The Elder scrolls IV: Oblivion vienas iš prieštaringiausiai vertinamų Elder scrolls visatos žaidimų. Senieji serijos fanai mėgavęsi Morrowind šlove (prieš tai buvusi serijos dalis) itin skeptiškai žiūri į naująjį legendinės frančizės tęsinį. Kita stovykla – naujai iškepti žaidėjai niekada negirdėję apie šią seriją arba tik pradedantys pažintį su RPG pasauliu.

Žaidimas prasideda kalėjime, kur Jūs, bevardis herojus kalite už kažkokį nusikaltimą. Ilgai sėdėti kameroje netenka, nes į kamerą įeina Cirodiil krašto imperatorius Tiber Septimus. Jis pamatęs jus atsimena jūsų veidą, kurį regėjo pranašiškame sapne. Jus paleidžia, tačiau Jūs jam sekate įkandin. Galiausiai imperatorius nužudomas jums nepažįstamų užpuolikų. Paskutinis Imperatoriaus noras, kad Jūs nuneštumėte jam priklausiusį medalioną vienuoliui Jofree. Jūs sutinkate ir per kanalizaciją išeinate į laisvę… Taip Jūs esate įtraukiamas į epinį nuotykį.

Žaidimo pasaulis yra nepakartojamas. Jūs turite laisvę daryti ką tik panorėję. Jums nebūtina vykdyti užduočių (quests), galite net nevystyti siužetines linijos. Keliaukite ir tyrinėkite milžinišką, stebuklų kupiną pasaulį. Pasaulis padalintas į kelias provincijas, kuriose įvairoves dėlei vyrauja ryškūs metų laikai, visiškai skirtingi biomai. Žaidime apstu apleistų fortų, senovinių pilių, urvų ir kasyklų, kurios laukia kada jas atrasite.

Žaidimas yra kupinas pramogų. Jūs galite medžioti, plaukioti, vogti iš žmonių, žudyti įkyrius banditus, kautis arenoje (netgi galima statyti pinigus), mokytis burtų universitete, šaudyti iš lanko į taikinį ir taip toliau… Kiekvienas sau ras užsiėmimą.

Žaidime yra nemažai (bet daug mažiau nei legendiniame tes 3) sugebėjimų, kuriuos galėsite ugdyti. Jie skirstomi į pagrindinius ir šalutinius sugebėjimus. Pagrindiniai nuo šalutinių skiriasi tik tuo, juo jie tiesiogiai įtakoja Jūsų veikėjo lygi. Sugebėjimų yra daug, bet lygių ir sugebėjimų kėlimą greitai perpras net tas, kuris niekada nėra žaidęs RPG. Daug kam gali būti trūkumas, kad čia nerenkami patirties taškai (expierence points).

Dabar papasakosiu apie užduotis. Galėčiau išskirti kelias jų rūšis ir trumpai papasakoti apie jas:

Pagrindinės siužeto linijos questai: tai pagrindinės užduotys spręsiančios Cirrodilo likimą. Teks įveikti daug sunkumų, daug nuotykių ir netikėtų siužeto vingių.

Gildijų užduotys: jos sudaro didžiąją dalį viso žaidimo. Turi tam tikros rūšies questų, priklausomai nuo gildijos. Štai keturios gildijos : Tamsos Brolija ( paprastai tariant brolija užsiima samdomomis žmogžudystėmis), Magų gildija ( joje mokysimės magijos ir kovosime prieš juodąją magiją naudojančius necromancers), Kovotojų gildija ( naudodamiesi jėga ir savo sugebėjimais padėsime Cirodiil liaudžiai), Vagių gildija (formaliai neegzistuojanti gildija, teks vokti iš žmonių ir netik). Kiekviena gildija turi tam tikras taisykles, kuriu privalėsi laikytis, jei nenorėsi būti suspenduotas, ar net pašalintas iš jos.

Deadrų šventyklų užduotys: jų nėra daug, kiekvienas deadra princas turi po statulą, per kurią suteikia questą. Užduotys būna piktavališkos, savanaudiškos iš žmonių pusės (deadra ir žmonės itin priešiškai nusiteikę vienas kito atžvilgiu), tačiau atsiranda tokių žmonių, kurie jas garbina, nes tai jiems “duoda realią naudą skirtingai nei devines (dievybių) tikėjimas” teigia vienas iš sektantų. Paprastų valstiečių questai : tai visi kiti likę questai, juos gausite kalbėdami su pasaulio gyventojais, atitinkamai galėsite pasirinkti padėti arba nepadėti.

Treniruočių questai: karts nuo karto gausite rekomendaciją apsilankyti pas vieną ar kitą kokios nors savybės meistrą, kuriam atlikus užduotį jis išmokys atitinkamos savybės. Grafika viena geriausių kokia teko matyti tais metais. Itin didelis matomumo laukas, ir labai madingas tiems laikams HDR apšvietimas, visai neblogai padaryta NPC veido mimika (tiesa, iki HL toloka), puikios tekstūros ir šešėliai. Tekstūros nėra itin ryškios, bet tikrai tai nerėžia akių. Žaidimo pasirodymo metu, žaidimo reikalavimai sistemai buvo labai dideli. Kad suprastumėte geriau, pasakysiu tik tiek, kad tuometinis Nvidia flagmanas GeForce 7800 GTX kainavęs apie du tūkstančius litų, šio žaidimo idealiai tikrai nesukdavo.

Garsas neblogas, bet nominacijos oskarui negautų. Trūksta įvairovės, nors ir muzika keičiasi dinamiškai. Veikėjų įgarsinimas nuostabus. Labai gera vaidyba. Deja, visi NPC yra įgarsinti, jų daug, o aktorių mažai. Dėl to vienam aktoriui tenka įgarsinti >5 veikėjus. Taip, išties jums gerai atrodo. Aš esu šio žaidimo fanas (netgi save laikau jo expertu:) ). Tai geriausias mano žaistas RPG. Tai man geriausiai atrodantis žaidimas. Tai žaidimas vertas savo kainos.

Dangus mėlynas, pats vidurdienis, saulė apšviečia namų stogus. Ji šviečia taip stipriai, kad akimirką nieko nesimato. Skraido drugeliai, ošia medžiai, vanduo blizga ir tiesiog norisi eiti maudytis. Taip aš ir padarau… O nusimaudęs šoksiu ant žirgo ir apjosiu aplink Imperial City pakeliui nukirsdamas kelias banditų galvas! Štai taip!

Pirmas Įspūdis: 8,5

Kada pagaliau išlysiu iš šito urvo?

Siužetas: 9,0

Rašyčiau 10, bet pagrindinė siužeto linija neprilygsta gildijų siužetui.

Grafika: 10

Tiesiog sunku būtu tikėtis geriau. Šauniai padirbėta!

Garsas: 9,2

Gaila kad turime girdėti pasikartojančius balsus.

Muzika: 8,0

Reikėtų daugiau muzikos, juk čia gyventi planuojame apie 50 valandų. „Winamp“ čia tikrai nepadės. Čia ne MMO.

Valdymas: 9,8

Toks koks turi būti. Meniu būtų galima patobulinti.

Bendras: 9,1

Laukiau tokio lygio RPG nuo pat Final Fantasy X laikų. Ir sulaukiau.