LittleBigPlanet – bene labiausiai šiemet reklamuojamas išskirtinis PS3 žaidimas. Kadangi jis orientuotas į daugelio žaidėjų režimą, savaime aišku, kad turėjo įvykti beta testavimas. Į šį traukinį suspėjau ir aš. Taigi, ką pavyko pamatyti ir išgirsti.
Visų pirma, reikėtų akcentuoti, kad tai nėra žaidimas vaikams, nors jis ir turės +3 Pegi reitingą. Jei nesutinkate, galite toliau neskaityti. Tai tiesiog linksmas ir atpalaiduojantis produktas, kurį galėsite įsijungti šaltą žiemą ir jus džiugins ryškios spalvos ir komiški žmogučiai. Čia nereikės nieko žudyti, mušti, pavogti, apgauti ar išgelbėti. Čia dominuoja tik grožis, harmonija ir linksmybės.
Kertinis žaidimo akmuo – lengvas valdymas ir paprasti lygių kūrimo įrankiai. Manyčiau taip siekiama pritraukti paprastų žmonių, nelabai ką nutuokiančių apie žaidimus, o ne rimtų geimerių.
Pats žaidimo meniu susideda iš trijų planetų. Pirmojoje jūs galėsite užsiimti savo online įvaizdžio tobulinimu, antrojoje galėsite nerti į žaidimą, o trečioji bus skirta lygių kūrimui. Pirmoji praktiškai nereikalinga. Nuo jūsų polinkio imti ar duoti, dažniausiai lankysitėse dviejose pastarosiose planetose.
Pačio žaidimo tikslas labai paprastas: nueiti iš taško A į tašką B. Savaime aišku, tas kelias bus pilnas kliūčių, kurias reikės įveikti. Pradėkime nuo vieno žaidėjo režimo. Beta versijoje yra lygių sekcija, apmokanti žaisti. Taip pat yra atrakinamas mini lygis – žaidimas, kuris man pasirodė kvailokas. Tai kažkas panašaus į šokinėjimą per virvutę, renkant taškus. Kuo toliau, tuo šokinėti reikia greičiau. Keliaujant per įvairove pasižyminčius lygius, taip žaidžiant galima užmigt, jei neesi topų lentelės fanas ir žūt būt netrokšti atsidurti, tarkim, top 15 sąraše. Taigi, apie lygius. Visi lygiai sudaryti iš trijų „sluoksnių“ Nors paprastai žaidžiant atrodo kad žaidimas yra dvimatis, bet taip nėra. Kiekvienas objektas gali būti padėtas skirtingame sluoksnyje ir nuo to priklausys ar jūs bebėgdamas nosimi įsirėšit į degantį kubą, ar praeisit pro šalį. Tačiau tai žaidžiant nėra sudėtinga. Viskas išeina savaime, o ir šokinėjant laipteliais, jei jie yra skirtinguose sluoksniuose, perėjimas tarp jų įvyksta automatiškai. Lygių aplinkos nėra statiškos, žaidime gausu jundačių objektų. Tai gali būti malūnai, riedlentės, ar kiti, žaidėjų sukurti mechanizmai.
Kaip jau sakiau, žaidimas orientuotas į daugelio žaidėjų režimą ir savo lygių kūrimą. Abejoju ar pats istorijos režimas su iš anksto sukurtais lygiais bus labai stiprus. Sukurti savo unikalią aplinką, joje įkomponuojant savo niką, gali būti tikras iššūkis, nes nuobodžiai „sukaltas“ darbas bus neįdomus ir, savaime aišku, nepopuliarus, todėl aš net nebandžiau to daryti 🙂 Kuriant lygį mūsų fantazijai reikšti paruošta įvairių rūšių medžiagų pradedant nuo tokių paprastų kaip medis, akmuo, geležis ir baigiant kempine bei tamsiąja materija. Kiekviena jų turi savo svorį, ir jei kempinės luitą lengvai tampysite pirmyn, atgal, tai to tikrai nepavyks padaryti su dvigubai mažesniu metalo gabalu.
Be medžiagų dar galėsite naudoti ir objektus: medžius, kamuoliukus ir t.t.
Taip pat yra neįprasta naujovė: lipdukai. Juos galite klijuoti bet kada, bet kur ir bet kaip. Iš pradžių jie man atrodė kaip visiškai nereikalingas dalykas, tačiau jau greitai teko juos panaudoti: Žaidžiau lygį, kurį norit pereiti, reikia palypėti į kalnelį ir užsikabinus ant besisukančio malūno sparno, užšokti ant aukštesnės platformos. Žaidžiau ne vienas – su nepažįstamuoju online. Kadangi abiejų mūsų veikėjų judėjimo greitis yra vienodas, šokdavom kartu ir vis neužsikabindavom už to nelemto sparno. Įvertinant juokingą skudurinių padarėlių judėjimo animaciją ir situacijos komiškumą, aišku, kad juoko buvo. O ką tuomet daryti? Ogi klijuot lipduką „ROFL“, kuris taikliai apibūdina susidariusią situaciją. Vėliau sužinojau, kad lipdukai panaudojami ir praktiškai: lygiuose yra keletas vietų, kur prilipdžius tam tikrą lipduką, galima gaut papildomų taškų, ar naujų dalykėlių į inventorių.
Lygių kūrimo įrankis paprastas ir intuityvus, visos reikalingos medžiagos po ranka, o viską riboja tik jūsų skurdi fantazija :).
Žaidėjo valdomi veikėjai, vadinamieji Sackboy, yra ne kas kita, kaip skudurinės lėlytės, tik, aišku, atgiję. Nesunkiai galime susikurti mūsų charakterį atitinkantį veikėją. Galime keisti medžiagą, iš kurios pagaminta mūsų lėlytė, akis, nosį bei burną. Viskas persmelkta šmaikštumu ir atrodo tikrai mielai. Savo mylimai lėlytei galime parūpinti rūbelius. Tam yra teminiai rinkinukai: Muškietininkas, karalienė, futbolo žaidėjas ir t.t. Nebūtina viską suderinti. Gal jums patiks Karalienė su playboy ausytėmis ir kiškučio uodega? Žaidžiant neapsieinama be emocijų, bet ką daryt, kai online žaidimo partneris kitam Atlanto gale? Spaudyti rodyklėlės. Spausdami jas suteikiame savo veikėjui emocijas, kurių yra keturios: linksmas, lūdnas, išsigandęs ir piktas. Prisiminus, kad visas žaidimas perselktas humoro, galime įsivaizduoti žaidimo partnerio reakciją, kai belaukiant atskrendančio paukščio, išsiviepi kvaila šypsena.
Didžiausias mano dėmesys buvo skirtas online. Turiu pasakyti, kad ši dalis padaryta neblogai. Iš karto prieš mūsų akis visa centrinė planeta pasidengia apskritimais su paveiksėliais. Tai kitų žaidėjų sukurti lygiai, kuriuos iš karto galime išbandyti vieni, su šalia sėdinčiu draugu, arba online. Pastarasis būdas, aišku, yra įdomiausias, ypač tada, kai norint įveikti lygį reikia veikti išvien. Negana to, kartais gali pamatyti itin juokingai atrodančių kitų žaidėjų lėlyčių. Žinoma, lygių prikurta daugybė. Yra ir sudėtingų ir techniškai įdomių. Kaip jau matėme spore, kur galėjome kurti savo gyvūnėlį, taip ir čia be nešvankybių neapsieita. Kokių – susižinokite patys. :). Atsirado ir lygių, imituojančių kitus žaidimus. Man teko išbandyti half-life black mesa, little big uncharted lygius, internete jau kurį laiką yra įdėtas filmukas, parodantis mario apsireiškimą LBP. Turiu pastebėti, kad yra sukurta ir nemažai tikrai kokybiškų ir įdomių lygių, gaila, kad jie nebepateks į pilną žaidimo versiją. Vienas tokių – banko apiplėšimas.
Apibendrinant galėčiau pasakyti, kad žaidimas jei ir netaps milžinišku hitu, tai savo nišą tikrai ras. Tai labiau specifinis žaidimas, kaip kad Sims serija ar tas pats Spore. Vieniems jis nusibos po kelių valandų, kiti jį žais kelis metus. LBP turi tą patį šarmą kaip ir minėtieji žaidimai. Nors idėja šviežiai ir išpildyta gerai, dabar visiems reikia RPG elementų. Šiokių tokių čia yra, bet, manau, nepakankamai. Situaciją pagerina trofėjai.Žaidimas yra nutaikytas į kasdienius (casual) žaidėjus, nors į jį nespjaus ir rimtas geimeris
Primenu, kad jei žaidžiate beta versiją, galite tą daryti iki spalio 12 dienos. Žaidimas bus išleistas spalio 21 dieną, išskirtinai Playstation 3 konsolei.
19 Komentarai
Fastes
hmmm atrodo labai geras zaidimas labai noreciau kad kadanors butu ir ant pc 🙂
STANKUS
Man pasiseke ir as irgi patekau i beta.. butu idomu pazaist online su kitais Lietuviais kurie pateko, tame tarpe Foxiz.. ar toks tavo PSN nickas? 😉
Foxiz
Toks pat. Gi dar ir profilyje parašyta 🙂
ramziz
Tai vis dėlto apžvalgą parašei greičiau nei karlotikas :-]
Žaidimas išties puikus, pavydžiu PS3 savininkams. 🙂
mastER-R
Arrrghhhhh… Pavydžiu tau Foxi :-]
crooked
jau uzsisakiau is FIS, deja laukti minimum dvi savaites :/
2sun5
Trumpai, drūtai , gerai parašyta apžvalga, na nieko kito ir nesitikėjau iš zerodanio :P:)
P.S Tikiuosi zerodani pirksi LBP, nes galėtumėme tada kartu kaška pakurti 🙂
zerodanis
Beabejo pirksiu 🙂 Sulošim būtinai 🙂
nissanzz
Butinai ir as prisidesiu jei leisite.:)
I_N_F_I_N_I_T_Y
ir as:);)
FuXaSs
hm.. losiau sia BETA, gavau beta key is eurogamers. (pries ~savaite) visai patiko 🙂
jmariusxxx
Gerai atrodo rei klaukti kada ant pc bus 🙂
Paladinaz
Atrodo Gametrailers irgi dalins raktus :))) ketvirtadieni
I_N_F_I_N_I_T_Y
palauk dar 100000metu nes ant pc neiseis. viskas pc era baigesi|-|
MAFIAII
mielai išbandysiu 🙂
Primusas
jau su draugeliu preordinom is game.co.uk 🙂 Nemalonu tik tai kad UK sitas geimas iseis veliau negu pacioi europoi.
NeWerII
Nebūtu jis lapinas, jeigu nepatektu.
udr
me too 🙂
sinzo
Jei ka mano id splatt33 🙂 maloniai lauksiu pakvietimu