Štai į Empire miestą atvažiuoja traukinys su karo veteranais, kurie grįžta namo iš karo Europoje. Kariai lipa iš vagonų. Jų ateina pasitikti draugai ir artimieji… ir štai iš vieno vagono išlipa nė dvidešimties neturintis vaikinas, apsivilkęs tamsiai žaliu švarku, rankoje laikydamas sunkų kelioninį lagaminą. Jo vardas Vito Scalleta. Jis bandė įvykdyti nusikaltimą, tačiau buvo sulaikytas policijos ir turėjo pasirinkti arba keliauti į kalėjimą arba dalyvauti Antrajame Pasauliniame kare. Turbūt jau aišku, ką jis pasirinko. Atsižvelgiant į jo praeitį Vito nenustemba, kad jo niekas nelaukia. Bet tik kai jis įžengia į Traukinių Stotį, staiga pamato savo seną draugą Joe Barbaro, kuris vyriškai pasisveikina. Vito nustebęs, jis niekam nesakė, kad grįžta, bet Joe teigia, kad jis turi savų šaltinių, iš kurių sužinojo apie sugrįžimą. Draugai išeina iš stoties įsėda į brangiai atrodančią mašiną…

Štai taip prasidės antroji Mafia žaidimo dalis. Vito ir Joe užaugo tame pačiame kvartale, jie draugai nuo vaikystės. Vito yra kilęs iš Sicilijos, jo tėvai yra imigrantai, bet Vito visą gyvenimą praleido Amerikoje. Šeimos gyvenimas nelengvas, nuolatinis pinigų trūkis skatina Vito kažko siekti gyvenime ir nebūti ponu nieku kaip jo tėvas. Pinigų ir pagarbos troškimas Vito nuveda į Mafijos šeimą, į kurią kartu įsiskverbia ir jo geriausias draugas Joe Barbaro. Kol Vito buvo kare, jis vygdė smulkius nusikaltimus vienai Mafijos šeimai ir kai Vito grįžo namo, Joe yra jo bilietas į nusikaltėlių pasaulį, kurio dėka pagaliau praturtės ir bus gerbiamas. Žaidime jie bus partneriai nusikaltimuose, o jų draugystė bus viena iš svarbiausių elementų žaidimo istorijoje.

Henry Tomasino, tai judviejų draugas. Kitaip nei Vito ir Joe jis jau yra įsitvirtinęs vienoje Mafijos šeimoje. Jis užsitikrino šeimos pasitikėjimą, pagarbą bei apsaugą. Tad kodėl toks įtakingas mafijos narys šlaistosi su porele chuliganų? Gal Henry kartu su jais užaugo, gal tiesiog Cosa Nostra (JAV slapta organizacija, susijusi su mafija) vadovui prireikė pagalbinių smulkiems darbeliams atlikti? O gal jis tiesiog nori laikyti juos po sparneliu, būti tartum vyresniuoju broliu? Kad ir kaip ten bebūtų Henry Tomasino yra Vito ir Joe idealas, jų įkvėpėjas, pavyzdys.

Empire miestas yra taip pat yra vienas iš pagrindinių Mafia II veikėjų. Tai, žinoma, nereiškia, kad miestas pradės šnekėtis su Vito kaip žmogus. Miestas bus žaidimo veikėjas, tačiau kitokio pobūdžio. Jis yra dešimties kvadratinių mylių dydžio, gausiai apgyvendintas ir prikimšas dalykų, kuriuos bus galima išmėginti. Prireikė nukeliauti kryžiaus kelius, kad Empire miestas atrodytų taip kaip 1940 ir 1950-iais. Jo gatvėmis vaikščios žmonės, kurie stebins savo realistiška elgsena. Jie eis ne šiaip kažkur, bet eis turėdami kažkokius tikslus, gal nusipirkti laikraščio, maisto ar drabužių? Jie taip pat lauks autobusų, naudosis taksi, rūkys, kalbėsis vieni su kitais, o vargšai ieškos maisto šiukšlių dėžėse. Tai bus tikroviškos skirtingos asmenybės, reguojančios į žaidėjo poelgius skirtingai. Po miestą, net valkataujantys šunys bastysis!

Tikroviškumas atsispindės ne tik mieste, žmonėse, bet ir automobiliuose. Kiekvienas automobilis tai tiksli kopija 1940-1950-ųjų gatvėmis važinėjusių automobilių. Jie ne tik tikroviškai atrodys, bet ir tikroviškai lamdysis, žurnalistai teigia, kad žalos modelis bus dar detalesnis, nei Burnout Paradise!

Mašinos atliks ne tik transporto funkciją, jų bagažinėse galėsime gabenti ginklus, prireikus lavonus, gal net ir maistą ar dar ką nors. O po gaubtu matysi veikiantį variklį! Tačiau automobilį gauti nebus taip paprasta kaip atsistoti viduryje kelio, pribėgti prie durų išmesti vairuotoją ir nuvažiuoti. Žmonės į vagystes reaguos skirtingais būdais: gal ims ir nuvažiuos tau bandant pavogti mašiną, o gal išsitrauks ginklą? Na jei nepavyko pasigauti automobilio gatvėje gal pavyks pavogti stovintį automobilį? O tai galėsi padaryti keliais būdais: gali tyliai krapštinėtis prie spynos, garsiai išdaužti langą ir atsidaryti dureles iš vidaus arba tiesiog paleisti kelis šūvius į spyną ir durelės atsidarys, nors jei kas nors pamatys gali kilti problemų. Žinoma automobiliui kartas nuo karto reikės užpilti degalų, o jei bus nešvarus galėsi užsukti į plovyklą ir nuplauti jį. Jei norėsi savo automobilį galėsi papuošti savo sukurtais numeriais. Pasipuošti galėsi ir pats, tereikia nueiti į parduotuvę ir išsirinkti kokių drabužių nori, apsipirkinėsi ne tik tu, kiti žmonės taip pat ateis į parduotuvę, pasimatuos drabužius, sumokės ir išeis. Persirengimas padės atsikratyti persekiotojų. Po apsipirkinėjimo jėgas galėsi atgauti, nusipirkęs kavos ar ką nors užkąsti.

Kad galėtum apsipirkti turi turėti pinigų. Jų galėsi užsidirbti vykdydamas užduotis. Pirkti galėsi ne tik maistą, drabužius bet ir nuosavą namą gal net ir nuosavą automobilį?

Žinoma žaidime ne apsipirkinėti reikės, teks ir daug važinėti, bėgioti, dalyvauti susišaudymuose… . Mafia II leis naudoti gynybos sistemą panašią į matytą Gears of War. Su ja galėsime naudotis priedanga. Verta paminėti, kad ne viskas bus gera priedanga, daug ką bus galima sunaikinti, taigi tokie daiktai kaip dėžės ar plonos sienos ilgam neapsaugos tavęs, gal net išvis neapsaugos. Kas žino gal būtent apie savo darbelius kitą dieną išgirsi per radiją? Taip pat be naujienų žaidimo pasaulyje galėsi klausytis originalios 1940–1950-ųjų muzikos.

Be abejo. teks ne tik šaudytis bet ir muštis. Specialiose sporto salėse bus galima išmokti naujų kovos judesių. Na, o jei jie nepadės susitvarkyti su priešais galėsime juos mušti kėdėmis kitais daiktais, apmėtyti buteliais, gal tokios priemonės veiksmingesnės?

Dalis iššūkio be abejonės bus policija, kuri kaip ir originalioje Mafijoje kreips dėmesį į kiekvienus smulkius pažeidimus tu padarysi. Važiuosi per raudoną ar viršysi greitį ir jie bus už tavęs jau po sekundės. Bet jie nebus tokie kibūs kaip pirmojoje Mafijoje, jie nuspręs ar tavo padaryti pažeidimai labai dideli, kad reikėtų vytis. Policija taip pat persekios kitus žmones, pažeidusius įstatymus, tad nebūsi vienintelis persekiojamasis. Vejasi vienas policininkas – pabėgti gali būti visai nesunku ypač jei persekiotojas yra apkūnus. Jei pridarysi per daug pažeidimų, policija pasikvies pastiprinimą. Nėra aplink nė vienos mašinos, o policija mina ant kulnų? Tokiu atveju gal galėsi pasprukti dviračiu?

Kadangi prie tęsinio dirba dauguma žmonių dirbusių prie pirmosios dalies, žaidimo fanai gali tikėtis aukšto lygio istorijos ir didelio dėmesio detalėms. Ko jie gali nesitikėti, tai tos pačios istorijos tęsinio. Bet atidesni fanai gal atpažins keletą detalių susijusių su pirmąją dalimi. Mafia II persikėlė į kitą laikmetį, į kitą, naują miestą, kurį valdo Clementės, Vinci ir Falconi nusikaltėlių šeimos. Kiekviena jų turi savo taisykles ir darbotvarkę, ir visos jos varžosi dėl valdžios. Žaidėjas galės pasirinkti kuriai šeimai nori priklausyti, o pasirinkimas nulems tolimesnę istorijos eigą.

Mafia II kaip ir originalo dėmesio centras yra istorija, kuri bus linijinė. „Pačiame šio projekto pradžioje, mes nusprendėme kaip komanda, kad mūsų jėga yra mūsų galimybė papasakoti stiprią, įtraukiančią istoriją su tikroviškais personažais. Nors pagrindas yra istorijos pasakojimas, mes stengiamės suteikti žaidėjui kuo daugiau laisvės,“ sako Mafijos scenaristas ir režisierius Daniel Vavra. „Pavyzdžiui užduotys gali būti įvykdomos skirtingais būdais, o per žaidimo eigą žaidėjo padaryti pasirinkimai gali paveikti žaidimo istorijos baigtį“. Dar Vavra pridūrė, kad bus daug pašalinių užduočių, vietovių ir kitų šaunių dalykų, kuriuos bus galima pamatyti, aplankyti ir tuo pačiu atsitraukti nuo pagrindinės istorijos.

Mafia II jau atrodo nuostabiai. Jei taip ir žaidžiasi ir istorija yra bent tokia pat gera kaip pirmtako, tai ši netolimos praeitis mafijiška istorija gali būti būtent tai, ko nusikaltimų žaidimų fanams reikės, kai išgaruos GTA IV šlovė…

mafia2.co.uk, gamesradar.com, tiscaligames.com, games.lt