Japan ship, long range, sir
Diena. Visi Havajuose ilsisi. Kai kurie deginasi prieš saulę. Kiti valo ginklus. Jungtinių valstijų laivyno kariai treniruojasi. Staiga parskrenda tūkstančiai lėktuvų. Tai koks renginys? Ne. Tai viena didžiausiu oro atakų per visą istorija. Po keletą minučių iš viso laivyno nieko nebelieka. Išsivaduoja tik povandeniniai laivai ir kuro atsargos. Atėjo laikas kerštui…
Ne, tai tikrai ne naujut naujutėlio filmo pradžia kur vaidina raumeningi laivyno kariai. Ne, tai povandeninių laivų simuliatorius, tai SILENT HUNTER 4 : wolves of pacific. Mes darbuosimės su savo įgula Ramiajame vandenyne. Iš karto savęs paklausit : ar čia dar vienas paprastas žaidimas kuriame laivai skeste skęsta ? Ne, tikrai ne taip. Šiame simuliatoriuje laivų taip lengvai nenuskandinsi.
Povandeninis laivas – misija neįmanoma?
Jeigu jums taip pasirodė, jūs neklystate, bent pirmas šio žaidimo valandas. Greitai nušokau prie misijų. Jau galvojau, kad čia bus lengva kaip du kart du. Bet suklydau. Atsiradau uoste, kur reikėjo išplaukti sukinėjantis. Ir ką gi? Valdymas kompase. Tikrai ne taip lengva kaip atrodo. Persukus jį jūs galite tiesiog apsisukti aplinkui ir įpulti į saviškių laivus arba atsitrenkti į žemę. Taigi nuėjau prie treniruočių. Jos tikrai nesunkios, bet daug ko išmoko. Pirmoje reikėjo perplaukti per pusę vandenyno. Atrodė, kad dešimt dienų čia kankintis reikės. Bet įsijungęs žemėlapį sugebėjau laiką pagreitinti, ne 2 ar 8 kartus, bet aštuonis tūkstančius. Ir kelias nebeatrodė toks ilgas. Vėliau teks išmokti apsiginti nuo oro atakų, nuskandinti didžiausių priešų japonų karo laivą ir net povandeninį laivą!
Taikiniai
Šitame žaidime jūs valdysite tik amerikiečių povandeninį laivą. Jums gali tekti nuskandinti vokiečių, japonų, rusų, sąjungininkų ir paprastus žvejybinius laivelius.
Mūsų taikiniai yra labai realistiški. Laivuose matome net žmones. Kai juos pašauname, jie pradeda panikuoti. Kiekvienas šūvis padaro laivui žalos. Laivus galima sunaikinti su torpedomis, o paprastus žvejybinius – su artilerija. Nemanykit, kad šoviniai nesibaigia. Jų tikrai nėra daug. Iššaudžius visas torpedas ir šovinius, galime baigti misiją, kadangi jie nepasipildo. Galėsime pasirinkti net torpedų rūšis ir dydį. Pavyzdžiui parinkę mažiausia torpedą dideliems kariniams laivams nelabai pakenksime, bet užtat jos greitai pasiekia taikinį. O pataikius į laivą mus užplūsta didybės jausmas. Kaip gražu matyti sproginėjančius variklius arba krentanti bokštelį, deja į laivo vidų įeiti negalėsime. Misijos nėra labai sunkios. Jose gali tekti gabenti agentą į priešų teritoriją arba net 3t. krovinį. Įspūdinga ? Deja kelią mums pastos įvairaus plauko niekšeliai. Net ir žvejybiniai laivai. Juk jie gali iškviesti pastiprinimą. Na, o paskui teks panėrus plaukioti likusį laiką. Priešai tikrai nėra kvaili. Jie gali į tave šaudyti, jei turi kuo. Jie yra užprogramuoti suktis aplink tave ir neleisti pabėgti.
Deja jūs galėsite žiūrėti į laivus tik iš išorės, vidaus matyti negalėsite. Tačiau tai atperka kiti dalykai. Pavyzdžiui radarai. Jie yra tikrai tobuli. Nors ir rodo, kad 8 tūkst. metrų spinduliu jie mato daug toliau. Ne, tai ne tik paprastas radaras kuris rodo neaiškius taškus. Dar yra ir garso radaras. Kadangi jis nėra labai tobulas su juo priešų užtikti neįmanoma. Yra radijo radaras, kuris atpažįsta laivus pagal variklio garsą. Deja tik radijo radaras veikia po vandeniu, nebent ištobulintumėt ir kitus radarus.
Parplaukę į uostą apšaudyti arba sveikut sveikutėliai galite paaukštinti savo įgulos narį po jo sėkmingo torpedų paruošimo arba pagalba surandant priešą. Deja paaukštinus juos apima didybės manija ir jie kartais pradeda dirbti labai blogai. Šitame žaidime nėra jokios „Sienos“ kuri trukdo jums nuplaukti. Karta teko pasisvečiuoti Johanesburg‘e. Deja didžiausiose planetos vietose kur turėtų stovėti miestai yra žali žemė.
Kompiuteris arba kitaip tariant NPC yra kai kur per daug gerai užprogramuotas. Pavyzdžiui ant žemės esanti artilerija į tave pataikys 99,99 %
Todėl labai sunku praplaukti pro priešų tarpeklius arba siauresnes vietas. O pro jas plaukiant nepanersi, kadangi gylis yra 5m. Todėl teks apsiginti ne tik nuo artilerijos, bet ir nuo oro atakų.
Taigi norint parplaukti „Švariam“ teks ilgokai padirbėti. Norint valdyti žaidimą su klaviatūrą jums teks ilgokai pasimokyti. Nes net ir „]“ ką nors reiškia.
Nori žudyk, nori padėk
Šiame žaidime jūs galite skandinti net saviškių laivus. Nuskandinus jį misiją tikrai nesibaigia. Šiame žaidime yra laisvė. Nori plaukiok, nori stovėk pakrantėje. Deja kartais nuskandinus ne tą laivą galite pradėti žaidimą iš naujo. Na, o dabar pereikime prie grafikos. Ji yra tikrai graži. Vanduo tiesiog spindi akyse. Sprogimų gali pavydėti daug žaidimų. Na, o ką bešnekėti apie Australijos saulėlydį. … Arba Pear harbor‘o Saulėtekį. Deja dažniausiai vandenyne bus audra, ji yra labai tikroviška. Bangos tikroviškos. Tikrai nevienodos. Žiūrėk, silpnai banguoja, o po minutės jau prasideda audra. Žiūrint po vandeniu į savo laivą atrodo, jog tu ten būtum.
Valdymas nesunkus, tereikia įprasti. Yra tikrai daug funkcijų. Laivų gražumu jis nenusileidžia didingai Ship Simulator serijai. Bet turi ir savų minusų, kad negalimai laisvai vaikščioti po laivą.
Žaidimas daug valios turintiems žmonėms nes praktikuojantis pataikyti su torpedomis į laivą bemiegės naktys taps jūsų kasdienybe. Baigus žaisti šį žaidimą atrodė, lyg akys atrado naują spalvą. Na kaip minėjau sprogimai gražiausia žaidimo dalis. Norint išmokti taikytis savarankiškai – ilgas darbas, nes tu turi identifikuoti laivą, jo kryptį. Šaudant reikia nusistatyti torpedos greitį, gylį. Yra dvi torpedų rūšys. „Priekinės“ ir „Galinės“. Kaip suprantate priekinės torpedos yra šaudyti tam kas yra priekyje, o galinės – gale.
Žaidimas įtraukia vienu dalyku – kuo taikliau pataikyti į laivą ir pamatyti didingą sprogimą. Kiekvieną jis įtraukia savaip, vieną grafika, antrą kad tik vienintelis toks žaidimas yra su povandeniniais laivais. Oro atakos labiausiai neužbaigta dalis. Pataikius vieną šūvį lėktuvas tiesiog netenka sparnų.
Diena pralėkė viena po kitos, atrodė, kad praėjo tik kelios valandos. Pirmomis savaitėmis žaidimas įtrauka tave, na o po kelių savaičių gali tave „Išspjauti“
Muzika: 8.5
Tik todėl, kad ji didingai užgroja tik tam tikruose momentuose pvz. kai tu atakuoji. Norėtųsi tokią muziką klausytis visą laiką
Garsai: 9.2
Labai malonų klausytis, kai išauni torpedą ar kai šaudai į lėktuvą ir jį pašauni ir girdi kaip stoja variklis.
Istorija: 9.9
Žaidimas sukurtas pagal tikrus įvykius, kodėl ne dešimt? Todėl, kad kai kuriems istorija gali atrodyti tikrai ne tokia ideali.
Valdymas: 8.0
Net ir pažaidus keletą dienų gali nesuvaldyti laivo, nes valdymas kompose yra tikrai nelengvas.
Grafika: 8.9
Norėtųsi tokio spindesio, tokio apšvietimo efekto, kad saulei šviečiant į vandenį jis blizga.
Žaidžiamumas: 9.0
Įdomu žaisti, per dieną tikrai nepamatysi visų laivų arba galimybių.
Dirbtinis intelektas: 8.7
Laivai, lėktuvai ir įvairios gynybos žemėje turi aukštą DI…
Bendras: 8.9