2009 metais suomių studija „Rovio“ išleidusi pirmąjį „Angry Birds“ žaidimą, kuris taip pat buvo ir jų debiutinis projektas, patyrė fenomenalią sėkmę. Nuo laidynės į įžūlias kiaules laidžiojami paukšteliai netrukus užkariavo pasaulį. Ilgai laukti, kol pasipylė tęsiniai ir spin-off‘ai nereikėjo. Piktieji paukščiai padėjo animacinio filmo „Rio“ veikėjams, kovojo su kiaulėmis kosmose, tapo „Žvaigždžių karų“ veikėjais ir t.t. Per pastaruosius metus „Angry Birds“ tapo ne tik galvosūkių serija, bet buvo išleisti ir RPG elementų įkvėpti, lenktynių bei šonu slenkančių šaudyklių žaidimai. O po daugiau nei dešimties žaidimų „Rovio“ išleido… „Angry Birds 2“.

Kiaulės vis dar išgyvena ne pačius geriausius laikus

Visi po pirmojo žaidimo pasirodę tęsiniai dažniausiai naudojo tą pačią formulę arba bent jau pagrindinius jos elementus. Su „Angry Birds 2“ kūrėjai grįžo į pradžią ir iš naujo perkūrė senąją formulę. Taip gavome iš pagrindų atnaujintą žaidimą, kuris išlaiko ne tik šlovę pelniusius serijos genus, bet ir pritaiko tai, kuo kūrėjai eksperimentavo vėlesniuose tęsiniuose.

Žinoma, naujasis žaidimas atsinešė ir kelias naujoves. Viena pirmųjų, su kuria susiduriama – daabr lygiai sudaryti iš kelių etapų. Tai yra kiekvienas lygis yra sudarytas iš mažiausiais dviejų mažesnių lygių. Žaidėjo valdomi paukščiai pateikiami ekrano kampe kaip kortos. Nebereikia jų laidyti kūrėjų numatyta tvarka – dabar (žinoma, jei turime jų pakankamai) galime rinktis iš kelių ir pulti tuo, kuris mums pasirodys naudingiausias esamoje situacijoje. Svarbu ir tai, kad jei pradėję lygį turime pavyzdžiui, keturis paukščius, su jais turėsime išsiversti visuose etapuose. Jei pirmasis etapas įveiktas vienu paukščiu, antrajame jau lieka tik trys. Tiesa, dar po vieną panaudotą paukščio kortą galima gauti pridarius daug žalos ir užpildžius dešinėje ekrano pusėje esantį stulpelį.

Kitą kartą šis lygis gali atrodyti kitaip

Šis žaidimas kartais tyčia priverčia tyčia pradėti lygį iš naujo, mat dažnai pasiekus trečią ar net ketvirtą lygio etapą, suvoki, kad šioje situacijoje naudingiausio paukščio nebeturi, o kitais vargu ar pavyks pasiekti pergalę. Pradėjus lygį iš naujo vėl tenka viską įveikti nuo pirmojo etapo. Beje, pradėjus lygį iš naujo, jis jau nebūtinai atrodo taip pat, kaip pirmąjį kartą. Dažnai pakinta pirmasis etapas (kartais ir antrasis), kiaulių tvirtovės atrodo jau kitaip ir tenka naudoti kitokią taktiką.

Vis tik viena priežastis skatins nekartoti lygių iš naujo. Žaidėjui pradėjus žaidimą yra suteikiamos penkios gyvybės. Kaskart pradedant lygį iš naujo viena gyvybė prarandama, tad neįveikus penkių lygių arba užstrigus viename lygyje ir jo niekaip neįveikiant žaidimas pasiūlys panaudoti kristalus, kurie gaunami žaidžiant arba perkant už tikrus pinigus. Iš esmės galima teigti, jog šiame žaidime kūrėjai panaudojo pakankamai erzinantį ir išties malonumą gadinantį monetizacijos būdą. Aišku, visada galima kurį laiką palaukti, kol prarastos gyvybės atsistatys, tačiau tai užtruks – vienos širdutės atgavimas užtrunka net iki 29 minučių!

Nuliūdęs paukšelis – ilgo laukimo pradžia

Tai gali išties erzinti žaidėjus, kurie neturi pakankamai kristalų ir yra priversti laukti keliolika minučių kol gausi dar vieną šansą. Labiausiai tai nepatiks mažiesiems žaidėjams, kurie labiausiai žavisi piktaisiais paukšteliais. Kai kurie lygiai yra pakankamai sudėtingi žaidžiantiems vaikams, tad laukia ne vienas pakartojimas.

Vienas iš būdų, leidžiančių išvengti lygių kartojimų yra pradėjus lygį pasirinkti specialiąsias savybes, kurios padega kiaules, jas tiek padidina, kad kartais tvirtovės jų nebeišlaiko arba visas jų konstrukcijas padaro iš ledo, tačiau jų kiekis taip pat yra ribotas. Kartais specialiosios savybės yra suteikiamos ir kaip papildomos kortos vietoje paukščio.

Kaip minėjau, „Angry Birds 2“ pasiskolina keletą elementų iš ankstesniųjų žaidimų. Nuo pat pirmojo lygio turimas raudonasis paukštis nuo šiol turi savo specialią savybę – panašiai kaip raudonasis Lukas Skaivokeris iš „Angry Birds Star Wars“, šis taip pat gali šiek tiek stumtelėti objektus.

Taip pat išlaikomi elementai, kadaise debiutavę „Angry Birds Friends“. Žaidimas siūlo prisijungti su savo „Facebook“ paskyra, dalintis rezultatais ir siekti didesnio taškų skaičiaus nei gali pasigirti draugai. Taip pat suteikiama galimybė varžytis arenos režime internetu. Taip pat arenos režimas leidžia rinkti plunksnas, tobulinti paukštelius ir taip sustiprinti jų savybes.

Arenoje nenaudojami išskirtiniai lygiai

Grafiškai žaidimas atrodo tikrai gerai (na bent jau taip yra 4,7 colio 720p ekrane). Grafinė žaidimo dalis yra pastebimai pakitusi palyginus su ankstesniais žaidimais. Lygiai įgavo kur kas daugiau gylio nei turėjo anksčiau, naudojami tokie efektai kaip lietus. Taip pat vizualiai jis turėtų būti priimtinesnis ir mažiesiems žaidėjams. „Angry Birds 2“ kiaulės reaguoja į žaidėjo veiksmus: nerimauja, kuomet į jas taikomasi, seka žvilgsniu atskrendančius paukščius, atvirai juokiasi prašovus ir su nerimu stebi griūnančius kitų kiaulių įtvirtinimus.

Nors „Angry Birds 2“ ir nėra be trūkumų, o kai kurie kūrėjų sprendimai nesukuria teigiamo įspūdžio, žaidimas yra tinkama duoklė pirmojo žaidimo gerbėjams. Jis tarsi iš naujo atranda tai, dėl ko ši serija nuo 2009 metų tapo tokia mėgiama. Tai patvirtina ir 30 milijonų viršiję parsisiuntimai per pirmąsias dvi savaites nuo žaidimo išleidimo.

Šiuo metu dar naujais lygiais nepapildytas žaidimas jų pateikia 240, iš kurių ne vieną teks pakartoti kelis kartus. O kuomet dar lygius sudaro ir po kelis kintančius etapus – garantuojama, kad žaidimo įveikimas pareikalaus tikrai nemažai laiko.

P.S. „Angry Birds 2“, kaip ir ankstesnieji žaidimai, taip pat turi smagų garso takelį, kuris neabejotinai įsimins tiek mažam, tiek dideliam žaidėjui. O ši melodija skambėjo rašant šią apžvalgą: