Pirmasis „Modern Warfare“ ko gero buvo tai, ko žaidėjai norėjo jau senokai. Tai modernusis karas. „Modern Warfare“ turėjo įdomią kampaniją bei smagų tinklo režimą. To pakako, kad žaidimas patektų tarp geriausių šaudyklių ir būtų žaidžiamas dar iki šiol. Ir štai „Infinity Ward“ pradėjo darbus ties antrąja dalimi, nes įsitikino, kad modernusis karas yra tikrai pelninga srytis kūrėjams. Belaukiant „Modern Warfare 2“ gavome „Call of Duty: Word at War“ nuo „Treyarch“ studijos, tačiau žaidimas nebuvo įvertintas itin palankiai tiek žaidėjų tiek kritikų. Žaidėjai buvo ištroškę dar ir dar moderniojo karo. Ir „Modern Warfare 2“ yra tai, ko mes laukiame. Sulaukėme. Gavome naują kampaniją, tinlo režimą. Dėl pastorojo buvo daug kalbų, kad naujoji „IWnet“ sistema sužlugdys antrąjį modernųjį karą. Tikrai ne. Nors ir žaidimas visgi nesuteikė tiek laimės kiek suteikė pirmasis žaidimas, tačiau modernusis karas vis dar pakankamai smagus ir įtraukiantis.

Vienas iš Amerikos miestelių – puiki vieta mūšiui.

Vieno žaidėjo kampanija toliau tęsia pirmojo žaidimo įvykius. Veiksmas prasideda praėjus penkeriems metams nuo „Modern Warfare“ įvykių. Deja, Zahaevo mirtis nepakeitė situacijos pasaulyje. Jo buvęs leitenantas Makarovas pradeda organizuoti teroristinius išpuolius prieš kitas valstybes ir bando kurstyti nesantaiką. Rusijos oro uostas puiki vieta pradėti naują karą. Mes esame infiltruoti į Makarovo būrį ir turime tiesiog iššaudyti visą oro uostą kartu su juo bei jo parankiniais. Deja, mums nepasiseka. Makarovas supranta, kad vienas iš jų yra infiltruotas JAV kareivis, todėl lygio gale esame tiesiog nušaunami ir paliekami gulėti ant žemės. Dėl šio įvykio prasideda karas tarp JAV ir Rusijos. Tiesa, tai nėra pirmoji misija žaidime. Iš pradžių pereisime apmokymus Afganistane ir vėliau keliausime į vieną iš provincijų. Taip pat dar prieš kampaniją pamatysime trumpą įžanginį filmuką, kuriame bus papasakojama, kas nutiko pirmojoje žaidimo dalyje. Tai išties puiki pradžia bei įžanga nebandžiusiems pirmojo žaidimo.

„Remember, no Russian“, – tarė Makarovas. „No Russian“ – tai misija, kuri yra itin realistiška ir žiauri, tačiau tuo pačiu ir trigdanti Rusijos žaidėjus. Žaidimas buvo uždraustas Rusijoje vien dėl šios misijos. Masinis nekaltų civilių išžudymas oro uoste papiktino ne tik žaidėjus, bet ir valdžią. O tada „Infinity Ward“ Rusijoje išleido naują žaidimo versiją, kurioje šis lygis yra pašalintas. Kai pirmą kartą įsijungiau žaidimą man iššoko pranešimas, klausiantis ar manęs šis lygis neįžeis bei ar noriu, kad jis būtų žaidimo kampanijoje. Jei pirmoji žaidimo dalis parodė, kad Atominė bomba gali užkristi mums ant galvos bet kur ir koks pavojingas ginklas tai gali būti, tai antroji dalis ko gero parodo, kad teroristinis išpuolis gali įvykti bet kur ir bet kada. Nors tai ir itin trumpas lygis, tačiau neįtikėtinai kraupiai realistiškas. Mes šaudėme civilius, staiga pasigirdo Rusijos milicijos sirenos, atvyko specialiosios pajėgos ir šturmavo pastatą prisidengę skydais.

Sprogimai, skriejančios kulkos, riksmai – viskas atrodo itin realistiškai.

Kaip jau pastebėjote, „No Russian“ misijai skyriau pastraipą. O ką galėčiau pasakyti apie kitas kampanijos misijas? Šį kartą žaidime mes imsimes naujų kareivių Joseph Allen, James Ramirez bei Gary „Roach“ Sanderson vaidmenų ir valdysime juos skirtingose misijose, o ankstesnės dalies veikėjas MakTavišas nuo šiol bus kompiuterio valdomas veikėjas. Kampaniją sudarys III act‘ai po kelioliką misijų. Nors kai kurios misijos buvo pakankamai standartinės ir man asmeniškai tiesiog kėlė nuobodulį, tačiau buvo ir tokių, kurios buvo itin įdomios ir tiesiog norėjosi jas įveikti dar kartą. Bus ir paprastų susišaudymų kur teks tiesiog šaudyti ir eiti į priekį. Vienos iš įdomesnių misijų bus susijusios su sėlinimu bei transporto priemonėmis. Kapitonas Praislis sugrįžta ir mums padės kai kuriose misijose. Kalbant apie transporto priemones, mes visos kampanijos metu galėsime jomis pasinaudoti tik porą kartų. Vienoje misijoje teks pavaldyti sniegomobilį, sprugti nuo kareivių ir tuo pačiu bandyti neatsitrenkti į medį ar nenulėkti nuo šlaito. Kitoje misijoje gausime pripučiamą valtį su kuria turėsime vytis vieną iš išdavikų. O taip, išdavystė. Kampanijoje tikrai bus neįtikėtinų siužeto posūkių, įdomių sprendimų ir nenumatytų įvykių. Bevykdant kampaniją trumpai apsilankysime net kosmose, sudalyvausime kovose sniegynuose, naftos grežiniuose jūrose, Brazilijos lūšnynuose Rio De Žaneire ir net ginsime JAV pakrantes bei miestus nuo Rusijos pajėgų. Dar viena iš įdomesnių misijų, tai įkaitų gelbėjimas, kur išsprogdinus sieną ar duris sulėtinamas laikas ir turime itin taikliai ir labai greitai nušauti kambaryje esančius blogiukus, nepataikant į sprogmenis ar nekaltus žmones.

Pats geimplėjus iš esmės nepasikeitė nuo pirmosios žaidimo dalies. Su mumis dažnai bus būrio draugai, kurie padės keliauti tikslo link. Ginsime kokį pastatą, tai bėgsime į aną gatvės pusę, o paskui vėl grįžime į ankstesnę poziciją, o priešus šaudysime itin lengvai. Kartais atvažiuos tankas arba atskris sraigtasparnis, kurį turėsime numušti. Net ir nusistačius aukštesnį sudėtingumo lygį nebus sudėtinga įveikti priešininkus. Žaidžiant lengviausiu lygiu kampaniją įveikti galime net ir per vieną dieną. Kalbant apie trukmę, tai prie jos galima užtrukti apie 5-8 valandas ir tai yra pakankamai mažai.

Ginklų arsenalas tapo dar platesnis nei buvo ankščiau, ypač tinklo režime. Turėsime itin platų pasirinkimą tarp automatų, tarp kurių bus tokie gerai žinomi ginklai kaip „AK-47“, „ACR“, „M4A1“. Kiekvienas ginklas turės savo specifikacijas, taiklumo lygį, daromos žalos galią. Pasirinkti sau tinkamą ginklą yra itin svarbu tinklo režime. Pridėkime granatas, pistoletus, granatsvaidžius ir gausime dar didesnį ginklų arsenalą. Viena iš atsiradusių naujų gynybos priemonių, tai riaušių skydas. Jo dėka galėsime prisidengti nuo priešo kulkų. Vienas iš smagesnių naujų ginklų, tai kompiuteriu valdoma raketa. Tiesiog įsijunkite kompiuterį ir pasirinkite vietą į kurią norite šauti. Lekiant jai į žemę galėsite valdyti ne tik raketą, bet ir matyti visus priešus ekrane. Tik atsargiai, nenumušk savęs.

Kampanijos eigoje bus ir tokių misijų, kur teks pavaldyti transporto priemones. Viena iš tokių – valtis.

Be kampanijos žaidime atsirado naujas režimas pavadinimu „Special Ops“. Užduotys šiame režime nėra susijusios su pagrindine žaidimo kampanija, nors dauguma vietovių bus tos tokios pačios. „Special Ops“ galima žaisti vienam, „split-screen“ režimu arba „co-op“ su draugu. „Special Ops“ sudarys 5 act‘ai: „Alpha“, „Bravo“, „Charlie“, „Delta“ bei „Echo“. Kiekviename act‘e bus po keletą „Special Ops“ misijų. Tai trumpos misijos, kur turime siekti rekordų ir gerinti savo rezultatus. Šis režimas pasižymi labiau greitomis kovomis. Pavyzdžiui, vienoje misijoje teks šaudyti kelias priešų bangas snaiperiniu ginklu. Kuo sunkesnis sudėtingumo lygis, tuo daugiau priešų bandys iki jūsų nusigauti ir jus nušauti. Jei žaisite lengviausiu lygiu, gausite tik vieną žvaigždutę iš trijų, tačiau priešų bus daug mažiau ir jie bus lengviau nukaunami. Jei norite gauti tris žvaigždutes, turite lygį įveikti greitai ir aukščiausiu sudėtingumo lygiu. Vienas iš misijų galėsime pereiti vieni, o kitos reikalaus dviejų žaidėjų komandinio darbo. Iš pradžių galėsime žaisti tik „Alpha“ misijas ir tam kad atrakintumėme „Bravo“ bei kitas, turėsime surinkti atitinkamą kiekį žvaigždučių.

Ir be abejo, tinklo režimas. Ko gero tai smagiausia žaidimo dalis. Dauguma žaidėjų žaidimą pirko vien dėl jo nūmodami ranką į vieno žaidėjo kampaniją. O buvo ir tokių, kurie tiesiog smerkė žaidimą dėl naujos „IWnet“ sistemos, kuri atseit sugadins visą tinklo režimą. Nieko panašaus. Tinklo režimas veikia sklandžiai ir „IWnet“ nesumažina žaidimo kokybės. Pats tuom įsitikinau. O maniau kad ši sistema tikrai labai įtakos žaidimą. Pasirodo ne. Mūsų vėl laukia smagūs ilgi vakarai tinkle. Vienintelis minusiukas galbūt tik tai, kad kartais reikia šiek tiek palaukti, kol surandami žaidėjai raundui. Pirmą kartą įjungus tinklo režimą esame pirmo lygio žaidėjas. O lygį keliame paprastai, tiesiog šaudydami priešus ir taip rinkdami patirties taškus. Kartais patirties taškų gauname ir už punkto apginimą ar specialų nužudymą. Jau pirmosiomis žaidimo savaitėmis teko pamatyti žaidėjų, pasiekusių 75 lygį. Nežinau kiek laiko prireiktų tiek pasiekti, nes pats esu dar gana visai nedidelio lygio. Žaidiant tinklo režimą galime pasirinkti vieną iš penkių klasių: Grenadier, First Recon, Overwatch, Scout Sniper, Riot Control. Kurią klasę pasirinksite priklauso nuo jūsų žaidimo stiliaus, nes kiekviena klasė turi skirtingus ginklus ir naudoja kitokią taktiką. Arba galime tiesiog susikurti savo klasę, pasirenkant savo mėgstamus ginklus. Režimų pasirinkimas labai platus. Bet iš pradžių galėsime žaisti tik keletą, nes likusius turėsime atrakinti kylant lygiu. Žaidime yra tokie gerai žinomi režimai kaip „Team Deathmatch“, „Team Deathmatch Express“, „Free-For-All, „Mercenary Deathmatch“, „Domination“. Atrakinus visus iš viso bus 17 režimų. Išvysime ne tik klasika tapusius režimus, tokius kaip „Capture The Flag“, kur reikės pavogti priešininkų vėliavą, bet ir tokius įdomesnius režimus kaip „Demolition“, „Sabotage“, „Mosh Pit“ ar „Headquarters Pro“.

Apsilankysime ir šaltose Rusijos žemėse.

Dar vienas smagus dalykas, tai apdovanojimai. Žaidžiant tinklo režimą, atrakinsime įvairiausių apdovanojimų, naujų emblemų savo veikėjui, „killstreak“ prizų. Bekylant lygiui atrakinsime ir naujus laipsnius, geresnius ginklus, bei taip tapsime vis profesionalesniais kariais įtemtame mūšio lauke. Vienur teks stengtis veikti komandoje, kitur – kautis už save. Tinklo režimas – viena didžiausių ir smagiausių „Modern Warfare 2“ vietų, kuri, atvirai pasakius, šiek tiek primena atskirą MMO žaidimą.

„Modern Warfare 2“ grafika nedaug pasikeitusi nuo pirmosios dalies, tačiau nors ji ir nebe nauja, bet vistiek sugeba stebinti gražiomis aplinkomis ir puikia veikėjų animacija. Užsidėjus aukščiausius nustatymus visgi galima pamatyti šiek tiek geresnes tekstūras. Dažnai mus lydės jau matyti sprogimai, skriejančios kulkos, sugriautos aplinkos, įtikinami dūmai, dykūmose nešiojamą smėlį, o sniegynuose nešiojamą sniegą ir tai šiek tiek primins gerą karinį veiksmo filmą. Toks kūrėjų sprendimas turėtų pasiteisinti, nes žaidimą galės žaisti ne tik nauji žaidėjai, bet ir senieji „Call of Duty“ serijos gerbėjai, turintys senesnius kompiuterius. Žaidimas veiks slandžiai, nes yra puikiai optimizuotas ir nereikalauja didelių sisteminių reikalavimų, kas šiais laikais yra itin reta. Žaidžiant dažnai lydės muzika. O ji labai šauni ir galėčiau kūrėjams už tai paploti, nes garso takelis puikiai dera prie pačio žaidimo bei veiksmo lygių metu. Tą patį galėčiau pasakyti ir apie garsą, toks jausmas, jog ištiesų esi mūšio lauke, girdime kareivių riksmus, pokalbius užduočių metu, riksmus.

Žaidime sugrįžta įtraukiančios sėlinimo misijos. Tai vienos iš įdomiausių misijų žaidime.

„Modern Warfare 2“ tikrai nekelia gėdos šiai serijai. Ir tikrai šaunu, jog žaidimas neatsikratė „Call of Duty“ prierašo, nes tai vis dar tas pats šaunus modernusis karas. O juk norėjo jo atsikratyti. Galbūt kampanija ir nebebus tokia žavinti kaip pirmojoje dalyje, o ir žaidimo kaina didesnė nei įprasta, tačiau tinklo režimo dėka šis žaidimas tampa išties geru. O kur dar daugybė vieno žaidėjo režimo pasiekimų, tokie kaip galimybė surinkti priešininkų „Intel“ išmėtytus lygiuose. Tai šiek tiek prailgina kampanijos trukmę. „Modern Warfare 2“ puikiai pateikė išgalvotą modernųjį karą ir iš to ką pamačiau kampanijoje galiu spręsti, kad visgi kadanors sulauksime ir trečiosios žaidimo dalies.