Žaidimo populiarumas manau yra puikiausias rodiklis, parodantis ar žaidimas išpildė žaidėjų lūkesčius. Bloodline Champions kol kas didelio susidomėjimo nesusilaukė. Kodėl ? Konkurentai ar panašaus tipo žaidimai pakišo koją? Manau čia tik laiko klausimas, nes jeigu „Funcom“ deramai rūpinsis tolimesniu plėtojimu – garantuotai pakils populiarumo laiptais.

Prieš pradedant skaityti, rekomenduočiau pažiūrėti šitą trumpą treilerį, kad lengviau susidarytumėte aiškesnį vaizdą apie Bloodline Champions.

Šioje apžvalgoje rasite:

1. Bloodline Champions – kas tai yra ?
2. Dar viena kopija ?
3. Žaidimo galimybės:
a) bloodlines
b) režimai
c) kovų tipai
4. Dar šis tas
5. Apibendrinimas

Bloodline Champions – kas tai ?

Bloodline Champions (toliau tiesiog BLC) visiškai šviežias „Funcom“ internetinis žaidimas, iš pirmo žvilgsnio panašus į trečio asmens šaudyklę, bet iš tikrųjų tai „MOBA – Massive Online Battle Arena“ tipo strateginis žaidimas grįstas tiek tavo vieno, tiek komandinėmis kovomis nedidelių plotų arenose.

Dar viena kopija ?

Visi puikiai žinome tokius RTS/MOBA žanro veteranus kaip DotA, League Of Legends ar HoN. Bloodline Champions iš pirmo žvilgsnio atrodo dar viena pigi kopija, bet labiau įsigilinus į žaidimą galima pastebėti, kad tik esminis principas toks pat, bet pati PVP kova visiškai kitokia. Tiek DotA, tiek LoL žaidimuose, kovoje vienas prieš vieną laimės tas ( su tais pačiais herojais ), kuris turi geresnius daiktus. League Of Legends atveju, tas, kuris turi geresnius daiktus, geresnes runas ir tinkamus laisvai pasirenkamus bendrus herojų įgūdžius. BLC to neturi, ir tai tampa visiška priešingybe – viskas priklausys nuo tavo asmeninių sugebėjimų bei taktikos.

Žaidimo galimybės

a) BLC dar nepasiūlo didelio kieko herojų ( šiame žaidime jie vadinami bloodline ), bet kad gerai perkastum vieną, reikės nemažai treniruočių, todėl ką veikt tikrai bus. Šiuo metu iš viso yra dvidešimt herojų, po penkis kiekvienos rūšies : healers, tanks, ranged ir melee. Pvp kovos gerai subalansuotos, todėl nesvarbu tavo komandoje yra tankas/gydytojas ar ne, nes mūšio tėkmė priklausys tik nuo komandinio darbo.

Priešingai nei senesni panašaus tipo žaidimai, Bloodline Champion galima pavadinti savotišku veiksmo žaidimu, nes herojus valdysime WASD klavišais ir pele. Įdomiausia ir sunkiausia tai ( neskaitant įgūdžių, kuriuos gali panaudoti sau ar draugui ), jog norint panaudoti visus žalą priešui darančius įgūdžius, mes privalėsime pelės pagalba taikytis į oponentus bėgiojančius šalia ar aplink. Vienas netikslus manevras gali kainuoti net gyvybę. Mušant priešus tiek paprastais smūgiais tiek įgūdžiais, automatiškai renkama energija, reikalinga norint panaudoti galingiausią herojaus įgūdį – „ultimate“.

Nors veikėjų yra dvidešimt ir visi labai skirtingi, bet pagrindinis aspektas toks pat. O tai daro juos lygiaverčius kovos lauke. Nesvarbu tai healer, tank ar melee, visi iki vieno turi po pora įgūdžių, kurie daro žalą per atstumą bei po įgūdį, kuris padeda saugiai atsitraukti iš kovos taško arba staigiai prasivyti priešą. Taip pat visi iki vieno turi du bendrus gebėjimus : gydymąsi ir komandos draugo prikėlimą. Jei likai vienas prieš vieną, neskubėk atsistatyti gyvybės taškų, geresnis variantas būtų prikelti kolegą, tačiau šis veiksmas reikalauja daugiau laiko ir yra pavojingesnis nepasisekimo atveju.

b) Bloodline Champions pasiūlo net tris kovų režimus:
1. Artefaktų medžiojimas. Šiame režime abi komandos turi po vieną artefaktą savo arenos pusėje. Pagrindinis tikslas yra pavogti tą artefaktą ir jį atgabenti į savo bazę. Manau nesuklystume. jei šį režimą įvardintume mums gerai žinoma fraze „CTF“ ( capture the flag ).
2. Zonų užėmimas. Priklausomai nuo žemėlapio dydžio, galimi du arba trys pagrindiniai taškai, kuriuos turėsite užimti norėdami laimėti. Jie išsidėstę skirtingose pusėse, todėl reikės puikiai koordinuoti komandos veiksmus, kad sugebėtumėte juos išsikovoti ir apginti. Kitu atveju, padrikai išsimėčiusios kovos kainuos pralaimėjimą.
3. Paskutinis ir pats įdomiausias režimas : kovos iki mirties. Šis režimas skiriasi tuo, kad po mirimo nebeturėsite galimybės prisikelti, nebent tai padarys jūsų komandos nariai. Kad nebūtų katės ir pelės gaudynių – maža arena.

c) Kas keisčiausia, jog BLC turi vieno žaidėjo rėžimą, kas yra visiškai nebūdinga MMO žaidimams. Visos arenos ir kovų tipai tie patys, tik priešai kompiuterio valdomi. Nors jie savo darbą atlieka pakankamai gerai, tačiau didesnių keblumų nesukelia. Pagrindinis tipas toks pat, tik jame jau dalyvauja tikri žaidėjai, o tai reiškia daug sunkesnes, bet kartu ir įdomesnes kovas. Svarbiausias režimas – „ladder game“. Jis skiriasi tuo, kad kiekviena laimėta ar pralaimėta kova duos tam tikrų taškų, kurie bus įvardinti kaip tavo gebėjimas žaisti tiek vienam, tiek komandiniam režime. Taip pat šie taškai įtakos kurią vietą užimsi tarp visų žaidėjų. Jeigu prieš išbandant šį režimą manai, kad moki gerai žaisti – persigalvok. Visos šios kovos gali vykti nuo 2 vs 2 iki 5 vs 5. Bloodline Champions neturi kritinės, minimalios ar maksimalios žalos.

Dar šis tas…

Bloodline Champions didelį dėmesį skyrė kovų statistikai. Po kiekvienos partijos pamatysite lentelę su tokiais duomenimis kaip : energy, tanked ( total damage taken ), crown control ( stun, fear, blind ), damage delt, heath healed, kills ir t.t. Iš pradžių bus visai įdomu permesti akim, bet vėliau tai taps bereikšmiu dalyku, išskyrus nužudytų priešų skiltį.
Kita naujovė – pasiekimai (achievements). Pradinė ir didžioji dalis jų bus įvykdyta tiesiog žaidžiant ir bandant perprasti žaidimą. Kiekvienas pasiekimas duos žaidimo taškų, už kuriuos galėsite nusipirkti naujų bloodline. Tiesa, nauji bloodline kainuoja 17000 taškų, o vienas laimėjimas/pralaimėjimas gali duoti nuo 20-100, tuo tarpu pasiekimai šiek tiek daugiau, bet vis tiek prie žaidimo reikės praleisti nemažai laiko norint vieną iš tokių įsigyti. Kyla klausimas, kam juos pirkti ? Esmė ta, jog savaitei duodami 4 laisvai pasirenkami herojai, todėl visos kovos dažniausiai vyks prieš tokius pat oponentus. Tiesa, geriausi pasiekimai gaunami leidžiant tikrus pinigus.

Nepaisant pasiekimų, žaidimas puikiai išlaiko kovų pusiausvyrą, nes parduotuvė už tikrus pinigus nesiūlo nieko, kas padidintų žaidėjų pranašumą. Daugiausiai siūlomi kitokios išvaizdos ginklai, herojai, įvairūs paketai, pavadinimai ir t.t.

Dar vienas svarbus aspektas – jaučiamas šioks toks striginėjimas žaidžiant pilnais grafikos nustatymais, nors kompiuterio duomenys gana geri. Tad pačiais gražiausiais vaizdais gal ir neteks pasigrožėti, bet tai vis tiek nesugadins žaidimo malonumų.

Apibendrinimas

Bloodline Champions žavi greitomis ir intriguojančiomis kovomis. Bet laikui bėgant tai pradeda atsibosti, virsta monotonija. Dėl žaidimo savito stiliaus, jį rekomenduočiau visiems, kas mėgsta kovos lauke parodyti savo asmeninius gebėjimus, o ne tai, kiek laiko praleidi prie kompiuterio. Išvaizda ir garsai nėra pagrindinis kriterijus tokio tipo žaidimams, todėl aptarinėti neverta, bet pačios kovos ausies tikrai neerzins. Kaip jau minėjau, jei „Funcom“ deramai prižiūrės žaidimą – pasieks tikrai nemažai, nes šiuo metu vėlesnį vakarą puikiai jaučiasi žaidėjų stygius.