Karas! Šventas smartphone‘ų karas! Sukurkite patį kiečiausią telefoną žemėje ir užkariaukite pasaulio rinką! Tokiais šūkiais mus pasitinka Holy Wars. Lyg viskas būtų didinga ir gražu, juolab žinant faktą, jog žaidimas nemokamas. Deja, pažvelgus iš arčiau – taip nėra. Na, bet apie viską iš eilės.
Holy Wars mums leidžia kurti savo smartphone‘ų imperiją, tai yra, tobulinti savo telefoną, derinti antkainį, rengti įvairias reklamos kampanijas ir varžytis su kitais žmonėmis. Pradžioje leidžiama rinktis kam atstovausi – Robocorp ar Watermelon Inc. , kas yra aiškios užuominos į Android ir Apple karą, tuomet pavadiname savo bendrovę ir pradedame žaisti.
Gerai, telefono ekrane matau keturių aukštų pastatą, instinktyviai spaudžiu ant ekrano, kažkas atsitinka, iššoka užuomina, jog šiame aukšte galiu išrasti naujas dalis telefonui. Kad galiu tą daryti jau žaidimo aprašyme skaičiau, bet kaip man tą padaryti? Štai ir išlenda pirmosios žaidimo spragos – nėra visiškai jokių apmokymų, tiesiog minimalūs, kartą per žaidimą pasirodantys hintai, kurie apibūdina bendrą aukšto paskirtį, bet ne tai, kaip ta paskirtimi reiktų naudotis. Viską tenka aiškintis pačiam, o tai sukelia nemažai keblumų, kadangi aplamai žaidimo interfeisas yra ypač nepatogus.

Po pusvalandį trunkančio spaudinėjimo ant kiekvieno daikto, kuris, atrodo, turėtų pasispaust, galiausiai išsiaiškinu kas ką daro, taigi:
Pirmame aukšte turime reklamos biurą, kuriame galime pasirinkti pasaulio kontinentus ir stebėti kaip mūsų telefonai yra ten parduodami. Kiekvienas pasaulio kontinentas skira skirtingą dėmesį įvairiems telefono komponentams – tarkime Afrikoje labai svarbu yra telefono kaina ir tai, kiek laikys telefono baterija, tuo tarpu JAV kaina ir baterijos kokybė nėra tokia svarbi, ten didesnis dėmesys skiriamas programų gausai ir stiliui. Išanalizavę kuo mūsų telefonas labiausiai išsiskiria, galime vykdyti reklamos kampanijas taip įtakodami pardavimus.
Antras aukštas skirtas inžinieriams – ten galime išrasti naujas dalis telefonui. Vienos jų atrakinamos išradus prastesnes, kitos – mokant tikrus pinigus. Tereikia pasirinkti norimą dalį, ir ji bus pradėta gaminti. Daugiau kainuojančios dalys yra gaminamos ilgesnį laiką – kelias ar net keliolika valandų, tiesa, viską išsprendžia mūsų sunkiai uždirbti Litai – susimokame, ir dalis bus mūsų akimirksniu.
Trečiame aukšte galime įdiegti išrastas dalis į mūsų telefoną ir taip jį tobulinti. Viršuje yra rodomas mūsų telefono pajėgumas įvairiais aspektais: stiliumi, svoriu, programomis ir baterija, apačioje eidami per tabus galime pasirinkti dalis, kurias instaliuosime į telefoną. Tarkime, galime įdiegti naują procesorių, kuris įtakos programinio pajėgumo statistiką, ar naują ekraną, kuris padidins mūsų telefono stileiviškumą.
Ketvirtame aukšte galime stebėti pelno statistiką ir nustatyti antkainio dydį. Derėtų turėti omenyje, kad uždėjus pernelyg didelį antkainį telefonas bus prastai perkamas ir gausime prastą pelną. Kaip gaunamas pelnas? Kas 15 minučių žaidime praeina mėnesis, mes paspaudžiame, jog norime pasiimti uždarbį, ir pinigai jau mūsų sąskaitoje.

Viskas atrodo įdomiai, tiesa? Deja, bet realiai taip nėra. Esmė tame, kad visame žaidime tik tai ir yra, po poros dienų žaidimo viskas įgrista bei paskęsta monotonijos pelkėje. Iš pradžių žaidėjas yra apžavimas įdomiomis idėjomis, kurias Holy Wars jam siūlo, tačiau greitai statistinis žmogelis supranta, jog žaidimas daugiau nieko neslepia, viskas, ką žaidime galima padaryti, yra išbandoma per pirmąją žaidimo valandą.
Turbūt didžiausias Holy Wars minusas yra tai, jog norit gauti uždarbį reikia kaskart prisijungti prie žaidimo. Tarkime jei mes kas mėnesį uždirbame 10M$, tai prie žaidimo prisijungę po valandos negausime 40M$, gausime tuos pačius 10M$. Žaidimas mus verčia nuolat prisijungti, negana to – jis neveikia neturint prieigos prie interneto. Nuolatinis prisijunginėjimas tampa savotiška prievole, kuri tuojau pat atbaido.
Aplamai Holy Wars turi nemažai įdomių idėjų, pavyzdžiui jūs žaidžiate ne vienas, o kartu su kitais žmonėmis, su jais rungiatės dėl pardavimų, bendraujate… Viskas būtų smagu, jei žaidimas nebūtų toks monotoniškas ir neverstų nuolat prie jo prisijunginėt. Niekas jo ilgai nežaidžia, ir po savaitės jau visus konkurentus būsi aplenkęs… žinoma, jei tiek ištversi.
Ne paslaptis, kad Holy Wars yra Mobage sistemoje platinamas žaidimas, o Mobage yra neblogai žinoma kompanija mobiliųjų telefonų žaidimų rinkoje. Jų žaidimas Tiny Tower gavo ypač gerus įvertinimus ir ne kartą buvo išrinktas geriausiu iPhone žaidimu. Problema ta, kad po Mobage vardu besislepiantys žaidimai ne visada būna tokie įdomūs bei kokybiški. Iš esmės Mobage yra socialinis tinklas apjungiantis krūvą žaidimų ir vartotojų, kurie ten gali bendrauti, tad natūralu, jog jie siekdami pritraukti daugiau vartotojų karts nuo karto į rinką paleidžia ir visišką beprasmybę su vienu tikslu – tūlas žmogelis sumąstys tą žaidimą parsisiųst, o kartu neišvengiamai įsirašys ir Mobage programėlė, kas Mobage ofise kažką privers vėl sušukti: „Valio, turim dar vieną vartotoją!“.
2 Komentarai
Migas
Kiek kainuoja game?:) beje, kieno PASEKOJE sakyti negalima:P
adriukas8
Nemokamas.
Bet neina ant Xperia x10 mini pro 🙁