„Tony Hawk“ nukarūnuotas! Būtent tokia žinią pasauliui paskelbė naujausias „EA“ riedlenčių sporto simuliatorius „Skate“, kuris tik pasirodęs sugebėjo užkariauti daugelio šios ekstremalios sporto šakos gerbėjų širdis. Tiesa, žymioji „Activision“ riedlentininko istorija niekur nedingo ir artimiausiu metu dar turėtų pradžiuginti mus naujomis dalimis, tačiau daug svarbiau yra pats faktas – jis ne vienas. O dar svarbiau yra tai, kad „EA“ debiutas išties labai stiprus. „Skate“ žengia į šią sritį kaip aiškus lyderis, kuris ketina pakeisti mūsų požiūrį į šį žanrą negrįžtamai.

Jau pačioje žaidimo pradžioje imi jausti, kad tavo išmoktų triukų „Tony Hawk“ serijoje tikrai neprisireiks. Galite lengva ranka viską pamiršti ir ruoštis tikrajam sportui. Geriausiai šį naująjį „Skate“ skirtumą iliustruoja viena frazė, sutikta internete: „Tony Hawk – tai arkadinis žaidimas, paremtas riedlenčių sporto filosofija, o naujasis „EA“ darbas „Skate“ yra riedlentės“. Tad savo senąsias taktikas, kurių metu spaudydami visus mygtukus iš eilės atlikdavome super „combo“ judesius, nušokdavome per kelis laiptelius, dar ore padarydami keletą įspūdingų figūrų, reiktų jau pamiršti. Naujasis fizikos dėsniais paremtas grafinis varikliukas ir „Flickit“ valdymo sistema supažindins jus su tikrosiomis riedlentėmis.

Taigi, minėtoji valdymo sistema yra viena iš priežasčių, kodėl „Skate“ yra „kitoks“. Panašiai kaip „Fight Night“, „NHL“, „Def Jam“ žaidimuose, taip ir „Skate“ pagrindinis apkrovimas tenka analogams. Apskritai, tai visą žaidimą galima nė nepanaudoti krypčių mygtukų, nes visi reikalingi judesiai bus atliekami su analogais, bei likusiais mygtukais. Paėmę į rankas savo „Xbox 360“ pultelį, pirmiausia turėtume susirasti kairį analogą, su kuriuo pirmiausia ir bus atliekami paprasčiausi pratimai, kaip pašokimas. Kiti mygtukai reguliuos mūsų greitėjimą, o dar su kitais galėsime rankomis sugriebti riedlentę. Iš dalies, visa ši sistema nėra sunki. Pora minučių sąžiningo mokslo ir pirmieji jūsų triukai, kaip vejos peršokimas ar keletas riedlentės apsukimų ore, bus atliekami lengva ranka. Tačiau tai tik viršūnė to, ką galima pasiekti šiame žaidime. Ir štai toliau tobulėjant jau prireiks beveik visų jūsų jėgų. Šiaip „Skate“ galėtume įrašyti į tų žaidimų sąrašą, kuriuos lengva išmokti, bet sunku įvaldyti.

Tingiųjų žaidėjų džiaugsmui „Skate“ turi taip vadinamąjį „triukų meniu“, kurio nurodymais sekant galima bent jau pradžioje džiaugtis pirmaisiais šiek tiek sudėtingesniais triukais. Bet jeigu jūs esate vienas iš tų, kuriems norisi žaidimą išnarstyti po kaulelį, arba bent jau padaryti daugiau nei statistinis žaidėjas, teks jums tuomet ir pavargti daugiau, kadangi minėtasis „triukų meniu“ suteikia labai jau limituotas galimybes. Norint atlikti tikruosius triukus, reikia turėti išties gerą vaizduotę, surasti tinkamą vietą, puikus laiko pasirinkimas, bei turėti jėgų ir noro atlikti ta patį triuką dar ir dar. Pavyzdžiui, jums išties norėtųsi parodyti savo draugams tokį super triuką, kaip čiuožimas per turėklą, pašokimas ir gražus nusileidimas ant to paties turėklo. Atlikti šitai jums nereikia jokios specialios mygtukų kombinacijos ar atrakinti kažkokių specialių funkcijų. Tereikia surasti tinkamą vietą, pramokti triuką kuris atlieka šitokį pašokimą vietoje ir bandyti visa tai kartus pakartoti greitai čiuožiant turėklu. Nukritus mažiausiai 25 kartus, jums galiausiai turėtų pasisekti.

O visus šiuos triukus jūs atlikinėsite San Vanelona mieste. Tai fiktyvus didmiestis, kuris didelis yra net žaidimo mastais. Jums lekiant didžiausiu įmanomu greičiu (na kokiu jums pavyks pasiekti su savo riedlente), visą miestą pravažiuosite per maždaug 10 minučių. Lekiant per jį netruksite suprasti, jog „EA“ atliko milžinišką darbą kurdama šį miestą. Visas jis atrodo išties gražiai ir tikroviškai, pilnas pėsčiųjų, piktų apsaugininkų ir nejautrių vairuotojų. Dar daugiau verta pagyrimo ir „ragdoll“ fizika, kas suteikia smagumo visiems mūsų atliekamiems veiksmams ir jų atoveiksmiams.

Puikių žodžių galima dar suteikti ir aplinkos garsams, kurie kuo puikiausiai atlieka pagrindinę savo funkciją – praturtina bendrą žaidimo vaizdą. Pavyzdžiui, bevažinėdami riedlente išgirsite daugybę šalutinių pokalbių, o taip pat ir įvairios muzikos, kuri turėtų kisti priklausomai nuo to, į kurią vietą nuvažiuosime. Dažnai pradėjusi skambėti sunkesnio stiliaus muzika reikš, jog pakliuvome į ekstremalaus „skeitingo“ teritoriją. Visos šios aplinkos detalės kuo puikiausiai papildo viena kita ir galiausiai daro San Vanelona miesta idealia vieta riedlenčių sportui.

Šiame mieste jūs gausite daugybę įvairiausių vietelių, kur galėsite įgyvendinti visas riedlentininko fantazijas. Išties šie „mažmožiai“ užima neįtikėtinai didelę dalį jūsų žaidimo laiko. Netgi pražaidus maždaug 20 valandų, vis dar važinėjant galima rasti vietų, kur jūsų riedlentė nebuvo įkėlusi savo ratukų prieš tai. Išties, kaip jau kažkada pradžioje buvo užsiminta, „Skate“ neturi limitų. Pavyzdžiui, šios minėtosios „vietelės“yra prieinamos visos nuo pat pradžių. San Vanelona nuo pačio pirmojo žaidimo pradžios jums yra atverta viskas. Dar daugiau, nėra jokių atrakinamų triukų ar laimimų riedlenčių, kurios galėtų suteikti jums didesnį pranašumą. Vienintelis žaidimo limitas esate jūs pats.

Tačiau jūs pasakysite ką tuomet daryti, jeigu nėra jokių limitų? Išeina, kad galbūt nėra ir ko siekti? Tiesa, kažkokio žutbūtinio reikalo nuolat lėkti, kažką vykdyti ir ramiai jungti lauk žaidimą, kai kuris nors triukas jums nesiseka, tikrai nėra. Jeigu įprastus tokio žanro žaidimus prilygintume darbo dienoms, tai „Skate“ galima įvardinti kaip savaitgalį. Turite galimybę lėkti lygiai taip pat, kaip ir paprasta dieną, tačiau pavargus visada galima ramiai atsipūsti ir tiesiog nieko neveikti. Tačiau ir savaitgaliais kartais norisi darbo, tad „Skat‘e“, kaip ir „Maximoje“, apie viską pagalvota.

Pirmiausia jūsų laukia karjeros režimas, kuriame jums bus pasiūlys dar ir atlikti 100 užduočių, kurios padės jums tapti tikru riedlenčiu meistru. Apskritai, tai šis režimas yra išties lengvas ir manau dažniau bus naudojamas kaip įvairių vietų, kurių dažniausiai tiesiog nepastebima, atradimo mechanizmas. Tiesa, karjeros režimą visgi reiks įveikti norint, kad būtų atrakintos tos kelios slaptos vietelės San Vanelojone. Karjeros režime jums reikės tapti žymiu riedlentininku ir pakliūti į abiejų žurnalų „Thrasher“ ir „Skateboarding Mag“ pirmuosius viršelius. Du žurnali – tai ir skirtingos karjeros kryptis. Kurią vykdyti pirmiau – jūsų reikalas, bet dažniausiai abi vienu metu bus geriausias pasirinkimas. „Skateboarding Mag“ daugiau orientuosis į gražiąją riedlenčių sporto pusę, tad teks daugiau pozuoti atliekant įvairius lengvus, bet efektingus kulverstukus ir panašiai. „Thrasher“ reikalaus kiek daugiau fanatizmo ir gerokai sudėtingesnių, bei ekstremalesnių triukų.

Šiaip netgi minėtame netin užvedančiame karjeros režime darbo visgi bus per akis. Atlikti viską iki galo, užsidirbti visų rėmėjų paramą, atrakinti visas slaptas vieteles, kurių viena – tikras riedlentininkų rojus, prireiks nemažai laiko. Dar daugiau, bevažinėdami po miestą didesni šio sporto mėgėjai tikriausiai ras keletą žymių jos atstovų, kurių kompiuteriniai veikėjai taipogi važinės po miestą ir galbūt vieną dieną jūs mesite jiems iššūkį. Tarp tokių riedlentininkų yra Paul Rodriguez, Jr., Danny Way, Chris Cole ir kiti.

Daug kas juokėsi, kai „EA“ anonsavo „Skate“ projektą. Vien žodžiai „EA“ ir realistiškas riedlenčių žaidimas jau savaime prieštaravo vienas kitam. Tačiau laikas parodė, kad juokiasi tas, kas juokiasi paskutinis. „Skate“ atėjo į rinką, kur jau karaliavo savas monarchas, nurodinėjantis savas taisykles ir priverčiantis visus, norinčius šokti ant riedlenčių, elgtis pagal jo taisykles. Bet tegyvuoja respublika, o teisingiau „Skate“, kuris atėjo padėti visiems, norintiems turėti kažką kitą, nei jiems yra siūloma visus 10 metų. Tai tikrų tikriausia revoliucija šiame žanre ir riedlentė lietingam rudens vakarui.