Žmonėms naudojantiems Vitą kelyje ar pietų pertraukų metu, tokie žaidimai kaip „Everybody‘s Golf“ yra tiesiog privalomi. Nenuostabu, kad tai vienas starto žaidimų, nes pusiau arkadinis golfas suteikia viską ko reikia. Daug azarto ir per labai trumpą laiką. Kada nori įjungi, kada nori išjungi ir nesuki sau galvos jei konsolę tenka atidėti vos pradėjus žaisti. Todėl pastaraisiais mėnesiais žaisdamas „Tiger Woods“ su PSP aš labai laukiau Vitos ir „Everybody‘s Golf“.

Vienok turiu pripažinti, kad patekau į keistą situaciją. „Everybody‘s Golf“ be jokios abejonės yra didžiausias, geriausias, smagiausias ir sparčiausias golfo žaidimas nešiojamai konsolei. Tačiau tuo pat metu jis nepateisina eee… konsoliduotų lūkesčių. Turiu galvoje tą faktą, kad tai golfas naujos kartos konsolei, tad natūralu, kad iš žaidimo tikiesi ne tik tobulos mechanikos ar didelės spartos, bet ir stogą raunančių vaizdų. Žinau, žinau… Ne grafika lemia koks yra žaidimas, tačiau tuo pat metu reikia pripažinti, kad pirmoji PSP skirta versija ir grafiškai atrodė tiesiog nepriekaištingai.

Klasikinė vartotojo sąsaja, šen bei ten kokybės stokojančios tekstūros ir ne ypač patogus meniu, sukuria keistą pirmą įspūdį, kurio išgaravimui prirekia gan daug laiko. Atrodo, kad šis žaidimas buvo kurtas PSP sistemai, o paskutinę minutę permestas Vitai. Taip ir gaunasi, kad ypač interaktyvūs ir gyvybingi golfo laukai, stokoja kokybės kamerai priartėjus prie kokio objekto, o meniu langai valdomi pusiau mygtukais, pusiau lietimu, nes nors ir galima viską valdyti tik vienu iš būdu, tai paprasčiausiai nėra patogu.

Įsižaidus, šios problemos tampa vis mažiau reikšmingos, kaip mažai reikšmingas yra ir pirmo įspūdžio balas. Visa kita čia padaryta gerai arba labai gerai, ypač jei iš žaidimo norime tik golfo. Šiems norams tenkinti turime kalną turinio vienam žaidėjui, tai tradiciniai „Chalenge“ ir „Stroke“ turnyrai, šį kartą praturtinti „neįprastais“ režimais. Tarkim bet kuriame 9 duobučių laukelyje gali tūnoti papildoma taisyklė. Pavyzdžiui draudimas pataikyti kamuoliuku į medį, arba reikalavimas visus smūgius atlikti greičiau nei per 15 sekundžių. Jei taisyklių nesilaikoma, taikomos +1 taško baudos, tad azartas garantuotas.

Mėgėjams žaisti tinkle ar su draugais, siūlomi 8 žaidėjams skirti Ad Hoc turnyrai, iki 30 žaidėjų palaikantis infrastucture režimas ir pats šauniausias (o lietuviams dar ir tinkamiausias) interneto režimas, leidžiantis sau patogiu metu varžytis su visu pasauliu. Tarptautinė taurė leidžia kartą per parą įveikti pasirinktus turnyrus, o jiems pasibaigus sužinoti užimamą vietą. Tai neįpareigojantis režimas leidžiantis varžytis kada nori, net ir neturint nė vieno draugo.

Grįžtant prie pačių varžybų, „Everybody‘s Golf“ tikrai nustebino golfo laukų dizainu. Nieko vizualiai absurdiško ar makabriško, tačiau tuo pat metu duobučių kurias sužaidi rezultatu +8 netrūksta. Iššūkiai žaidime įvairiausi, pradedant pastabumo, o baigiant kantrybės patikrinimu. Tiesa kantrybė labiau testuojama antroje žaidimo pusėje, kuomet dauguma „green“ zonų turi žiaurius nuolydžius, o jas supantys bunkeriai ir pastatai trukdo iš karto patekti arčiau duobutės. Labai dažnas laukas suprojektuotas taip, kad vengiant visame lauke esančių kliučių į „Green“ kamuoliuką atsivedi per 10-20 metrų nuo duobutės, tad norint atlikti tikslų smūgi tenka susikaupti, ar net pamedituoti tiek apskaičiuojant kryptį, tiek parenkant smūgio jėgą.

Greta pokyčių laukų planavime yra ir šiokie tokie vizualūs, blaškantys atnaujinimai. Golfo laukai užpildyti interaktyviais objektais pradedant vištomis ir meškučiais, baigiant greitaeigiais traukiniais. Vieni tų objektų tiesiog blaško dėmesį, nes yra tolėliau ir neturi jokios įtakos žaidimo eigai. Kiti savo ruožtu tampa kliūtimis. Besisukantys malūnų ar vėjo jėgainių sparnai, lauką ariantys kombainai nėra statinės kliūtys, tad ir smūgio sufleriai jų nenumato. Tarkim kirsdamas kampą virš ariamo lauko, matai kad kalvos aukštis yra nepavojingas, tačiau smūgio metu atriedėjęs kombainas gali netikėtai pakreipti žaidimo eigą.

Kalbant apie pačią žaidimo mechaniką, pradžioje ji išlieka klasikinė. Smūgiai atliekami remiantis trijų paspaudimų metodu — pirmuoju pradedam smūgį, antruoju užfiksuojam galią, trečiuoju tikslumą. Žaidimo eigoje galima atrakinti keturis papildomus smūgio būdus, jie visi atliekami tuo pat principu, tačiau grafiškai pateikti kiek kitaip. Eigoje pastebėsit, kad kai kurie šių metodų labiau tinka galingiems, arba tiksliems smūgiams atlikti, tačiau balansas išsaugomas. Gavus ypač tikslią galios kreivę, gali būti sudėtinga tiksliai pataikyti į kamuoliuką, arba pasirinkus sistemą kurioje ir galia ir tikslumas „pagaunami“ paprastai, problemų iškils patekus į „green“ zoną.

Nors „Everybody‘s Golf“ išnaudoja daugumą Vita savybių, jos ne visai atsipindi žaisme. Pavyzdžiui pirštu braukant per konsolės nugarėlę galima peržiūrėti numatomą smūgio kelią ir gan tiksliai įvertinti lauko pakilimus ar nuolydžius, tačiau kitos funkcijos yra labiau dėl grožio, tad tik išbandę apie jas pamiršite.

Už dalyvavimą turnyruose gaunamus taškus bus galima ištaškyti vietinėje parduotuvėje. Patarčiau pradžioje nesisklaidyti ir nepirkti suknučių ir taip erotiškai dūsaujančioms paauglėms, o susitelkti ties naujų lazdų, kamuoliukų ir smūgių technikų atrakinimu. Jau antroje žaidimo lygoje pasitaiko iššaukiančių duobučių, tad išleidus pinigus vėjams, galima labai rimtai sulėtinti progresą. Tiesa kaip ir ankstesnėse dalyse, taip ir čia pastebėsit, kad oponentų žaidimas daugiau ar mažiau kopijuoja jūsų įgūdžius. Pradėkite turą dviem „Birdie“ ir oponentų rezultatai retai kada viršys +1. Kita vertus „triple bogey“ pirmoje duobutėje garantuos, kad net ir stipriausias DI pasitenkins „Par“ rezultatu. Šis žaismo elementas padeda sužaisti turnyrą iki galo, tačiau tuo pat metu nesuprastina dalyvavimo jame, o paskutinės 3-4 duobutės būna lemiamomos nepriklausomai nuo to kaip sužaidėm pirmas 6 ar 16.

Žaidimo garsai ir muzika liko ištikimi serijai, paprastos jRPG priekonį turinčios muzikinės temos ir pačiais keisčiausiais balsais tariamos, ne mažiau keistos frazės. Nieko įkvepiančio, bet per daug ir neerzina, vienok esu tikras, kad tai vienas tų žaidimų kuriam nereikės ausinių. „Everybody‘s Golf“ geriausias žaidžiamas tyliai, palikus tik tiek garso, kiek reikia, kad girdėtume „caddy“ patarimus.

Tradiciškai žaidimas saugo kalnus statistikos, tiek bendros personažui, tiek kiekvienam golfo laukui atskirai. Taip pat tradiciškai yra išsaugomi įspūdingų smūgių vaizdo įrašai, kuriuos vėliau galim peržiūrėti ar parodyti draugams. Žaidimo parduotuvėje, be galimybės įsigyti koncepcinių piešinių ir garso takelio dainų yra ir kamera, kurią naudodami, smagias žaidimo akimirkas galim įrašyti patys.
Viską susumavus priekaištauti „Everybody‘s Golf“ kaip ir neturiu ko. Žaidimas labai spartus, laukai ir turnyrai įkraunami akimirksniu, turinio jame daugiau nei pakankamai. Viskas ko trūko žaidimui, kad suteikčiau jam „autoriaus pasirinkimo“ ženkliuką — stogą raunantis įspūdis. Kažkuria prasme „Everybody‘s Golf“ lyg vakar dienos cepelinas. Nesvarbu, kad gardesnis ir už tą pačią kainą gauni daugiau… Tai vis tiek vakar dienos cepelinas.