Bondas. Džeimsas Bondas. Būtent taip mėgo prisistatyti vieno žinomiausių pasaulyje veiksmo filmų herojus. Nežinau, ar laukiate naujausio jo filmo, kuris turėtų pasirodyti jau šių metų lapkričio 7 dieną (kaip gi ponas Bondas be skaičiaus 7?), ar ne, tačiau jeigu mėgstate veiksmo žaidimus, kuriuose į blogiukus šaudo kostiumuotas vyrukas, tai reiktų atkreipti į to paties pavadinimo žaidimą, kuris turėtų taip pat pasirodyti labai jau greitai. Prieš išbandant jį, buvau gan skeptiškos nuomonės apie Bondiados serijos žaidimus. Buvo keletas vykusių bandymų, bet likusieji paprasčiausiai neįtilpo į rėmus tų žaidimų, kuriuos aš vadinu gerais. Leipcige prieš bandant naująjį „Quantum of Solace“ (tai nutiko paskutinę parodos dieną), man jau buvo tekę matyti „Activision“ spaudos konferenciją, bei vaizdus iš Bondo žaidimo. Savo laiku jie man tikrai neatrodė kažkuo ypatingi, tuo labiau revoliuciniai.

Bet kaip keičiasi laikas, taip atsižvelgiant į naujus faktus keičiasi ir mano asmeninė nuomonė apie jį. O minėtieji faktai buvo į rankas paimtas „Xbox 360“ valdymo pultelis ir bandymas praeiti tą lygį, kurį mačiau demonstruojant, pačiam. Aš jau dabar norėčiau paberti savo įspūdžius (kuriuos laimei užsirašiau savo laiku), bet prieš tai, manau, būtų visai neprošal susipažinti su nauju Džeimso Bondo žaidimu iš arčiau. Kitaip sakant, faktų kalba, o ne jausmais.

Taigi, kaip jau tikriausiai dideli Agento 007 fanai spėjo pastebėti, pirmą kartą šios frančizės istorijoje du filmai: „Casino Royale“ (kuris jau pasirodė prieš tris metus) ir „Quantum of Solace“ turės tarpusavyje susietą istoriją. Šį momentą, žaidimo kūrėjas „Treyarch“ (greitai galėsime vertinti ir kitą jų darbą – „Call of Duty 5“) nusprendė išnaudoti savo naudai, bei pateikti savo siužetą „kitokiu“ kampu. „Quantum of Solace“ neturės chronologiškai išdėstytu misijų ir neseks Bondo nuotykiais tiksliai pagal filmo scenarijų. Dar daugiau, žaidime bus nuolat kaitaliojamos scenos iš abiejų filmų, kad išlaikytų jus padoriai judantį. Štai pirmasis mūsų demo versijoje bandytas lygis yra paimtas iš antrojo filmo: jame mažai istorijos, užtat daug veiksmo. Per nesiplečiant, galime pasakyti, jog mums tenka persekioti paslaptingą asmenį.

Visas veiksmas prasideda kažkur giliai užlietuose tuneliuose Sienos mieste, Italijoje. Pirmiausia mes žvelgiame į visą mus supanti pasaulį iš pirmojo asmens vaizdo, bei pradedame bėgti šiais tuneliais, kol galiausiai pasiekiame atviresnę erdvę, kurią deja jau spėjo užpildyti mums priešiški elementai. Tą pavyko nuspręsti labai greitai, jiems paleidus ugnį į mūsų herojų. Šiuo momentu ypač privertė vienas mygtukas, kuris leido staigiai pasinaudoti artimiausia priedanga. Dar daugiau, mums prisidengus pasikeitė ir visas vaizdas: dabar visus įvykius stebėjome iš trečio asmens vaizdo. Būtent jis leido geriausiai išnaudoti mūsų Bondo kelias savybes, kurių svarbiausioji – šaudymas iš už priedangos. Jo pagalba nukepėme visus priešininkus, patys labai nerizikuodami. Leisiu sau pasakyti, jog vienu metu visas procesas netgi labai priminė „Gears of War“: šokinėjimas iš už priedangos, trumpi šūviai iškėlus virš savęs ginklą ir panašiai. Tiesa, čia jus užmušti atrodo priešininkams bus ne taip lengva. Žinoma, tai dar gali pasikeisti galutinėje versijoje.

Dar norėtųsi paminėti keletą dalykų, daugiausia iš pirmojo asmens pozicijos. Turbūt daugelis žino, kad naujasis „Quantum of Solace“ yra kuriamas ant „Call of Duty 4“ varikliuko. Aš nepulsiu aiškinti įrodinėti, kaip gražiai žaidime viskas atrodo: šioje srityje mūsų jau išbandytas varikliukas iš tiesų atidirba savo darbą. Bet jo įtaką galima jausti ir kitoje srityje – valdyme. Kaip jau minėjau, pirmojo asmens vaizdo metu valdymas yra netgi labai panašus į bandytąjį „COD4“. Pastarasis, man labiausiai patiko dėl savo paprastumo ir praktiškumo. Atrodo Bondas šiuos dalykus irgi vertina, tad jeigu iki pilnos versijos pasirodymo dauguma dalykų išliks panašūs, tikiu, kad bent jau dėl vieno dalyko prikibti nereikės.

Na, o mes tuo tarpu tęskime savo kelionę toliau. Antroji misija mus perkelia jau į „Casino Royale“ laikus. O tiksliau, tuomet kai Bondas pasinaudodamas pertraukėle pokerio lošimo metu, keliauja šnipinėti savo draugelio Le Šifrė. Pirmoje misijoje mes galėjome išbandyti Bondo sugebėjimą bėgti ir šaudyti (na, visi juk tai mokame), o štai antroje daugiau reikėjo pasikliauti savo sugebėjimu sėlinti ir veikti tyliai. Yra netgi galimybė tyliai prisėlinus prie sargybinio nugaros tyliai jį pašalinti. Nors šis veiksmas ir nėra toks įspūdingas, kaip matytas keliuose kituose žaidimuose, bet Bondas be jokios abejonės pakilo mano akyse.

Vėliau buvo pademonstruota, kad naujame žaidime taip pat bus galimybė ir sąlyginai spręsti, kaip įvykdyti savo užduotį (nebus vieno teisingo kelio). Štai šioje situacijoje, mes galime rinktis du kelius: keliauti koridoriais arba palangėmis. Pirmuoju atveju mūsų kelionė užtrunka trumpiau, bet ji taip pat yra ir pavojingesnė, kadangi čia sargybinių skaičius žymiai didesnis ir žiūri jie atidžiau. Jeigu pasirinksite išorinė apėjimą (kambarių palangėmis ir balkonais), tai jūsų ekranas pasidalins į dvi dalis: vienoje bus rodomi jūsų veiksmai, kitoje matysite ar sargybinis žiūri į lango puse. Sulaukus savo momento, galima lengvai ir pernelyg daug nerizikuojant pasiekti savo tikslą. Tiesa, šis kelias bus šiek tiek ilgesnis, tad ir kantrybės reikalaus daugiau.

Apskritai, pabandęs žaidimą Leipcige aš netgi šiek tiek suabejojau, ar mano prieš tai užsiimta pozicija buvo teisinga. Taip, jis kol kas nepademonstravo nieko įspūdingo ar labai pribloškiančio, bet kiek gi tokių žaidimų sulaukiame per metus? Vos keletą ir vadinasi jie metų žaidimais, tačiau juk žaisti norisi ir dažniau. Šiaip „Quantum of Solace“ kol kas turi nemažai potencialo, tuo labiau, kad jame nėra viskas sukoncentruota į beprasmį šaudymą, sėlinimo ir įvairių mįslių čia irgi bus. Ir svarbiausia manau, kaip „Treyarch“ pavyks suderinti šiuos du elementus. Nuo to ir priklausys galutinio produkto sėkmė.