2004-11-16, parašė z-e-b-r-a (iš Games.lt)

Intro

Šįkart nusprendžiau rašyti kiek paprasčiau nei įprastai ir pateikti kiek daugiau supaprastintų faktų, nepasinerdamas į sau įprastus filosofinius apmąstymus :). Pats, asmeniškai, šia serija įpatingai nesižaviu, tačiau manau, kad ji visgi nusipelnė būti nors kartą aprašyta mano ranka :). Toliau pateikiu abiejų žaidimo dalių apžvalgas. Žaidėjų nuomonė nebūtinai sutampa su teksto autoriaus nuomone, tačiau joje visgi yra dalelė tiesos :-).

Neighbours From Hell – nuo ko viskas prasidėjo…

Kūrėjas : JoWooD Productions

Leidėjas : JoWooD Productions

Žanras : Puzzle

Išleidimo Data : 2003

Oficiali Svetainė :http://www.jowood.com/gamers/?GameID=neighbours&ScreenID=8087&site=2

ESRB : Everyone

Platforma : PC

Reikalavimai Sistemai

OS : Windows98/ME/2000/XP

CPU : Pentium II 300Mhz

RAM : 64 Mb

Video : 16 Mb

HDD : 130 Mb

CD-Rom : 4x

Žaidimo siužetas pristatomas tarsi humoristinis televizijos serialas, kuriame pagrindinis jo herojus (o tiksliai antiherojus), jaunas vaikinukas vardu Vudis, nusprendžia iš peties pakiaulinti savo, gretimame name gyvenančiam kaimynui. Jokio paaiškinimo kuo kaimynas nusikalto, deja, nesulauksite.

Žaidimas prasideda treniruočių lygiu, kuriame atlikinėdami tam tikras užduotis susipažinsite su žaidimo pagrindais, bei keletu subtilesnių niuansų. Pabaigę apmokymus – stačia galva pasinersite į „vidutiniškai smagų“ Neighbours From Hell pasaulį…

Žaidimas sudarytas iš 14-os kiek vaikiško, bei „nuvėsusio“ humoro kupinų epizodų. Kiekvieno iš jų pradžioje esate „infiltruojamas“ į kaimyno namą. čia turite išnaršyti kiekviną kertelę ir susirankioti kiaulystėms reikalingus „įrankius“, tokius kaip : banano žievė, tualetinis popierius, vidurius laisvinantys lašai ir t.t.

Tuo metu kai jūs atlikinėsite tyrinėjimus, name, iš anksto numatytu maršrutu nuolat vaikštinės kaimynas – saugokitės jo, kadangi susidūrimo atveju žaidimas baigsis. Kai susiriksite visus objetus reikalingus pokštui, turėsite kruopščiai išsistudijuoti kaimyno vaikščiojimo maršrutą ir juo pasinaudoję, tikslingai išstatyti spąstus.

Pavyzdžiu palaukę kol kaimynas pasišalins iš virtuvės, ant grindų numetate banano žievę, išsinešdinate ir laukiate spektaklio. Savaime suprantama – vargšelis paslysta ir baisiausiai įniršta, o jūs tuo tarpu smagiai kvatojate… Kiekviename lygyje turėsite atlikti numatytą skaičių pokštų, bei keletą papildomų šunybių, jei norėsite gauti aukščiausią įvertinimą. Kairiajame apatiniame kampe pastebėsite tam tikrą indikatorių.

Tai – kaimyno pykčio matuoklis, kuris parodo kaip smarkiai jis susierzino po paskutiniojo pokšto. Jei norėsite misiją pabaigti šimtu procentų turėsite spąstus išdėstyti taip, kad viso epizodo metu matuoklis nenukristų iki nulinės padalos. Iš pradžių tai padaryti gana paprasta, tačiau žaidimui progresuojant ši užduotis tampa tikru galvosūkiu.

Kūrėjai veikiausiai norėjo sukurti smagų žaidimėlį, orientuotą į jaunesnę auditoriją, tačiau tai jiems tikrai nepavyko. Neighbours From Hell jau greičiau pavadinčiau „žudiku vaiko veidu“ :). Visos žaidimo misijos būtų praktiškai analogiškos, jei ne keletas su laiku atsirandančių naujovių. Žaidimui progresuojant yra atrakinamos kai kurios patalpos kurios anksčiau buvo nepasiekiamos.

Taip misija tampa komplikuotesnė. Būtent dėl to tenka nuolat

keisti sukurtą spąstų išplanavimą. Kelis kartus netgi buvau taip užstrigęs vienoje misijoje, kad atrodė, jog niekad nebeįveiksiu žaidimo. Tačiau sukaupęs visas protines ląsteles visgi susidorojau su mįsle :). Taip pat norėčiau paminėti ir tai, kad tolimesnėse misijose kartais tenka naudoti ir šiek tiek „stealth“ (jei tai galima taip pavadinti).

Tarkime patalpoje atsiradus papūgai turėsite sėlinti ant pirštų galų, nenorėdami atkreipti kaimyno dėmesio. Vienas klaidingas judesys ir misija žlugusi. Tai išties pagyvina kiek monotonišką žaidimo procesą. Kas liečia grafiką, galiu pasakyti, kad ji ganėtinai gera, kiek tai įmanoma dvimatėje plotmėje. Bus matomas skersinis namo pjūvis tad kiekvieną patalpa bus matoma tarsi atskiras stačiakampėlis.

Žaidimo aplinkos atliktos gana neblogai : viskas splavinga, gražu ir kiek karikatūrizuota.Personažai atrodo taip pat neprastai. Smagi jų animacija, bei daili išvaizda palieka tikrai pozityvų įspūdį. Pavyzdžiui mūsų kaimynas – tikra parodija. Storas, buka veido išraiška, prie pakaušio prisilaižęs tris paskutinius plaukus. Smagu :). Muzika skambanti žaidimo metu yra ganėtinai vidutiniška. Girdėsite praktiškai vieną vienintelę muzikinę temą.

Tačiau nemanau, kad tai didelis minusas, kadangi net jei skambėtų ir pačios nuostabiausios melodijos – niekas nepasikeistų. Paprasčiasiai visa žaidimo esmė yra jo veiksmas. Daugiau nieko apie garsą pasakyti negaliu. Nebent tai, kad jį galima reguliuoti pagrindiniame žaidimo meniu :).

Reziumė

Žaidimas skirtas „dideliems vaikams“, kurie jau seniai išaugo iš plastikinių kareivėlių, tačiau dar vis negali jų pamiršti :). Aš žinoma nesakau, kad žaidimas lengvas. Netgi atvirkščiai – jis sunkus, tačiau savo reziumė pateikiau atsižvelgdamas į neabejotinu vaikiškumo „protrūkius“. Tiesa net ir tas vaikiškumas greičiau jau karikatūrizmas, o ne vaikiškumas. Rekomenduoju ir vaikams ir suagusiesiems.

Neighbours From Hell 2 : On Vacation

Kūrėjas :JoWooD Productions

Leidėjas :JoWooD Productions

Žanras : Puzzle

Išleidimo Data : 2004

Oficiali Svetainė :http://www.jowood.com/gamers/?GameID=neighbours&ScreenID=8087&site=2

ESRB : Everyone

Platforma : PC

Reikalavimai Sistemai

OS : Windows98/ME/2000/XP

CPU : Pentium II 300Mhz

RAM : 64 Mb

HDD : 130 Mb

CD-Rom : 4x

Paleidęs žaidimą pirmąjį kartą kiek nusivyliau : tas pats meniu (tiesa pakeistas paveiksliukas, tad visgi naujas :)), ta pati atsibodusi muzikėlė… Nejaugi niekas nepasikeitė? Tačiau žaiskime toliau… Šįkart Vudis nusprendė apkartinti kaimynui gyvenimą ne tik namie, bet ir atostogų metų. Jis kartu su juokeliauja tuo pačiu laineriu ir neleidžia jam atsipūsti nė minutėlei.

Žaidimas prasideda minėtajame laive, kur turime pirmąjį kartą pakišti vargšeliu kiaulę. Pirmasis lygis atlieka ir „training’o“ funkciją, paaiškinančią jums tai ką jau ir taip žinote. Kadangi žaidimo veiksmas persikėlė iš namo – atsirado daugiau galimybių, dar smagiau pakiaulinti vargšeliu.

Kartu su Vudžiu, bei kaimynu keliauja ir storulė rusė Olga, kuriai kaimynas jaučia nemenkas simpatijas ir šia jo silpnybe mes, savaime suprantama, pasinaudosime :). Kaip ir anksčiau turime ištirti vietovę ir susirankioję reikiamus daiktus – parengti spąstus (tiesa – Olga nėra jūsų priešė, tad galite jai drąsiai rodytis akyse – žaidimas nepasibaigs). Nieko revoliucingo ar nematyto.

Tas pats paraudonavęs kaimyno veidas, tie patys jo keiksmai… Viena iš keleto žaidimo naujovių yra anksčiau nematytos misijos, bei nauji pokštai. Taip pat buvo pasiūlyta kiek kitokia kaimyno pykčio matavimo sistema. Dabar turėsite pasitengti ne išlaikyti matuoklį aukščiau nulio, o – pripildyti jį iki pat viršaus. Tokiu atveju kaimynas pasiunta ir patiria nedidelį isterijos priepuolį, kurio metu, pagal idėją, mes turime kvatotis iki ašarų…

Minėtojo matuoklio koncepcija tokia pati kaip pirmojoje dalyje – turite spąstus išdėstyti taip, kad „auka“ į juos pakliūtų iš eilės, be didesnių atsikvėpimo tarpų. Jei pavyks išvesti kaimyną iš kantrybės ir priversti jį patirti minėtąjį priepuolį – misja bus šimtu procentų įvykdyta. Tai tiek apie „geimplėjų“, daugiau jokių naujovių nebuvo įdiegta… O gaila…

Grafika, kaip ir pati žaidimo koncepcija, išliko lygiai tokia pati. Jokių patobulinimų, jau nekalbant apie perėjimą į trimatę erdvę. Viskas ką galėčiau paminėti kaip naujoves, tai – naujos žaidimo aplinkos. Vykdydami misijas aplankysime ne tik patį lainerį, bet ir kiniją, bei daygybę kitų vietovių.

Jos atliktos gana neblogai, bet evoliucija nekvepia. Paprasčiausiai ši serija nėra vienas iš tų didžiųjų projektų ir kadangi į ją nebuvo dėta pernelyg daug finansinų vilčių – neišvydome ir jokių didesnių pokyčių. Paprasta kaip du kart du :).

Reziumė

Jei savo CD lentynėlėje turite primąją žaidimo dalį – jokiu būdu nepirkite antrosios, nebent esate didžiulis serijos fanas.

Epilogas

Neighbours From Hell serija yra nedidukas projektėlis, kuris buvo skirtas ne tam, kad konkuruotų su „didžiosiomis žuvimis“, o tam kad uždirbtų kūrėjams šiek tiek pinigėlių, kuriuos jie greičiausiai skirs kokiam nors didesniam savo darbui. Serijos nepeikiu ir nemenkinu, tačiau visgi manau, kad ji nėra verta itin didelio jūsų dėmesio. Tiesiog patariu nors kartelį išbandyti…