Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2010/05. Teksto autorius: Artojas

Kai pasaulis buvo ant išnykimo ribos, aš, Tu — visi kilom prieš tamsos išperas ar Archdemoną, bet net tada atsirasdavo veikėjų, išgyvenančių buitines problemas ir ieškančių pagalbos. „Kad taip man Tavo problemas“, — galvojom tada. Ne veltui sakoma: būk atsargus dėl to, ko trokšti. Problemos ir buitis daugiatoniu presu užguls Tavo pečius, jei ryšies išmėginti Dragon Age: Origins — Awakening (toliau — DAOA).

DAOA — mokamas ir gan brangus papildymas, kuris neveiks be originalaus žaidimo. Logiška būtų tikėtis jau pamiltos grupės nuotykių tęsinio, tačiau visais atvejais Bioware siūlo kiek kitokią patirtį. Įdiegęs papildymą, galėsi rinktis, ar tęsti nuotykius valdant savo buvusį herojų (jei anas išgyveno DAO įvykius), ar susikurti naują. Žvelgiant paviršutiniškai, tai ir bus visos Dragon Age: Origins ir Awakening sąsajos. Žinoma, pasaulio atmosferą ir istoriją tvirtai sieja tūkstančiai loginių gijų, bet valdomi personažai su praeitim beveik nesusiję. Savo komandoje turėsi tik girtuoklį Oghreną, kuris dėl įgimto polinkio lakti paprasčiausiai nesiorientuoja aplinkoje ir nesugeba suvokti, kad balius baigėsi. Visi kiti personažai pasirodo epizodiškai, yra panirę į asmeninius reikalus ir eiliniam galvų kapojimui „nepasirašo“.

Jei kursi naują personažą, tapsi Pilkuoju Sargybiniu iš Orlės, atsiųstu valdyti Amarantino žemių. Tai įdomus istorinis pagrindas. Amarantinas — buvusios Arlo Howe žemės, taip pat istorinio pasipriešinimo okupantams iš Orlės lopšys, tad nusiteik gan negatyviai aplinkai.

Kovos menas

Savo nuotykius DAOA pradėsi būdamas 18 lygio, tad tęsinys realiai yra puiki proga išmėginti naują klasę. Jei DAO buvo įveiktas sąžiningai ir kruopščiai, Tavo įgūdžiai valdant seną herojų gali būti kiek per geri tęsinio metamiems iššūkiams. Žaidimo mechanika labai primins DAO, tačiau atsitiktinės kautynės su kelią pastojančiais plėšikais ar išperomis greičiausiai praras dalį žavesio. Pasirinkęs naują klasę turėsi įsivažiuoti. Kol tai vyks, kovos bus ganėtinai įtraukiančios. DAOA nuotykiams įveikti pakaks 20—30 valandų, per tą laiką tavo herojus pasieks 30–ą ar aukštesnį lygį, įgis gausybę naujų įgūdžių.

Kovinių sugebėjimų medžiai išsiplėtė, turiu pastebėti, kad būtent dėl to kovos staiga tampa kiek per lengvos. Beveik kiekviena klasė gauna ataką (ar jų komplektą), leidžiančią nukauti paprastą ar elitinį oponentą vienu dviem smūgiais. Būtent dėl šių sugebėjimų atsitiktinės kovos praranda balansą ir tikrą iššūkį meta tik Bioware paruošti spąstai ar kovos su bosais (kurių netrūksta).

Išskydęs susitelkimas

Ruošdami DAOA, Bioware akivaizdžiai nėrė į naujas mechanikos paieškas. Naujas žemių valdytojo vaidmuo apima kelis pagrindinius žaidimo elementus, kur Tavo priimami sprendimai turės įtakos antraplaniams įvykiams ir viso regiono gyvenimui. Finansų valdymas, apsaugos paskirstymas, pilies remontas, teismai, ūkiniai reikalai — žodžiu, Tau teks jais užsiimti. Priimti sprendimai nulems žaidimo metamus iššūkius, o ir šiaip galėsi įvertinti savo vadybos gabumus. Nuojauta kužda, jog tai kūrėjų eksperimentas laukiant žaidėjų reakcijos į labiau buitišką nei epinį žaidimo siužeto vystymą. Norisi tikėti, kad šio eksperimento metu sukaupta informacija paklos pagrindus mechanikai ateities RPG projektams, nes tai, ką turim šiandien, atrodo skystokai. Išskydęs kūrėjų susitelkimas, lyg ir neapsisprendžiant, kokį vaidmenį suteikti žaidėjui (kovotojo ar valdytojo), nulemia kiek nesklandų žaidimo procesą. Prie to prisideda ir neišbaigti dialogai ar pernelyg įtempta užduočių sistema.