Praėjusią savaitę vaikai ir visi kiti norintys visame pasaulyje susipažino su programavimo pagrindais. Kasmetinėje „Programavimo valandos“ (angl. „Hour of Code“) savaitės iniciatyvoje šiemet dalyvavo beveik 170 mln. žmonių, kurie savo idėjas programomis bandė paversti 200 tūkst. renginių. Prie jų prisijungė šimtai Lietuvos vaikų bei beveik šimtas Lietuvos mokyklų ir kitų organizacijų.

„Programavimo valandos“ kuratorių duomenimis, Lietuvoje prie iniciatyvos prisijungė apie 80 mokyklų, kolegijų, bendrovių ar kitų organizacijų.

„Džiugu, kad kiekvienais metai susidomėjimas šia iniciatyva nemažėja ne tik pasauliniu, bet ir Lietuvos mastu. Šiemet akcentavome, jog programavimas – ne tik berniukiškas užsiėmimas, todėl tikimės, kad visi vykę renginiai atkreipė merginų dėmesį ir gal net paskatino jas pasukti kompiuterių mokslų link“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius. Technologijų bendrovė yra viena iš pasaulinių iniciatyvos partnerių.

Pakeitė tiek mokytojų, tiek mokinių požiūrį

Šiemet „Microsoft“ kartu su partneriais kvietė Lietuvos mokyklas siųsti programėlių idėjas, kurios palengvintų mokyklinį gyvenimą. Buvo sulaukta beveik 100 pasiūlymų iš 42 mokyklų, o įdomiausios idėjos autoriai – Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos auklėtiniai – laimėjo programavimo pagrindų pamoką, kurią internetu papildomai tiesiogiai stebėjo dar pora tūkstančių moksleivių ir kitų žiūrovų iš visos Lietuvos.

„Labai smagu, kad mokiniai galėjo išbandyti šiek tiek kitokią sritį, tačiau įdomiausias, manau, buvo pats pamokos formatas. Tai buvo labai netradiciška ir „neprogramiška“, visai ne taip įsivaizdavome mokymąsi programuoti. Todėl moksleiviai labai noriai gilinosi į programavimo pagrindus. Manau, kad šis užsiėmimas ne vieną jaunuolį paskatino ne tik domėtis IT naujovėmis, bet ir jas kurti“, – teigia Gitana Čerkienė, Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos informacinių technologijų ir matematikos mokytoja.

Gimnazijos auklėtiniai pasiūlė sukurti programėlę „Mano zoologijos sodas“, kuri mokslo metų pradžioje visiems mokiniams sukurtų nuosavą zoologijos sodą. Kiekvienam mokomam dalykui būtų priskiriamas vis kitas gyvūnas, kurį galima pamaitinti tik atlikus pamokos namų darbus ar atsakius į temos klausimus. Taip augintinis yra maitinamas ir auga, o moksleivis išmoksta naujų dalykų. Trimestro ar semestro pabaigoje mokiniai galėtų palyginti, kam geriausiai sekėsi maitinti savo augintinius žiniomis.

Mažuosius technologijų čiabuvius mokė per žaidimus

„Jaunąją kartą galime drąsiai vadinti technologijų čiabuviais, todėl itin svarbu, kad technologijos netaptų dar vienu įpročiu, o pavirstų į įrankį kūrybai. Ši iniciatyva – puikus pasirinkimas pirmam žingsniui. Svarbiausia, kad visos pamokėlės liko lengvai pasiekiamos internetu, todėl rekomenduoju šventiniu metu tėvelius vietoj dar vieno nusibodusio Kalėdinio filmo peržiūros geriau savo mažiesiems surengti šeimos programavimo valandą“, – teigia Monika Katkutė, kūrybinių technologijų akademijos „bit&Byte“ vadovė.

„bit&Byte“ kartu su startuoliu „Vinted“ ir būriu kitų partnerių su programavimo pagrindais supažindino apie 300 vaikų ir jų tėvelių. Jie, žaisdami su „Star Wars“ herojais ar animacinio filmo „Ledo šalis“ žvaigžde Elza, žengė pirmuosius žingsnius į „JavaScript“ programavimo kalbą.

„Programavimo valandos“ pamokas, kurioms reikia tik interneto naršyklės, galima rasti ČIA.

Pranešimas spaudai