tikrai bus. Jei ankstesnėje dalyje pasaulį puošė daugiau niūrios spalvos, šį kartą mėgausimės kiek įvairesne spalvų palete, šviesios spalvos yra gerai, bet ar tai tinkamiausias sprendimas kuriant post-apokaliptinį pasaulį?

Horizonto šviesos

Kaip batus užpils smėlis, o gertuvėje neliks nei lašo vandens trauksime į aukščiausios klasės reabilitacinį centrą – New Vegas. Įsikūręs dykumos apsuptį miestas atstoja ne tik milžinišką susibūrimo vietą, bet yra ir daugelio vilties bei atgimimo simbolis. Tikrasis nuodėmių miesto grožis atsiskleidžia naktį, spalvingomis šviesomis papuošdamas niūrų post-apokaliptinį pasaulį. Elektra miestą aprūpina šalia stovinti saulės energijos jėgainė Helios, bei jau minėta gigantiška užtvaka – Hoover Dam, o tai jau rimtas palikimas dėl kurių ir kyla konfliktai. Norinčių atsipjauti pyrago nei daug nei mažai, iš rytų atklydę naujosios Kalifornijos naujakuriai, vietiniai – Ceaser’s Legion, sutikti pirmuosiuose Fallout dalyse, na ir beabejo įžymieji Brotherhood of Steel. Pagrindinė žaidimo mintis ir suksis būtent apie prieškario resursų kontrolę ir vietinių grupių galią.

Nauja reputacijos sistema padės orientuotis bendradarbiaujant su minėtomis kampanijomis, padėdami vienai pusei kenkiste kitai, taigi jūsų valdomo herojaus veiksmai turės nemažos įtakos naujojo Vegaso gyvenimui. Anot kūrėjų jūsų atlikti veiksmai turės daug dramatiškesnius rezultatus žaidimo pabaigoje. Skirtas atitinkamas dėmesys ir kompanionams, kontrolės ratas leis tiksliau nurodyti jūsų ištikimų draugų veiksmus. Laisvu laiku apsilankysite kazino sulošti pokerį ar išbandyti laimę prie lošimų automato, čia juk Vegasas, kaip gi be azartinių lošimų?

Tai ko trūko

O trūko nei daug nei mažai, Fallout 3 atrodo buvo pilnai išbaigtas žaidimas, turintis viską ko reikia šių dienų hitui, bet toli gražu ne senosios Fallout serijos tęsiniui. Kadangi prie naujojo žaidimo dirba keli serijos veteranai, galime tikėtis vienų ar kitų senajai serijai būdingų elementų. Nereiktų apsigauti, žaidimas atrodo taip pat kaip ir trečioji dalis, turi tą pačią mechaniką, tą patį grafinį varikliuką, todėl ir jausis greičiausiai taip pat. Naujovių sąrašas gan kuklokas, tačiau bendram fone jos didelės reikšmės ir nevaidina. Ginklų tobulinimo galimybės jau greičiausiai nestebina nė vieno besidominčio RPG žaidėjo, patobulinta V.A.T.S sistema leis geriau išnaudoti artimos kovos ginklus, įskaitant ir kombo judesius. Ar dėl tokių smulkmenų mes žaisime New Vegas? Nemanau. Post-apokaliptiniai žaidimai turi traukti savo atmosfera, savo išgyvenimais, savo istorijomis.

Tiesa, kalbant apie išgyvenimus akį patraukė Hardcore rėžimas. Tai tas pats Fallout’as pagardintas realistiškumo pojūčiais, žaizdų patys pasigydyti negalėsite, tai atliks profesionalus gydytojas, dykumoje teks reguliariai gerti vandenį ar valgyti maistą, kad organizmas nedehidruotų. Šaudmenys įgaus savitą svorį, o vaistų poveikį pajusite tik po kurio laiko, galbūt šio režimo ir trūko seniesiems Fallout fanams?

Apibendrinant, jei jums patiko Fallout 3, turėtų patikti ir New Vegas. Be visų minėtų naujovių, naujos veiksmo vietos, naujo siužeto gausime ir nemažą kiekį naujų ginklų, drabužių, perk’ų ir kitų serijai būdingų elementų. Netikiu, kad to pakaks nuversti visus kalnus, tačiau fanams žaidimas įspūdį turėtų palikti. Kiek sunerimau ir dėl bendros žaidimo kokybės, paskutinis Obsidian žaidimas, Alpha protocol nebuvo pats sėkmingiausias, bet bandau save nuraminti, Bethesda žino kam patikėjo savo žaidimą ir, esu tikras, stebi, kad tokie dalykai nepasikartotų. Žaidimo sulauksime jau šių metų rudenį, PS3, AK, bei Xbox 360 platformose.