kitą ėjimą tau šakės…

Astral Tournament – TBS (Turn-based strategy) žaidimas, nepaisant savo amžiaus, iki šiol gana populiarus, vyresnių žaidėjų bendruomenėje. Konservatyvus, minimaliai apipavidalintas ir puikiai subalansuotas žaislas – nei pridėsi nei atimsi. Kertinis akmuo, pritraukiantis žaidėjus – genialus paprastumas. Nerasime čia blizgančių vaizdų, erdvinio garso ir panašių dalykų, be kurių neįsivaizduojamas “geras” žaidimas. Po galais, to ir nereikia.

Įjungus žaidimą, mus pasitinka pagrindinis meniu – penkios spalvotos piktogramos.

Pradėsime nuo šalutinių ir baigsime svarbiausiomis.

„Exit to Windows” – komentuoti nereikia.

„View Help” – Pagalba pasiklydusiems, bendrosios taisyklės, visų žaidimų kortelių struktūruotas išdėstymas (įdomus dalykas) ir, be abėjo, žaidimo kūrėjai.

„Options” – nustatymų blokas, turime galimybę pakoreguoti žaidimo garsą, greitį, taip pat keletą specifinių daikčiukų. Rekomenduojama užsukti bent vieną kartą.

Priartėjome prie svarbiausiųjų – „Tournament Game” ir „New Duel Game”.

Numygę pirmąjį, gauname nusivilti – „Tournament” prieinamas tik patyrusiems, žaidėjams, t.y. tiems, kas sugebėjo paklupdyti Expert Mage vienas prieš vieną. Ką gi, matyt teks apšilti kojas. Pasigarsiname veržlią muziką, pasiraitojame rankoves ir spaudžiam „New Duel Game”.

Pasirodo, mįslingasis magas čia ne vienas. Viso turime penkis priešininkus:

Novice mage

Advanced mage

Expert mage

Master mage

Archmage

Mąstykime blaiviai – laikykis, Novice mage! Nepamirškime išsirinkti bauginantį vardą, Player skamba niekaip. Meduolis – kitas reikalas.

Taigi, pats žaidimas. Viskas paprasta. Turime penkias skirtingas materijas priešininkui galabyti: Fire, Water, Air, Earth ir Death. Kiekvienoje iš jų teoriškai yra po trylika kortelių, nuo silpniausios iki stipriausios. Kiekviena kortelė yra skirtinga, ir ne visada brangesnė reiškia geresnę – absoliučiai viskas priklauso nuo situacijos. Ir nuo mūsų pačių, suprantama. Tenka prisitildyti muziką – trukdo mąstyti. O mąstyti čia tenka nemažai, kurti strategiją, naudojantis gautomis kortelėmis, skaičiuoti jėgos taškelius. Mat kiekvieną ėjimą jų prisideda po vieną kiekvienoje stichijoje. O mūsų tikslas – kuo produktyviau juos išnaudoti. Vadinasi neverta iš kiekvienos srities pirkti po silpną padariūkštį. Gerokai racionalesnis sprendimas būtų neliesti vienos ar kelių naudingiausių stichijų ir, atėjus laikui, galingai smogti. Mat kiekvienas padaras, kiekviena magija kainuoja jėgos taškus. Tarkime:

Ghost: Death creature, level 6

Damage 3, Life 15

When comes into play reduces by 1 all enemy powers.

Kiekvienos kortelės kaina – jos lygis. Šis mielas sutvėrimas atsiėjo šešis death energijos taškus. Damage – kiekvieną ėjimą padaroma žala priešininko kortelei, arba jam pačiam, jeigu kortelės nėra. Logiška, kad Life – gyvybių suma, kuriai sumažėjus iki nulio, kortelė dingsta. Pati sistema labai paprasta. Penkios vietos, penkioms kortelėms, išrikiuotoms viena prieš kitą. Vienos mūsų, kitos priešininko. Sutvėrimui žuvus, kortelė dingsta – atviras kelias žaloti patį magą. Magas turi penkiasdešimt gyvybės taškų. Ko gero visi suprantame, kas nutinka, jiems pasibaigus.

Apart kainos ir žalos\gyvybės skaičiukų, kiekvienas sutvėrimas turi tik jam būdingą, unikalią funkciją. Tarkim, pavyzdinis Ghost – When comes into play reduces by 1 all enemy powers.

buvai kažką suplanavęs..?

Arba dar vienas:

Phoenix: Air crature, level 9

Damage 5, Life 15

Whenever is killed, if Fire power >9, rebirths.

Nemirtingumas, tik taškelius taupyk! Neblogai?

Ne vien kortelėmis kelias į pergalę klotas – galime naudoti ir magijas. Pirkimo esmė ta pati, tik magija nėra kortelė ir neužima vietos mūšio lauke. Įvairovė pakankama realizuoti pačius šuniškiausius planus. Pavyzdžiui:

Lightning: Air spell, level 6

Deals (Air power+5) damage directly to opponent.

kortelių siena mane apsaugos..!

Kaip matome, tokiu atveju situacija gali drastiškai pasikeisti. Ir keičiasi. O kiek tai atneša smagumo! Ypač, kai reikalą turime ne su dirbtiniu intelektu. Taip, žaidimas atsiskleidžia pradėjus jį žaisti internetu. Arba vietiniame tinkle, darbo metu. Svarbiausia – gyvas, mąstantis priešininkas. Niekada programa nepasiūlys tokio iššūkio kaip žmogaus smegenys.

Bet grįžkime prie šiandienos aktualijos. Expert Mage ryja dulkes, ir mums atsiveria kelias į išsvajotąjį, legendomis apipintą „Tournament Game“. Vartai girgždėdami atsiveria, mus pasitinka dvi pusnuogės elfės, siūlančios susikurti veikėją ir pasirinkti norimą specialybę. Specialybė! Kaip tik tai, ko trūko. Nuo šiol mes patys turėsime tiesioginę įtaką įvykiams mūšio lauke. Galimi pasirinkimai:

Asortimentas gana platus. Šeši likimo keliai, o išsirinkti tenka vieną. Prieš apsisprendžiant, ne pro šalį būtų žinoti, kad kiekviena specialybė atstovauja skirtingai stichijai. Battle mage – kelias vedantis į ugnį ir destrukciją. Kryptis, kur daugiausiai remsimes ugnies magija, o tai reiškia gausybę žalos visiems priešininkams. Necromancer – kelias į tamsiąją pusę, siūlantis, tiesiogine prasme, čiulpti gyvybę iš visų egzistencinių formų, ir taip išlikti mūšio lauke. Druid – žaliuojantis takas vedantis į santarvę ir ramybę. Užuot smogęs priešų ordoms, druidas gydys savo karius. Thunder mage – klastingas kelias. Specializacija, reiškianti tiesioginę žalą oponentui, nepaisant armijos jį saugančių karių. Išeiti nugalėtoju čia tik per plauką – taps mūsų kasdienybe. Storm mage – šį galime pavadinti psichologiniu, siurrealistiniu keliu. Didžiausią įtaką darysime pačiam priešininkui, neleisime didėti jo galioms, o saviškes didinsime dvigubai. Wizard – kaip ir galima buvo tikėtis – kelias kur remsimės visomis stichijomis po truputį. Galima sakyti, aukso viduriukas.

Išsirinkus specialybę, įgauname naujų galių. Antro lygio druidas, tarkime, kiekvieną ėjimą pasigydo dviem gyvybės taškeliais. Teisingai, mūsų veikėjas dar ir progresuos – pavykus nugalėti pradinėje lygoje, pereiname į pažengusiųjų – ir įgauname naujų, dar smagesnių gabumų. Tarp visiškai skirtingų specialybių, aptiksime tik vieną sąlyginį panašumą – niekur nematyti, tryliktojo lygio kariai. Stiprūs kaip pats velnias, o ir kaina atitinkama. Kiekviena specialybė juos turi. Išskyrus Wizard – jo situaciją linkiu išsiaiškinti patiems.

tik ne tai…

Tokius žodžius teks ištarti ne vieną kartą, tiek jums, tiek ir jūsų priešininkams. Astral Tournament – puikus kompanionas vakarui, kai už lango lyja. Išbaigtas ir nepertemptas. Bandomąją versiją siunčiamės iš čia. Sunku ją vadinti demo-versija, kodėl pamatysite patys. Dar viena gelytė į žaidimo daržą. Jis yra beveik nemokamas. Nevera pamiršti ir kasmetinių atnaujinimų – įvairovės vardan kai kurių kortelių piešinėliai pakeičiami šviežiasniais, pridedama naujų nustatymų, susikurti dar didesniam komfortui.

APIBENDRINIMAS

Grafika: 9,1

Gražu, nieko įmantresnio ir nereikia. Veiksmas galėtų vykti greičiau.

Garsas: 8,9.

Neįkyrus, gal kai kur norėtųsi įvairovės.

Įdomumas: 9,6.

Tik tai ko reikia. Paprasta ir tuo pat genialu.

Bendras: 9,2.

Didelis ačiū Apus Software už šį perliuką. O jums, jaunieji burtininkai ir raganos, linkiu šalto proto, nedrebančių rankų, ir, žinoma, sėkmės!