Nepaisant to, kad dabartinei konsolių kartai bendrąja prasme jau daugiau nei penkmetis, kalbant apie jaunesnius žaidėjus, ji vis dar laikosi solidaus atstumo. Konsolių starto metu padarytos teisingos, o gal priešingai, klaidingos išvados, nulėmė tai, kad vienas iš konsolėms būdingų žanrų balansuoja ant išnykimo ribos.

Kalbu apie „vaikiškus“ platform tipo žaidimus, kuriuos savo laiku dievino tiek vaikai, tiek brandaus amžiaus žaidėjai.
Nebūtin nugrimzdo dienos, kai kas metai sulaukdavome tokių perlų kaip „Jak and Daxter“, „Ratchet and Clanck“ ar „Sly Cooper“. Nebesirodo ir septintos kartos startą mėginę pažymėti, kiek nuvalkioti, galbūt kartais vidutiniškai pasirodantys, bet vis tiek mieli „Spyro“ ar „Crash“ serijų žaidimai. Nematyti ir kažkada labai gausių filmų perdirbinių. Kas nutiko? Septintoji karta vis dar per brangi/sudėtinga vaikams? Išsikvėpė žanras? O gal išaugę žaidėjų lūkesčiai yra per „brangūs“ tokio tipo žaidimų kūrėjams? Greičiausiai skirtingiems atvejams galioja skirtingi dėsniai, bet smagaus, vaikiško, neįpareigojančio platform stiliaus žaidimo pasiilgau tiek, kad kitomis aplinkybėmis prie vidutiniškų žaidimų priskirtiną Rango, dabar laikau vienu smagesnių šio pavasario projektų.
Šiaip rimtų trūkumų „Rango“ neturi. Jis tiesiog šiek teik per trumpas, šiek tiek pasenęs vertinant grafiką, šiek tiek monotoniškas įpusėjus žaidimą (bet vėliau su šia problema susitvarkoma), šiek tiek prastai įgarsintas (ypač jei lyginsim su kinu), šiek tiek per sudėtingas jauniausiems žaidėjams ir… Na kaip ir sakiau, vidutiniokas.

Tiksliau… Demonstruojantis užsispyrimą vidutiniokas. „Rango“ nenuilsdamas iš rankovės traukia įvairiausius, daug sykių jau matytus triukus ir rodo juos žaidėjui tol, kol šis palūžta, pasiduoda iliuzijoms ir pradeda galvoti, kad tai ką jis mato ekrane — magija.
„Rango“ nors ir kurtas remiantis to paties pavadinimo kino filmu, su pačia juosta turi mažai ką bendro. Žaidime tie patys herojai, panašūs jų tarpusavio santykiai, kai kurios elgesio manieros. Visa kita kurta nuo pradžių. Tai labai teigiamai atsiliepia žaidimo siužetui ir neigiamai — garsinimui. Neprisikvietėt, nepritaupėt Johny Depp‘ui? Ir nereikia… Kam mėgdžiot?
Žaidime Rango darbuojasi Purvo miestelio šerifų. Jo pareigos — sergėti miestelio gyventojus ir tvarką, tad jis jas uoliai vykdo. Žinoma ne gaudydamas nusikaltėlius, o pasakodamas nebūtas istorijas apie tai, kaip juos jau išgaudė, tad Purvo miestelio gyventojai neturi ko baimintis.

Viskas prasideda nuo žalio, švytinčio akmens kurį randęs vietinis paslaptingai išnyksta. Rango visiems praneša, kad situacija jam žinoma, ir kad su šiais akmenimis yra susidūręs anksčiau. Taip žaidėjas metamas į prisiminimais paremtus žaidimo lygius, sklandžiai apjungtus tarpinių filmukų.
Šioje vietoje darbas atliktas tikrai neblogai, nors kartais tapdavo apmaudu, kad kai kuriuos filmukuose panaudotus elementus, kūrėjai pabijojo įpinti į žaidimo eigą. Pavyzdžiui, prasidedant lygiui, už kadro girdimas Rango balsas, pasakoja apie vietovę ir ji realiu laiku, atvaizduojama ekrane. Staiga, kažkas iš klausytojų pagauna Rango meluojant ir nematomos jėgos deformuoja matomą pasaulį sukeisdami vienas ar kitas jame esančias detales. Toks efektas žaidimo metu būtų netikėtas, įdomus ir turėtų stiprų poveikį…
Beje, kalbant apie netikėtumus. Absurdo korta kūrėjai išmeta žaidimui artėjant į pabaigą. Būtent tą akimirką kai atrodo, kad viskas jau atsibodo, kūrėjai pateikia keletą ypač netikėtų lygių tuo pat metu nublokšdami žaidėją į keistą arkadinį, 8bit ir Tron‘o vizijos mišinį.

Nepaisant to, kad toks įvykių posūkis buvo džiuginantis, vėlgi jutosi ir šioks toks apmaudas, kad tokių intarpų buvo pagailėta anksčiau.
Kalbant minėtus triukus kūrėjų rankovėse — jie tradiciniai, matyti, bet vis tiek pagyvina žaidimą. Iš esmės „Rango“ yra gan paprastas nuotykių žaidimas kuriame valdomas personažas bėga, šokinėja, spardo ir šaudo priešus. Pakeliui jis rankioja ženklelius, tobulina savo savybes ir t.t. Visi baziniai elementai yra pasiskolinti iš žanro geriausiųjų, ne visi įgyvendinti puikiai, bet bendras žaidimo balansas smagus. Monotoniją nuolat stengiamasi prablaškyti ne mažiau tradiciniais sprendimais. Reakcija paremti mini galvosūkiai, slo-mo scenos, bosų kovos, čiuožimo bėgiais sekcijos, judantys lygiai (pavyzdžiui kautynės traukinyje), jojimo, skraidymo lygiai ir t.t.

Žodžiu nieko naujo ypatingai naujo čia nepamatysit, tačiau tai kas sudėta, įgyvendinta neblogai, prablaško dėl keistai pasirinkto lygių dizaino atsirandančią monotoniją ir leidžia sulaukti žaidimo pabaigos.
Aišku.. Vertinant „Rango“ bendrame žanro fone tai tėra eilinis, menkai kuo išsiskiriantis žaidimas, bet… Turint galvoje dabartinę situaciją su tokio pobūdžio žaidimais, o taip pat ir faktą, kad tai žaidimas pagal filmą, bendrą vertinimą jam šiek tiek kilstelėjau. Tik šiek tiek. Jei ilgitės platformerių, sulaukite nuolaidų ir mėgaukitės.

14 Komentarai
1BOSAS1
Artojas ir Rokimusas ti tokius zaidimus ir reviewina klausimas kodel ? :N
Foxiz
Tai kad ratchet serija po turputį gyvuoja. 2 žaidimai ir papildymas PS3 platformoj yra.
Desmondas
Ar man atrodo, ar žaidimų rinkoje tokių žaidimų vis mažėja ?
Artojas
Iš reikalo ten toks gyvavimas. Aš labiau galvoj turiu faktą, kad PS2 eroje tokių žaidimų kaip Ratchet relyzai prilygdavo bet kuriam AAA blockbusteriui. Ir stebūklai nutikdavo kas met.
TopaZ
Gal kas apžvelgsite fight night champion nes laukiu, nesulaukiu apžvalgos apie jį:)
Meshqis
Asmeniškai man Rango LABAI patiko.
Taip jis vaikiškas, bet nepasakyčiau kad persunkus eiliniam vaikui. Tas lygis tikrai subalansuotas. Žaidimui einant į pabaigą sudėtingumo kartelė vis auga.
Na o į patį žaidimą aš žiūriu, kaip į kitų žaidimų parodiją. Jame galima rasti vos ne visus AAA praeitų metų hitus. Ir ne tik juos. Filmo asmeniškai nežiūrėjau, bet manau kad jis irgi yra lygiai tokia pat parodija, tik kad animacinių filmukų.
Na o kalbant apie patį kūrinį, tai jis susižaidė labai linksmai. Trofėjai rinkosi labai smagiai. Ir šiaip, jis mano nuomone yra labai geras žaidimas. Gal aš kitų žanro atstovų nežaidžiau, kad taip manau. Visdėlto balą duočiau didesnį negu 7.
Agnyz
Taip, žanras tikrai merdi 2 atvejais iš 3. Bet Wii platformoje jis daugiau ar mažiau gyvuoja. Kasmet šioms dviems platformoms pasirodo bent po vieną AAA platformerį, iš kurių paskutinis įstrigęs atmintin yra Epic Mickey.
O dėl kodėl žanras vegetuoja kitur tik velnias žino. Gal kūrybinė impotencija. O gal pačių žaidėjų siaura pasaulėžiūra. Kai paskaitau komentarus apie vaikiškus žaidimus, užplaukia slegiantis jausmas, kad žmonės save vadina tikrais geimeriais nežinodami nieko apie žaidimus esančius už Call of Duty, Battlefield, Mafia, GTA, NFS ir t.t. horizonto. O tai yra tas pats, kas būt perskaičius „Da Vinčio Kodo“ ar „Harry Potterio“ lygio knygą ir vadint save literatūros žinovu.
Artojas
Kur nors planuoju apie jį parašyt. Nebūtinai čia.
Originalas
Pabandyk tiems pypliams pasiūlyti tokį game, tai iškeisk visais išmoktais žodžiais iš Call of Duty, kur per dienas xBox live visi ir sėdi. 😀 Na, o gamintojai tada tik ir gamina CoD ir jo klonus, jei publikai tik to reikia…
Šiaip galėtų išleisti kokių 2D games kaip Earth Worm Jim ar ką panašiai grąžinti. Tai dabar iš vis tie games pamiršti, vieną Shadow Complex iš paskutinių teprisimenu. Ne tik tokius 3D platformerius, kurie dar ir sunkesni kaip ir viskas 3D..
Burundis
Kuria CoD ir jo klonus? Nepasakyciau, nes CoD yra vienintelis ir… toks sudas, netgi „klonai“ geresni 🙂
TopaZ
Būtu šaunu;)
Mek
Kas liečia klausimą, kodėl dabar tiek mažai AAA platformerių, atsakymą aš matau labai paprastą: dabar AAA žaidimų gaminimo kaštai taip išaugo, kad labiau apsimoka investuoti į projektą, kuris velniškai gerai parsiduos arba bent pagerins kompanijos įvaizdį vartotojų akyse. Juk tie, kuriems pirmiausiai paprastai būna skirti tokie platformeriai, disponuoja mažesnėmis piniginėmis sąnaudomis nei visi ultra greitų lenktynių bei šaudyklių fanai.
@Originalas, Earth Worm Jim yra perleistas ne taip seniai ant Wii. Be to, 4 žaidimo versija jau kuriama. Taip pat gali būti, kad artimiausiais metais sulauksime daugiau senų platformerių prisikėlimo iš Interplay. Tiesa, kol kas sunku prognozuoti kaip jiems seksis… nes vis dar su Bethesda po teismus dėl Fallout’o tasosi bei nelabai aiškus klausimus apie Interplay turimus resursus.
Sly_Cooper
Cia tai gryna tiesa…baisiai pasiilgau flatformeriu, o ypac Jak&Daxter serijos. Dabar turiu nusipirkes Sly Collection HD remake’a, tai zinokit pliekiu issisiepes iki ausu, tikras malonumas:-) bet tuo paciu giliai viduje stipri nostalgija…
Sly_Cooper
Jo, cia visi dabar ‘dragiaus’ duoda paskui COD, jus tik pagalvokit tokia aukso gysla atrado, tai visi is pavydo ir sliauzia is paskos, kam cia dar su tais flatformeriais terstis (sarkazmas) Net geda pasidaro, kai pagalvoju, kad COD: BO lekiau pasirodymo diena pirkti…