Žodis „nuobodu“ sukosi mano galvoje nuo pat to momento, kai pradėjau instaliuoti žaidimą. Paleidus žaidimą, nuobodulys perėjo į kraupų siaubą, o dar vėliau į nusivylimą. Galbūt užkietėjusiems RTS fanams žaidimas ir pasirodys mielas, tačiau, mano galva, jis neoriginalus, menkavertis ir dar net nepradėjus žaisti gerokai pabodęs.

Visi šie negražūs žodžiai yra apie neseniai pasirodžiusį žaidimą skambiu pavadinimu Highland Warriors, kurį išleido kompanija, taip pat skambiu vardu – Novalogic. Tai trimatis RTS — aišku, labai smagu, kad galima visaip sukioti, pritraukti ar atitolinti vaizdą, bet kad ir kaip būtų gaila, tai ir beveik visi šio žaidimo malonumai. Jei kalbėti trumpai, tai beveik tobulas Age of Empires klonas su vidutine grafika, neįprastai prastu siužetu bei nesuvokiamu „interfeisu“. Bet apie viska iš eilės.

Tikrą genijų iš dūdmaišio pažinsi

Pradėjau nuo to neatsitiktinai, nes tai, ko gero, vienintelis tikras pliusas Highland Warriors žaidime. Vaikinus iš BlupAudio (jie kūrė tik garso takelį) galima tik pagirti už neatmestinai atliktą darbą. Garso takelis išties nuostabus, neįkyri, o kartais netgi malonus ir įdomus skambesys neverčia pasirinkti „Music off“ ir pasileisti radiją ar šiaip ką nors, kas skleistų malonesnius ausiai garsus. Dūdmaišių melodijos, saikingai atskiestos šiuolaikiškais ritmais, tikrai padėtų įsijausti į žaidimą, deja, to neleidžia tragiškas įgarsinimas. Net įžangoje nesugebėta suderinti arklių kanopų dūžių su judesiais, ką jau bekalbėti apie patį žaidimą…

Negrų mūšis tamsią naktį

Be to, kad žaidimas visiškai trimatis, nieko gero daugiau nematyti. Daliniai nupiešti atmestinai ir kartais paprastas žmogelis imi nebesusigaudyti, ar čia ietininkas, ar valstietis. Pačių herojų atskirti beveik neįmanoma. Landšaftas nevertas žodžių: net elementari aukso kasykla (goldmine) panaši į ką nori, bet tik ne į save pačią. Beje, išduosiu paslaptį, norėdami sužinoti, kas–čia–per–vienas–guli–ant–kelio, nesivarginkite spėlioti, verčiau palaikykite virš objekto pelę — jums viską užrašys. Pamenu, net buvau pradėjęs spėlioti, jog jie tai padarė tyčia, patys suprasdami, kad nupiešė išties nekaip.

Perkrova

Apie valdymą nėra daug ką šnekėti — jis toks pat, kaip ir visuose RTS, netgi HotKeys panašūs, o štai susigaudyti vartojo sąsajoje išties yra nelengva. Galybė nežinia kam padarytų mygtukų bei lentelių taip apkrauna ekraną, kad žaidimo laukui erdvės lieka ne kažin kiek. Žaidimo kūrėjai kažkaip dar nesuvokė elementarios tiesos — kuo mažiau nereikalingų, nežinia kam skirtų „daiktų“, tuo geriau.

Šekspyro tragedija škotišku stilium

Kaip ir sako pats pavadinimas — Highland Warriors — tai bus kažkas apie kalnus. Ir tikrai, vos paleidęs žaidimą supratau, jog veiksmas vyks Škotijoje. Tai pajutau greičiau intuityviai, nes iš įžangos to toli gražu nesuprasi. Taigi viskas gražu, Škotijos kalnai, laikotarpis apie Xa , škotai kaip ir kiekviename žaidime kovoja dėl savo nepriklausomybės, o į mūšį juos veda Williamas Walace’as! Gražu. O toliau viskas kaip visada: vargšai škotai, pikti dėdės anglai. Paprasta, neįmantru, ir nereikalauja ypatingo dėmesio siužeto kūrimui. Taip ir buvo padaryta. Siužetas toks, kad net penktokui atrodytų juokingas. Beje, ant kompaktinio disko dėželės buvo dar parašyta, kad tai — vienas įdomiausių žmonijos istorijos laikotarpių. Nesiginčysiu, bet pamačius, ką su juo padarė žaidimas Highland Warriors, norėjosi verkti…

Klasių kovos

Apie kariaujančias šalis. Galėsite rinktis net iš keturių beveik nesiskiriančių klasių — Anglų bei trijų škotų klanų: McDonald’ų, McKey’ų bei Cameron’ų. Esminių skirtumų tarp jų nepastebėjau, bet ko gero atidesnis žaidėjas suras jų gal net kokius 10… Iš privalumų paminėsiu galimybę eiti mišku, kuris iš pradžių atrodo klaikiai neįžengiamas. Turėsite malonumo sužaisti „Tutorial“ bei keturias kampanijas — po vieną kiekvienai iš kariaujančių pusių. Taip pat yra numatytas ir „Skirmish“ (custom map) rėžimas.

Pabaigai deja neturiu nei gražių, nei įkvepiančių žodžių. Apie Highland Warriors, kaip sakoma, arba blogai, arba nieko. Geriau net nesivarginkite jo ieškodami.