Auto atsakiklyje – palikta žinutė
1989-ieji, Majamis. Atsibundate apytuščiame bute, į akis krenta raudona auto atsakiklio lemputė. Pakeliate ragelį, o jame balsas jums liepia „sutvarkyti keletą biznio reikalų“ . Jūs žinote, kad tie reikalai – būsimi šaltakraujiškai išžudyti rusų gangsteriai. Jūs užsidedate savo skiriamąjį ženklą – gyvulio kaukę. Sėdate į automobilį ir patraukiate nurodytu adresu.

Alternatyvus 1989-ųjų Majamis..
Hotline Miami – pixel art‘o pavidalu patiektas siurrealistinis bei psichodelinis slaptumo ir veiksmo trileris. Jame valdote bevardį žudiką, kuris nurodymus žudyti gauna kas rytą paklausęs savo auto atsakiklį. Kas kartą įvykdęs savo užduotį, t.y. išžudęs pilną namą rusų gangsterių, jis nuvažiuoja apsipirkti į parduotuvę ar išsinuomoti filmą. Keista, jog visose parduotuvėse pardavėjas tas pats. Ir dar – jis viską visada duoda nemokamai… Galiausiai žudikas ima uždavinėti sau klausimus – gal visa tai, įskaitant ir balsus auto atsakiklyje, nėra tikra?
Jūs – toks pat pažeidžiamas
Žaidimo koncepciją kūrėjams pavyko išlaikyti visiškai paprastą, bet tuo pačiu ir unikalią. Žaidimas susideda iš 14 epizodų, kuriuose – 14 pastatų, kuriuos reikia išvalyti. Matydami vaizdą visiškai iš viršaus, valdome pagrindinį žaidimo veikėją – bevardį samdomą žudiką. Kiekvieno lygio pradžia – įėjimas pro duris į pastatą. Kūrėjai nesismulkino ir padarė pagrindinį veikėją tokį patį pažeidžiamą, kaip ir bet kurį kitą žaidime lakstantį gyvą padarą. Tai reiškia, jog vienas priešo smūgis iš lazdos, ar viena kulka į petį, ir lygį reikia kartoti iš pradžių. Įėjus pro duris, reikia rasti priedangą ir apsižvalgyti, ar nėra kur ginkluoto gangsterio. Jei priešas ginkluotas lazda ar peiliu, reikia prisėlinti ir tyliai priešą neutralizuoti. Iš jo paimta lazda padeda tyliai skintis kelią toliau. Pasiimti ginklą ir pleškinti visus iš eilės – ne išeitis, kadangi iššauto ginklo garsas šiame žaidime sukviečia visus tame aukšte esančius priešus į vieną vietą. O ginklai dar ir neturi amunicijos papildymo galimybės, todėl 6 šūviai, ir vinčesterį galima išmesti. Taip, šaunamuosius šiame žaidime reikia naudoti ypač atsakingai.

Iš pirmo karto pereiti nepavyks
Lygių išdėstymai ir labai protingai apgalvoti, tačiau jei tikitės, kad lygį pavyks pereiti iš pirmo karto, tikrai klystate. Norint įveikti lygį, reikia mintyse susidaryti bendrą lygio vaizdą, ir numatyti, kur stovi koks priešas. Tik tada, žingsnis po žingsnio, galima vykdyti savo planą. Bet aklas pleškinimas į visus iš eilės tik privers jus spausti „restart level“ mygtuką dar sykį…
Vienintelis žaidimo kliuvinys
Užtruko, kol visiškai pavyko perprasti valdymo mechaniką. Ir tai turbūt vienintelis dalykas, kuris šiame žaidime erzino. Su kairiąja analogine vairalazde veikėjas valdomas, o su dešiniąja – keičiama taikiklio kryptis. Paspaudus R2 mygtuką, taikiklis „prilimpa“ prie kurio nors ekrane esančio priešo, ir tokiu būdu suduodant priešui smūgį, šis įveikiamas. Automatinio nusitaikymo idėja yra nebloga, tik kad nėra normaliai sutvarkytos taikinių pasirinkimo galimybės, o ir pats taikiklis „prilimpa“ prie nežinia kuriam kitam lygio kampe esančio priešo, užuot pasirinkdamas artimiausią.

Neeilinė „top-down“ šaudyklė
Nustebino priešo nužudymo būdų gausa. Hotline Miami nėra žaidimas, kuriame naudojama ta pati vienoda priešo animacija. Priklausomai nuo aplinkos, gangsteris nukrenta atsirėmęs į sieną ar ant grindų, jam ištyška smegenys ar nutraukiama koja, kartais šis leisgyvis dar ima šliaužti arba besispjaudydamas kraujais susigriebia už perpjautos gerklės. Priešus galima įveikti ne tik ginklais, bet ir aplinkoje besimėtančiais daiktai, tokiais kaip sudaužytas vyno butelis, bilijardo lazda, ar net ginklas be šovinių. O jei priešas stovi tiesiai priešais duris, jas atvėrus tokiu būdu galima jį pargriauti ir pribaigti.
Žaidimą dar paįvairiną surinkus tam tikrą taškų kiekį atrakinamos įvairių gyvulių kaukės, vieną iš kurių pagrindinis veikėjas užsideda prieš eidamas žudyti. Šuns kaukė suteikia imunitetą prieš kovinius šunis, triušio – greitą bėgiojimą, o užsidėjus kiaulės kaukę, lygyje mėtosi daugiau šaunamųjų ginklų.
Aukščiausios 3D grafikos fanbojai neturėtų skubėti nurašyti šio žaidimo kaip dar vienoss eilinės „pikseliuotos“ top-down tipo šaudyklės. Žaidimo garso takelis – minimalistiniai techno kūrinėliai, iki galo užpildantys narkotikų svaigulį imituojančią atmosferą. Nuo lygių dizaino iki pagrindinio meniu, viskas šiame žaidime išbaigta ir sueina į subalansuotą simbiozę.

Nuosprendis
Majamio karštoji linija – įtampos kupinas, bet pasitenkinimą keliantis meno kūrinys, kažkokiu būdu priverčiantis tą patį lygį kartoti dešimtis kartų ir nei trupučio nesusierzinti. Tai – privalomas žaidimas tiems, kurie nori atsipūsti nuo masinės produkcijos ir tiesiog pažiūrėti gero, nepriklausomo režisieriaus trilerį.
1 Komentaras
Meshqis
Turiu PC versiją. Steam su akcija vos ne trigubai pigiau buvo negu siūlo PSN’as. Čia kaip ir pliusas, kaip ir minusas.
PC versija pripažysta tik xbox360 UBS valdiklį. Irgi minusas, nes žaidimas sukurtas žaisti su pulteliu. Su pele ir klaviatūra šiek tiek painalynės yra. Arba tiesiog aš jau atpratau.
Muzika LABAI gera. Geriausi takeliai kažkuom primena Dune II (battle for Arrakis) muzika. Ir tai LABAI veža. Bet klausantis atskirai pabosta, nes melodijų mažoka.