Turbūt nėra nei vieno kito tokio žaidimo kaip „Allods Online“, kuris taip gerai atspindėtų dabartinę Rusiją. Kontrastų pilną šalį, kuri pasiklydusi tarp savo vertybių. Šalį, kurioje dviejų priešingų dogmų – carizmo ir stalinizmo – atstovai laikomi herojais. Šalį, kurioje garsiai deklaruojama spaudos laisvė, tačiau iš tiesų kone visa spauda valdoma tos pačios valdžios. Šalį, kurioje garsiai deklaruojamos žmonių teisės ir lygybės, bet šalia nevaržomai ir dar valstybės remiami gyvuoja tokie judėjimai kaip „Naši“, paminantys tautų lygybės principus, leidžiami įstatymai, leidžiantys saugumo tarnybų atstovams su paprastais žmonėmis elgtis kaip tik jie užsimano. Šalį, kurioje garsiai deklaruojama demokratija, tačiau iš esmės užkertamos visos galimybės kitokioms partijoms, kaip prezidento, laimėti šalies rinkimus. Šalį, kuri nepaisant visų nesunkiai pastebimų blogybių, turinti kažką nepaprasto pasiūlyti kiekvienam į ją užklydusiam!..

Tarp daugybės tautų
Greičiausiai nėra tokio gyvo pasaulio, kuriame nebūtų daugybės tautų. „Allods Online“ taip pat ne išimtis. Nors galima sutikti ir daugiau tautų atstovų (pvz., goblinus), čia dominuoja 6 tautos: elvenai, kanianai, giberlingai, orkai, ksadaganianai ir arisenai. Kiekviena tauta nuo kitų skiriasi ne tik savo papročiais, galimybėmis, bet ir išvaizda. Visa tai lemia, šių tautų atstovų pasiskirstymą skirtinguose pareigybėse. Pavyzdžiui, arisenai gali būti tiek šaunūs dvasių iškvietėjai (angl. summoner), tiek magai, tačiau negali tapti jokiais paladinais, ar įprastais kariais. Tų pačių tautų atstovai, užimdami skirtingas pareigas, žaidime tobulėja skirtingai, tačiau skirtumai tarp tas pačias pareigas užimančių skirtingų tautų atstovų yra minimalūs. Štai todėl žaidime turime net 28 valdomų personažų tipus, kurių dauguma turi tik minorinius skirtumus (panašiai kaip „Aion“ ir „Warhammer Online“ naudojamos klasių sistemos).
Pareigybės, tautos, skaičiai… – tikrai ne tai, kas išskiria „Allods Online“ iš krūvos panašių produktų. Tikrąjį išskirtinumą pajunti tuomet, kai susikuri mielų lojančių giberlingų šeimyną. Visi šeimynos atstovai, skirtingai nei tradiciniuose RPG, leidžiančiuose kontroliuoti daugiau nei vieną herojų to pačio žaidimo metu, valdomi tais pačiais klavišais ar pelės paspaudimais. Kokį veiksmą kuris vienas giberlingas iš savo šeimynos, priklauso nuo žaidėjo atliekamų veiksmo. Pavyzdžiui, jei bus duota komanda šauti iš lanko, ją įvykdys tas giberlingas, kuris tą lanką turi. Jei, kuris vienas pats duotos užduoties įvykdyti nesugeba, pasinaudos kitų šeimynos narių pagalba.
Sąlyginis gerumas
„Allods Online“ visata iš esmės pasidalinusi į dvi kariaujančias stovyklas – imperija ir lyga. Viena pusė piešiama šviesiomis spalvomis, kita – tamsiomis. Atrodytų, viskas yra aišku, kas yra „geriečiai“, kas – ne, bet ne viskas taip paprasta. Kaip ir tikrame gyvenime, čia nėra kažkokios plonos linijos, kuri skirtų gėrį ir blogį. Abu taip susiraizgę tarpusavy, kad sunku juos atpainioti ir pasakyti, kieno yra daugiau. Veikėjai čia nei geri, nei blogi. Žinoma, iš pradžių sunku tą pastebėti – POP kultūros įkalti šablonai trukdo bei pirmi įspūdžiai lyg juos ir pagrindžia. Būnant Imperijos pusėje tenka ne tik žaidimo pradžioje užmušti besiginantį Lygos atstovą, bet ir grįžus namo „pašerti“ giberlingus, linksminančius Imperijos žmones. Tuo tarpu Lyga mato Imperijos atstovus kaip agresorius, pradėjusius karą. Vėliau besigilinant į žaidimo pasaulį pradedi suvokti, kad ne viskas taip, kaip iš pradžių manei. Pamatai, kad „gerieji“ Lygos atstovai ilgai negalvodami žudo kitus vien dėl to, kad šie kažką „užknisa“ savo buvimu. Pamatai, kad ta pati Lyga pati provokuoja karinius konfliktus. Tuo tarpu Imperiją karinių bazių turi daug daugiau nei reikia vien saugumui palaikyti. Atrodytų, su tokia karine galybe, ji lengvai galėtų nugalėti Lygą, bet taip nėra. Na, taip Imperija turi planų laimėti karą, bet savo karinę galę daugiau naudoja vidinės tvarkos įtvirtinimui bei gynybai nei puolimams. Imperijos sostinė, skirtingai nei Lygos pusėje, siaučia betvarkė: miestas puolamas įvairiausių parazitų, klesti gaujos, o kur dar tie… goblinai, kuriais sunku tikėt…

Kaip prasideda karai?
Paprastai karas iš pradžių prasideda žmonių galvose. Vėliau jis keliasi į tikrovę. Išsigalvoti priešai tampa tikri. Niekas nepastebi, kaip tai nutinka. Ar maža smulkmena, ar didelė priežastis, kas pradeda karą tampa nebesvarbu, priešas aiškus – reikia jį nugalėti. Ir visai nesvarbu, kad nebūtinai jis pradėjo karą, ir visai nesvarbu, kad pirmas įspūdis gali būti klaidingas. Bet karas jau čia… ir pasiduot nevalia!
Visa ši karo mechanika, veikia ir „Allods Online“ pasaulyje. Žaidimo pradžioje netikėtai tampi užpuolimo liudininku. Kadangi tu nesi kažkoks stebėtojas, iš šono užrašinėjantis įvykius, šis nutikimas tiesiogiai paliečia ir tave. Tenka kabarotis iš susidariusios situacijos. Laimei, tai nėra sunku. Pirmosios užduotys sudėliotos taip, kad ir nieko nemokėdamas viską teisingai atliksi. Be to, jei prireikia atlikti kokį nors dar nežinomą veiksmą, iššokantys trumpi pranešimai su gražiais paveikslėliais pabando viską paaiškinti. Tokia sistema padeda ne tik lengvai įlįsti į žaidimo pasaulį, bet ir išmokti įvairių svarbių dalykų žaidime, nededant į tai per daug pastangų.
Priklausomai nuo to, kurioj pusėj kovoji, išsikapsčius tenka įsijausti į „išgyvenusio“, kuriam pasisekė išgyventi užpuolimą, arba laimėjusio ir už tai gavusio šiek tiek „atostogų“. Pavadinimai gal ir skiriasi, tačiau rezultatas – nelabai. Abiem atvejais nuo šios vietos iš esmės reikia sukti galvą kaip atlikti misijas, kažką užsidirbti, įsigyti geresnių daiktų bei pačiam patobulėti.
Tobulumo link
Karus paprastai laimi tie, kurie kažkuo pranašesni už kitus, todėl kiekviena pusė įvairiais būdais bando tobulinti save. Atliekami įvairiausi tyrimai, organizuojamos ekspedicijos bandant atrasti įvairiausių dalykų, kurie galėtų praversti tobulinant ginklus, karius ar mūšių technikas. Kariams tenka pastoviai treniruotis bei atlikti įvairias smulkias užduotis, kurios kažkuo būna šiek tiek sudėtingesnės už buvusias. Be viso šito, norint laimėti, privalu palaikyti ir kuo geresnė karių psichologinę būseną. Būdų kaip tai daryti yra įvairių, tačiau kokie iš jų bus naudojami priklauso labiau nuo kariaujančios pusės politikos nei nuo kitų priežasčių. Štai Lyga savo agentus (taip pas juos vadinami kariai) bando motyvuoti tiesiog reikšdama didelį pasitikėjimą jų atliekamų darbu bei skleisdama apie juos iš lūpų į lūpas sklindančiomis legendomis. Tuo tarpu Imperija savo kariams dalina įvairiausius antpečius, sako „uždegančias“ kalbas. Žinoma, kai kam tokių „motyvacijų“ gali pasirodyti per maža, todėl visada galima surasti kai ką labiau motyvuojančio – atlyginimo už atliktus darbelius ėmimo (beje, Imperijos pusėje galima gauti absoliučiai nenaudingų popiergalių, kuriuos įmanoma tik parduoti)…
Apranga ir daiktai, kurie supa mus, padaro gyvenimą ne tik patogesnį, bet kartu suteikia ir kitų savybių (pvz. didesnį pasitikėjimą savimi). Nebūtinai jos turi būti tikros – svarbiausia, kad jomis tikime! Keista, bet tai aptikti kol kas galima retame MMORPG žaidime. Paprastai apsiribojama tik SPECIAL ar kažkokia kita panašia savybių sistema, kuri pasikėlus lygį duoda taškų, kurie gali būti išleidžiami herojų tobulinimui. „Allods Online“ šia prasme maloni išimtis. Čia privalu ne tik keliantis lygius kuo protingiau paskirstyti uždirbamus taškus, bet ir rūpintis savo išvaizda. Drabužiai, avalynė, ginklai, šarvai čia ne tik apsaugo kūną nuo sužeidimų ar tampa puikia įrankiu kuo labiau sužeidžiant priešą, bet ir pakeičia veikėjo savybes. Iš tiesų, jie vertingesni net už lygių kėlimąsi (jei pamiršime faktą, kad keliantis lygius galima tobulintis ir savo įgūdžius, kurie praverčia kovose). Gera apranga gali padėti nugalėti net ir keliais lygiais aukštesnį priešą. Prasta padės lengvai pralaimėti net ir prieš už save daug žemesnio lygio priešus.

Kai kurie „Allods Online“ visatos klasių atstovai gali būti tobulinami dar vienu būdu – rubinais. Šie paprastai gaunami išsiaiškinus ir papasakojus pasaulio paslaptis atitinkamam veikėjui savo pusėje arba perkant kiekvieną kartą iš trenerio pasikėlus lygį. Rubinai naudojami naujų burtų išmokimui ar senų pasitobulinimui. Priklausomai nuo žaidėjų klasės, mokymosi galimybės taip pat gali skirtis.
Nesvarbu už kokią klasę žaidi ir koks kietas esi, svarbu nepamiršti, kad esi gyvas padaras. Vadinasi, reikia ne tik dirbti, bet šiek tiek ir pasiilsėti. Kad nepersidirbtum kovodamas su įvairiausiomis pabaisom, „Allods Online“ gali pasigirti nuovargio sistema (angl. fatigue), kuri atliekant įvairias misijas leidžia užsidirbti šiek tiek nuovargio taškų, kurie atėjus pas kurį nors užeigą turinį gobliną gali būti paversti patirties taškais (teoriškai, šis veiksmas vadinasi išsimiegojimu). Visas smagumas su šia sistema pasireiškia tuomet, kai pamirštama, kad už lango taip pat yra dar ir realus gyvenimas. Nuovargio sistema leidžia užsidirbti tik tam tikrą patirties taškų skaičių kas dieną. Pasiekus leidžiamą ribą tampa iš esmės beprasmiška toliau vykdyti misijas, nes nuovargio taškai padeda daug greičiau keltis lygius nei įprastas patirties taškų rinkimas.

Tarp žemės ir dangaus
„Allods Online“ pasaulis suskilęs į daugybę skraidančių salų. Ne, tai ne dirbtinas skrajojantis miestas. Tai labiau gyvenamųjų asteroidų sistema, su nuostabiais gamtiniais reljefais, gamta, gyvūnais ir tarp jų pastatytais miestais, paremtais carine ar stalinistine miesto architektūra.
Tarp skraidančių žemių, kursuoja astraliniai laivai, galima persikėlinėti senovinių statinių pagalba ar stacionariais teleportais. Kiekvienas iš šių būdų turi savo privalumų ir minusų. Kelionės skraidančiais laivais padeda nusigauti į naujas žemes. Stacionarūs teleportai naudingi tuomet, kai reikia greitai peršokti tarp vietovių, tačiau jais įmanoma pasinaudoti tik teleportuotis tik ten, kur prieš tai buvai ir „atsižymėjai“ pas jį prižiūrintį magą. Senoviniai persikėlimo statiniai naudingi tik tuomet, kai nori greičiau pasiekti prieš tai buvusią žemėlapio vietą, kurioje būtent ir yra toks dalykas bei jame „atsižymėjai“, taip pat, kai nori persikelti į netoli esančias skraidančias salas.
Taigi, nors įmanomas ir kitoks judėjimas tarp skirtingų žemėlapio vietų, dažniausiai teks keliauti pėsčiomis arba su nusipirktu žirgu, parduodamu tik parduotuvėje už realius pinigus ar gaunamu laikinai darant „greito pristatymo“ misiją. Vėliau, pasiekus 35 lygį, atsiranda naujų galimybių. Jei esi pakankamai turtingas, gali pasistatyti nuosavą astralinį laivą. Kadangi jie velniškai daug kainuoja, tenka rimtai pagalvoti apie įstojimą į kokį nors gildiją, su kurios nariais susimetus bus galima jau ir jį ir įsigyti. Laivas padės ne tik keliauti į skrajojančias salas bei aplankyti įvairiausias negyvenamas salas, bet ir tapti puikiu karo įrankiu. Skraidantys laivai – tai lyg mažos privačios PvP arenos, galinčios atakuoti kitas tokias arenas.
Smulki veikla
Jau kuris laikas daugumoje MMORPG žanro atstovų galima rasti dar ir profesijų pasirinkimą. „Allods Online“ seka taip pat šios mados pėdomis. Žaidime galima išmokti net 7 skirtingų profesijų: kasybos, augalų rinkimo (angl. herbalism), ardytojo (angl. disassembling), alchemiko, siuvėjo, odos apdirbėjo (angl. leatherworking), kalvystės. Nors galima turėti profesiją dirbant ir vienam, visos jos labiausiai tampa naudingomis tik tuomet, kai dirbama komandoje. Pavyzdžiui, iškasti kasybos specialisto naudingi resursai gali būti parduoti už daug mažesnę kainą nei tada, kai jie apdirbami kalvio. Kita vertus, kalviui daug brangiau pirkti resursus savo gaminiams iš kompiuterio valdomų personažų nei iš normalių žaidėjų, o be medžiagų kalvio profesija tampa bevertė. Žinoma, nereikia pamiršti dar vienos galimybės – išmokti dvi profesijas tuo pat metu. Visgi, kad tai galėtum padaryti, pirmiau reikia tapti gerai vertinamų apdorojamo arba tiekimo vietinių specialistų akyse. Tuo tikslu reikės vykdyti užduotį ir keltis savo reputacijos lygį.
Reputacija ne tik svarbi, norint užsidirbti antrą profesiją. Ji naudinga ir norint gauti iš skirtingų žaidimo pasaulyje esančių grupių geresnių gėrybių (pvz. daug geresnių drabužių ar ginklų) bei norint atlikti tam tikras užduotis. Paprastai reputaciją galima keltis dviem būdais: vykdant suinteresuotų grupių atstovų įprastas užduotis arba reputacijos užduotis. Nors iš pirmo žvilgsnio abu šie užduočių šie tipai nesiskiria, tačiau gauti rezultatai skiriasi. Įvykdant reputacijos užduotis gaunama daugiau jos taškų nei paprastose, tačiau gaunama daug mažiau materialios naudos. Kai kurios žaidime esančios frakcijos taip pat leidžia keltis jų akyse reputaciją tiesiog žudant tam tikro tipo priešus, tam tikroje vietovėje.
Kalbant apie misijas, jų čia daugybė. Visgi, iš esmės visas jas galima suskirstyti į 5 dalis: išžudyk n priešų, surask ir surink n daiktų, „surask lobį, kurį aš susapnavau“, pasikalbėk su šiuo žmogumi, pravalyk tą instanciją nuo blogiukų. Žinoma, kartais tenka atlikti ir kitokias užduotis. Visgi, tokia užduočių mechanika greičiausiai ir lemia tai, kad kone kiekvienoje vietovėje kai tik pradeda mažėti joje pasirenkamų ir vykdomų užduočių skaičius žaisti tampa nuobodu, tačiau jas pabaigus ir perėjus į naujas zonas stebuklingai vėl sužiba širdyje kibirkštėlė verčianti žaisti įdomiai toliau.

Jei mirtis tau patinka
Kare nebūna taip, kad niekas nemirtų. Greičiausiai teks ir tau. Tuomet tu pamatysi, kaip atrodo vartai į Dangų ir kas juos saugo bei krūvą numirusių padarų. Matysi ir „angelišką“ gobliną, kuris tau padės greičiau už tam tikrą užmokestį iš ten dingti, jei patingėsi šiek tiek palaukti. Numiręs ir prisikėlęs, gali būti nubaustas. Bausmė susijusi būna su valdomo personažo ar/ir jo turimų daiktų savybių sumažinimo. Jei tai tave gąsdina, visada gali pabandyti prisikviesti kažką, kas gali tave prikelt (kai kurių klasių atstovai tai gali daryti, jei yra išmokę atitinkamų burtų) arba pačiam prisikelti (žinoma, su ta sąlyga, kad esi aukšto lygio ir moki atitinkamą burtą. Bet jei nei to, nei to neturi, tuomet tenka pasinaudoti perkamais prakeiksmų išgydymo būdais arba ieškoti kelių kaip nemokamai nuo jų išsisukti.
Tokia mirties mechanika daug geresnė už tą, kur galima sutikti kituose MMORPG žaidimuose. Mirties bijoti čia labai neverta, nes ji neįtakoja niekaip žaidimo progreso rezultatus (pvz., nekrenta patirties taškai), be to gautos bausmės verčia šiek tiek pailsėti arba pasukti galvą, jei tingisi leisti realius pinigėlius.

Ir vis dėlto čia malonu gyventi!
„Allods Online“ gali pasigirti netik nuostabia grafika ar vaizdais, ne tik gali pasigirti puikiu garso takeliu, kurio dalis „pasiskolinta“ iš senesnių „Allods“/„Rage Of Mages“ dalių, bet ir nuostabiu fantasy stiliaus pasauliu, kuris stebina savo kitoniškumu tuo pat metu išlikdamas kažkur matytas. Tokie dalykai kaip, pavyzdžiui, išsilaipinimas Asee-Teph vietovėje apverčia viską ką matei prieš tai šiame žaidime aukštyn kojom ir galbūt todėl ilgam tai lieka širdyje.
Visgi, nepaisant kažkokios magiškos „Allods Online“ traukos, čia yra kažko, kas atstumia, dėl ko nors ir gali rekomenduoti šį žaidimą visiems draugams, bet negali jo rekomenduoti visiems kitiems.