Nesvarbu kokio amžiaus bebūtumėte – „Boulder Dash“ serijos žaidimą vienu ar kitu gyvenimo momentu esame žaidę kiekvienas. Įpusėjus 2013-iesiems, į dienos šviesą išlindo „Boulder Dash-XL 3D“. Tai – moderni senos geros arkados interpretacija, besisukanti „Nintendo 3DS“ aparatinėje įrangoje.

Kas nepamena – priminsiu
„Boulder Dash“ – 1984-aisiais 8 bitų Atari kompiuterių šeimai išleistas žaidimas, kuriame pagrindinis veikėjas Rockford požemiuose stumdo riedulius, taip prasiskindamas sau kelią link deimantų, bei tais rieduliais užmušdamas priešus. Vėliau šis žaidimas apsigyveno Apple II,ZX Spectrum, Commodore 64, NES ir praktiškai visose kitose to meto platformose. Netrukus Riedulių Stumdytojas užkariavo asmeninių kompiuterių ir net iOS vartotojų širdis, ir turbūt būtų sunku išskirti platformą, kuriai nebūtų išleista bent šio žaidimo klono.
Žaidimo režimai
Dabar oficialiai licencijuotą šio žaidimo versiją gauna ir 3DS turėtojai. Vos įsijungus žaidimą – šauniai utilizuoti 3D efektai, sudarantys įspūdį, jog jūsų 3DS iškastas tunelis. Žaidimas savyje turi 6 pagrindinius žaidimo režimus:
„Arcade“ režimą sudaro šimtas lygių, kuriuose žaidėjo valdomas veikėjas (robotukas) per nustatytą laiką turi susirinkti nustatytą kiekį deimantų. Visų jų susirinkti neprivaloma, tad atsidarius lygio išėjimui, deimantus galima rinkti dėl didesnio taškų skaičiaus.
„Puzzle“ režime, kurį sudaro 25 lygiai, reikia labiau pasukti smegenis, kadangi bėgant bet kur ir bet kaip, lygio įveikti nepavyks. Čia reikia suplanuoti kelis ėjimus į priekį, norint išvengti krintančių akmenų, bei vėl gi, susirinkti nustatytą skaičių deimantų.

„Zen“ režimas, kaip patys kūrėjai deklaruoja – atsipalaidavimui. Čionai gauname priėjimą prie tų pačių „Arcade“ režimo lygių, tačiau čia laikas neskaičiuojamas. Apibendrinant – režimas pasitreniravimui.
„Score“ režimas suteikia 4 didelius lygius, kuriuose tereikia paimti vos vieną deimantą, kita vertus – kuo ilgiau žaidėjas užtrunka deimanto paieškose, tuo mažiau taškų gauna. Todėl norėdamas pagerinti savo rezultatą, žaidėjas turės pasukti smegenis, kaip greičiau tą deimantą paimti.
Paskutinysis režimas – „Retro“. Šiame režime žaidimas persijungia į 30 metų senumo grafiką, o smagiausias niuansas tai, jog „Retro“ režime dar randame ir 25 lygius iš paties pirmo 1984-ųjų „Boulder Dash“. Savaime suprantama, pastarieji kur kas sunkesni, nei modernieji.

Modernizavimas
3D efektai žaidime išnaudoti tikrai puikiai. Nors objektai ir juda dvimatėje erdvėje, tačiau gilūs, požemių įspūdį sudarantys fonai atrodo tikrai įspūdingai. Kūrėjai taip pat nepatingėjo išnaudoti ir moderniųjų technologijų spalvinę gamą, todėl progresuojant žaidime išvysime daug įvairių lygio atmosferų. Kūrėjai taip pat nusprendė pagrindiniam veikėjui robotukui sukurti ir draugę, už kurią taipogi galima žaisti.

Priimti teisingi sprendimai
Atsižvelgiant į tai, jog „Boulder Dash“ nėra milžiniškas nuotykių epas, ar plačiai išreklamuotas „blockbuster‘is“, žaidimo idėja į 3DS konsolę perkelta tikrai nepriekaištingai. Ploju kūrėjams, kurie susiprato neišradinėti dviračio iš naujo – laiko patikrinta klasikinė žaidimo mechanika išliko nepakitusi. Jų dėka dabar klasikinių arkadų mėgėjai šia arkada gali mėgautis ir 3DS konsolėje.