Iš žurnalo PC Klubas 2007/04. Autorius: raw

Prieš kiek laiko teko žaisti piratų nuotykių žaidimus „Tortuga: Pirates Of The New World“ ir „Port Royale 2“. Tačiau „Tortuga: Two Treasures“ (toliau — TTT) visai į juos nepanašus.

Veiksmas vyksta garsiaisiais piratų „auksiniais“ laikais, kai sėkmės džentelmenai, jei taip galima vadinti piratus, beveik nevaržomi šėlo Karibų jūros regione. Turėjo net savo neoficialią, bet visiems žinomą sostinę — Port Rojalį. 1697–aisiais metais mažasis Thomas Blythe, gimęs Anglijoje, dovanų iš tėvo, kurio niekada nematė, gavo medalioną su vanago atvaizdu. Dėl to vėliau ir pasivadino Thomas Hawk Blythe. Labai „kietai“ skamba. Beveik taip kietai, kaip dabartinių kiemo kietuolių. Tik skirtingai nuo jų Tomas buvo tikras piratas. Bet grįžkime į istorijos pradžią. Tomas pirmiausia padėjo dirbti pas dėdę, kartu mokėsi jūreivystės, kas tuo metu buvo populiaru. Galų gale pakliuvo į garsiojo pirato Juodabarzdžio (Blackbeard) kompaniją, kur išmoko visko, ko reikia tikram piratui. Taip tapo vieno iš Juodabarzdžiui priklausančių laivų kapitonu. Aišku, atsiranda užuominų apie lobį, lobio paieškos ir iš čia kylanti nemalonė, tekusi Tomui ir jo mylimajai Sangua už nepaklusnumą ir savarankiškus veiksmus.

Juodabarzdį jau minėjome. Kita nuo piratų neatsiejama detalė — laivas–vaiduoklis. Kur buvęs, kur nebuvęs, jis prisistato ir ima siurbti piratų sielas. Pabėgti gali tik pasislėpęs uoste. Keista, bet vaiduoklių laivas tarsi specialiai persekioja jaunąjį kapitoną. Ar su tuo susijusi vudu magiją išpažįstanti Sangua? Ar tai šen, tai ten išrėpliojantys zombiai? Ir kaip atsikratyti persekiojimo? O svarbiausia — kaip surasti lobį!?

TTT aiškiai skiriamas į dvi dalis: jūros ir sausumos. Jūrų mūšiai labai gražūs ir dinamiški. Laivas valdomas standartiniais judėjimo mygtukais, o ne pele, kaip būtų galima pagalvoti. Judėjimas atgal reiškia laivo sustabdymą, vizualiai nenuilstantys jūreiviai nuleis vieną ar kelias eiles burių. Visu greičiu skrodžiantis bangas laivas, kol apsisuka, nubrėžia vandenyje nemažą ratą, bet galima palikus tik apatines bures apsisukti visai mažame plote. Visai be burių laivas apsisuks tiesiog vietoje, tačiau toks manevras trunka labai ilgai, mūšio metu nerekomenduojamas. Kaip žalingas sveikatai. Ir jūreivių skaičiui laive.

Kovos vyksta inirtingai. Priešo sviediniai (skirtingos rūšys) skina įgulą, drasko bures ir naikina pati laivą. Šūvio metu į vandenį išmestus žmones galima prigriebti užplaukus tiesiog ant jų, tada įgulos narių kiekis atsistato. Net jei paimsite iš priešo laivo iškritusius jūreivius. Jei to padaryti nespėsite, žmones mielai pagriebs kitas piratų atributas — rykliai. Visada alkani, visada pasiryžę išvalyti jūrą. Tos pabaisos žmones ryja beveik ant kranto. Dar vienas jūrų mūšio metodas — užvilioti priešus ant minų ar seklumos, kur sparčiai prarandami sveikatos taškai. Minas galima mėtyti ir pačiam. Sunaikintas laivas išmeta dar ir krovinį, kuris lieka ilgam.

Žaidimas sausumoje (ar denyje) yra gerokai nykesnis ir monotoniškesnis. Viskas nukreipta į pelės mygtuko spaudymą. Įsivėlus į kovą sunkoka net laiku atsitraukti, apeiti į užnugario ar „pasigyvinti“. Kardais pliekiantis su keliais priešais dar pora be jokios sąžinės graužaties baksnoja mūsų herojui į nugarą. Šiek tiek įvairumo įneša užtarnaujami specialieji judesiai, kai reikia nuspausti tam tikrą klaviatūros ir pelės mygtukų kombinaciją. Visa bėda, kad jų yra mažai, jiems skirtos energijos atsargos nors atsistato savaime, tačiau daug kartų iš eilės tų veiksmų panaudoti nepavyksta. Jei veiksmą panaudosite nelaiku, tai Tomas gali pasispardyti į tuščią orą, o už nugaros likęs galvažudys nepraleis progos pakasyti jam nugarą peiliu.

Už nuopelnus kovose gaunamas dar vienas piratinis „atributas“ — alkoholinių kokteilių receptai :). Išspausdinti ir pateikti tėvams! Kovų įvairinimui kartais išlenda karininkai ar žymesni piratai. Tada virš jų pasirodo „bosiška“ sveikatos juosta ir pliekiamasi, kol „iš mūsų gali likti tik vienas“. Uždirbti pinigai leidžia nusipirkti jūrinių ar sausumos daiktų, kuriuos bus galima naudoti kitose kovose. Pavyzdžiui, pistoletas, vudu buteliukas, milžiniškas kalmaras, patrankų sviediniai…

Keliones sausumoje lydi labai prastai apgalvota kamera ir tiesmukiškas kelias. Net nukristi nuo laiptų ar uolų nėra jokių galimybių, nes Tomas negali peržengti nematomo barjero. Klaidžioti po eilinę salą taip pat negali. Yra tik kelios vietos, kur galima užeiti šiek tiek į šalį už namų pasiimti paslėptą skrynią. Nors keista, toks žaidimas nenusibosta. Gal tiesiog nespėja, nes baigiasi labai greitai.

Tiems, kurie ieško idealaus žaidimo, „Tortuga: Two Treasures“ nepatiks, tačiau jis visai mielas žaidimas piratų tematikos mėgėjams, laivų kautynių mylėtojams ar šiaip nesunkiu žaidimu norintiesiems pasidžiaugti.

Vertinimas

Pirmas įspūdis:

Koks vanduo… Koks vanduo… 9.2

Įdomumas:

Vienoda, bet įtraukia. 8.2

Grafika:

Nepakartojami jūros vaizdai. Siužetą pasakoja galybė vaizdo intarpų. 9.1

Garsas:

Piratų dvasios muzika, visai pakenčiamas įgarsinimas. 8.0

Valdymas:

Kamera sausumoje — tikras košmaras. 5.9

Bendras:

Labai sveika atsikvėpti po strategijų. 8.1