Visi krepšinio mėgėjai turintys tik PC, o tokių spėju Lietuvoje yra tikrai nemažai, anksčiau norėdami išbandyti savo galimybes virtualioje krepšinio aikštelėje, galėjo rinktis tik iš „NBA Live 08“ ar ankstesnių serijos versijų. Tuo tarpu jų draugai su konsolėmis dažnai mėgdavo sakyti, kad jiems „NBA 2K” serija yra žymiai geresnė. Gera žinia yra ta, jog šiais metais jie irgi turėtu gauti savo versiją, kol kas tik neaišku kada ji pasirodys Europoje. O kol kas pažvelkime į konsolinę versiją. Dar svarbiau yra tai, kad šie jų žodžiai buvo visiškai pagrįsti, nes „NBA 2K6” buvo puikus, „NBA 2K7” buvo puikus, „NBA 2K8” išėjo irgi neprastesnis ir spėkite kas gavosi su „NBA 2K9“? Jūs teisūs, jis irgi puikus. Tiesa, pagrindinės žaidimo naujovės, tokios kaip tiesioginiai žaidėjų sąrašų atnaujinimai ir galimybė žaisti 5 prieš 5 tinkle yra sąlyginai nedidelės ir tikriausiai turės didesnę įtaką tik labiau užkietėjusiems krepšinio mėgėjams. Bet laiko patikrintas „gameplėjus“ ir gausybė žaidimo režimų užtikrina, jog ir „NBA 2K9“ yra puikus savo serijos atstovas.
Ilgai nekalbėję, eikime prie pirmosios žaidimo naujovės, kuri dažnai buvo labai reklamuojama. Tai tiesioginiai žaidėjų sąrašų atnaujinimai, kuriuos viso sezono metu bet kada galima atsisiųsti iš „2K Insider”. Ši funkcija leidžia atnaujinti savo žaidėjus pagal realius pasikeitimus ir taip visada būti „šviežiam“, t.y., jūsų žaidėjų savybės pasikeis ir taip bus užtikrinta, kad po kažkiek laiko vėl bus įdomu išbandyti žaidėjus – kas ir kaip pasikeitė. Tiesa, nors visa tai ir skamba puikiai, bet realiai tai nėra toks didelis dalykas, kaip buvo reklamuota. Žinoma, niekas neketina teigti, jog nuolatiniai naujokų atnaujinimai yra blogas dalykas, tačiau kai tai tampa pagrindine naujo žaidimo savybe, tuomet galima drąsiai teigti, kad kažkas kažką pervertino.
Bet iš kitos pusės, kam bandyti kažką esminio keisti pačio žaidimo eigoje, kai jo „gameplėjus“ ir taip yra labai aukšto lygio. Žaidžiant kartais teko netgi nusistebėti, kaip retkarčiais tikroviškai žaidimas atspindi tikrus krepšinio mačus. Žaidėjai nuolat kovoja dėl vietos aikštelėje, neria paimti laisvo kamuolio, atskrenda iš niekur ir uždirba baudą ir svarbiausia, nuolat rodo savo emocijas po įspūdingo žaidimo. Jeigu jūs nelakstysite aplink kaip išprotėjęs, tai pastebėsite, kad jūsų komandos draugai nuolat aktyviai juda ir stengiasi kaip galima dažniau būti atsidengę. Tiesa, jeigu veržiatės per visą aikštę vienas ir bandote ataką užbaigti įspūdingu dėjimu, tai jūsų draugai tik stovės ir žiūrės. Tačiau tokių dalykų dažnai nedarysite, ypač jeigu norėsite laimėti. Pelnyti taškus žaidime nėra lengva. Priešininkų DI yra gan neblogas, jis adaptuosis prie jūsų naudojamos puolimo taktikos ir gynyboje dirbs tikrai pavydėtinai. Tad norint pelnyti taškus reikės komandos draugų, o dar svarbiau – tinkamos taktikos.
Verta pažymėti, jog palyginus su ankstesnių metų versija, „gameplėjus“ vietomis buvo gerokai pataisytas, nors apskritai visos šios naujovės nėra labai „didelės“ ir rimčiau žaidimo eigos tikai nepaveikė. Štai aukšti žaidėjai dabar mesdami iš po krepšio žymiai rečiau prameta, tik norėtųsi, kad jie retkarčiais ir įdėtų, o ne tik lengva rankute nuo lentos mestu du taškus. Dėl vaizdo, taip sakant. Pataisyta ir pernelyg pervertinta gynybinė funkcija, kuomet aukštas ir stambus žaidėjas lengvai galėdavo uždengti mažesnįjį. Tačiau kalbant apie valdymą, verta pažymėti, kad šioje srityje ne viskas taip jau puiku. Šiame žaidime jis tapo netgi dar sudėtingesnis. Ir nors žaidimo instrukcija šįkart ir iškalbingesnė, bet pradedančiam žaidėjui teks praleisti nemažai laiko norint viską gerai suvokti ir išmokti kaip teisingai atlikti viską, ką jis buvo suplanavęs.
Štai pasai ne visados pasiekia pažymėtus žaidėjus, todėl reikia tiesiogiai pasuoti norimam žaidėjui, jeigu nenorite padidinti priešininkų perimtų kamuolių statistikos. Kita labai komplikuota žaidimo vieta, ir tai jau tęsiasi metai iš metų, yra baudos metimai. Vertinant kai kurių komentatorių mėgstamus sakyti žodžius, jog tai yra lengvi taškai, tai žaidime šie taškai yra bene sunkiausiai pelnomi ir vėliau ėjimas prie baudos linijos dažnai primena loteriją. Kita sritis, verta šiek tiek kritikos – priešininkų DI. Taip, aš puikiai prisimenu, jog sakiau, kad jis yra labai neblogas. Tačiau tai galioja tik gynybai, tuo tarpu puolime dažnai būna visiškai kita istorija, o ypač žaidimo gale. Štai kompiuterio valdoma komanda pralaimi žaidimo pabaigoje, tačiau vietoj to, kad ji bandytų kuo greičiau užbaigti ataką, jos žaidėjai dažniausiai ilgai ir nuobodžiai varinėjasi kamuolį. Tuo tarpu pirmaudamos žaidimo gale, tokios komandos atvirkščiai – labai skuba mesti ir kuo greičiau atiduoti kamuolį jums.
Kitas labai svarbus dalykas žaidime ir visoje „NBA 2K“ žaidimų serijoje – atmosfera. Atrodytu tokie smulkūs dalykai, kaip unikalūs žaidėjų metimai ar arenos, su gaudžiančia žiūrovų minia, komandų trofėjais, treneriais ir kamuolius padavinėjančiais berniukais, iš tikrųjų atlieka daug svarbesni darbą – sukuria tikrą žaidimo atmosferą, kurios šiaip gali ir nepastebėti kai ji yra, tačiau jai nelikus, imtum jausti, jog kažko labai trūksta. Kai kada žiūrint netgi atrodo, jog stebi tikrą rungtynių įrašą (dėka puikios animacijos), tik kartais, per pakartojimus ar baudos metimus, dėl problemų su kadrų kaitos greičiu ar vietomis pasenusių žaidimo modelių, išryškėja, kad šiuo metu visgi žaidi žaidimą. Tiesa, visa tai negalioja gyvam žaidimui, kuriuo grožis kartais iš tikrųjų užburia.
Žaidimo tinklinių galimybių sritis šiais metais taip pat turi naujovių. Didžiausia iš jų – tai galimybė žaisti 5 prieš 5. Ir nors joje nėra žaidėjų progresavimo galimybių, bet šio režimas pristatymas yra teisingas žingsnis ir bent jau ateityje, galime tikėtis, jis bus tobulinamas toliau. Tiesa, prieš tai vertėtų pataisyti žaidimo kamerą, kuris mėgsta pasisukti tokiu kampu, jog stebėti normaliai žaidimą būna labai sunku. Tiesa, serijos veteranai tikriausiai nuliūs sužinoję, kad žaidimo tinkliniame režime neliko vienos kameros vaizdo ir buvo panaikinta „lobbies“ funkciją. Tačiau pernelyg liūdėti dėl to nereikia, nes liko galybė kitų dalykų, įskaitant lygą, galimybę dalintis naujokais, kurie turėtu internetą turinčius žaidėjus prikaustyti ilgam.
Jeigu mėgstate krepšinį – tuomet „NBA 2K9“ neabejotinai yra jūsų žaidimas. Vertinant iš vienos pusės, tai jį netgi galima pavadinti geriausiu rinkoje esančiu krepšinio žaidimu. Jau visa „NBA 2K“ serija pasižymėjo kokybe, tuo tarpu paskutiniosios dalies naujovės, kad ir nelabai žymios ar turinčios didelę įtaką žaidimo progresui, bet visgi yra naujovės. Dar daugiau, žaidėjų animacija yra puiki, „Association“ režimas pakankamai gilus, daugybė tinklinių galimybių ir svarbiausia – nuostabus „gameplėjus“. Ko gi daugiau reikia geram krepšinio žaidimui? Žinoma, visada galima norėti daugiau, bet šiuo metu ieškant virtualių oranžinio kamuolio nuotykių, „NBA 2K9” yra pats tas.
2 Komentarai
Electro™
Na neblogai neblogai. Dabar reiks paziuret kaip pc versija bus.
LinuxEm1
Pc versija yra labai gera : zaideju matomas prakaitas, 3D ziurovai kurie aktyviai reguojantis i varzybu ivikius. Taigi as manau kad sis NBA 2k zaidimas yar visa galva pranasesnis uz EA Sport NBA.