Taigi „Ubisoft“ paruošė mums kalėdinę dovaną, kuria galėjome iš anksto išpakuoti švenčių mėnesį arba sulaukti kuomet Senis Šaltis padės po eglute ir mėgautis ja su plačia, iki ausų šypsena. Šios dovanos laukė ne vienas ir ne du ir pagaliau gavę į rankas, tikrai nenusivylė. Taip, kalbu apie naują „Prince of Persia“ ( toliau POP )žaidimo dalį kuri pasikeitė, patobulėjo ir tapo viena iš unikaliausių Princo žaidimo dalių.

Princas – yra visiškai pasikeitęs. Galime užmiršti koks jis buvo „riestanosis“ „Sand‘s of Time“ dalyje, koks buvo arogantiškas „Worrior Within“ ir koks sumišęs „The Two Throne‘s“. Šioje istorijoje išvysime visai kitokį Princą, kuris yra neatpažįstamai pasikeitęs tiek išorę tiek vidumi. Jis dėvi vasariška liemenę, sandalus, o veidą apsirišęs skarom, plaukai nevalingai išsitaršę kišo pro skaras, o akys paslaptingai šmėkščioja. Ilgiausias kardas tabaluoja prisegtas prie šono, o ant vienos rankos užmaukšlinta pirštinė su žvilgančiais, metaliniais, aštriais nagais. Pirmą įspūdį susidarysite iš išorės ir pagalvosite jog tai rimtas, susikaupęs, grėsmingas karys, šluojantis viską kas pasimaišo jam po kojom, bet dažniausiai pirmi įspūdžiai būna klaidingi, nes Princo vidus „šaukia“ visai ką kitą negu jo išorė.

Pasirodo Princas yra sąmojingas, kiekvienoje situacijoje juokelius skaldantis, aštrialiežuvis, pajacas. Kartais jo juokeliai atrodo vaikiški, o kartais nors iš koto virsk. Iš dalies nauja Princo asmenybė yra kaip tik tas ko reikia geram, kabinančiam žaidimui. Juk beveik visuose žaidimuose veikėjai yra rimti ir „kieti“, kovos rimtos ir „kietos“ ir panašiai, o per „POP“ kuomet istorija graudina ir kovos nuteikia rimtai, girdėti Princo optimizmą ir juokelius yra malonu. Tai sudaro visai kitokį žaidimo pojūtį kurio eiliniame žaidime nepajusi.

Nauja Princo draugė – Koks Princas be savo moterų? Nors ši „POP“ dalis yra pilna naujovių, bet kartais kai kurie dalykai tiesiog nesikeičia, todėl ir šioje dalyje Princas susipažins su nauja panele vardu Elika. O Princas tikras eržilas, saldžialiežuvis. Beveik visose dalyse jis demonstruoja viliojimo įgūdžius. „Sand‘s of Time“ dalyje jam pagelbėjo Egipto karaliaus dukra Farah, „Worrior Within“ nuo jo negalėjo atplėšti akių laiko imperatorė ir jos karo vadė, o „The Two Thrones“ Princas sutiko sena, gera savo palydovę Farah ir per visus šiuos žaidimus, Princas buvo apsuptas merginų. Elika yra rimto veido mergina su puriais, garbanotais plaukais, apsirengus lengvą baltą palaidinukę ir ne tai rudus „pantalonus“, be jokio kojų apavo. Gražiai įdegus ir yra labai griežta tiek sau tiek Princui. Jos charakteris kartais būna nepakenčiamas ir visiškai skiriasi nuo Princo.

Elika taip pat yra Princesė, galbūt dėl to ji tokia „ožiuota“, bet juk Princas irgi yra…ermm… Princas, bet jo elgesys visai kitoks. Bet tai tik į naudą, nes galime stebėti dviejų skirtingo charakterio sosto paveldėtojų bendradarbiavimo istoriją. Elika matysime visą žaidimą, nes ji visuomet mus lydės kur tik beeitumėm. Elika nėra paprasta kompanionė, ji yra šis tas daugiau, ji yra šio žaidimo grožis. Ji mus visur lydės ar eitumėt lygiu keliu, ar bėgtumėt siena, ar rioglintumėtės ant kokios atbrailos, ji visuomet bus šalia. Kadangi Elika naudoja magija, su kuria jums padės beviltiškoje situacijoje. Jei šoksite ir pamatysite, kad atbraila per toli, Elika su magijos pagalba „stryktelės“ jums virš galvos ir griebus jums už rankos „mestels“ į priekį. O jei jau būsite tokie nerangūs ir jau krisite į savo mirtį, ji visuomet jus pagriebs už rankos ir neleis iškvėpti paskutinio atodūsio. Net per kovas neliksite vieni, visuomet Elika stovės jums už nugaros ir lauks jūsų komandos pulti, o jei nuspręsite susitvarkyti patys ji jus palaikys ir „sirgališkai“ šukaus. Ir ši mergina, kuri visuomet jums padės, bus valdoma vienu, vieninteliu mygtuku. Patogu tiesa?

Kovos – yra visai kitokios nei ankstesnėse dalyse. Visą laiką kovosite su vienu priešu per vieną kartą. Kovos bus tarsi su „mini bosu“ todėl niekados jums neteks kovoti su dviem, trim ar daugiau priešų. Jūsų priešininko gyvybės stulpelis bus rodomas per visą ekraną. Galėsite kovoti keturiais stiliais, tiksliau turėsite keturis kovos mygtukus. Vienas mygtukas skirtas kardo atakoms, kitas skirtas pirštinei, kitas Elikos magijai ir paskutinis – akrobatiniams triukams pvz.: pašokti, praslysti ir pan. Visus šiuos stilius galėsite jungti į įspūdingai sukurtus „kombo“ judesius. Tai pat galėsite blokuoti priešininko smūgius ir po sėkmingų blokų daryti kontratakas. Teks naudoti ir aplinką savo kovose, tarkim numesti priešą nuo skardžio, arba pastumti į kokį bokštelį, kad šis nukristu ant priešininko. Kovos yra iš ties naujoviškos ir priimtinos. Kūrėjai panaudojo naujas idėjas ir jas gerai atšlifavo.

Parkur‘as ir galios – jau ir praeitose dalyse Princas lakstė sienomis, šokinėjo iš aukščiausių taškų, žodžiu karstėsi visur kaip beždžionė medyje. Šioje dalyje Princas kaip reikalas pasportavęs ir dabar jo galimybės dar didesnės. Princas gali ilgiau lakstyti sienomis, šokinėti aukščiau su Elikos pagalba ir su pirštinę nusileidinėti iš neįtikėtinai aukštų vietų. Rodos jog metai neveikia Princo kūno ir vaizdas toks jog Princas tik atjaunėjo. Žaidime teks ir slidinėti ant pasvirusių platformų, šokinėti ant stulpų ir, net ropoti aukštyn kojom. Reikia pastebėti jog visi Princo judesiai atrodo labai tikroviškai ir kartais pagalvosite: „manau jog tai įmanoma!”. Lyg to būtų mažai Princas galės naudotis galiomis, kurių pagalba lakstys sienomis tarsi būtu prie jų prilipęs, šokinės neįtikėtinus atstumus ir net skraidys! Taigi valdant Princą vis maloniai nustebsite gavę išbandyti naujų galių, nes jas naudoti iš ties smagu.

Istorija – yra intriguojanti. Pačioje žaidimo pradžioje Princas patenka į smėlio audra beieškodamas savo asilo vardu – Farah. Nematydamas kur eina, Princas nusirita nuo skardžio ir taip sutinka Elika kuri nori atsikratyti netikėtai sutiktą Princą, bet šis atkakliai ja seką nors ji prašo šio taip nesielgti. Galiausiai Elika patenka į bėda ir ją išgelbsti Princas, o tada atsitinka atvirkščiai Elika išgelbsti Princą ir nuo tos akimirkos jiedu tampa partneriais, nes Princas sužino jog Princesės Elikos karalystę, kuri saugojo įkalinta tamsos dievą, pateko į bėda. Tamsos valdovas bando ištrūkti iš savo kalėjimo kuris yra keistai švytintis medis. Tamsa ir blogis užkrečia keturias karalystės vietoves kurios „maitiną“ šventovę kurioje ir yra tamsos dievo kalėjimas. Taigi Princas su savo nauja draugę keliauja po šiuos kraštus, įveikdami įvairiausias kliūtis ir priešus, o atvykę į vietovės centrą, Elika naudodama savo galias išgydo žemę ir tuomet pamatome animuota filmuką, kaip viskas aplinkui pasikeičia – juoda žemė apauga vešlia žolę, dangus prašviesėja, išsisklaido debesys ir pan. Vaizdas tikrai puikus.

Kiekvienoje iš keturių vietovių vyraują po bosą, kuomet tos vietovės nebuvo užkrėstos blogiu tie vadinamieji bosai buvo geri veikėjai – medžiotojas, narsus karys, alchemikas ir burtininkė, bet kuomet jie panoro gauti daugiau žinių ir galimybių savo srityse jie sudarė sutartį su blogio dievų ir taip apsikrėtė ir tapo blogiukais, kurie bando sustabdyti Princą ir Eliką. Istorijos eigoje, po truputį Princas ir Elika suartėja ir tampa tikrai artimi ir dėl to žaidimo pabaigą tampą neįtikėtiną. Turbūt tai žaidimas su viena iš pačių stipriausių pabaigų kuri žinoma vyrauja ir apie tęsinį. Iš pirmo žvilgsnio istorija yra šiek tiek nesusieinanti, bet pabaiga yra iš tikrųjų tarsi pasirodymo „vinis“ ir tiktais perėję pilnai žaidimą, susidėliosite visus taškus ir suprasite jog tai vieną iš pačių geriausių istorijų su puikia pabaiga.

Grafika ir Garsai – ir šioje srityje žaidimas gauną puikų balą. Kūrėjai pasirinko pieštini stilių kuris tikrai pasiteisino. Princas ir jo žavioji draugė atrodo tikrai šauniai, o aplinkos tiesiog pribloškiančios. Matosi jog ir padirbėta su smulkmenomis, nežymiais daiktais esančiais žaidimo pasaulyje. Grafika, tiesiai šviesiai kalbant yra puiki. Viskas gražu, ryškų, detalų, bet svarbiausia gražu. Vietovės yra unikalios, fantastinės vietovės atrodo labai įtikinamai ir šauniai ir jei jus sudomins šio vietovės galėsite pasižiūrėti žaidimo brėžinius kuriuose tos vietovės pradėtos kurti nuo nulio.

Su garsai taip pat jokių nusiskundimų. Įgarsinimas atitinką veikėjų išvaizdą, įdomūs dialogai kurių klausytis tikrai nepabos, o išgirdęs žaidimo muziką kažkodėl pagalvojau apie dabartinių kino filmų garso takelius. Muzika tiesiog nuostabi ir maloni ausiai. Žaidimo vaizdai, muzika ir situacijos tarpusavyje labai gražiai rišasi ir sudaro tikrai pagirtiną bendrą „vaizdą“.

Išvada – Iš tokių žaidimų turėtu kiti pasimokyti. Iš ties kūrėjai pasistengė iš peties ir sukūrė tikrai gerą žaidimą. Naują Princo asmenybė verčia iš koto, o jo nauja palydovė yra visiškai skirtinga negu Princas todėl jie vienas kitą papildo. Istorija išsirutulioja tikrai šauniai, o grafiką ir garsai stipriai gerina žaidimo kokybę. Drąsiai galime ir šį žaidimą vadinti hitu, tad su nekantrumu laukiame tęsinio.