Spalio 31-osios popietė. Laikrodis muša paskutines minutes skiriančias mus nuo tos akimirkos, kuomet gatves masiškai užplūs zombiai, raganos bei demonai, kurių nenusakomą alkį gali numalšinti tik gerai subalansuota dozė saldumynų, siaubo filmų bei vakarėlių. Tačiau ką daryti norintiems bent minimaliai paminėti šventę, kuri Lietuvoje dar tik žengia pirmiuosius savo žingsnius pripažinimo link? Alternatyvą įprastam Helovyno šventimui bando pasiūlyti Švedijoje įsikūrusi Catalope Games prieš keletą dienų pristačiusi naujausią savo kūrinį Skeletal Dance Party. Šis Minecraft ir RuneScape vizualine dvasia alsuojantis žaidimas bent jau keletui valandų žaidėją nukels į nuotaikingų požemių, nedraugiškų riterių bei pozityvių skeletų pasaulį. Skamba maloniai šiurpiai? Bet juk toks ir turėtų būti Helovynas, ar ne?

Istorija kaip ir dera žaidimams orientuotiems į visą šeimą yra neapkrauta sudėtingomis politinėmis scenomis ar neįveikiamais nusikaltimais. Vietoj to, mes jau po keleto akimirkų būsime supažindinti su liūdnąją raganiuke, o tiksliau liūdnąja nekromancere Reva, bandančia įveikti liūdesį ir vienatvės jausmą. Greitai, mes galėsime įsitikinti šios gebėjimais įpūsti gyvybės numirusiesiems, mat mūsų kompaniją papildys patarėjo rolę užsimsianti draugiška skeleto galva Funnybone. Pastarojo dėka Revos galvoje užgims drąsi mintis, suorganizuoti patį linksmiausią vakarėlį požemiuose. Tačiau ką daryti tuomet, kai neturi nei draugų, nei moki organizuoti vakarėlius? O ką jau bekalbėti, kai šioms pastangoms užkirsti kelią sieks priešiškai nusteikęs Temple Of Righteous Light ordinas? Būtent to mus ir išmokys ketvertą valandų truksianti Skeletal Dance Party kampanija.

Priešiškųjų riterių dėka mes turėsime galimybę pasinaudoti nekromacinėmis Revos galiomis leisiančiomis nukautus priešus, prikelti naujam gyvenimui. Ir nors tekste tai gali nuskambėti šiurpokai, dėl žaidime vyraujančios nuotaikingos grafikos ir garso takelio šį kūrinį drąsiai galės žaisti net ir patys mažiausieji. Verta paminėti faktą, jog numirėlių prikėlimo mechanika yra centrinė žaidimo ašis užtikrinsianti jog mums kovojant su priešais mes turėsime draugiškų sąjungininkų padėsiančių ne tik apsiginti nuo priešo kalavijų, bet ir magija dvelkiančių atakų. Kiek draugiškų skeletų mums talkins žaidimo eigoje, priklausys nuo to kokią magišką raganiaus skrybelę mes dėvėsime. Pastarosios bus randamos klaidžiojant požemiais ir bandant aptikti slaptas vietas. Verta atkreipti dėmesį, jog mums talkinantieji skeletai galės naudotis įvairia ginkluote antai kardais, ietimis ar magiškais skeptrais. Tai leis pačiam žaidėjui nuspręsti kokio pobūdžio armiją mes formuosime – artimos, tolimos kovos ar mišrią. Ginkluotė bus randama arba vaikštant po požemius, arba tiesiog klasikiniu būdu atimama iš nukautų priešų. Patį žaidimą sudaro 10 pagrindinių lygių bei keletas šalutinių misijų, kurias sėkmingai įveikus mūsų vakarėlis pasipildys ne tik naujais dalyviais, bet ir dekoracijomis ar užkandžiais.

Pastebėtina, jog šį žaidimą išleido nepriklausoma žaidimų studija, todėl pats lygių dizainas nepasižymi didele įvairove ir greitai ima kamuoti mintis jog su panašiomis užduotimis ir požemiais teko susidurti ankstesniame lygyje. Ir dar lygyje buvusiame prieš jį. Tas pats galioja ir garso takeliui, kurį sudaro viso labo keletas kokybiškai atliktų melodijų, kurių nuolatinis klausymas ilgainiui ima varginti. Tačiau silpniausia žaidimo dalis neabejotinai yra jo valdymas. Jis yra vienodai komplikuotas tiek žaidžiant su pelės / klaviatūros deriniu, tiek su pulteliu. Pirmuoju atveju, kūrėjų numatytas klavišų išdėstymas yra kamuojamas automatiškai prisitaikančios kameros nebūvimo. Todėl kartais teks dažniau vaikyti pačią kamerą, nei mėgautis žaidimu. Situaciją kiek pataiso pultelis, tačiau šis pataisymas ateina su tam tikromis išlygomis. Pats žaismas tampa gerokai paprastesnis bei įtraukiantis, tačiau analogai yra gerokai per jautrūs. Jautrumo problemos neišsprendžia ir pastangos rankiniu būdu juos sureguliuoti žaidimo nustatymuose. Tačiau bendrą situaciją pataiso tai, jog žaidimas vienu metu leidžia naudotis tiek klaviatūra/pele, tiek pulteliu, kas iš principo reiškia jog žaidimas gali būti žaistinas dviejų žaidėjų. Ir nors to nenumatė patys kūrėjai, tokiame scenariuje, vienam žaidėjui tenka galimybė valdyti pagrindinę veikėją raganiukę Revą, o antrasis žaidėjas automatiškai tampa savotišku žaidimo šturmanu nuspręsiančiu kur judės draugiškų skeletų armija ir kokiu tempu bus sprendžiamos įvairios žaidimo užduotys. Tai žaismą padaro ne tik labiau įtraukiančiu, bet ir priverčia žaidėjus tapti savotiška komanda turėsiančią drauge įveikti užduotis.

Skeletal Dance Party yra žaidimas, kurį drąsiai galima rekomenduoti visiems žmonėms tiek norintiems artėjančią Helovyno šventę padaryti šiek tiek labiau interaktyvesne, tiek norintiems atsipūsti nuo didžiųjų studijų žaidimų ir pasinerti į švedų Helovyno vakarėlio organizavimo pamokas.