Šią žiemą Kalėdų senelis mane aplankė anksčiau ir suteikė žaidimų kūrimo įrankį „App Game Kit 2“. Šis britų programinės įrangos kompanijos „The Game Creators LTD“ darbas skirtas naujokams, norintiems sukurti savo žaidimą ir turintiems bent minimalius programavimo įgūdžius. Apžvelgtoje versijoje pridėtas ir C++ palaikymas. Dabar ši programinė įranga „Steam“ internetinėje parduotuvėje kainuoja 93 JAV dolerius. Tai nėra pirmasis „The Game Creators“ darbas, jie taip pat žinomi dėl tokių produktų kaip „FPS Creator kit“, „FPS Creator Reloaded“, „DarkBasic“ ir „3D gamemaker“.
 

Kol kas 2D palaikymas yra kiek geresnis nei 3D, bet laikui bėgant tai turėtų pasikeisti. Šis varikliukas leidžia paleisti savo kūrinį parašius vos kelias kodo eilutes. Šiuo metu palaikomos tokios platformos kaip PC, Mac, Ouya, Android ir iOS. Kūrėjai ateityje žada pridėti papildomą 3D ir platformų palaikymą, kuris turėtų padėti kuriant rimtesnius žaidimus. Kalbant apie dabartinį palaikymą, ši programinė įranga leidžia sukurti žaidimo .Apk ir .Ipa failą nenaudojant pašalinių programų kaip „Xcode“ ar „Eclipse“ neprašant jokių papildomų mokesčių. Taip pat ši programinė įranga gali būti naudojama kuriant kelių žaidėjų žaidimus, mokomąsias programėles ir ką nors savo malonumui, egzistuoja GPS, giroskopo sensorių ir įvairių išorinių valdiklių palaikymai.
 
Kaip jau buvau minėjęs, šis varikliukas palaiko C++ kalbą, orientuotą į rimtesnius programuotojus, tačiau visiškai žaliems į pagalba ateina „AGK BASIC“ kalba.  Šia kalba bet kuris norintis gali išmokti naudotis per kelias valandas – kūrėjų tinklapyje išdėstytos visos reikalingos komandos ir funkcijos, o jeigu reikia papildomos medžiagos pasiskaitymui, nusipirkęs šią programinę įrangą nemokamai gausite knygą „Hands on AGK“, kuri šiek tiek plačiau apžvelgia pagrindinius žaidimo kūrimo ir programinės kalbos aspektus. Na, o jeigu tiesiog nenorite apsikrauti knygų skaitymų ir viską darote „Aš viską galiu pats“ metodu, jums į pagalbą ateis šio įrankio kūrėjų forumo vartotojai, kurie plačiau paaiškins šio kūrimo įrankio sistemą, taip pat neblogi pagalbininkai gali būti ir Youtube pamokų kūrėjai, kurie jums greitai ir paprastai išdėstys programavimo pagrindus.

Žinoma, lyginti su studentams skirtomis nemokamomis programomis kaip „Unity Pro“ ar „UDK“ šiuo metu neapsimoka, nes šie varikliukai daugiau skirti 3D žaidimų kūrimui ir turi platesnę vartotojų bazę. Taigi, manęs dabar galite paklausti – kokio velnio mokėti 93 „žalius“, jeigu egzistuoja nemokamos alternatyvos?

Visų pirma, šis žaidimų kūrimo įrankis skirtas visiems kurie nenori per daug užtrukti mokydamiesi C# ar kitas programavimo kalbas ir nori kurti žaidimus čia ir dabar. Egzistuoja ir galimybė perkelti savo žaidimuką į kitas platformas vos keliu mygtukų paspaudimu. AGK Basic kalba lengvai išmokstama ir joje parašytas funkcijas galima naudoti kaip C++ bibliotekas rimtesniam žaidimo projektui. Jeigu pilietis nusipirkęs šią programą turi bent minimalias programavimo C++ ar Basic žinias, jis neturės jokių bėdų.

Įjungiame šią programą 

Įjungus šią programą, mes pamatysime standartinį menių be jokių įmantrumų ar keistai atrodančių mygtukų. Programos grafinis apipavidalinimas labai panašus į programavimo aplinkos „Codeblocks“

Taigi, pradėkime kurti !

Tik pradėję naują projektą gausime naują programavimo langą su jau parašytomis standartinėmis eilutėmis, nustatančiomis ekrano dydį ir kadrų dažnio rodymą.

 Su keliu paprastų komandų pagalba :

 

SetTextDefaultFontImage() – Leidžia pakeisti žaidimo šriftą iš sistemos standarto į mano įkeltą.
CreateText(“For The Win”) – Žaidimo lange atsiranda užrašas For The Win.
CreateSprite(LoadImage „RED“) – Sukuriame žaidimo užsklandą.
CreateSprite(Krillin,“krillin.png”) – Į žaidimą įkeliame DBZ herojaus Krilino paveiksliuką .
Playmusic(„Šėtone Prašau.mp3“) – Paleidžiame dainą „Šėtone prašau“ žaidime. (Kadangi žaidimas nebus leidžiamas „Google Play“ ar kituose parduotuvėse galiu naudoti mp3 failus,  kitu atveju reiktų mokėti apie 2,5 Javainietiškų „gabalų“ už licenziją)
GetRawMouseLeftPressed() = 1  – žaidimas reaguoja į veiksmą, kai panaudojamas kairysis pelės klavišas.
GetRawMouseRightPressed() = 1 – žaidimas reaguoja į veiksmą, kai panaudojamas dešinys pelės klavišas (abu veiksmai turi būti cikle). Pavyzdyje šis veiksmas priskirtas muzikos sustabdymui su komanda StopMusic().
GetdirectionXY(Krillin) – pakreipus telefoną ar paspaudus rodykles klaviatūroje DBZ veikėjas Krilinas pajudės į tą pusę.  Aišku, jeigu labai norite, galima ir patiems sukurti funkcijas.

Kadangi jau pagrindinį menių kaip ir turime, einame toliau – kurti žaidimo lygių:

Susikuriame F(x) Lygis 1, kurią naudosiu pirmajam lygiui užkrauti ir sukurti:
Function Lygis1()
LoadFile(„Level.agc“)
Endfunction 
 
 

Norėdami padaryti taip, kad žaidimas išsijungtų turime įtraukti funkciją

  
Į ciklą ir nuspaudus „Escape“ mygtuką mūsų kūrinys  išsijungs.
Tiek tereikia žaidimo pagrindui. Visa kita paliekama pačio kūrėjo fantazijai.

Ir pabaiga – svarbiausia šio varikliuko funkcija:

Norėdami savo darbą perkelti į Android platformą, mums tereikia paspausti „export as apk“ ir suvesti reikalingus duomenis apie mūsų kūrinį.


Daugiau nieko nereikia daryti ir po kelių sekundžių atsiras .apk failiukas. Na, kaip ir viskas kas liko padaryti, tai ištestuoti jį per savo telefoną ar kompiuterį.

 

Baigiamasis Žodis

Mano nuomone, naujasis „The Gamecreators LTD“ kūrinys „AppGameKit2“ – tai puikus pradedančiojo rinkinys tinkantis 2D ir įprastų 3D žaidimų kūrimui, tik yra vienas bet – tai šios programinės įrangos kaina, nors dabar ji dėl vykstančio Steam žiemos išpardavimo tekainuoja 62 JAV dolerius. Tačiau, jeigu visgi yra noro pabandyti ir pažiūrėti ar šis varikliukas yra prie širdies, visada galite parsisiųsti Demo versiją.

Programinę įrangą galite įsigyti čia: http://store.steampowered.com/app/325180/

Daugiau apie šią programinę įrangą sužinosite po naujako.