Trečios dienos pabaigoje pavyko pabandyti dar vieną „saldainiuką“. EA atsivežė didžiulį kiekį žaidimų, tarp kurių ir didysis Crysis. Peržaidžiau jo demonstracinę versiją, kuri tikrai pateisina visą aplink šio žaidimo ažiotažą.

Demo versija leidžia pereiti įveikti vieną gan didelę teritoriją ir atlikti keletą užduočių. Pradedame, kaip ir galima tikėtis, tropikų salos pakraštyje ir mūsų tikslas – išlaisvinti Korėjos pajėgų įkalintus įkaitus, taip pat papildoma išjungti jų signalų blokavimo sistemą bei susitikti su savo komandos nariais, esančiais tolimesniame salos taške.

Pirmiausia, be abejo, apie žaidimo grafiką. Ji tikrai super, nors nemanau, kad žaidimas veikė maksimaliais nustatymais. Bent jau šioje teritorijoje Crysis labai primena patobulintą Far Cry, kaip ir turėtų būti. Salos augmenija labai tikroviška, stambesni augalų lapai tikrai linksta pro juos praėjus, kaip ir žadėjo kūrėjai. Matomumo atstumas milžiniškas, o panėrus į vandenį vaizdas išvis stebuklingas. Reikia keliauti salos pakraščiu, kuris atskirtas kalnų masyvo, tad per daug toli nenuklaidžiosi.

Žaidimo kontrolė – kitas labai svarbus aspektas. Jau ne kartą ko gero skaitėte apie išskirtinių savybių herojaus kostiumą, tad labai plačiai nesiplėsiu. Tiesiog pasakysiu, kad valdyti funkcijas visai patogu, tik, aišku, reikia priprasti. Kostiumo savybių pasirinkimas dvigubas – galima rinktis spaudinėjant mygtuką 4 (1, 2 ir 3 skirti ginklams), tačiau man tas pasirodė ne taip patogu. Kur kas efektyviau man buvo iškviesti kostiumo meniu paspaudus pelės ratuką ir tuomet spausti skaičių nuo 1 iki 4, kuris ir įjungia kostiumo savybes. Tai šarvai, greitis, jėga ir nematomumas. Kiekvienas kostiumo efektas veikia ribotą laiką, kol išsinaudoja kostiumo resursų stulpelis, o po to jam reikia atsistatyti. Įsibegėjus ir kiek įpratus galima tikrai staigiai keisti nustatymus kovojant ir šokinėti tarp šių keturių savybių. Iš specialaus kostiumo panaudojimo vienoje vietoje reikėjo įsijungti jėgos režimą ir spustelti Shift + Space, kad atliktum galingesnius šuolius ir nusigautum olomis į aukštesnę vietą.

Per tą patį meniu paspaudus 5 arba su atskiru klavišu (rodos C) iškviečiamas ir ginklo modifikavimo langas. Naudojau puolimo šautuvą, ir įsijungus modifikavimą demo man leido primontuoti duslintuvą ir lazerinį taikiklį, kas tikrai padėjo kovai. Modifikacija taip pat labai greita ir įtariu randant daugiau galimybių galima labai įvairiai kovoti priklausomai nuo situacijos. Visai kaip buvo rodyta įvairiuose Crysis filmukuose.

Pati kova su priešais – vėl gi, jūsų pasinkimas. Galima stačia galva šokti į priešų saugomą namelių kompleksą, tačiau lengva išgyventi tikrai nebus. Žaidimas skatina labiau taktinę kovą – vadovas praneša, kad artėjame prie priešų įtvirtinimų ir reikia būti atsargiem. Tuomet sėlini pasislėpęs augmenijoje, susirandi priešus ir bandai nusegti iš atstumo. Labai patogūs ir naudingi yra žiūronai, įsijungus juos parodomas tikslo taškas, identifikuojami patruliuojantys kariai, o taip pat transporto priemonės. Atrodo labai hi-tech ir tikrai žavi. Kovojant taip pat galima naudoti granatas, jos veikia labai efektyviai ir sprogimų banga meta ragdoll valdomus priešus į šalis. Kitas dalykas – galima paimti į rankas įvairius daiktus ir galbūt net jų pagalba kovoti su priešais. Kažkokios situacijos, kuomet reikėtų panaudoti kokį nors daiktą nepasitaikė, bet žaidime įtariu to prireiks – juk po Half-Life 2 tai tapo labai madinga.

Spėjau pralėkti ir su transporto priemone. Scena buvo išties įspūdinga, nes norėjau pasižiūrėti, kas bus, jei tiesiog imsi ir lėksi į priešų teritoriją įsėdęs už vairo. Efektai super – priešams atakuojant mašiną ji nuo šūvių kratosi į šalis, o su priekiniu stiklu dedasi išties nesuvokiami dalykai – jis išsitepa žemėmis, skyla, dūžta labai tikroviškai. Lėkti su džipu į priešų teritoriją tikrai super įspūdinga. Aišku ištvėriau neilgai, kol nukovė ir tuomet pradėjęs nuo išsaugojimo taško jau žaidžiau kur kas ramiau.

Demo baigiasi nukovus viename įtvirtinime jau kalnuose esančius priešus. Tuomet guani pranešimą susitikti su komanda tolimesnėje vietoje (įkaitų, kaip supratau, kol kas taip ir neišgelbėji, jie perkelti kitur). Nukeliavus į ten įsijungia animacijos scena, kur parodomi pirmi ateiviškos civilizacijos saloje pėdsakai – kalnuose užstrigęs laivas, kuris yra visiškai suledėjęs, o taip pat užšalusi aplink jį esanti nedidelė teritoriją. Tiesiog matai tą perėjimą, kai žaluma pereina į ledą ir šerkšną, ir nors tai rodoma aniamcijos scenoje, o ne valdant veikėją, atrodo vistiek labai įspūdingai. Čia jau tikrai nebe Far Cry – čia Crysis. Tuo metu keli komandos nariai pasiginčyja ar tęsti įkaitų paiešką, ar atsitraukti. Jiems besiginčyjant laivas tiesiog plyšta pusiau ir iš už jo išnyra milžiniška ateivių būtybė ar aparatas su ilgom raizgiom kojom-čiuptuvais ir persmeigęs vieną karį nusitempia paskui save kalnu žemyn. Pasirodo užrašas „laukite žaidimo lapkričio 16 dieną“. Viskas.

Šiaip įspūdis tikrai super. Reikia tikėtis jie šią ar bent kažkokią demo iki žaidimo pasirodymo paleis viešai, kad galėtų bent jau turintys nesilpnus PC ją patys pabandyti. Crysis tikrai bus naujas šuolis FPS žaidimų žanre, kaip kadaise buvo Far Cry. Laukiam.