Kompiuterinių žaidimų veikėjų panteone, įžymioji kapų plėšikė Lara Kroft užima garbingą vietą. Tai ko gero žymiausias moteriškas personažas žaidimų pasaulyje – sukurta daugiau nei tuzinas žaidimų keletas didelio biudžeto filmų, animacijos, komiksų ir net vardinių atrakcionų.

1996 metais pasirodęs pirmasis „Tomb Raider“ žaidimas įkvėpimo sėmėsi iš visiems mums puikiai pažįstamo Indianos Džounso. Trimatis galvosūkių, spąstų ir lobių kupinas pasaulis buvo labai panašus į didžiuosiuose ekranuose tuomet karaliavusį Indianos Džounso sukurtą konceptą. Maskuodami savo įkvėpimo šaltinį, žaidimo kūrėjai „Core Design“ nusprendė, kad pagrindinis jų žaidimo personažas turėtų būti moteriškos lyties ir taip pasaulį išvydo Laros protėvė Laura Cruz, kurios vardas vėliau buvo pakeistas į mums visiems puikiai pažįstamą Larą Kroft, tam kad atspindėtų britišką kompanijos nuosavybę.

Nors pirmieji 90-ųjų „Tomb Raider“ žaidimai pagrinde buvo skirti orginaliajai „PlayStation“ konsolei, pirmasis serijos žaidimas taip pat sulaukė debiuto ir kitose žaidimų platformose, o kiek vėliau, kai Laros Croft nuotykis sulaukė didžiulės sėkmės, „Sony“ sudarė ekskliuzyvumo sutartį su „Tomb Raider“ kūrėjais dar dviems serijos papildymams. Orginalioji „Tomb Raider“ trilogija tapo viena iš pagrindinių priežasčių leidusių pirmajam „PlayStation“ įsitvirtinti rinkoje nė nepaisant „Nintendo 64“ konsolės debiuto.

Pirmasis „Tomb Raider“ pardavė daugiau nei 7 milijonus kopijų visame pasaulyje ir tapo įkvėpimo šaltiniu bei šablonu daugeliui vėliau sekusių trimatės grafikos trečiojo asmens žaidimų. Iš viso buvo išleista net 10 pagrindinės „Tomb Raider“ serijos žaidimų bei nufilmuoti 2 didelio biudžeto filmai. Kovo 14 dieną, Lietuvos kino teatruose startuos ir trečiasis bandymas Lara Kroft perkelti į didžiuosius ekranus, o pagrindinį vaidmenį filme atliks oskaro laureatė Alicia Vikander.

Daugiau apie „Tomb Raider“ serijos istoriją galite sužinoti šios savaitės Žaismo DNR naujienų laidoje: