Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2009/10. Teksto autorius: Rezidentas

Pirmasis iš neabejotinai kelių didžiojo praėjusių metų evoliucijos žaidimo Spore papildymų pateikia išties reikalingą idėją. Maxis originale prikūrę milijonus padarų, kurie išsivystę iškeliavo į kosmosą ir tenai rado vieną nuo kitos ne itin besiskiriančių planetų. Nepaisant jų įvairios išvaizdos, žaidimo struktūra visur buvo vienoda, tad tikrai reikėjo naujovių.

Spore Galactic Adventures šiuos tolimus pasaulius užpildo naujais nedideliais nuotykiais, paruoštais kūrėjų ir pačių žaidėjų. Pasirinkęs iš siūlomų kapitonų ar sukūręs savo, turi keliauti iš vienos planetos į kitą, vykdyti įvairias užduotis ir tobulinti savo herojų. Veiklos pasitaiko įvairios (svarbu kuo greičiau įveikti mokomąją misiją, kur tereikia pasikalbėti su keliais herojais): tenka gelbėti planetas, pervežti garsenybes, gelbėti išsibarsčiusius komandos draugus ar kovoti gladiatorių stiliaus arenose. Įveikęs užduotį gausi patirties taškų, už kuriuos galėsi tarsi RPG žaidime kapitonui nupirkti naują įrangą.

Susikurk nuotykį

Per daug laiko su kūrėjų paruoštais nuotykiais neverta gaišti, nes kur kas didesnę įvairovę ir galimybes slepia žaidėjų sukurtos užduotys. Kaip ir Spore, kūrybinės žaidimo galimybės kur kas labiau žavi ir įtraukia žaidėjus. Jie išties pasinėrė į šią veiklą ir paruošė daugiau nei 100 tūkstančių nuotykių.

Kurti nuotykius pačiam gan paprasta ir įdomu — čia jau Maxis tikri specialistai. Galima redaguoti visą planetą ir joje kur panorėjus apgyvendinti padarus (gali rinktis iš maždaug 2 500 iš anksto paruoštų padarų), pastatyti namus ir padėti transporto priemones. Nuotykio tikslai taip pat paruošiami paprastai, juos tiesiog nutempiant ir priskiriant kažkuriam pasaulio elementui. Gali būsimiems nuotykių ieškotojams nurodyti ką nors nužudyti, kažką surasti, perduoti ir panašiai.

Tiesa, yra ir pora nepatogių dalykų. Pirmiausia, negalima sukurti „išsišakojančių“ nuotykių, situacijų „kas būtų, jei būtų“. Nurodžius tikslą žaidėjas jį turės įvykdyti — kito kelio nėra. Antras dalykas — kapitono savybių ir misijai reikalingų įgūdžių neatitikimas. Kurdami žaidėjai tiesiog nežino, kokio tipo kapitonai ir kokiais ginklais naudodamiesi vykdys jų misijas, tad arba užduotis turi nereikalauti jokių ypatingų įgūdžių, arba dalis žaidėjų tiesiog negalės jos įveikti. Taigi ieškodamas kitų žaidėjų sukurtų nuotykių turi atsirinkti kas Tau tinka. Yra ir eigos apribojimai — nuotykis negali būti ilgesnis nei aštuonių aktų. Be to, kaip ir kuriant padarą, jis negali būti per sudėtingas, taigiper daug elementų pridėti nepavyks.

Spore Galactic Adventures nėra toks revoliucinis, kaip originalusis žaidimas, ir naujų žaidėjų jis tikrai nesuvilios. Bet jei tarp 120 milijonų Spore padarų yra nemažai Tavo darbų, prisidėti kuriant nuotykius visai verta.