Per praėjusius metus Runescape pasikeitė 180 laipsnių. O visos žaidimo revoliucijos prasidėjo maždaug prieš 11 mėn., kai prasidėjo „Jagex“ kova su Runescape(toliau naudosiu „RS“ trumpinį) žaidimo pinigų pardavinėtojais. Po garsiųjų atnaujinimų buvo panaikinta galimybė kovoti prieš kitus žaidėjus Vilde, kovoti dėl didelių pinigų sumų Duel arenoje, bei perduoti didelį pinigų kiekį kitam žaidėjui negaunant iš jo panašaus pinigų kiekio.
Dėl tokių „drąsių“ atnaujinimų žaidime sumažėjo žaidėjų skaičius, o ypač įdomumas, nes Vildo alternatyva – „Bounty Hunter“ nė trupučio neprilygo originalui.
Negana to, po kelių savaičių išleistas „Bounty Hunter“ papildymas, kuris panaikino komandinį rėžimą ir sumažino „BH“ pasaulių skaičių iki 4 ar 5, pavertė pagrindinę PVP sistemą ir aš, prisidėjęs prie daugumos „PK-erių“, mečiau šį žaidimą, kadangi lygių kėlimas nesuteikia tokio jaudulio, kaip kovos su draugais prieš kitas kelių žmonių komandas(ech, geri laikai buvo).
Situacija visiškai pasikeitė šį rugpjūtį, kai „Jagex“ pranešė apie naujos PVP sistemos įdiegimą. O po kelių valandų po pranešimo visi RS forumai buvo per pildyti temomis ir komentarais apie tai.
Buvo įvairių spėlionių susijusių su PVP. Pvz. viename forume kažkas rašė, kad nužudžius žmogų gausi pistoletų ar automatų. Laimei, šio forumiečio spėlionės nepasitvirtino.
O šių metų spalio 15 d. „Jagex“ pagaliau išleido „PVP Worlds“!!!
Pirmiausiai išbandžiau nemokamus PVP pasaulius, likau sužavėtas, nors yra keli trūkumai, kurių seniau nebuvo. Na, bet pirmiau apie gerąją pusę.
Pirmoji – galimybė išbandyti savo jėgas prieš kitus žaidėjus ir su jais kovoti „till Death”.
Kaip ir seniau, nugalėti priešą yra labai sunku, nes pagrindinės kovos vyksta miestuose, o įbėgus į banką po 10 sekundžių priešo pulti nebegali. Mano nuomone, nemokamuose pasauliuose turėtų duoti bent 30 sek., deja, kūrėjas ne aš.
Kita geroji pusė – nužudžius priešą gauni daiktų, kurių vertė apyligė priešo daiktų vertei, bei jūsų kovos lygių skirtumui(gauti daiktai priklauso ir nuo kitų kriterijų, bet minėtieji du – svarbiausi). Kitą vertus, mokamuose pasauliuose gali užmušti priešą, turintį apie 1 milijoną, o gausi tik 100 tūkst.
Galiausiai, žmogui mirus gali gauti „Corrupted dragon“ daiktų, kurių kaina milžiniška, bet už milžinišką kainą gauni ir milžinišką pranašumą kovoje. Deja, šie daiktai neturi specialių atakų, kurias turi paprasti dragon ginklai.
Visi geri dalykai kada nors baigiasi, todėl laikas apžvelgti blogąsias PVP pasaulių puses.
Pagrindinė – lengvas pabėgimas iš kovos. Nemokamuose pasauliuose turint truputį gyvybių ar maisto galima įbėgti į banką ir tu jau saugus. Kitas būdas – teleportacija, ją atlikti galima bet kada, o mokamuose pasauliuose yra „Teleblock“ burtas, kuris neleidžia priešui teleportuotis 5 minutes, kurių kovai pilnai užtenka.[Atnaujinta:Jagex mūsų pasigailėjo, todėl Teleblock jau galima naudoti ir nemokamiems žaidėjams]
Kitų blogybių bent jau aš nelabai radau. Nebent Mokamų pasaulių Faladoras pilnas žmonių su DDS, kurie tik trukdo normalioms kovoms, bei tikisi gauti daiktų su greita ataka(matyt nežino, kad reikia turėti bent 75 tūkst., kad gautum normalių daiktų, o DDS vertė apie 30 tūkst.).
Šiais metais buvo ir svarbus atnaujinimas, prie kurio jau visi priprato ir užmiršo – naujoji grafika.
Pirmą kartą apie artėjantį grafikos atnaujinimą („Jagex“ pavadintą „HD“) buvo pranešta prieš porą mėnesių nuo HD pasirodymo. O apie nauj. grafiką buvo diskutuojama ne mažiau nei apie PVP pasaulius.
Iš keleto pateiktų foto labai didelio skirtumo nuo senosios grafikos nebuvo, bet pasirodžius HD, bent aš likau patenkintas.
Grafika nebuvo tokio lygio kaip „Konano“ ar „Warhhamerio“. Kitą vertus, vienodai atrodančių MMORPG niekas ir nenori, o „Jagex“ sugebėjo sukurti originalią ir savitą žaidimo aplinką.
Kai kurie miestai ir vietovės ypač pasikeitė. Vienas ir pavyzdžių būtų Morytania. Ši vietovė, dėl tamsios aplinkos ir daugybės pelkių man niekada nepatiko, o atsiradus HD, ji tapo dar šiurpesnė, realistiškesnė, bei tamsesnė.
Kalbant apie tamsos ir šviesos efektus žaidime, jie labiausiai pakeitė aplinkas, o ypač – požemius. Asmeniškai aš, šviesos efektus laikau išjungtus, nes visi požemiai tapo per tamsūs, o vykdant quest‘us, kuriuose reikia rasti kokius mažus jungiklius ar pan. menkas apšvietimas niekada nėra labai naudingas, o ką jau kalbėti, jeigu quest‘e dar ir monstrą nužudyti ar surasti reikia. Trumpai tariant, šviesos/tamsos efektai trukdo žaidimui.
Kalbant apie monstrų išvaizdą, jie tapo „Gražesni“, bet esminių pasikeitimų nemačiau. Tiesiog detalesnė išvaizda, nes senosios grafikos monstrai atrodė kaip pagaminti iš plastilino.
Užtat žmonių išvaizda žymiai pagerėjo. Veikėjai tapo lankstesni ir judresni. Kūno ir galūnių išvaizda nelabai atsinaujino, o galvos – nė neprimena senosios: plaukai turi daugiau atspalvių, akys, nosis, o ypatingai burna tapo panašesnė į tikro žmogaus. O emocijos gerokai patobulėjo. Dabar kai juokiesi – tai matosi; kai liūdi – irgi aiškiai matysi, kad liūdi.
Pabaigai galėčiau pridėti tik tiek, kad šie atnaujinimai sugražino dvasią į žaidimą. O ir bot‘ų, bei žaidimo pinigų pardavimų nebėra. Toks jau tas MMORPG žanras: vieną dieną sulauksi siaubingo atnaujinimo, o kitą – jo pataisos su papildomais „navarotais“.
183 Komentarai
Davie
Nors grafika ir garsas yra prasti bet prie ju galima lengvai priprasti ir mėgautis žaidimu:D
WarCrafteris2
eilinis mmorpg istorija įdomi, bet visa tai nenusveria prasto gameplay, nuobodžios kovos sistemos, na tai šlamštas.
auris
Visų nuomonė niekada neturi sutapti, o gameplay tai tikrai geras
doweeez
zaidimas istikruju geras cia ateina visokie lopai l2 losejai ir stumia ant rs
WarCrafteris2
tiek L2 tiek RS tiek kiti yra niekam tikę žaidimai, na gal WoW geras, bet ir jį bandyt atbunka noras, kai pamatai jog MMORPG yra šlamštas.
aure1989
zaidimas gana geras mažai vietos uzima bet yra ir geresniu mmorpg tik jie daug vietos uzimaB):N(v)
Karoliux511
Man pvz RS visai nk taip kartais palost kai nera veikt 😀
doweeez
Nu cia tik mazwaikiams grafika pirmoj wietoj o per rs daug galimybiu
hercogas
Kovos sistemos nera nobuodzios pvp kai susirenka apie 20 zmoniu patikek ten ir yra pagrindinis zaidimo idomumas bet 8 jis tikrai nevertas
extraL
Visi tik varot varot ant sio zaidimo, nors ne vienam i galva nesauna kodel tiek daug zaideju ji zaidzia. Pamatet Shockvave grafika ir dedat i kelnes, mat zaidimo grafika prasta, garsai lievi, mazvaikiu zaidimas.
Net bloga skaityt tokius atsiliepimus, matosi kiek patyre ir nusimanantys esat. Neivertinatys zaidimo. Aisku RS tikrai nera toks geras kaip WOW arba Guild Wars, taciau RS yra ZYMIAI geresnis uz tokius zaidimus kaip LINEAGE 2. Nors grafiskai pranasesnis L2, taciau jis yra begalo nuobodus ir nesuteikiantis jokio idomumo. Dauguma is cia rasanciu net nera lose L2 globale, ka jau kalbeti apie globalo galimybiu isbandyma.
extraL
RS neuzima vietos, jo nereikia siustis, ji tiesiai is narsykles galima zaisti.
auris
Tikriausiai pastebėjai, kad kai pirmą kartą leidi žaidimą tada krauna kur kas ilgiau(tada ir parsiunčia failus į kompą). Jei vistiek netiki gali nueit kompe į C:\WINDOWS\.jagex_cache_32 direktoriją ir ten pamatysi, kad yra parsiūsti rs failai
Son_Goku
Na as jauciu niekada nebandysiu MMORPG zaidimu. 😀
faskDk
visiskai sutinku del geimplejaus yvertinimo
asus0111
as tai istorijai duociau 10.0, o visa taip kaip parase auris. Geras zaidimas, buvo ir bus.
BMWA3
man tai jis patinka, taj dergiu tuos kurie ji zaidzia (kai pats nelosiu). ir taip beveik su kiekvienu zaidimu buna, bet sita zaidziau daugiausiai kartu. ir dabar zaidziu ir jis yra tikrai idomus. kas nebande pameginkit (!)
pegassas
sitas zaidimas buvo mano pats pirmas mmorpg 🙂 ir jis man patiko, tik, va, nesutinku su tavo vertinimu…. mano nuomone turetu buti kazkas panasau i : Muzika/Garsas: 2
namu salygomis isleisciau daug geresnius garsu bei geresne muzika….
Istorija: 9.0
Questai ir jų istorijos primena gerus filmus. ( nesigincysiu)
Valdymas: 8paprasta, bet netobula…
Grafika: 4
Palyginus su dabartinių MMORPG žaidimų grafika yra prasta. Runescape dėl to praranda labai daug žaidėjų. ( butent, kad palyginus su dabartiniais zaidimais cia tik flash zaidimukas….)p.s. 4 su avansu 🙂
Žaidimas: 5
Daugybė skill‘ų ir pasirinkimų, kurių daugumos nėra kituose tokio stiliaus žaidimuose, taip bet tie skilai atrodo gana apgailetinai…. ir pats zaidimas tai ne vien skilai…
NPC/ monstrai: 4
Nors NPC klaidų neturi, bet monstrai tikrai nėra labai protingi. Dėl to juos žudyti iš toli tampa labai lengva. ( todel, kad prastas dirbtinis intelektas, tai reikia daug balu duoti? :D)
Bendras vertinimas: stiprus 5 🙂 ( cia jei zaidziama mokant $)
auris
To: pegassas ir visiem kas nesutiko su mano vertinimu
Tiesą sakant tie monstrų užstrigimai yra speceliai padaryti. Patys jagex taip nori, kadangi kovojant iš toli strėlės ir burtai kainuoja daugiau už paprastą ginklą. O aš vertinau taip NPC max gali gaut 5 taškus(juos ir gavo, nes klaidų neturi). Monstrai galėjo gaut max 5 taškus, bet gavo 3, nes paprasti monstrai nėra patys protingiausi, bet galingieji(steel dragon, kalphite queen, revenant’ai, kurie yra ypač protingi ir t.t.) turi tikrai gera intelektą, o tai parodo, kad jagex jei nori gali sukurti „protingus“ monstrus, bet to nedaro, kad lankininkams ir magams būtų lengviau.
Dėl muzikos kaip ir visad Muzika max 5 taškai ir garsas max 5 taškai. Muzika gavo 4, nes arfos melodijos tikrai primena viduramžius(juk jei būtų kokios roko ar metalo melodijos jos visiškai netiktų). Garsas gavo 2(vėl galima padalint po 2.5 už monstrų garsą ir skill’ų garsą), nes kaip ir rašiau skill’ų garsai pusė velnio, o monstrų niekam tikę. Skill’ų gavo 2, o monstų – 0
P.S. bendras vertinimas gaunasi sudėjus visus vertinimus ir padalyjus iš 4(nes būtent tiek ir buvo vertinimų), o tai padarius gavosi lygiai 8.
Beto kiek pastebėjau prie „Žaidimas“ davei 5 ir tikriausiai galvojei, kad 10 daviau bendrai visam žaidimui, nors kai rašiau apžvalgą buvau parašęs „gameplay“(arba kitaip tariant visas žaidžiamumas). Mek gameplay pakeitė į žaidimas ir dėl to dauguma suklydo, todėl iškart noriu pasakyti, kad Gameplay įvertintas 10, o pats žaidimas 8.
paulius_lt47
galetu nebut jokiu memberiu butu geriau isivaizduokit viskas free(i)(i) o dabar beveik visi qusetai ivykdyti (smart) tik dragon slyder neivykdau %) bet jei nebandet visi pabandykit (!)(!)
faskDk
man esant membu net bloga darosi skaitant tokius komentarus kaip tokie:E