Stronghold – tai pirmasis Stronghold serijos žaidimas. Šis žaidimas susitelkia ties pilies vystimu, gyventojų priežiūra ir ekonomika, bei mūšiais, kur vieni valdovai krenta, o kiti iškyla, vedami keršto misijos. Štai ir turime puikų žaidimą, jis įtiks tiek vieniem tiek kitiem žaidėjam, nes čia rasite tiek kovos tie laisvo statymo režimus.
Bet apie viską iš pradžių. Įjungūs žaidimą, mes atsiduriame meniu lange, kur galime pasirinkti du kelius: kovos bei taikos. Kovos režime rasime pagrindinę žaidimo kampaniją, pilių apgultį (puolame arba giname istorines tvirtoves), bei „Invasion“ režimą, čia tiesiog statome savo pilį ir atlaikome priešų puolimus, daugelį turiu nuliūdinti, šiame žaidime nėra Skirmish režimo, „Invasion“ yra vietoje jo, tik čia nereikės kautis vienas prieš kitą, o reikės atėjus laikui apginti savo pilį nuo įsibrovėlių. Žinoma „kovos režime“ rasime ir „multiplayer“ režimus. Antrasis kelias – taikos. Čia rasime trumpą, bet įdomią ekonominę kampaniją, ekonomines misijas bei „Free Build“ režimą, jis skirtas labiau pasimėgavimui, statote savo pilį, rūpinames jos gyventojais. Galime sužaisti Tutorial, o žaidžiantiems pirmą kartą tikrai reikėtų tai padaryti, jis puikiai viską įšaiškina, nesigilinama į karybą, nes kariauti išmoksite pagrindinėje kampanijoje, tutorial‘as labiau orentojas į statybas, bei žmonių priežiūrą, žinoma tai net nepavadinčiau tutorial‘u, jis trunka 5 minutes, pastatyk 4 malkines, 4 medžiotojų pastus, gyvenamąjį namą, pareguliuok kamerą ir baigta.
Dabar plačiau apie pagrindinę kampaniją. Tai didžiausias Stronghold pliusas. Ji buvo išties įdomi, todėl norėjosi pakartoti daugelį misijų iš naujo. Siužeto linija pasakoja apie tai, jog nužudomas jūsų tėvas, Angliją užvaldo 4 blogi valdovai, būtent šie 4 valdovai ir pasirūpino jog būtų nužudytas jūsų tėvas. Jūsų šalis išyra ir liekame klajokliais. Pradėjus kampaniją, jus pasitinka gražus iliustruotas paveikslėlis, o jis dar ir gyvas, gražiai deganti žvakė ir „popiergalis“ ant stalo sukuria išties gražią aplinką, tuo metu per ekraną eina tekstas, pasakojantis įvikius ir istoriją. Vėliau išvystame 2 pagalbininkus – valdovus, vienas iš jų mus lydės iki žaidimo galo, jų paskirtis patarti žaidėjui ką daryti ateinančioje misijoje. Tokie tekstai ir pokalbių langai bus prieš ir po kiekvienos misijos. Peržiūrėjus visus tuos langus ir visko išklausius išvystame Anglijos žemėlapį. Dėja mes negalėsime nuspręsti ką pulsime, paprasčiausiai prieš kiekvieną misija jame bus rodomos teritorijos – jūsų ir priešų. Atėjo laikas susipažinti su priešiškai nusiteikusiais valdovais. Pirmasis su kurio teks susidurti tai Rat (žiurkė), išties skambus pavadinimas. Bet ištikrųjų Žiurkės pavadinimas jam tikrai tinka, nes jis ir atrodo kaip žiurkė, atsikišusiais dantimis, visas purvinas ir dar šalmo „snapas“ pailgas. Žiurkė – bailus valdovas, dar nepasiekus jo žemių, jis prašys paramos iš savo sąjungininkų. Kartais net jo kalbos stilius sukels juoką, beklausant jo ir Vilko (stipriausias valdovas) pokalbį, taip ir kėlė šypseną. Antrasis valdovas – Snake (Gyvatė), jis jau gudresnis, naudoja protingesnę taktiką ir geresnius karius. Snake neturi vienos akies, butent jis įviliojo jūsų tėvą į pasalą ir kautinėse su juo prarado savo akį. Trečiasis – Pig, dar skambesnis pavadinimas, užtai dar gudresnė taktika. Skrepliavimasis ir nosies krapštimas pokalbių languose tikrai kėlė juoką, vis del to jo intelektas nėra aukštas, kai Vilkas klausė, kodėl tu nepadėjai Žiurkei gintis, jis atsakė: „niekas manęs neprašė“. O juk pats galėjo susiprotėti, tuo metu Gyvatė jau sudarė sąmokslą ir sugebėjo „pasivogti“ vieną Žiurkės teritoriją. Vilkas – gudriausias valdovas. Stipriausias valdovas, jis komandavo visiems likusiems valdovams. Kai tuo tarpu visi ankstesnieji valdovai yra su kažkokia negalia, šis atrodo lyg ir normaliai, užtat turi gebėjimą suurgzti kaip Vilkas.
Pirmoji misija – surink maisto ir malkų. Pirmosiose dviejose misijose, jums teks kovoti prieš vilkus dėl išlikimo, čia puikiai išmoksite žaidimo pagrindų. Misija dažniausiai pradedama pilies (pagrindinio pastato) pastatymu, nors pirmosiose misijose jūsų pilis labiau atrodys kaip vienkemis, o vidurį stovės medinis tvartas su aplinkui lakstančiomis vištomis. Pastatome aruodą, kur bus renkamas jūsų maistas, 4 malkines, 4 medžiotojų postus, gyvenamąjį namą. Netrukus laimime misija ir išgirstame pranešimą, kad pastatėme kaimą vidurį vilkų migravimo kelio, tagi antrojoje misijoje vėl reikės rinkti maistą tik kitoje vietoje. Kiek vėliau artėsime prie priešiškų žemių, gausime galimybę statyti naujus pastatus bei kareivius. Misijos bus tai pat įvairiausios, reikės ne tik atlaikyti puolimus, bet ir užimti tvirtoves, kelti žmonių religingumą ar net pagaminti reikiamą kiekį alaus statinių. Kampaniją sudaro 21 misija, bet jos yra labai lengvos, net žaidžiant medium lygiu, neturėtų būti labai sunku.
Apie patį žaidimą. Kiekvienas pastatas jum duos kažką naudingo. Norint pasigaminti tam tikrų ginklų reikės išteklių. Kiekvienam ginklui reikės skirtingų resursų, skirtingai apmokytų stalių ar kalvių. Valstiečiai renkasi prie pilies laužo, atsiradus naujam darbui, jie tuojau pat eina dirbti, kareiviai gaminami tai pat, turite ginklų ir laisvų valstiečių, galite gamintis kareivių. Kaip ir kiekvienama ekonominiame žaidime čia yra mokesčiai, žinoma, užkrovus per didelius, žmonės pabėgs iš jūsų pilies, bet jeigu jie gaus gerai „paėsti“, tavernų, sodų, jie nekreips dėmesio į didelius mokesčius. Maistas – jis gaminamas įvairiai, obuoliai renkami soduose, duona kepama kepyklose, žinoma prieš tai jums reikės pasistatyti dar krūvą pastatų, kad išgautumėte miltų duonai kepti. Yra turgus jei nenorite vargti su išteklių rinkimu, žinoma kiekvienas resursas turi savo kainą.
Apgultys vygsta tikrai realistiškai, katapultos apšaudo priešus, apgulties bokštai juda link sienų, ir viską sugadina kareiviai, kurie bedaužydami sugriauna milžiniškus vartus, ko gero didžiausias minusas žaidimo apgultyse. Bokštuose galėsite įmontuoti balistas, apstatynėti lankininkais ir arbaletininkais, ietininkai griaus priešų kopečias. Galėsite net apipilti priešą smala ar padegti žemės lopinėlį.
Ekonominė kampanija – viso labo 5 misijos, bet tikrai nėra lengvos. Dažnai kils gaisrai, užpuls plėšikai, laukiniai gyvūnai, tai ypač kenkia ekonomikai, tai pat didžioji dalis misijų bus su laiko limitu, pavyzdžiui pirmojoje misijoje jums reikės surinkti 50 sūrio vienetų bei 6 alaus statines per tam tikrą laiką, to nepadarius pralaimėsite. Žinoma padidinus sudetingumo lygį skaičiai žymiai išauga: 100 vienetų sūrio ir 12 statinių alaus.
Kaip ir daugelyje strategijų čia rasime žemėlapių redaktorių, išties detalus, galėsime sukurti įvairiausias užduotis, ir net priešų trumpus dialogus, pranešimus.
Didžiausias žaidimo minusas ko gero tas, jog žaidime maža tūrinio, žinoma aš nekalbu apie pastatus ar ką kitą, bet žaidime mažoka žemėlapių. Visi gali būti įveikti labai greitai ir kas tada? Žaisti tuos pačius? Tačiau čia Firefly Studios nusprendė ištaisyti šią klaidą, 2003 metais pasirodęs Stronghold: Warchest pridėjo daugybė įvairiausių žemėlapių, bei event‘ų sistemą „Free Build“ režime. Event‘ų sistema – tai dalykas kurio pagalba galite daryti įvairiausių dalykų kaip gaisrai savo pilyje, vestuves, plėšikų antpuolį, jokių apribojimų, galima nustatyti net puolančios armijos sudetį! Tai žymiai paįvairina šį režimą.
Grafika žaidime yra 2D, bet atrodo tikrai labai patraukliai, visa augmenyja juda nuo vėjo, gražūs kriokliai slėniusoe, pilies gyvenimas animuotas išties puikiai, galime matyti net daugumos pastatų vidų, ką joje veikia valstiečiai, ką dirba.
Muzika – grynai viduramžiška, bet labai nuostabi. Grojama viduramžiškais instrumentais, daugelyje vietų išties padeda įsijausti, nepatariu nuimti jos žaidimo metu, nes žaidimas neteks dalies savo atmosferos.
Daugeliui žaidėjų gali kilti problemų dėl resoliusijos, nes pasirinkimas tikrai mažas, tik du variantai, bet vis del to žaisti galima, bet to žaidimas tiesiog puikiai veiks ant seniausių sistemų. Tereikia 300Mhz, 64 mb Ram, 4 Mb vaizdo kortos norint mėgautis šiuo žaidimu.
Pabaigai norėčiau pasakyti, jog šis žaidimas tikrai vertas dėmesio, nors ir jame maža tūrinio. Žinoma jei bijote, jog žaidimą pereisite labai greitai imkite Stronghold: Warchest žaidimą, truputį pasakojau apie jį, gausite du atnaujintus žaidimus. Stronghold leis jums pasijusti tikru pilies šeimininku.
Grafika: 8.5
Nors ir 2D, bet vis dar atrodo patraukliai.
Siužetas: 8.6
Pasakojama tikrai įdomiai.
Garsas: 8.7
Jaučiamas viduramžiškas šurmulys.
Muzika: 8.7
Daugelis jų tikrai pakeri.
Valdymas: 9.0
Paprasta kaip du kart du.
Peržaidžiamumas: 8.7
Daugelį misijų taip ir norėjosi peržaisti.
Galutinis: 8.7
Gali pritrūgti tūrinio, tuomet imkite Stronghold: Warchest. Tačiau originaliojo kova prieš kiek keistokus valdovus patraukli.
15 Komentarai
luxas22
nk gero
Anriuxazz
aik ziaurus game kj viena d palosiau ziauriai man patiko 🙂
maceman
man patinka tas geimas losiu ji ir losiu toliau vienas geriausiu strategu 🙂
ltvaikinaslt
jis visai geras zaidas andriuxazzz gerai sako:D:D:D:D:D:D
changed68476
JO LOSI IR DAR NORI COOOOOL ZAIDIMAS (i)
monkey
klaidų šiek tiek privėlei 🙂
kritikas1
ČIA vienas visu laiku geriausias žaidimas tik del paskutines versijos Stronghold legend man jis nelabai patiko šikarta jie ten visko per dauk padarė ir kiti Stronghold buvo panašus i tikrove o paskutinis nelabai :|:|:|
judo_alytus
gaila kad extreme išėjo tikras 6ųųųdas
TOMSIS
Jo, Extreme tai tikrai lievas
Viesulas_
Turi baisiu problemu su rasyba vaikine.
377528
kaip parsisiusti (i) B)
Syncrosect
Gal zinot iskur galima parsisiust pirma daly visa versija ar gal per skype galit atsiust kas?
kilmininkas_d
As turiu ji bet neina instaliuot %)%) man patiko tas zaidas visai neblogas
Wad3
Puikus visas misijas praejau 🙂
minijus
geras game 😉 tik man niekaip neleidzia jo parsisiust 😐